Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaorientáció Miért fontos már most? Honnan tudok tájékozódni?
Advertisements

GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Fogyatékosügy és szakemberképzés; új felsőoktatási válaszok az ELTE BGGYF Karán Dr. Márkus Eszter mb. oktatási főigazgató-helyettes
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Pedagógus Hivatás dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport beszámolója április 20.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
BOROS SÁMUEL SZAKGIMNÁZIUMA
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Együttműködő egyetemek:
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
2017. Szeptemberében induló képzések
Doktori képzések és oklevelek a FIR-ben
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Mayer József Budapest február 27.
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
1993-as közoktatási törvény
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
MTT MA Mérnöktanár mesterszak
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Ifjúságsegítés értékközvetítéssel
Környezettan alapszak (BSc)
Miért válasszuk a BME VIK-et?
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Válaszok a globális oktatáspolitikára
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
Felhasználóképzés a kórházban
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Kétszintű érettségi vizsga
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Általános iskola eredménye, értékelése
BTMN.
Felnőttképzési törekvések Magyarországon a XX. század második felében
SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
Tárgy és kurzus hirdetés 2018/19/2
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Rappai Gábor, szeptember 25.
ME BTK Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézet
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
Előadás másolata:

Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel kapcsolatos ismeretek szakmailag színvonalas, modern ismeretekre épülő oktatására. 2. A képzés előzménye a Pannon Egyetemen: 1993 óta folyik környezettan szakon tanárok képzése, mind nappali mind pedig levelező tagozaton.

3. A képzés formái: - Nappali tagozat: főszakként vagy mellékszakként Nappali tagozatú képzés esetén a Pannon Egyetemen folyó bármilyen másik tanári mesterszakkal társítható - informatikatanár - kémiatanár - angoltanár - magyartanár - némettanár - pedagógiatanár - Levelező tagozat: többféle típus, előképzettségtől függően: - korábbi egyetemi vagy főiskolai szintű tanári szakképzettség folytatásaként; - nem tanári mesterszintű szakképzettség megszerzését követően vagy azzal párhuzamosan; - már meglévő mesterszintű tanári szakképzettséghez történő új tanári szakképzettség megszerzéseként

4. A nappali képzés szerkezete: A szak képzési ideje: 5 félév, Az oklevél megszerzéséhez szükséges kreditek száma: 150 A szakképzettség teljes óraszáma az 5 félév során: min. 585 kontakt óra (az előképzettséghez igazodó tantárgyválasztás függvényében változik) A képzési idő alatt megszerzendő 150 kredit tanulmányi egység a következő elemekből tevődik össze: - főszak tárgyai: 40 kredit - mellékszak tárgyai: 40 kredit - pedagógiai és pszichológiai ismeretek: 40 kredit - 5. félév összefüggő egyéni iskolai gyakorlata: 30 kredit A pedagógiai és pszichológiai ismeretek tantárgyi programot a PE Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Központja koordinálja. Az egyéni iskolai gyakorlat a képzésben résztvevő külső oktatási intézményekben folyik.

5. A nappali képzés gerincét adó szakmai tantárgyak: - Fizikai, kémiai, biológiai, földtudományi, valamint integráló környezettudományi tantárgyak képezik a tananyag gerincét - Főszakon és mellék szakon egyaránt 30 kredit értékű szakmai tárgy választása kötelező. - A tantárgyválasztás a belépő hallgató előképzettségétől függően történik - 10 kredit értékű szakmódszertan

6. Elhelyezkedés, doktori képzés: - különböző iskolatípusokban elhelyezkedve a környezeti tantárgycsoport tárgyainak (pl. Természetismeret, Ember és környezete, Környezetvédelem) tanítása - az iskolai környezeti nevelés iskolán belüli oktatásának ill. iskolán kívüli formáinak (pl. erdei iskolák) irányítása - a kiemelkedő képességű hallgatóknak lehetőségük van arra, hogy tanulmányaikat a doktori képzésben folytassák. - MK Környezettudományok Doktori Iskola - BTK Nyelvtudományi és Neveléstudományi Doktori Iskola