Openprof.eu Project No. 2014-1-LT01-KA202-000562 Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes https://ac.vdu.lt/vm Open Professional Collaboration.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Az UNILO projekt hozzájárulása a tanulási eredmény-orientált képzési programok kialakításához Zarka Dénes.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Tibor Éva E-learning stratégiák a nyelvtanulásban – a tanuló szemével Motiváció és hatékonyság az e-learningben nyelvtanulási példákon keresztül.
Virtuális oktatási környezet kialakítása
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
ELŐADÁS INDÍTÁSA Előadó: Dr. Nikolov Marianne és Dr. Ottó István Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék E-learning a CooSpace rendszerben: egy kísérleti.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
RE-PE-T-HA Angol Módszertani Munkacsoport Dr. Csépes Ildikó
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Microsoft az oktatásban
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Készítette: Pethő Balázs 1 Oktatási keretrendszerek A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Kompetensek lettünk? június 27..
AZ EREDMÉNYESEBB TANÁRKÉPZÉSÉRT
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Openprof.eu Project No LT01-KA Milyen tartalmakat lehet már most használni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration for Innovation.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
LT01-KA OER Megjelenés Jó és Rossz tervezés Universidade Aberta Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
Erasmus+ tapasztalatok
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
European Distance and E-Learning Network
Kedvenc prezentáció készítő szoftverem
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
Kommunikációs kampánytervezés
4. OER Digitális Eszközök Digitális Elbeszélésekhez
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Szegedi SzC Gábor Dénes Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája Szeged

Előadás másolata:

openprof.eu Project No LT01-KA Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration for Innovation

openprof.eu Project No LT01-KA Bevezetés Miért érdekes ez a projekt? Szabadon elérhető módszertani anyagok Szabadon elérhető OER anyagok Példa a felhasználásra

openprof.eu Project No LT01-KA Módszertani anyagok 1. OER (nyitott oktatási források) és a fenntartható modellek –A nyitott oktatás megismerése és jellemzői (Open acces -> Open content) –OER keresése, kiválasztása, használata és újrahasznosítása –Az OER fenntartható modelljei (még nem igazán van)

openprof.eu Project No LT01-KA Módszertani anyagok 2. IKT eszközök az OER fejlesztéséhez és adaptálásához –Az IKT eszközök kiválasztásának és használatának szempontjai –Az IKT eszközök kiválasztása –Az IKT eszközök szerzői jogainak rendezése Creative Commons szervezeten keresztül. (Artisjus is lehet)

openprof.eu Project No LT01-KA Módszertani anyagok 3. Innovatív kurrikulum tervezés munka alapú tanuláshoz (feladat, tevékenység) –Az innovatív kurrikulumok jellemzői –A munka alapú kurrikulum tervezése (instrukció tervezés) –A munka alapú tanulás értékelése

openprof.eu Project No LT01-KA Nyitott oktatási források A partnerség 24 angol forrást készített A partnerség 24 nemzeti nyelvű forrást fog készíteni (fordítani) Példák: hogy működik az agy tanulás közben? Felhasználható, szerkeszthető

openprof.eu Project No LT01-KA Példa: Videó használata 2. kurzus: IKT eszközök a videó/audió készítéshez -Wevideo: idővonalon vágás -Amara: feliratozó -Szempontok a választáshoz -Tutorialok bekötve -Saját választás -BME tapasztalat: ha biztosan kell, és többször, rögtön fizetős szoftver

openprof.eu Project No LT01-KA Mire lehet jó a videó? Tanár –Tantárgyi bemutatkozás –Ízelítő a kurzus elején, bemutatkozás –Összefogaló a végén, változások –Ábrák, grafikák jelenségek narratív magyarázata (akár időhiány tananyagfejleszésben) –Hangosított diasor (fontos részek) –Mások által készített anyagok magyar felirattal

openprof.eu Project No LT01-KA Mire lehet jó a videó Hallgatói aktivitás: –Hallgatói bemutatkozás, élő profil, később sokmindenbe beépíthető –Egyéni projekt munka gyanánt, másoknak is elérhetően (esettanulmány) –Egyéni munka dokumentálása (folyamatról) akár állóképekkel –Kutatási beszámoló (melléklet)

openprof.eu Project No LT01-KA Mire lehet jó a videó Csoportmunka –Projekt munka, vagy annak dokumentálása –Virtuális csoportok bemutatkozása, csoportos videó szerkesztés, feliratozás, többnyelvű anyagok közös elkészítése gyorsan –Kísérletek rögzítése, megfigyelése, értékelése

openprof.eu Project No LT01-KA Hogyan lehet technikailag felasználni? Moodle: Bármelyik tananyag elem linkje lehet inno.moodle.appi.bme.hu/course/view.php?id=3 Videó állomány feltölthető, és moodle-ből lejátszható (ha zárt, vagy fontos, hogy ne tűnjön el) Lényegében minden tevékenységbe vagy tananyag eszközbe be lehet szúrni Moodle mediumot (videó vagy hang) akár teszt is. Van egy Big Blue Button nevű videokonferencia eszköz, amivel akár kis előadás is felvehető, és a felvétel közzétehető Természetesen a moodle-n kívül is portálról vagy más helyről (Facebook zárt csoport) lehet megosztani egy videó alkalmazást (Youtube, wevideo)

openprof.eu Project No LT01-KA Köszönöm a figyelmet!