NESZ Tagszervezetek mérleg és közhasznúsági beszámolója 2014.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pénzintézeti cash-flowk
Advertisements

HAJDU & MENYHEI ÜGYVÉDI IRODA
1 Nem fizethető ki az osztalék előleg devizában,
Új szabályok a civil szférában
A civil szervezetek működését szabályozó jogi környezet kihívásai a gyakorlat szemszögéből.
6. A gazdasági hatékonyság elemzése
Civil szervezetek Magyarországon
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Kereskedelmi gazdálkodás elemzése
Cash flow felépítése I. Operatív CF 1. AEE – kapott osztalék ±
- 2. SZÁMVITELI ALAPOK –.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A JELENLEGI BESZÁMOLÓ TARTALMA
A cash flow kimutatás összeállítása és elemzése
MUNKA-TERMELÉKENYSÉG
TANTÁRGYI KÖVETELMÉNYEK Vizsga Gyakorlati részjegy: –2 ZH –ZH pótlás: utolsó gyakorlat –Gyak UV: vizsgaidőszak első két hetében 2 időpont –Értékelés: az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Számvitel és pénzgazdálkodás KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
Éves beszámoló 4„4„Tartalmaznia kell minden eszközt, a saját tőkét, a céltartalékot és minden kötelezettséget (figyelembe véve az időbeli elhatárolások.
Mérleg, eredménykimutatás, cash flow
SZJA feladatok Gazdasági közjog. Szja 1. 1.Munkabér: Ft/hó jutalom: Ft, étkezési utalvány: 3.000Ft/hó 2. FB tag: Ft/hó 3. megbízási.
Pályázat kiírás kódja: NEA-13-N Pályázat kiírás kódja: NEA-13-N.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Szolnok, február 22. Összeállította: Dr. Túróczi Imre Forrás: NAV Információs levelek 13. szám.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
A Nemzeti Civil Alapprogram szerepe a civil szektor fejlesztésében
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
Gazdasági és vagyoni helyzet, gazdálkodás, költségvetés.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
A hitelintézeti beszámoló
MILYEN MÉLY A GÖDÖR? A KÓRHÁZAK GAZDASÁGI HELYZETÉNEK FELMÉRÉSE DR. RÁCZ JENŐ-DEMES ISTVÁNÉ-TOMJANOVICS GÉZA BALATONFÜRED OKTÓBER 17.
Bankmérleg, forrás oldal
Önkormányzati fórumok február- március – a válság éve A régió ipari termelése 25 %-kal csökkent A foglalkoztatottak száma mintegy 17 ezer.
A Dél-borsodi Akciócsoport LEADER programja Értékelési szempontok Tiszaújváros szeptember 30.
Pénzügyi ismeretek Bankműveletek- bankszámvital Katona Klára.
Számviteli törvényváltozások évi várható változások (1/4) USA $-ban könyvvezetés, USA $-ban könyvvezetés, ( vállalkozó döntését Számviteli Politikájában.
CIVIL SZERVEZETEK, EGYÉB SZERVEZETEK SZABÁLYOZÁSA, A KÖZHASZNÚ JOGÁLLÁS CIVIL SZERVEZETEK, EGYÉB SZERVEZETEK SZABÁLYOZÁSA, A KÖZHASZNÚ JOGÁLLÁS Ferenczi.
ELŐADÓ: HORVÁTH RITA IRODAVEZETŐ ZALA MEGYEI CIVIL INFORMÁCIÓS CENTRUM CIVIL SZERVEZETEK MŰKÖDÉSI CÉLÚ TÁMOGATÁSA NEA-16-M.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
Készült a PH Gazdasági Igazgatóságán „Szolnok tovább épül” Összefoglaló a 2016.évi költségvetésről 16,5 milliárd bérek 3,9 milliárd fejlesztés 5,7 milliárd.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Társasági adó 2011, évi változások  Adókulcsváltozás 10% 500 M Ft-ig 19% 500 M Ft felett  Megszűnik a külföldi szervezet társasági adó-kötelezettsége.
Feladatok. Sorold be a megfelelő mérlegcsoportba! MegnevezésABDF 1. Szállító 2. Vevő 3. Termelőgép 4. Eredménytartalék 5. Anyagok 6. Pénztár 7. Jegyzet.
A Magyar Geofizikusok Egyesületének közgyűlése, április 27. Titkári beszámoló a évi tevékenységről Kovács Attila Csaba általános titkár TITKÁRI.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
SZÁMVITEL.
PÉLDÁK.
Az eredmény keletkezése, eredménykimutatás
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Sorszám Tétel Helye a mérlegben 1.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
285 Eredmény 1000 Tulajdonos Eszköz Forrás 500 Bankhitel
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Előadás másolata:

NESZ Tagszervezetek mérleg és közhasznúsági beszámolója 2014

Elemzett szervezetek 47, illetve 45 szervezet gazdálkodását elemeztem Kimaradtak a határon túl működő szervezetek – a szinkronitás miatt ARTERA Alapítvány Portéka Egyesület Romániai Magyar Népművészeti Szövetség Vajdasági Magyar Folklórközpont Nem küldtek gazdálkodásra vonatkozó dokumentumot Arthaika Ősművészeti Egyesület Bükkaljai Mesterek Népművészeti Egyesülete Magyar Gyöngy Egyesület Magyarországi Kovács Míves Céh Szolnoki Kézműves Körért és a Tisza mente Népművészetéért Alapítvány A beküldött dokumentumok, csak félig voltak használhatóak. Napsugaras Dél-Tisza menti Kult. Népművészeti Egyesület Még valaki

Eszközök A 47 Tagszervezet összes eszközállománya 213 millió, amelynek 46% tárgyi eszköz, 42 % pénz Tárgyi eszköze 22 szervezetnél van, 32 millió és 60 millió közötti A szervezetek 55%-nak nincs tárgyi eszköze, vagy olyan öregek, hogy már leírták az értékét. Épülettel rendelkeznek(?) Matyó, Jász-Nagykun, Hegyalja, Tolna

Eszközök Pénzeszköz - A szervezetek - 58 % ezer Ft alatti, 1 és 5 millió Ft között 38 % és 5 millió Ft felett, 2 szervezet van Aktív időbeli elhatárolás - 9 millió és 4 szervezetnél van Teljes eszközállomány 1 millió Ft alatt– 20 szervezet – 42 % 1 – 3 millió Ft között-14 szervezet - 30 % 3 millió Ft felett- 13 szervezet – 28 % A két véglet: 100 ezer Ft alatti eszköz állománnyal rendelkeznek- Népi Kismesterségek – Cegléd, Vas 10 millió Ft alatti eszköz állománnyal rendelkeznek- Jász - Nagykun, Békés és Matyó

Eszközök szervezet összehasonlítása A teljes eszközállomány 19%-al nőtt – nem jelentős Tárgyi eszköz nem változott Követelések csökkenés A pénzeszköz 70%-al nőtt Belső átstrukturálódás Önmagához képest: Jelentős növekedés: Apáról Fiúra, Heves, Duna-Tisza, Orfű Jelentős csökkenés: Cegléd, Kaptár, Magyar Csipke

Források Az 45 szervezet saját tőkéje 156 millió, amelynek a 71% három szervezetnél van A szervezetek 12 %-nál a saját tőke mínusz, adósságuk van A szervezetek 48 %-ának 1 millió, vagy alatta van a saját tőke. 1-5 millió Ft közöttivel 15 szervezet – 32% és 5 millió Ft felettivel 4 szervezet 8% rendelkezik A legkisebb saját tőke mínusz 8,6 millió a legmagasabb 74 millió Induló tőke lekötött tartalék nem jellemző

Források A szervezetek 30%-a vesztességgel zárt - 7,2 millió A pozitív egyenleggel záró 70 % eredménye 25,3 millió Jellemző – 78% az 500 ezer vagy az alatti eredmény. 1 szervezet aratott, aki 10,6 millió Ft eredményt hozott vállalkozási eredmény 4 szervezetnél volt, 1 mínuszos Kötelezettség a szervezetek 57 %-nál volt.1000 Ft és 9,3 millió Ft között- 1 szervezet van nagyon eladósodva, és követi még négy. 17 szervezet tudott 2015-re feladattal terhelt pénzösszeget átvinni.23 millió

Források Ismét 30 szervezetet tudunk összehasonlítani A tőke 23% -al nőtt A tárgyévi eredmény 7%-al csökkent Nőtt a veszteséget termelők aránya, a fele szervezet mind a két évben veszteséges volt. Feladattal terhelt pénzmaradvány azonos volt NINCS JELENTŐS VÁLTOZÁS

Bevételek ben az összes bevétel 313 millió Ft volt, a legkisebb 22 ezer a legmagasabb 51 millió A bevétel összetétele: 54 % támogatás 39% saját bevétel 4% adomány 2% tagdíj 1% egyéb

Bevételek - saját Az összes bevételen belül a saját bevétel aránya 39 % millió a 17 szervezet 100 ezer Ft alatti saját bevételt termelt 2014-ben – vélhetően a saját tevékenység is minimális lehet – NESZ számla 7 szervezet az 5 millió Ft felett

Bevétel - támogatások 169 millió Ft támogatást kapott 45 Tagszervezet 5 szervezet nem részesült támogatásban A pályázati források megoszlása 45 % központi támogatás 27% EU támogatás 12% helyi önkormányzati támogatás szervezet 4% az SZJA 1%-a 12% egyéb támogatás pl. NESZ legkisebb összeg 40 ezer, legmagasabb 31 millió

Bevételek – adomány, egyéb bevétel Az adomány 13,7millió A szervezetek 37%-a nem részesül felajánlásban. A legkisebb adomány 6 ezer Ft, a legmagasabb 2,1milló Ft. Az egyéb bevétel összege: 1,4 millió, amely 15 szervezetnél található. A pénzügyi műveletek bevétele, mindösszesen 230 ezer Ft.

Bevételek intézményt hasonlítottam össze Jelentős növekedések Főleg a sajt bevételnél 62 millióról 224 millióra Az egyéb bevételnél A támogatásoknál Az összes bevétel 23%-al nőtt

Ráfordítások A ráfordítások 70 % anyagi jellegű, 24 %-a személyi és 6 %-a egyéb 25 szervezetnél volt személyi kifizetés – ez a szervezetek 55 %-a 25 szervezetnél a személyi kifizetés mértéke 28 ezer és 24 millió Ft közötti –alkalmi foglalkoztatás 8 szervezetnél - 17% - valószínűsíthető, hogy van főállású és 7 szervezetnél részfoglalkozású alkalmazott két szervezetnél érdekesség a teljes ráfordítás 81%, illetve 72% –a bér és bér jellegű kifizetés

Közhasznúsági besorolás "A" ERŐFORRÁS 1. a bevétel meghaladja az Ft-ot 2. az évi gazdálkodás eredménye pozitív 3. a személyi jellegű ráfordítások elérik a teljes ráfordítás egynegyedét "B" TÁRSADALMI TÁMOGATOTTSÁG 1 a személyi jövedelemadó 1%- a eléri az összes bevétel 2%-t 2 A közhasznú ráfordítások, elérik a teljes ráfordítok 50 % -t 3 legalább 10 önkéntest foglalkoztat

"A" ERŐFORRÁSOKNAK VALÓ MEGFELELÉS 1. a bevétel meghaladja az Ft-ot. Megfelelt 71 % 2. az évi gazdálkodás eredménye pozitív Megfelelt 75 % 3. a személyi jellegű ráfordítások elérik a teljes ráfordítás egynegyedét Megfelelt 17 %

"B" TÁRSADALMI TÁMOGATOTTSÁGNAK VALÓ MEGFELELÉS 1. a személyi jövedelemadó 1%- a eléri az összes bevétel 2%-t Megfelelt 27 % 2. a közhasznú ráfordítások, elérik a teljes ráfordítok 50 % -t Megfelelt 62 % 3. legalább 10 önkéntest foglalkoztat Megfelelt 22 %

NESZ tagszervezetek közhasznúsági besorolása Közhasznú: 76% Nem közhasznú: 24 %

Összegzés és összehasonlítás 2010-el A gazdálkodás adatai a szervezetek között nagyon egyenlőtlen A gazdálkodás adatai a szervezetek között nagyon egyenlőtlen A szervezetek döntő többsége nem rendelkezik épületbeli és tárgyi eszközökkel - változatlan A szervezetek döntő többsége nem rendelkezik épületbeli és tárgyi eszközökkel - változatlan Pénzbeli megtakarítás - növekszik Pénzbeli megtakarítás - növekszik A januári indulótőke - növekszik A januári indulótőke - növekszik A szervezetek 36%-a negatív eredményt ért el 2010-ben, - ez csökkent 30%-ra A szervezetek 36%-a negatív eredményt ért el 2010-ben, - ez csökkent 30%-ra

Összegzés és összehasonlítás 2010-el A bevételek között meghatározó a támogatás, 54%, - növekedés A bevételek között meghatározó a támogatás, 54%, - növekedés A saját tevékenység bevétele– jelentősen növekedett A saját tevékenység bevétele– jelentősen növekedett A tagdíjbevétel a teljes bevétel 2%-a - változatlan A tagdíjbevétel a teljes bevétel 2%-a - változatlan A ráfordítások 70%-át a dologi kiadások jelentik - 70 %-ra csökkent A ráfordítások 70%-át a dologi kiadások jelentik - 70 %-ra csökkent 15 szervezetnél alkalmaznak rész-, vagy főfoglalkozású munkatársat,– növekedés 15 szervezetnél alkalmaznak rész-, vagy főfoglalkozású munkatársat,– növekedés A szervezetek 76 % közhasznú A szervezetek 76 % közhasznú

Budapest, február 5. Köszönöm a figyelmet! Pál Miklósné