AQUINCUM ANGOL – MAGYAR KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ ÁLTALÁNOS ISKOLA bemutatkozása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
  A Duna-Ipoly Nemzeti Park Magyarország egyik legfiatalabb nemzeti parkja.  A Duna és az Ipoly völgyében található.  A nemzeti park két nagy hegyvidéke.
Advertisements

A felhasználói interfész A felhasználói interfész az a felület, amellyel a szoftver az ember felé „fordul”; amellyel a felhasználó nap mint nap találkozik.
Készítette: Kovács Anna A kultúrakutatás módszertana.
A sport és határterületei szakirodalmának keresése könyvtári katalógusokban Pándi Dóra TE könyvtáros.
A Kárpát-medence a római korban. Pannónia meghódítása  A hódítás előtt Pannónia lakói kelták voltak  Kr.e. IV. században vándoroltak be, de   hoztak.
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet oktatási programjának tapasztalatai a közötti időszakban Sterner Zoltán VIII. Nemzetközi.
Országos Dokumentum-Ellátási Rendszer (ODR) Paragh Judit DEENK Kenézy Könyvtár, Debrecen.
Körlevél. Körlevél alapok: Körlevél: sok címzettnek közel azonos tartalmú üzenet! (Pl: Felvételi értesítő) 3 részből áll: 1. Adatok /címlista 2. Levétörzs/szövegtörzs.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Bosnyák Könyvtár – Bosnyák U. 1.a Közvéleménykutatás
Budapest-Fasori Református Kollégium Julianna Általános Iskola.
Zákányszék bemutatása Készítette: Paraginé Tóth Edina.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Légy több, mint a diplomád!
Mit adtak nekünk a rómaiak?
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Berényi Eszter – Damásdi Judit
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Nagyszénási anziksz (képeslap)
OLVASÓSZOLGÁLATI TEREK
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Isten Nagy Terve 2 rész: Isten, ma is Teremtő.
Készítette: Rubik László 5/c
A körforgásos gazdaság
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
Gyűjtőköri szabályzat
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Könyvtár, Információs és Közösségi hely
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
DR. GÉGÉNYNÉ HORVÁTH TÜNDE
Aranyköpések.
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
szakmai referens, országos versenyszervező
FONTOSAK VAGYUNK EGYMÁSNAK...
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
a feledés definíciója:
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Gyereknevelési axiómák a Bibliában
Szombatiskola, mint baráti kör
Lovagi Játékok projekt
„16„Egy kis idő még, és nem láttok engem, de ismét egy kis idő, és megláttok engem.” 17A tanítványai közül egyesek ezt kérdezték egymástól: „Mi az, amit.
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Nagy Király, Fenséges Úr, Király Isten Fia,
A mennyei világ lelki áldásai 2. rész
Kvantitatív módszerek
Az én házi feladatom volt:
JÓ REGGELT! BÖJT- ÚTON JÉZUSSAL 2016.
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Készítette: Boros Bence
Hogyan legyünk kiváló költők?
A könyvtár fogalma, szerepe az információszerzés folyamatában, könyvtártípusok  Minden jog fenntartva.
13 tanács egy életre.
DARUS.
Szerzője Konzulens neve
A évi, „XI. FOTÓPOSZTER A VÍZRŐL” pályázat értékelése
Miért is szeretjük az óvodánkat?
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Tanári beírások – szülői válaszok
HÁZASSÁGRÓL HUMOROSAN...
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
FÖLDRAJZ 1.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
13 tanács egy életre.
“Kicsit kemény, nehéz, de kezdem élvezni”
Előadás másolata:

AQUINCUM ANGOL – MAGYAR KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ ÁLTALÁNOS ISKOLA bemutatkozása

Mi vagyunk a „Könymolyok” szakkörre járó harmadikos lányok és fiúk. Viki, Nono, Emma, Jázmin, Cucu, Nóra, Laura, Nikol, Alexa és Ábel Szerdánként szoktunk összegyűlni az iskolai könyvtárunkban és ott hallottunk a Könyvmentő játékról is a könyvtáros nénitől. Kik vagyunk mi? Könyvmolyok

VIKI: Szóval Réka néni azt mondta, hogy pluszpontot kapunk, ha bemutatjuk az iskolát! Mit is mondhatnék? Az iskola Óbudán található, a lakásunk mellett, alig kell 5 percet sétálni és már ott is vagyok, így nem kell túl korán kelnem. Aquincumról (sokáig nem tudtam leírni) biztosan eszedbe jutnak az ókori romok. Én még nem tanultam történelmet, de sétálni azt szoktam a környéken, és közel van a Duna, a Római –part; ahogy kisétálunk a Szentendrei Hévhez ott van a kis Amfiteátrum, ahol jókat lehet bújócskázni, de kincset is kerestem már ott. Bár régen gladiátorok harcoltak itt az anyu szerint. (Tudom kik ők, láttam a Gladiátor című filmet.) Az iskola elhelyezkedése

A kis amfiteátrum

 Jázmin: A suli az Arató Emil téren van, ami egyáltalán nem hasonlít térhez szerintem, de az a jó benne, hogy a szegények orvosáról neveztél el a teret.  Nikol: Az iskolánknak nemsokára születésnapja lesz, 30. évét tölti március 11-én. Halak a csillagjegye, de ez még jó is, mert közel a Duna. Sportnappal és egyéb diákprogramokkal, suligálával ünneplünk majd. Már nagyon várom.

Laura: Az osztálytermünk a 2. emeletnek majdnem a legvégén van, mire felérünk a suli másik oldalán levő ebédlőből, az felér egy tesiórával. Még jó, hogy szeretek mozogni, néptáncolok is. Emma: Igen, szóval az iskola 2 emeletes, felül vagyunk mi, alsósok, és alattunk az 1. emeleten vannak a felsősök. Aztán átmegyünk az aulán, és így jutunk el az iskola másik szárnyába, ami ugyanolyan, mint a mi oldalunk. De ebben a részben van az ebédlő és azzal szemben a könyvtár is. Ami a suliban az egyik legjobb hely szerintem.

Miért szeretek ebbe a suliba járni? Nóra: Szerintem ez a világ legjobb iskolája. Nikol: szeretek ide járni, mert sokat játszunk. Sok barátságot kötöttem, nincs sok házi feladat. Alexa: A tanárok szigorúak, de jól tanítanak. Cucu, Ábel: A könyvtár a kedvenc helyem az iskolában, szépek a színei, barátságos, mindig elfoglalom magam. Viki: Válogatós vagyok, de a könyvtárban mindig találok valami jó olvasnivalót.

 VIKI: Na de most már elég a suliból! Most arról beszéljünk: Miért vagyunk mi könyvmentők? Ez a feladat!  Nono: Miért vagyunk könyvmentők?  Nikol: Szerintem azért vagyunk azok, mert vigyázunk a könyvekre, nem szakítjuk szét őket, nem dobjuk ki őket, hanem jó gyerekeknek ajándékozzuk.  Nono: Ja most már értem, akkor azért is mert nem eszünk a könyvek felett, nem morzsázunk bele, nem öntjük le.  Réka néni: Ezt jól teszitek, mert pont a napokban vettem észre, hogy valaki úgy hozott vissza egy szegény könyvet, hogy le volt öntve és teljesen összeragadtak a lapjai.  Cucu: Szegény könyv.  Ábel: Szerintem akkor is könyvmentők vagyunk, ha elolvassuk a könyveket, és emlékszünk rá miről szólnak. Megmentjük a történeteket.  Réka néni: Akkor olvassunk minél többet, hogy megmentsük a könyveket!

 Emma, Laura: Igen, és ha tisztán tartjuk a könyveket, pl. néha leporoljuk őket, szösztelenítjük akkor is könyvmentők vagyunk.  Réka néni: Igen, erről eszembe jut, mikor kikölcsönöztem egy könyvet a FSZEK egyik fiókkönyvtárából, aminek ragadt a borítója. Én fogtam egy puha rongyot, egy kis gyenge mosószeres vízzel áttörölgettem. Mindjárt jobban érezte magát.  Jázmin: De jó.

Könyvtárunk Miért vagyunk még könyvmentők? Mert van könyvördögünk. A bejárati ajtó mellett van felragasztva egy könyvespolcra, és a feladata az, hogy elriassza azokat, akik rosszat akarnak a könyveknek.  Könyvszellemeink is vannak, akik pedig elriasztják azokat, akik nem olvasási céllal látogatják a könyvtárat, és hangoskodnak.  Vigyázz ijesztő képek következnek!

KÖNYVÖRDÖG

Könyvszellemek

Könyvmentő mentőautó

Ránk, könyvmolyokra pedig a könyvtündérke vigyáz. Mint minden könyvtárunkba járó olvasó gyerekre. Könyvtündér

Köszönjük a figyelmet ( és a pluszpontokat!) Nálunk ilyen szép virágok teremnek a könyvtárban! Üdvözlettel: Könyvmolyok