Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó 2016.07.02.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Advertisements

Óvoda.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Szociális munka a börtönben
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelem a védőnői munkában
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Értékelés a pedagógiában
A kolozsvári Báthory Líceum
A kapcsolattartás útvesztőiben
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Szociális tanulás formái
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
Esélyek teremtése gödrén
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
CSALÁDI NAPKÖZIT MŰKÖDTETŐK RÉSZÉRE SZERVEZETT TANFOLYAM ( Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Az iskola, mint szervezet
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Az iskoláskor küszöbén
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása TÁMOP B számú projekt Projektzáró rendezvénye.
Készítette: Zelei Kitti. „Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz és szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
DARUS a gyermekekért.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tervezési folyamat.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Gazdálkodási gyakorlat a magyar iskolai oktatásban
DARUS a gyermekekért.
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Közösen a bántalmazás ellen
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó

1. A kapcsolattartásról általánosan 2. Kapcsolattartás a Csaholci Általános Iskolában 3. A kapcsolattartás formái 4. A családdal való kapcsolattartás fontossága 5. A család és az iskola együttműködését meghatározó tényezők 6. A szülők partnerként való kezelése 7. A partnerség megnyilvánulásának formái 8. Záró gondolatok Tartalomjegyzék

1. A kapcsolattartásról általánosan Az évi LXXIX. Törvény, A szülők jogai és kötelességei fejezet 14.§(2.) d, pontjában olvasható: „ A szülő kötelessége, hogy rendszeres kapcsolatot tartson a gyermekével foglalkozó pedagógusokkal” Kapcsolattartás, együttműködés Családok sajátosságainak figyelembe vétele Szokások tiszteletben tartása Segítségnyújtás

2. Kapcsolattartás a Csaholci Általános Iskolában A PP tartalmazza a szülő, pedagógus és gyermek együttműködésének formáit Konkrét cselekvésben nyilvánul meg Túlmutat a hagyományos iskola- család kapcsolaton

3. A kapcsolattartás formái Napi személyes kapcsolat Szülői értekezlet Nyitott közös programok Őszi projektek Téli projektek Tavaszi projektek Családlátogatás Fogadó óra Nyílt nap Üzenő fal Írásbeli tájékoztatás (egységes kis cetli)

4. A családdal való kapcsolattartás fontossága Családi minták követése Konfliktuskezelés Kommunikáció fontossága A család és az iskola értékrendjének összehangolása A család, mint elsődleges szociális közeg Spontán és tudatos nevelési célok és módszerek keveredése

5. A család és az iskola együttműködését meghatározó tényezők Az értékrend hasonlósága, különbözősége A tudás, a tanulás, az iskola értéke a családon belül A szülő iskolával, pedagógusokkal kapcsolatos élményei, tapasztalatai A pedagógusok és az iskola nyitottsága A család aktuális életciklusa

6. A szülők partnerként való együttműködésének lehetőségei Élhet intézményválasztási jogával Rendszeres tájékoztatást kaphat gyermeke fejlődéséről Részt vehet az iskolaszék megválasztásában Részt vehet az SZMK megválasztásában Kötelessége a gyermekét rendszeresen iskolába járatni.

7. A partnerség megnyilvánulásának formái Napi személyes kapcsolat: friss információhoz jut a szülő napi szinten (kicsi közösség mindenki ismer mindenkit). Szülői értekezlet: évente legalább kétszer. (csak egyénileg adunk információt, jegyzőkönyv és jelenléti ív készül). Nyitott közös programok: -Hagyományőrzés -A szülő részt vehet az iskolai programokban (projekt napok) -Külső partnerek bevonása, változatos színes programok kínálata. -A közösség szabályaihoz való alkalmazkodás segítése.

Őszi projektek -Szüret -Egészség hét -Öregek napja -Bűnmegelőzés és drog prevenció -Főzőverseny -Romanap -Környezetvédelmi őrjárat -Pályaválasztási hét Téli projektek -Mikulás várás -Adventi készülődés -Karácsony- Betlehemezés -Farsang -Hagyományőrzés: disznóvágás Tavaszi projektek -Március 15.-e -Húsvéti készülődés -Tavaszi nagytakarítás -Nagycsoportosok vendégül látása -József Attila szavalóverseny -Gyermek nap -Anyák napja -Osztálykirándulások -Tanévzáró -Ballagó

Családlátogatás -Évente legalább négyszer. -Őszinte négyszemközti beszélgetések -Bizalom teli légkör kialakítás Fogadóóra - Minden hónap első keddje: 1 óra ( 17:00-tól 18:00-ig) Nyíltnap - Évente négyszer - A szülő betekintést nyerhet gyermeke nevelési- oktatási módszereibe. Üzenő fal - Az aulában elhelyezve jól látható helyen! Írásbeli tájékoztató -Évente többször is. -Egységes üzenet a szülőknek kispapír formában.

Záró gondolatok A személyiség egészséges fejlődése érdekében: -Elsődleges a kommunikáció. -Nyílt és bizalmon alapuló kommunikáció kiépítése. -A család betöltse funkcióit. -Mintákkal szolgáljon. -Az iskola és a család értékrendjének hasonulása. -A szocializációs hatás javítása az együttműködés által. -A problémák azonnali kezelése, megoldások keresése.

Iskola Szülő Diák A sikeres nevelő- oktató munka a jó partnerségi viszonyokon alapul.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! „ A másokkal való együttműködés olyan, mintha előnyt adnál magadnak a versenyben.” John C. Maxwell