A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

A helyi közszolgáltatások versenyképességet szolgáló modernizálása Bodor Ákos – Grünhut Zoltán MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete ÁROP
Egyetemes értékek az egyetemen kutatás
Készítette: Geszler Nikolett
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A projekt eredményei, előnyök, változások (3) Dr. Kajdi FerencDr. Martin Polovka Dr. Schmidt RezsőGyőri Tibor Schiller OttíliaTeschner-Kovács Zsófia Dr.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Határ menti társadalmi kapcsolatok a lakossági kérdőívek alapján „A határ mentiségtől az integrált határrégióig” konferencia Liszt Ferenc Konferencia és.
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
A funkcionális élelmiszerek ismertségének vizsgálata
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A magyar háztartások fizetési szokásai
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Művelődés és szórakozás
Neveléstudományi doktori iskola A tapasztalatok hatása a pedagógusok szakmai életútjára (Nádasi Mária – Hunyady Györgyné) Speciálkollégium november.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
Haltermelés és feldolgozás aktuális kérdései
A villamos jel analízis módszer alkalmazása forgó gépek energetikai és diagnosztikai vizsgálata céljából Gyökér Gyula okl. vill. mérnök.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
A évi népszámlálás és a külföldiek integrációja Gödri Irén Transznacionalizmus és integráció c. konferencia Budapest, május 17.
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Általános lakossági ismeretek a szén-monoxid elleni védekezés vonatkozásában Honeywell Szabályozástechnikai Kft november 11.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
Helyettesítő termékek a tej esetében
Speciális életmódjellemzők gyermekkori elhízásban Papp Gabriella 1, Lengyel Dénes 1, Józsa Lajos 2, Gönczi Ferenc 3, Degrell István 1 DEOEC Pszichiátriai.
A TÁRSADALMI JÓL-LÉT TÉRBELI KÜLÖNBSÉGEI A MAGYAR NAGYVÁROS- TÉRSÉGEKBEN Berki Márton – Halász Levente MRTT Vándorgyűlés Veszprém, november
Marketing információs
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Internet a családban Székely Levente –
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
Egészségesek a roma nők?
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Halgazdálkodási Tanszék XXXIX. Halászati Tudományos Tanácskozás május NAIK Halászati Kutatóintézet Szarvas EGYES GAZDASÁGILAG FONTOS HALFAJOK.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
A VITAMINOK SZEREPE A PONTY LÁRVÁK NEVELÉSÉBEN B. Papp Zsuzsanna, Révész Norbert, Shivendra Kumar, Adorján Ágnes, Bogárné Csávás Katalin és J. Sándor Zsuzsanna.
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
Halgazdálkodási Tanszék Aflatoxint tartalmazó abraktakarmány hatásainak vizsgálata a pontynevelés során Balog Attila Vadgazda mérnök (Msc) Konzulensek:
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
KÜLÖNBÖZŐ INTENZÍV TAVI HARCSANEVELÉSI TECHNOLÓGIÁK ÖSSZEHASONLÍTÓ VIZSGÁLATA Szarvas Nagy Z. 1,2, Havasi M. 1, Gál D. 1, Hancz Cs. 2 1 Halászati.
Regionális termékek az élelmiszer-kiskereskedelemben Szente Viktória és Szűcs Andrea Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Marketing és Kereskedelem.
– Letölthető változat –
2016. június 10: „A tudásáramlás és a tudás megtérülésének egyes vetületei” című konferencia Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH)
Célpiaci marketing.
Hajléktalan emberek Magyarország nagyvárosaiban 2006.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
A kutatási program leírása
Bankreklám vagy szappanopera?
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
TOP SF Munkaerő-piaci és foglalkoztatási helyzetkép Székesfehérváron Mahler Balázs Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzat.
MAGYAR CF REGISZTER 2016 Marsal Géza Hornyák-Kovács Attila.
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS, MÁJUS 20.

Bevezetés és célkitűzés A fogyasztói igények a halhús, haltermékek vonatkozásában dinamikusan változtak Magyarországon a rendszerváltás után A haltermékekre vonatkozó utolsó átfogó fogyasztói felmérés 2007-ben készült Friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése piaci felmérés főbb céljai: hal- és haltermékek fogyasztói megítélése a húsfélék között fogyasztásuk és vásárlásuk gyakorisága, szempontjai halfogyasztási ismeretek és szokások

Anyag és módszer Fogyasztói felmérés: Kérdőíves (2 kérdőív): Fogyasztói igények vizsgálata Haltermékek piaci megítélésének analízise Személyes megkérdezés Budapest, Székesfehérvár, Pécs, Győr, Miskolc, Debrecen, Szolnok és Szeged 2014 szeptembere és októbere 1028 és 1026 fő válaszolt Minta reprezentatív: lakosság neme, életkora és régió szerinti lakóhelye alapján Khi 2 próbás kereszttáblás összefüggés-vizsgálat a változók között (SPSS)

A különböző húsfélék összehasonlító fogyasztói elemzése

Húsfélék fogyasztása és az egyes demográfiai tényezők közötti összefüggés Nők kevesebb sertéshúst fogyasztanak, mint a férfiak Leggyakrabban a 60 év felettiek fogyasztanak édesvízi halakat, amelytől némileg lemarad a 40 és 59 év közötti korosztály 30 és 39 év közötti, valamint a 29 év alatti korosztály halfogyasztása alkalomszerű

Ízletesség – férfiak!

Elkészítés nehéz – nők!

Édesvízi hal képe a fogyasztók tudatában rendkívül egészséges viszonylag drága bonyolultan elkészíthető termék átlagosan ízletes legnagyobb előny: az egészségességbe vetett bizalom legnagyobb hátrány: ár és könnyű elkészíthetőség hiánya édesvízi vs. tengeri hal: minimális különbség minden vizsgált paraméternél kivéve az ÁRAT, amelyben lényegesen kedvezőbb az édesvízi hal megítélése

Halfogyasztási szokások

Halfogyasztás gyakorisága Gyakoribb halfogyasztás – magasabb iskolai végzettség Napi hal fogyasztás nagyobb része – családban 15 évesnél fiatalabb gyermek Havonta halat fogyasztók többsége – átlagos v. e fölötti jövedelemszint Otthoni halfogyasztás  Nők  Átlagos v. ez alatti jövedelemszint

Hallal kapcsolatos spontán említett első három kifejezés kategóriák szerint Gasztronómia (142) Egészség-betegség (95) Kedveltség (87)

>60 év: legkevésbé elégedett, de nem változtat <29 év: többet akar fogyasztani

Bolti hirdetés: 60 év

Általános iskolai tananyag a halfogyasztásról: 86% IGEN

Hal- és haltermék vásárlási szokások

29 év alatti korosztály vásárol legkevésbé halat!

Élő/friss hal: életkor meghatározó ( 60)!

A 40 évnél idősebbek számára az ár jóval fontosabb szempont, mint a fiatalok számára!

Hal származása: 40 éves

Halfajok ismertsége Legtöbb válaszadó ismeri: ponty (97,61%) tonhal (89,25%) keszeg (82,73%) hekk (89,24%) Legkevesebb válaszadó ismeri (nem ismeri): morgóhal (92,96%) vörös márna (86,60%) aranydurbincs (84,13%)

Haltermék származási országa: életkor meghatározó ( 40)!

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! "Munkánkat a K+F Versenyképességi és Kiválósági Szerződések (VKSZ_ ), Az akvakultúra ágazat kitörési pontjainak komplex, versenyképességet szolgáló fejlesztése c. projekt támogatta."