Előadó: Horváth Judit. Varga Tamás üzenete Érdekeljen a tárgyad! Ismerd a tárgyadat! Ne feledd: a tanulás legjobb módja az, ha magunk jövünk rá valamire.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
a terület meghatározása
Advertisements

A háromszög elemi geometriája és a terület
Matematika kompetencia
Geometriai transzformációk a felsőtagozaton
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Matematika és módszertana
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
A sűrűség.
Az anyag és néhány fontos tulajdonsága
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
A szemléltetés fontossága a geometria tanításában
A térfogat és az űrtartalom mérése
Kémiai alapozó labor a 13. H osztály részére 2011/2012
Térelemek Érettségi követelmények:
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A négyzet kerülete K = 4· a.
Így használom a számítógépet a matematika tanulásában
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
Hasáb térfogata 10. kép 1 m3 1 dm3 1 cm3.
Négyszögek fogalma.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Mérnöki Fizika II előadás
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
Külső tantárgyi koncentráció matematika
A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái
BEVEZETŐ A FIZIKA TÁRGYA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Geometriai fogalmak két svéd tantervben és egy tankönyvben
16. Modul Egybevágóságok.
A háromszög elemi geometriája és a terület
Geometriai transzformációk
Geometriai transzformációk
Szögek, háromszögek, négyszögek és egyéb sokszögek, kör és részei.
A konvex sokszögek kerülete és területe
A matematika műveltségi terület a NAT-ban
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Fizika Dr. Beszeda Imre jegyzete alapján.
Hasonlóság modul Ismétlés.
Fizikai alapmennyiségek mérése
Készítette: Borsiné Csontos Ilona óvodavezető h.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
A testek néhány mérhető tulajdonsága 3. óra
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Mérés, mértékegység, átváltás
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Tengelyes tükrözés.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Az SI mértékrendszer.
A mérés A mérés összehasonlítás, ahol a mérendő mennyiséget hasonlítjuk össze az egységnyinek választott mennyiséggel. Hosszúság mérése: Hosszúságot hasonlítunk.
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
ELEMI GEOMETRIAI ISMERETEK
Síkmértani szerkesztések Euklidész görög matematikus (i. e
Az informatika (programozás) oktatásának pedagógiai módszerei
Előadás másolata:

Előadó: Horváth Judit

Varga Tamás üzenete Érdekeljen a tárgyad! Ismerd a tárgyadat! Ne feledd: a tanulás legjobb módja az, ha magunk jövünk rá valamire. Próbálj olvasni a diákok arcáról: mit várnak, mi nehéz nekik? Ne csak ismereteket adj át, gondolkodásmódot, alkalmazni tudást is! Tanítsd meg őket sejteni! Tanítsd meg őket bizonyítani! Keresd a problémákban azt, ami hozzásegít más problémák megoldásához is – egyes esetek mögött általános elvet! Ne áruld el egyszerre az egész titkodat. Hadd sejtsék meg mielőtt még kimondod; amennyit csak lehet, találjanak ki ők belőle! Kínálgass, ne tömj!

Az egységesség elve Matematika Számtan – algebra Geometria Mérés

Geometria tanításunk célja a kezdő szakaszban,,Úgy gondolom, hogy a szemléleti fokon való geometria tanítás fő célja felkelteni a tanuló érdeklődését, és így egyúttal a kedvét és kutatószenvedélyét is a geometriai alakzatok alapvető tulajdonságai iránt, a technika, a művészet és a természet ezernyi tényének megfigyelésén keresztül.” Emma Castelnuovo

Feladatunk Tanítványaink geometriai látásmódjának alakítása: - nem adunk kész fogalmakat, de kereső, kutató, kísérletező, összehasonlító, megbeszélésen alapuló geometriai fogalmakat alakítunk ki. - minden esetben a bennünket körülvevő világból indulunk ki, a valós élet tapasztalataiból. - a sík- és térgeometriai fogalmakat párhuzamosan és nem elkülönítve taglaljuk.

A geometriai gondolkodás szintjei Van Hiele I. szint A gyermek a tárgyak formáját egészben fogja fel. Az alakzatok nevét megtanulja, kiválaszt, felidéz. II. szint Az alakzatok elemzése. A gyermek az alakzatokat részeire bontja, majd összerakja.

III. szint Lokális, logikai rendezés A gyermek észreveszi az alakzatok tulajdonságai közötti összefüggéseket. Megérti a definíció szerepét. IV. szint Törekvés a teljes logikai felépítésre A bizonyítási igény fokozatosan kiterjed a geometria egészére.

V. Szint Axiomatikus felépítés

Geometria és a helyi tanterv 1.osztály - egyenes és görbe vonal megismerése - tapasztalatgyűjtés egyszerű alakzatokról - sík és térbeli alakzatok megfigyelése, szétválogatása, megkülönböztetése - síkidomok ( négyzet, téglalap,háromszög, kör), tulajdonságok, kapcsolatok, azonosságok, különbözőségek - testek ( kocka, téglatest) tulajdonságok, kapcsolatok, azonosságok, különbözőségek

- tájékozódás, helymeghatározás, irányok - összehasonlítások a gyakorlatban - hosszúság, tömeg, űrtartalom, idő

2. osztály - az egyenes és görbe vonal megismerése - képszerkesztő program néhány rajzeszközének megismerése - tapasztalatszerzés egyszerű alakzatokról - tengelyesen tükrös alakzatok előállítása - sík és térbeli alakzatok megfigyelése, válogatása - síkidomok ( négyzet, téglalap, háromszög,kör) - testek ( kocka téglatest) animációk - tájékozódás, helymeghatározás - összehasonlítások a gyakorlatban - hosszúság, tömeg, űrtartalom ( cm, dm, m, dkg, kg, cl, dl,l, perc,óra, nap, hét, hónap év - átváltások szomszédos mértékegységek között, mérőszám, mértékegység viszonya.

A fejlesztés várt eredményei az első két évfolyam végén - ismerje: a mértékegységeket – m dm, cm, l, dl, dkg, kg, nap, óra, perc, másodperc - tudja: a mérőeszközöket használni ( mérőszalag, mérleg, edények) alkalmi és szabvány egységekkel egyaránt. - alkalmazza: helyesen a háromszög, négyszög, ötszög, téglalap, négyzet, téglatest, kocka fogalmakat testek, síkidomok válogatása, megkülönböztetése

3. osztály - egyenesek és görbék helyzetének megfigyelése: metsző és párhuzamos egyenesek - a háromszög, négyzet és téglalap felismerése, tulajdonságaik, csúcsok, oldalak száma - a kör fogalmának tapasztalati előkészítése - az egybevágóság fogalmának előkészítése - tájékozódás síkban, térben - testek geometriai tulajdonságai, hálója - a gömb felismerése, jellemzői - mérés alkalmi és szabvány mértékegységekkel: mm, km, ml, cl, l, g, t - idő mérése - egység és mérőszám kapcsolata, mérés az egységek többszöröseivel - át és beváltások

4. osztály - egyenesek kölcsönös helyzetének megfigyelése, szakasz fogalmának előkészítése, mérése, - háromszög, négyzet, téglalap felismerése, csúcsok, oldalak száma, szögek - képszerkesztő program alkalmazása - téglalap és négyzet kerületének kiszámítása - téglalap, négyzet területének mérése különféle egységekkel, területlefedéssel. - a területszámítás fogalmának előkészítése - a kör fogalmának tapasztalati előkészítése - az egybevágóság fogalmának előkészítése - testek geometriai tulajdonságai, hálója - téglatest és kocka felismerése, jellemzői - Rubikkocka - a gömb tulajdonságai - mérések alkalmi és szabvány mértékegységekkel - az idő mértékegységei: másodperc - idő és időtartam megkülönböztetése - egység és mérőszám kapcsolata, mérés az egységek több- többszöröseivel - átváltások szomszédos mértékegységek között - használata és átváltása szöveges feladatokban

A fejlesztés várt eredményei a két évfolyam végén Ismerje: - szabvány mértékegységeket: mm, cm, dm, m, km, ml, cl, dl, l, hl, g, dkg, kg, t, min, s, h, nap, hét, hó, év - a terület mértékegységeit Tudja: - tükörtengelyt és tükörsíkokat keresni - egyszerű alakzatokat nagyítani - szögeket összehasonlítani alkalmi egységekkel mérni Alkalmazza - mennyiségek szabvány mértékegységeit szám és szöveges feladatokban - számításokat kerület és terület megállapítására - át és beváltásokat, a tanult mértékegységekkel, gyakorlati mérésekhez kapcsolva

Kapcsolódási pontok ( tantárgyi koncentráció) - Környezetismeret - környezetünkben előforduló formák, testek megfigyelése - közvetlen környezetünk mérhető tulajdonságai ( iskola, udvar, otthon) - mértékegységek, mérés a háztartásban a mindennapokban - irányok, arányok, térkép, alaprajz - kerület és terület számítás a háztartásban - égtájak - napirend, családi ünnepek, események ismétlődése

Technika és életvitel - vonalzó használata - mérések a mindennapokban - testek építése - hajtogatás - dobozokból bútorok készítése - gyurmázás - munkadarabok tervezése mérés és modellezés segítségével - dobókocka doboz készítése - mérések egyszerű sütés, főzésnél

Vizuális kultúra - alakzatok nyírása, rajzolása - vizuális nyelv használata: pont, vonal, tér, forma, - mozaikkép alkotása - tárgyak egymáshoz való viszonya - kör megjelenítése - szimmetria - körülöttünk lévő formavilág megfigyelés, megjelenítése

Testnevelés és sport - időtartam mérése - labdák - futás - tér kihasználása Ének- zene - körjátékok - metronóm

Köszönöm a figyelmet!