Üdvözöljük Önöket a március. 21 bemutatóján
„Minden technika művészetté nemesedik a tudás legmagasabb fokán.” (Tápai Antal)
Tápai-díj
Iskolánkról
SZAKKÖZÉPISKOLAI KÉPZÉS tagozatkód: 33 nyomdaipari szakmacsoport tagozatkód: 44faipari szakmacsoport tagozatkód: 55 egyéb szolgáltatások szakmacsoport SZAKISKOLAI KÉPZÉSEINK tagozatkód: 11 műszaki szakterület, könnyűipari szakmacsoport tagozatkód: 22 felzárkóztató oktatás: szakképzést előkészítő évfolyam
Szakiskolai végzettséggel választható szakmák: fodrász (3) női szabó (3) bútorasztalos (3) épületasztalos (3) kárpitos (3) járműfényező (2) motor- és kerékpárszerelő (2) irodai asszisztens (1) elektronikai műszerész (2) finommechanikai műszerész (2) Középiskolai végzettséggel tanulható szakmák: kozmetikus (2) nyomdai gépmester (2) nyomdai kiadvány- és képszerkesztő (2) és a szakiskolai képzésnél felsorolt valamennyi szakma
KÜLFÖLDI KAPCSOLATAINK Darmstadt (fodrász) Hildburghausen (asztalos)
Mérés-Értékelés Csoport projektterve a 2006/2007-es tanévre Mérés tárgya /mit?/ Mérés eszköze /mivel?/ Érintettek köre Mérés felelőse /ki?/ Határidő /mikor?/ Mérés célja, felhasználása /miért?milyen céllal 1.Intézmény látogatottsága szülői értek. jelenléti ív tanulói létszámok rendezvényeken szülők diákok NKB KSK Szülői dátuma önértékelés 2.Iskola működése, felszereltsége MÉCS kérdőívtanárokBZS önértékelés 3.Tanórán kívüli foglalkozások igénye és látogatottsága jelentkezési ív alapjándiákokMT sportkörök,szakkörök, versenyfelkészítő órák tervezése a tantárgyfelosztás előkészítése 4.Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók felmérése szülői nyilatkozatdiákokSZG képességfejlesztő foglalkozások szervezése 5.Partneri vélemény iskoláról, oktatásról önértékeléshez partneri elégedettség kérdőív szülők, tanárok, alkalmazottak Bá, PZ önértékelés 6.Végzett tanulók munkába állása, elhelyezkedési aránya kérdőívdiákokHFné, Terhesné Zsuzsi és PZ, Bá szakmai képzés eredményessége, beiskolázási létszámok felülvizsgálata, képzési stratégia
7.Tanulmányi munka értékelése /osztályzat, dicséretek, bünt./ félévi és év végi statisztikaösszes diákSZG FB feladat meghatározás 8.Létszám adatok /hiányzás, lemorzsolódás/ félévi és év végi statisztikaösszes diákSZG FB beiskolázás, önértékelés 9.Külső mérésekSZFP.9.évf. komp. érettségi vizsgák szakmai záróvizsgák OKÉV komp. 10.évf. 9. évf. 12. évf. 2/12 és 2/14 évf., 10.évf FB SZG MT SZG ?? ?? fejlesztendő területek meghatározása, vizsgafelkészítés tervezése 10.Pedagógus továbbképzési igény jelentkezési laptanárokFB éves továbbképzési terv elkészítése, támogatások prioritásának eldöntése 11.Külső mérésekközismereti versenyek, SZKT verseny eredm. központi mérőlapok diákokMkv-k és SZG, MT hatékonyság növelése 12.Érettségire felkészítés igénye jelentkezési lapdiákokVI, PL,SZG érettségire felkészítő foglalkozások tervezése a következő tanévre 13.Kisérettségi vizsga4 kötelező tantárgyból tantárgyi mérőlapok 10. évf. szakközép iskola SZG és a mkv-k hatékonyság növelése, érettségi vizsga eredményességének javítása 14.Pályázatok eredményessége eredményes/beadott pályázatok iskolahaszná lók MSZ tanévvégi beszámoló, fejlesztések meghatározása 15.Szakiskolai minősítő vizsga Feladatlapok és a szóbeli tételek értékelése szakiskolai 10. osztályok SZG helyzetelemezés és a fejlesztendő területek meghatározása 16.Év eleji tantárgyi bemeneti mérések és visszamérés a tanév végén. tantárgyi mérőlapok9. évfolyamos tanulók munkakö -zösség- vezetők és hozzáadott pedagógiai érték vizsgálata
Mérés-Értékelés Csoport tevékenysége a es tanévben MÉCS megalakulása Bemeneti kompetenciamérés szervezése és lebonyolítása Feladatok egyeztetése a projektvezetővel és MICS vezetővel Kompetenciamérés eredményéről a szülők és tanulók tájékoztatása tól Budapesti konferencia, Tavaszi mérések értékelése
Stratégiai Terv MÉCS MÉCS SZMSZ megalkotása MÉCS Iskolai mérések gyűjteménye és tematizálása MÉCS Projekt terv Tantestületi tagok mérési-értékelési kompetenciáinak feltérképezése Kompetenciamérés tapasztalatainak megbeszélése, feljegyzések készítése
Mérőeszköz-készítő tanfolyamon részvétel Tantestületi értekezlet – fejlesztési területek kijelölése A MICS-es és MÉCS-es feladatok egyeztetése és az SZFP-ben tanító tanárok tájékoztatás Fórum a kompetenciamérés eredményeiről, szakértő előadása Fejlesztési terv elkészítése Székesfehérvári konferencia, Őszi mérések értékelése Volt tanulóink nyomon követése 2007 február-március
Projektjeinkről Órarend módosítása, projektnapok kijelölése minden héten (2 nap osztályonként) Februártól saját projekteket használunk Februárig dobozok tanulmányozása, beépítése a tananyagba Projektfelelősök (2 db/ projekt) Tantárgyi projektek Projektnapok (adott téma 5-6 tanítási órán)
Tanári bizonytalanság Kimerítő (folyamatos munka és figyelem) Alapos és széleskörű ismeretek alkalmazásának gyakorlata Tanári kommunikáció Pontos és precíz tervezés és előkészítés Projekt tapasztalatok Tanári
Gyerekek sokkal lelkesebbek, jobban szeretnek csoportokban dolgozni Jobban be lehet vonni mindenkit a kommunikációba Jobb eredményeket érnek el azáltal, hogy változatos az oktatás „Észrevettem, hogy nem figyelünk egymásra” Projekt tapasztalatok Diák
Projektek értékelése Diákok önmagukat Diákok a Csoportot Diákok a Tanárt (Jelenleg még erősen szubjektív) Fejlesztési terv SZFP-s osztályok összetétele vegyes (ismétlők,szolid képességűek, komolytalankodók) Kompetenciamérésnél szövegértelmezési, kitartásbeli problémák, illetve következmény nélküli munka nem elvégzése volt a jellemző.
Céljaink: szöveg végigolvasásának (hosszától függetlenül), értelmezésének javítása következtetések levonása, ok-okozati összefüggések feltárása munkamorál, kitartás javítása, önismeretük fejlesztése meghatározott, leírt szabályok értelmezése, követése
Fejlődés előfeltétele tanév végén újabb mérés feladatlapos formában feltérképezése közös, összehangolt pedagógusmunka tapasztalatcsere érdeklődés fenntartása (játékosság)