A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

Pedagógus-továbbképzés
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A szaktanácsadás támogató szerepe
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.

Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
KRE TFK Nyári Akadémia, Nagykőrös
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Gönczöl Enikő Budapest
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A szaktanácsadó segítő szerepe
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Dr. Pompor Zoltán Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szakmai vezető Szakértő és szaktanácsadó.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes

JOGSZABÁLYI HÁTTÉR a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről szóló 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról szóló 326/2013. (VII. 30.) Korm. Rendelet A pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről szóló 277/1997. (XII. 23.) Korm. rendelet az Oktatási Hivatalról szóló 121/2013. (IV. 26.) Korm. rendelet

Jogszabályi változás – A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat április 1-jétől az Oktatási Hivatal biztosítja A feladatat ellátás érdekében megalakultak a Hivatal területi szervei, a Pedagógiai Oktatási Központok Az egységes szakmai irányítás és koordináció az Oktatási Hivatal Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztály feladata BEVEZETŐ

OKTATÁSI HIVATAL PEDAGÓGIAI OKTATÁSI KÖZPONTOK FELADAT-ELLÁTÁSI / TERÜLETI LEFEDETTSÉGE

szaktanácsadás, tantárgygondozás pedagógiai értékelés pedagógiai tájékoztatás tanügy-igazgatási szolgáltatás pedagógusképzés, továbbképzés tanulmányi versenyek tanulótájékoztató, - tanácsadó szolgálat lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer működtetése területek: PEDAGÓGIAI-SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS

EMMIOHPSZKFPOK szaktanácsadók, szakértők intézményekintézményfenntartókTársfőosztályok A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA

A jogszabályokban meghatározott szakmai szolgáltatások hozzáférésének minőségi, egységes szakmai színvonalon történő biztosítása az ország egész területén. PEDAGÓGIAI-SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS Célja:

A CÉL ELÉRÉSÉHEZ VEZETŐ STRATÉGIA

HELYZETKÉP AZ IGÉNYFELMÉRŐ ALAPJÁN igénylő intézmények száma3821 összes igény tantárgygondozó szaktanácsadás többi szolgáltatási terület27.937

HELYZETKÉP A FELADATELLÁTÁS ALAPJÁN

A protokoll célja A pedagógiai-szakmai szolgáltatás országosan egységes működési rendjének szabályozása. ÚTMUTATÓ – A SZOLGÁLTATÁSI TERÜLETEK PROTOKOLLJA A szaktanácsadás áthatja a pedagógiai szakmai szolgáltatás összes területét, ezért a igényfelmérőben leadott intézményi igények ellátásában meghatározó a szerepe. A szaktanácsadás szolgáltatási területre részletes protokoll készült.

A SZAKTANÁCSADÁS CÉLJA

A SZAKTANÁCSADÁS TERÜLETEI Tantárgygondozó szaktanácsadás Tematikus szaktanácsadás

tantárgygondozó szaktanácsadás óvodapedagógusitanítóimatematikamagyar nyelv és irodalomművészetek tematikus szaktanácsadás intézményfejlesztési kiemelt figyelmet igénylő konfliktuskezelésihátrányos helyzetű pedagógiai mérés- értékelési A SZAKTANÁCSADÁS SZAKTERÜLETEI

A SZAKTANÁCSADÁS SZAKMAI IRÁNYÍTÁSA, AZ IRÁNYÍTÁS SZINTJEI OH-PSZKF POK szaktanácsadók MUNKACSOPORT POK referensek

A PSZKF HATÁSKÖRE ÉS FELADATAI a pedagógiai szakmai szolgáltatások egységes és minőségi megvalósítása érdekében szakmai iránymutatást ad országosan egységes eljárásrendekkel/protokollokkal irányítja a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat beszámoltatja a szaktanácsadás munkacsoport tagjait a feladatok időarányos végrehajtásáról rendszeresen ellenőrzi a POK beszámolóiban és a szaktanácsadás feladatellátásának nyilvántartó rendszerében rögzített adatokat adatot szolgáltat, országos összegzéseket készít a szaktanácsadás működéséről, tapasztalatairól

a központi igényfelmérés adataiból megyei adatokat generál, azokat kezeli, ezekkel kapcsolatban adatot szolgáltat megtervezi az adatok figyelembe vételével a szaktanácsadói kapacitás függvényében a szaktanácsadás pedagógiai szakmai szolgáltatás nyújtását a központi igényfelmérés adatai alapján elvégzi a szükséges egyeztetéseket a szaktanácsadók és az intézmények között ellátja a POK illetékességi területén a szaktanácsadással kapcsolatos szervezési és koordinálási feladatokat POK a rendelkezésre álló szaktanácsadói névjegyzék alapján elkészíti és vezeti a szaktanácsadás feladat-ellátási nyilvántartó rendszerének dokumentumait illetékességi területén irányítja a szaktanácsadók szakmai munkáját A POK HATÁSKÖRE ÉS FELADATAI

A SZAKTANÁCSADÁS MUNKACSOPORT MŰKÖDÉSE, FELADATAI A munkacsoportot a PSZKF megbízott referense vezeti, a tagokat a helyi POK-ok delegálják. POK-onként legfeljebb 2 fő referens vesz részt a szaktanácsadás munkacsoport munkájában. A munkacsoport szakszerű és hatékony működésének a horizontális tanulás és tudásmegosztás a legfontosabb alappillére. A POK-ok delegált referenseinek feladatai a kitűzött időpontban és helyen felkészülten és aktívan részt vesz a megbeszélésen ha nem tud személyesen jelen lenni, a POK-vezető által kijelölt helyettesítő referenstől tájékozódik vállalt / rögzített feladatait határidőre elvégzi, az előírt/meghatározott szempontoknak megfelelően arról beszámol kapcsolatot tart a csoport tagjaival ismereteit, információit megosztja

A SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI a szaktanácsadói feladatokat a szaktanácsadás protokollja szerint látja el kapcsolatot tart a POK területi referensével, a látogatás szervezőjével az intézmények vezetőivel és pedagógusaival részt vesz a szaktanácsadók központi értekezletein a POK-okban/a OH-ban felkészül a szaktanácsadói látogatásokra reflexiót, összegzést készít saját szaktanácsadói tevékenységéről közreműködik a szaktanácsadói látogatások tapasztalatainak a fejlesztésekbe történő visszacsatolásában felkérésre szakmai konzultáció szervezése részvétel a tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezésében. rendszeres tartalmi és módszertani önképzés az új módszerek megismerése, kipróbálása, továbbadása a szaktanácsadói tevékenységek összegzése, nyilvántartása, dokumentálása

OKTATÁSI HIVATAL Megbízólevél Megbízási szerződés Teljesítésigazolás Útiköltség-elszámolás Szaktanácsadói adatlap – összes látogatásról/feladatról Szaktanácsadás nyilvántartási rendszere (tartalmazza szaktanácsadók és intézmények adatai, intézményi igényeket, szaktanácsadók beosztása) Látogatási adatlap Szakmai anyag Jelenléti ív Szaktanácsadói beszámoló Tájékoztató levél pedagógusnak Tájékoztató levél intézményvezetőknek A pedagógus szakmai tevékenységének a bemutatása A pedagógus szakmai fejlődési terve (pszft) Szaktanácsadói összegző Elégedettségmérő kérdőív pedagógusoknak Elégedettségmérő kérdőív intézményvezetőknek Jegyzőkönyv Intézményfejlesztési terv OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Pedagógus önértékelő lap (8 pedagógus kompetencia) Vezérfonal a vezetői megbeszéléshez – szempontok nem dokumentum Óralátogatás előtti beszélgetés a pedagógussal - szempontok nem dokumentum Óra-megfigyelési szempontsor (8 pedagógus kompetencia) Óralátogatási adatlap – a szaktanácsadó szabad feljegyzései Záró megbeszélés - szempontok nem dokumentum Szaktanácsadói önértékelő kérdőív A SZAKTANÁCSADÁS DOKUMENTÁCIÓJA A TÁMOP PROJEKTBEN OFI ÁLTAL FEJLESZTETT DOKUMENTUMOK ADAPTÁLÁSA

A dokumentumok az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet TÁMOP-3.1.5/ Pedagógusképzés támogatása című projektjében készült szakmai anyagok felhasználásával készültek. A tantárgygondozó szaktanácsadás folyamata és dokumentumai Készítették: Kézy Ágnes, Koczor Margit, Simon Mária A tantárgygondozó szaktanácsadás országos működtetésének modellje 3. verzió Összeállította: Kézy Ágnes témavezető A SZAKTANÁCSADÁS DOKUMENTÁCIÓJA - HÁTTÉRANYAGOK

TAPASZTALATOK A szaktanácsadói névjegyzék folyamatos korrekciója (adatok, területek) A szaktanácsadói hiányterületek felmérése A TÁMOP projekt keretében szerzett mesterpedagógusi feladatok ellátása (szaktanácsadó, tanfelügyelő, minősítő szakértő): vezetők esetében szakértő és szaktanácsadó mesterpedagógusok esetében A szaktanácsadók „önálló” feladatellátása (közvetlenül az intézményeket keresik)

FEJLESZTÉSI ELKÉPZELÉSEK a szaktanácsadás nyilvántartási rendszerének kidolgozása, kipróbálása, véglegesítése a tapasztalatok beépítése után a szaktanácsadói lista anomáliáinak megszüntetése, javítása, a regisztráció átgondolása, változtatási javaslatok kidolgozása a szaktanácsadói névjegyzéken szereplő szaktanácsadók létszámának bővítése egyes szakterületeken és egyes megyékben a teljes lefedettség biztosítása érdekében a szaktanácsadói szolgáltatások minőségének biztosításához a szolgáltatást igénybe vevők elégedettségének a mérése, területi és országos összesítések készítése szaktanácsadói kompetenciák kialakítása, fejlesztése, amelyek konkrét pedagógiai szituációkban, módszertani kérdésekben nyújt segítséget a pedagógusoknak, támogatja önfejlődésüket

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!

A következő diák igény szerint használhatók

További szolgáltatási területek pedagógiai értékelés a nevelési-oktatási intézmények belső pedagógiai értékelési rendszerének kialakítását segítő tanácsadás feladatainak ellátása a pedagógiai mérések eredményei feldolgozásának segítése feladatbankok és mérőeszközök fejlesztése, hozzáférhetőségük biztosítása, pedagógiai tájékoztatás a nevelési és a tanítási-tanulási folyamatot támogató, oktatástechnikai és oktatástechnológiai módszertani támogatások nyújtása, a nevelési és tantárgyi, műveltségterületi szakmódszertani tájékoztatók, segédletek és kiadványok elkészítése

További szolgáltatási területek tanügy-igazgatási szolgáltatás a nevelési-oktatási intézmények pedagógiai programjainak elkészítésében és bevezetésében pedagógusképzés, továbbképzés pedagógiai tárgyú tanácskozások, pedagógiai szakmai napok szervezése, bekapcsolódás az országos pedagógus-továbbképzés rendszerébe tanulmányi versenyek szervezése és összehangolása az országosan meghirdetett tantárgyi versenyek koordinálása tanulótájékoztató, - tanácsadó szolgálat a köznevelés rendszerét érintő kérdésekben információk közvetítése, azok értelmezésének segítése a tanulók és az iskolai diákönkormányzatok részére, fórumok, továbbképzések szervezése a tanulók, a diákönkormányzatok és a diákönkormányzatok munkáját segítő pedagógusok részére, a diákjogi tanácsadás megszervezése.

További szolgáltatási területek lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer adatainak feldolgozásán, elemzésén alapuló célirányos támogatások kidolgozása és megvalósítása. a rendszerben rendelkezésre álló intézményi és tagintézményi szintű adatok elemzése, értékelése, és mindezek alapján a szükséges pedagógiai szakmai támogatás meghatározása, pedagógiai eszközök és módszerek megismertetése és terjesztése, a pedagógiai módszerek kiválasztásának segítése a nevelési-oktatási intézményben, a beavatkozások előrehaladásának nyomon követése, a lemorzsolódás megelőzése, megakadályozása érdekében történő pedagógiai támogatást segítő szakemberek együttműködésének koordinálása.