2016. szeptember 23. Légiközlekedés a H2020 első két felhívásában Bajdor Gyöngy Katalin Horizon 2020 NCP Nemzeti Innovációs Hivatal.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Európa 2020 stratégia – kihívások az EU előtt Bauer Edit március 4. Dunaszerdahely.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Merre tart a magyar foglalkoztatáspolitika? Garzó Lilla.
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Állami (minisztériumi) feladatok beszállítói területen
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
INNOSTART Nemzeti Üzleti és Innovációs Központ
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Felsőoktatási változások hallgatói szemmel Miskolczi Norbert.
Innovatív üzleti parkok fejlesztése az innováció és a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében a Dél- Kelet Európai térségben FIDIBE.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Innovációs stratégia hatások Termék életciklus Nemzeti sajátosság
NELI-projekt bemutatása
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
46. Közgazdász-vándorgyűlés, június 27., Cz.E. 1/17 Lisszaboni stratégia és a vállalati versenyképesség 46. Közgazdász-vándorgyűlés Czakó Erzsébet.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Az EEM helye a menedzsmentben
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
INTERREG IIIC Szolnok, INTERREGIONÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS INTERREG PROGRAMOK MAGYARORSZÁGON „Centurio Szeminárium” RÓZSA Diána Program menedzser,
Innováció ösztönző együttműködések kiépítése Dél-kelet-európai térség országaiban SET GIFT.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Dr. Makra Zsolt projektvezető
EU IST PRO EU IST Promóciós Csoport 6. keretprogram Projekttípusok (INSTRUMENTS)
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Nemzeti Technológiai Platform a
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Aktuális pályázati lehetőségek Okos Jövő Innovációs Klaszter O KOS J ÖVŐ I NNOVÁCIÓS K LASZTER K LUBEST június 16. NOS Kft.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Biztonságvédelmi és autóipari klaszterek együttműködésének lehetőségei hazai és nemzetközi téren.
A magyarországi K+F politika
A határtérség.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Marie Skłodowska-Curie Akciók
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Előadás másolata:

2016. szeptember 23. Légiközlekedés a H2020 első két felhívásában Bajdor Gyöngy Katalin Horizon 2020 NCP Nemzeti Innovációs Hivatal

2016. szeptember 23. 2www.nih.gov.hu 2014 – 2015: 108 millió EUR (prov.) 2014 (72 millió EUR) MG1.1. Versenyképesség MG1.3. Egyenletes mobilitás MG1.5. Jövőkutató innováció MG 1.4. Biztonság MG1.6. Képesség és Tudás MG 1.7.K+I politika MG1.8. D1 Nemzetközi kooperáció Egyéb tevékenységek Környezet modellezés Tender, 2 millió EUR RIA 2 lépcsős 52 millió EUR RIA 1 forduló 15 millió EUR millió EUR MG 1.2.Erőforrás hatékonyság MG1.8. D2 Nemzetközi kooperáció CSA 1 forduló 3 millió EUR Tender 2 millió EUR RIA 2 lépcsős 20 millió EUR RIA 1 forduló 16 millió EUR

2016. szeptember 23. 3www.nih.gov.hu Call 'Mobility for Growth'/MG stages: deadlines : 18/03/2014 and 28/08/2014 MG 1.1 Az európai légi közlekedés versenyképessége a költséghatékonyság és innováció megközelítésében Specifikus kihívás A meglévő kapacitások megtartása, a lehető legjobb termékek készítése költség- és idő hatékony módon, új innovatív járművek és szolgáltatások kifejlesztése Fókusz Repülőgép: olyan technológiák és eljárások kidolgozása, melyek segítségével időt és pénzt lehet megspórolni a gyártás során. Légiközlekedés: A légi közlekedési tevékenység, valamint a kutatási és innovációs tevékenységek célja lehet a földi üzemeltetés költséghatékonyságának növelése, az innovatív megközelítések kiaknázásával, amely csökkentheti a személyi képzések igényét vagy ütemét. Várható hatás Az egész európai repülőipar erősen versenyképes lesz és megtartja a kiváló design és gyártási képességeit és a kapcsolódó munkahelyeket. MG 1.1 MG 1.3 MG RIA 2 lépcsős A témára adott részleges válasz is lehetséges Több pályázat is támogatásra kerül majd Projektenkénti támogatás: 5 – 8 millió EUR

2016. szeptember 23. 4www.nih.gov.hu Call 'Mobility for Growth'/MG stages: deadlines 18/03/2014 and 28/08/2014 MG 1.3. Zökkenőmentes és ügyfél-orientált légi mobilitás (közlekedés) Specifikus kihívás Az európai légiközlekedési rendszer idő hatékonysága, mobilitása és hozzáférhetősége. Fókusz A javasolt kutatási és innovációs tevékenységek célja olyan szolgáltatások nyújtása, amelyek fokozzák a vevői élményeket (elégedettség), minimalizálja a légi közlekedésben utazók utazásainak időtartamát és integrált és átfogó tájékoztatást az utasoknak, annak érdekében, hogy megalapozott döntéseket hozhassanak az utazás kiválasztásával, módosításokkal vagy átalakításokkal kapcsolatban. Várható hatás Az európai légi utazások 90% maximum négy órás időtartalmú lesz, háztól házig számítva. MG 1.1 MG 1.3 MG RIA 2 lépcsős A témára adott részleges válasz is lehetséges Több pályázat is támogatásra kerül majd Projektenkénti támogatás: 3 – 5 millió EUR

2016. szeptember 23. 5www.nih.gov.hu Call 'Mobility for Growth'/MG stages: deadlines 18/03/2014 and 28/08/2014 MG.1.5. Jövőkutató innováció az európai légiközlekedésben Specifikus Kihívás Szükség van a jövőkutató innovációra, vagyis olyan megoldásokra, amelyek radikálisan előremutatóak a mostani technológiákhoz képest. Fókusz Járművek: Olyan repülőgépek tervezése, melyeket még nem használtak a repülésben Légiközlekedés: Radikálisan új megközelítés a légiközlekedési rendszer (járművek, repterek, kiszolgálás, IT) területén. Várható hatás A negatív környezeti hatások csökkentése A repülésbiztonság és a hatékonyság növelése MG 1.1 MG 1.3 MG RIA 2 lépcsős A témára adott részleges válasz is lehetséges Több pályázat is támogatásra kerül majd Projektenkénti támogatás: 2 – 4 millió EUR

2016. szeptember 23. 6www.nih.gov.hu Call 'Mobility for Growth'/MG stage: deadline 27/03/2014 MG 1.4 Koordinált tevékenységek a lehető legnagyobb mértékű biztonsági szint eléréséért az európai légiközlekedésben Specifikus kihívás A jelenlegi és a jövőbeni lehetséges kockázatok felmérése, a baleseti ráta további csökkentése, egy integrált biztonsági megközelítés segítségével Fókusz Széleskörű biztonsági stratégia készítése Biztonságnövelő technológiák és koncepciók A fontos szereplők belső biztonsági mechanizmusainak koordinálása Várható hatás 2050-re Kevesebb, mint egy baleset 10 millió felszállásonként, 80%-kal kisebb baleseti ráta MG RIA 1 lépcsős A témára adott részleges válasz is lehetséges Csak 1 pályázat kerül támogatásra Projektenkénti támogatás: 15 millió EUR

2016. szeptember 23. 7www.nih.gov.hu Mobility for Growth: Aviation Közép- és hosszú távú kutatások Olyan kutatások, amelyeket a Clean Sky és SESAR programok még nem fedtek le.

2016. szeptember 23. 8www.nih.gov.hu Call 'Mobility for Growth'/MG stage: deadline 27/03/2014 MG A képességek és a tudás fejlesztése az Európai légiközlekedésben Specifikus kihívás D1: Magasan képzett munkaerő D2: A tudományos/technológiai tudás terjesztése Fókusz D1: A szektorban lévő képesség igények felmérése, javaslatok kidolgozása a javításra, pld: – nők szerepvállalása – képzési szerkezet harmonizáció – fiatalok számára érdekesség tenni a repülést D2: Európai szintű koordináló mechanizmus a konferenciák, események területén Várható hatás D1: A képzés hatásosságának, érdekességének növelése D2: Az európai konferenciák hatásosságának és elérésének javítása MG 1.6 MG 1.7 MG 1.8 (D1) 2014 CSA 1 lépcsős Csak 1 pályázat kerül támogatásra A témakörre ( : 5 téma) adott összes támogatás: 3 millió EUR

2016. szeptember 23. 9www.nih.gov.hu MG1.7. Az európai légi közlekedés kutatási és innovációs politikájának támogatása Specifikus kihívás D1: Új légiközlekedési rendszer a zökkenőmentes háztól – házig utazásért D2: Új megközelítések, a hitelesítés Fókusz D1: A javasolt eljárásoknak vizsgálnia kellene az ügyfelek profiljait, hogy jobban megértsék a vevői elvárásokat, igényeket és követelményeket, adatgyűjtéssel és a jelenlegi európai légiközlekedési rendszer elemzésével, valamint ezek kapcsolódásairól a felhasználó szemszögéből. D2: Új eljárások a hitelesítési rendszer olcsóbbá és gyorsabbá tételére. Várható hatás: D1: 2050-re az európai légi utazások 90% maximum négy órás időtartalmú lesz, háztól házig számítva. D2: Idő és pénz spórolás a hitelesítési eljárások során MG 1.6 MG 1.7 MG 1.8 (D1) 2014 CSA 1 lépcsős Csak 1 pályázat kerül támogatásra A témakörre ( : 5 téma) adott összes támogatás: 3 millió EUR

2016. szeptember www.nih.gov.hu MG1.8. Nemzetközi kooperáció a repülőiparban Specifikus kihívás Elmélyíteni a kapcsolatot Európán kívüli országokkal és kölcsönösen előnyös kutatási témák kidolgozása a világ más részeivel együttműködésben Fókusz EU – Japán kommunikációs platform létrehozása Várható hatás Az együttműködés fejlesztése, közös kutatási stratégia Japánnal MG 1.6 MG 1.7 MG 1.8 (D1) 2014 CSA 1 lépcsős Csak 1 pályázat kerül támogatásra A témakörre ( : 5 téma) adott összes támogatás: 3 millió EUR

2016. szeptember www.nih.gov.hu 2015 MG1.2.: Az erőforrás hatékonyság elősegítése a repülésben MG1.8. Nemzetközi kooperáció a repülőiparban (D2) MG RIA 2 lépcsős A témára adott részleges válasz is lehetséges Több pályázat is támogatásra kerül Összes keret: 20 millió EUR MG D RIA 1 lépcsős Összes keret: 16 millió EUR

2016. szeptember www.nih.gov.hu Első fontos dátum: Március 18! Beadandó Pályázat első fele (első forduló): MG1.1. Versenyképesség MG1.3. Egyenletes mobilitás MG1.5. Jövőkutató innováció Teljes pályázat MG 1.4. Biztonság, RIA, 1 forduló, 15 millió EUR MG 1.6. Képesség és Tudás MG 1.7. K+I politika MG 1.8. D1 Nemzetközi kooperáció

2016. szeptember www.nih.gov.hu Elérhetőségek Bajdor Gyöngy Katalin főtanácsos Horizon 2020 TRANSPORT NCP Nemzetközi Főosztály Nemzeti Innovációs Hivatal 1061 Budapest, Andrássy út 12 Tel.: Internet: