Az iskolaérettség kritériumai A BAJZA UTCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA INDULÓ OSZTÁLYAI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Advertisements

Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Iskolánkról.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Jó gyakorlatok a Kazinczy Ferenc Tagiskolában
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Beiskolázási tájékoztató december
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Az iskolaérettség kérdése
Hatodik előadás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Bódor Andrea BAZ Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Kompetensek lettünk? június 27..
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Az iskoláskor küszöbén
Felnőttoktatási tájékoztatója
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A tankötelessé váló gyermekek beíratása 2016 Tanköteles gyermek abban az évben, amelyben augusztus 31. napjáig a 6. életévét betölti (de legkésőbb az.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
DARUS a gyermekekért.
Bajza Utcai Általános Iskola
SZMK Értekezlet május 9..
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
Széchenyi István Általános Iskola Nagycenk 2017/ 2018
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
DARUS a gyermekekért.
DARUS a gyermekekért.
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
DARUS a gyermekekért.
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
tanév Iskolanyitogató
tanév Iskolanyitogató
tanév Iskolanyitogató
tanév Iskolanyitogató
Új környezet Új emberek
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
tanév Iskolanyitogató
Előadás másolata:

Az iskolaérettség kritériumai A BAJZA UTCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA INDULÓ OSZTÁLYAI

Általános tudnivalók a beiskolázásról A szülő joga és kötelessége ◦szabad iskolaválasztás > az iskola rendjének betartása (Házirend) Tankötelezettség, beíratás ◦Legkorábban abban a naptári évben, amelyben a hatodik életévét (augusztus 31-ig) betölti a gyermek, tankötelessé válik. ◦A szülő (vagy gondviselő) köteles a meghirdetett időpontban – Budapesten általában április harmadik hetében – tanköteles gyermekét beíratni a lakóhelye szerint illetékes, vagy a választott iskola első évfolyamára. ◦Kerületünkben lakó, de nem a kerületi körzetes iskolába beiratkozó gyereknek nem kell beiratkozni a körzetes iskolába ! ( szabad mozgás kerületen belül) ◦ Minden más esetben kötelező!

Rendelkezés a beiskolázásról Minden körzetes gyereket kötelező felvenni, de nem kötelező a körzetbe jelentkezni! Nem kötelező abba az osztályba felvenni, ahová a szülő szeretné! (a német nemzetiségi osztálynak nincs körzete) A felvételnél előnyt jelent: ◦akinek testvére idejár ◦aki terézvárosi ◦aki kerületi óvodába járt ◦akinek szülője, gondviselője Terézvárosban dolgozik

Az iskolakezdés lehetőségei DátumBetöltött életévFeltétel Az iskolakezdés legkorábbi időpontja Jogszabály Halasztott iskolakezdés Óvodavezető döntése Legkésőbbi iskolakezdés Szakértői bizottság döntése Ha szülőként valaki nem ért egyet az óvoda döntésével az iskolaérettség kérdésében, akkor kikérheti a szakértő véleményét. A szakértői vélemény alapján az iskolaigazgató dönt, hogy beiskolázza- e a gyermeket.

Mely pszichikus funkciók szükségesek a tanuláshoz? vizuális és auditív észlelés, összerendezett, koordinált mozgás, a finommotorika fejlettsége a keresztcsatornák együttműködése, rövid idejű vizuális-verbális memória, szándékos figyelem Normális fejlődés esetén hatéves korig alakul ki az említett funkciók egyensúlya, működésük összerendezettsége, integrációja. (totális érzékelő apparátus )

A kisiskolás gyerek idegrendszere Az agy mérete növekszik, az agy tömege a felnőtt agyának 90%-át eléri. Az agy elektromos mintázatának aktivitása megváltozik. Az idegrendszer kortikalizálódása (myelizácio) lassan befejeződik. Az agykéreg átveszi a viselkedés irányítását — önkontroll. Homloklebeny intenzíven fejlődik.

Önkontroll funkciói Hatékony kommunikáció Érzelmeit, viselkedését kontrollálni tudja Egyenértékűség szempontjai Figyelem Feladattudat, feladattartás Szabálytudat

Iskolaérett?  Szinte észrevétlenül megnyúlt a testhossza.  Minden cipője kicsi.  Meglazult az alsó első foga.  Már szeret társasjátékozni.  Egyre ügyesebben mozog, már jöhet a karate  Szívesen jár oviba.  Egyre határozottabb, de finomabb vonalvezetés jellemzi munkáját.  Szeret szójátékokat játszani, érdeklődik a betűk, számok iránt.  Amikor csak teheti a gyermektársaságot keresi és szívesen barátkozik.

Az iskolaérettség kritériumai Testi fejlettségFigyelem Egészséges érzékszervekFeladattudat, feladattartás CeruzafogásKudarctűrő képesség MozgásFelnőttekhez való viszony Általános tájékozottságSzem, szem- kéz koordináció BeszédkészségTestséma GondolkodásDominanciák EmlékezetTérérzékelés

A Bajza utcai iskola kínálata Képzési profiljaink: Emelt szintű ének-zene oktatás (heti 4 óra) Két tanítási nyelvű angol oktatás (heti 10 angol) Német nemzetiségi oktatás (heti 11 német) Általános tantervű oktatás Minden alsós osztályban van: Úszásoktatás – gyógyúszás 1.2. osztályban Napközis foglalkozás Logopédiai, fejlesztő foglalkozás Szakköri lehetőségek (tehetséggondozás, sakk, sport)

Tervezett osztályok és tanítók 1.a osztály: Nagy Magdolna, Olajos Gabriella Képzési profil: angol két tanítási nyelv és emelt szintű ének-zene oktatás 1.b osztály: Nagy Mónika, Dr. Gergelyné Zeffer Katalin, Képzési profil: angol két tanítási nyelv és „normál” oktatás 1.c osztály: Obetkó Katalin, új nemzetiségi tanító Képzési profil: német nemzetiségi nyelvoktatás

Módszertani kitekintés Kompetencia alapú oktatás, Kooperatív technikák (személyre szabott, differenciált,csoportmunka) Tevékenységre építő, cselekedtető tanítási módszer (hangoztató, elemző, szótagoló olvasás tanítás; játékos, tevékenykedtető matematikaoktatás; kommunikáció központú nyelvoktatás) Új típusú gyakorlóhely (ELTE, Apor Vilmos Katolikus Főiskola) Öko iskola: környezettudatos szemlélet Interaktív táblák (5 db)

Eredményeink Kompetenciamérés Nyelvi mérés Nyelvvizsga Versenyeredmények: Bolyai, Zrínyi, Német versmondó, kerületi sikerek, sporteredmények Akkreditált Kiváló Tehetségpont (tehetséggondozás)

Bajza100 Megújult, felújított iskola várja az új elsősöket Egész évben színes programok Bajzások Jövője Alapítvány támogatása

tel.: +36/1/ igazgató : Bódi Csilla igazgatóhelyettes : Nagy Judit Elérhetőségeink