Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék 2015.03.09.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
I. előadás.
Advertisements

SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Agytorna. Érdekes kis feladatsor. Érdemes végig csinálni.
Az onkológiai betegek pszicho-szociális szükségleteinek felmérése
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
Piackutatás (teszt).
Gyakorlat Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
A pozitív pszichológia
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Az anyós Egy anyósnak van 3 veje. Egy szép napon elhatározza, hogy próbára teszi őket, mert látni akarja mennyire tisztelik és szeretik őt.
1.előadás A makroökonómia tudománya. A makroökonómia mutatói.
Dolgozat futás közbeni értékadásra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
MOTIVÁCIÓ.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Halmazok Gyakorlás.
A relatív molekulatömeg
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
Vége a félévnek, jöhet egy kis pihenés. Vagy mégse?!?! Megvolt az els ő gazdasági informatika óra… Mindenki fejét a nagy homály lepte el a feladat hallatán.
AKUT BETEGSÉGEK ELLÁTÁSA
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Segíts megkeresni! Lécci, lécci, lécci! Klikk ide a folytatásért! Elveszett a cicám!
A motiváció.
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Életkor TESZT.
Mi jellemzi az egyetemisták mobiltelefon használati szokásait? H1: A fiúk többet kommunikálnak SMS-ben, mint a lányok. H2: A diákok szociodemográfiai.
IV. A munkaerő keresleti előrejelzés becslési módszere Kutatásvezető: Dávid János 3K Consens Iroda 2007.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
Tapasztalatok az orvosi szociológia oktatásával a Semmelweis Egyetemen
Egy hűvös reggelen a washingtoni metró egyik állomásán megállt egy ifjú és hegedülni kezdett. 45 perc alatt 6 szerzeményt játszott, mindet Bachtól. Becslések.
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Neuropszichológiai vizsgálatok az igazságügyi pszichológiai gyakorlatban Pataky Ilona December 2.
Hipotézis vizsgálat (2)
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Pozitív gondolatok.
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
I. előadás.
Jól számoltunk – e ?. Mennyi a munkaidő  A dolgozók fizetésemelést akarnak, erre így válaszol a munkaadó:  Nem szégyellik magukat?  Tudják önök tulajdonképpen,
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1.
Az Anthropolis Egyesület
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet1 Fehérvári Anikó Munkapiaci elvárások FSZ- és BA-hallgatók körében ONK november.
Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
Teljesítménymotiváció és igényszint Babits Eszter Nagy Kata.
Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
A LISTENING SPAN TESZT A RÖVID TÁVÚ VERBÁLIS SZERIÁLIS MEMÓRIA VIZSGÁLATA.
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
10. Félelem, szorongás Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
2013. tavaszSzármaztatott termékek és reálopciók1 II. Határidős árfolyamok A lejáratkor a határidős és az azonnali ár megegyezik. Milyen kapcsolat van.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Az üzletek operatív működtetése
Új skála – új lehetőségek
óra Algebra
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Mi készteti az embereket cselekvésre? Hogyan fokozható ez a késztetés?
Számítási feladatok Teljesítmény.
Kiváltott agyi jelek informatikai feldolgozása 2016
Mesterséges intelligencia
47. Országos Fizikatanári Ankét április 3-7.
Kognitív és emotív jelentés
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Környezet-gazdaságtan alapkérdései
Területi egyenlőtlenségek grafikus ábrázolása: Lorenz-görbe
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Pozitív gondolatok.
Előadás másolata:

Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék

Rendeződjetek párokba! A pár egyik tagja kísérletvezető, a másik az alany. Az alanyok fáradjanak ki a teremből egy rövid időre.

Stopper, csavarok, anyacsavarok, igényszint-próba űrlap. A csavarok az egyik menetnél meg vannak rongálva, csak addig lehet felcsavarni az anyákat.

A v.sz. elé tesszük az összes csavart és csavaranyát szétszedett állapotban Instrukció: „Itt van ez a sok csavar, a hozzá tartozó csavaranyákkal. Próbálj meg egyet fölcsavarni, ameddig lehet!” „Mindegyik ütközik ugyanitt, el vannak rongálva. Azt próbáld megmondani, hogy egy perc alatt hányat tudnál idáig felcsavarni.” A v.sz. mond egy számot, csak egy számot mondhat. Ha akar, még egyet próbaként felcsavarhat. V.v. felírja a becslés értékét, stoppert vesz elő: „Akkor tessék, próbáld meg!” Az időmérés (stopper) indul, v.v. jegyzi a v.sz. vizsgálat közbeni reakcióit (a következő menetekben is). V.v. egy perc múlva megállítja és megszámolja, mennyit csavart fel a v.sz., közli a számot, felírja, majd:

„A következő percben mennyi menne?” (V.sz. mond egy számot, v.v. felírja a becslés értékét, stoppert indít): „Tessék”. Mialatt v.sz. dolgozik, v.v. szétszedi az előző menet felcsavart csavarjait és a többihez teszi. (Ha a v.sz. kérdezi, megmondhatjuk, hogy összesen 5 menetről van szó.) V.v. egy perc múlva megállítja és meg számolja, mennyit csavart fel a v.sz., közli a számot, felírja, majd: …. Ugyanez összesen 5x

„Ha még egyszer kéne vállalnod, mennyit tennél föl?” (V.sz. válaszol.) „Miért?” (V.sz. válaszol.) „Mit gondolsz ilyen korú fiúk (lányok) egy perc alatt mennyit csavarnak föl?” „Az első vállalásod minek alapján tetted, megtippelted vagy kiszámoltad?”

Megbeszélés…. mennyire reális az első vállalás, milyen tipikus illetve paradox változtatásokat találunk az igényszintben, mennyire változékony, illetve merev az igényszint, hogy befolyásolja a siker illetve a kudarc

Csoportátlag, plusz 1 személy adatainak összehasonlítása

Teljesítménykésztetés Teljesítménymotiváció = a viselkedés mögött meghúzódó motivációs feszültségrendszer Igényszint = nem egységes fogalom (teljesítménymotiváció szinonimája/mérőszáma) Igényszint vizsgálat: Célkülönbség (CK): következő vállalás-aktuális teljesítmény Eredménykülönbség (EK): aktuális teljesítmény-aktuális vállalás Első vállalás: előzetes próbálkozás nélküli vállalás Teljesítmény: sorozatok teljesítményének átlaga, első-utolsó különbsége is fontos (mennyit változott a teljesítmény)

Rendeződjetek párokba! Kísérletvezető és kísérleti alany Az alanyok fáradjanak ki a teremből egy rövid időre

Optimizmus / Pesszimizmus… Páros munka: beszélő/hallgató A beszélő idézze fel egy jó és egy rossz élményét, és ossza meg a jegyzetelővel Mi volt a kudarc/siker OKA? A beszélő optimista vagy pesszimista?! Minek alapján tartja annak magát?

Mi volt a kudarc/siker OKA? Összhangban van ez a feladat elején megállapított optimista/pesszimista önjellemzéssel?

Ryckman-féle Versengés Kérdőív 2 dimenzió (Ryckman, 1990,1996) Önfejlesztő versengés Hiperversengés

Téma: Tanult optimizmus

Dúll A., Varga K. (1993). Általános pszichológiai gyakorlatok II. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. 27., 28. sz. gyakorlat. Atkinson, J. W. (1989): A kockázatvállaló viselkedés motivációs meghatározói. In: Barkóczi I. és Séra L. (szerk.) Az emberi motiváció II. Humánspecifikus motiváció. Szöveggyűjtemény. Budapest: Tankönyvkiadó.179–201. o. A könyvtárban megtaláljátok - sajnos nincs digitalizált példányom.