A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ TÁMOP- Zárókonferencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A VM Dunántúli Agrár-szakképző Központ bemutatása, helyzete
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Dokumentációs rendszer
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés helyzete Magyarországon
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Szakiskolai fejlesztési program
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
„Együtt, eredményesen”
Szakiskolai Fejlesztési Program I
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Szakiskolai fejlesztési program
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ TÁMOP- Zárókonferencia augusztus 27. Bikács A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

TÁMOP /2-2F projekt tapasztalatai Dömötör Csaba főigazgató projektmenedzser A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

FVM DASZK, Szakképző Iskola - Móricz Zsigmond Mezőgazdasági Szakképző Iskola, Kaposvár FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ, Csapó Dániel Középiskola, Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Szekszárd FVM DASZK, Szakképző Iskola - Apponyi Sándor Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Lengyel FVM DASzK Szakképző Iskola Lippai János Kertészeti Szakképző Iskola és Kollégium, Sopron FVM DASzK Szakképző Iskola Ujhelyi Imre Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakközépiskola és Kollégium, Szentlőrinc FVM DASzK, Szakképző Iskola Teleki Zsigmond Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Villány FVM DASzK, Szakképző Iskola- FVM Középiskola, Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Vép FVM DASzK Szakképző Iskola - FVM Mezőgazdasági Szakképző Iskola és Kollégium, Sellye

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A pályázat elkészítése február első forduló: adatlap, tervek 2008.június második forduló: részletes projekt Projekt időszak: 2008.szeptember 1. – augusztus 31. Támogatási szerződés aláírása február.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projektben megfogalmazott célkitűzés Cél a forrásokkal hatékonyabban gazdálkodó, diverzifikált képzési struktúrával rendelkező, költséghatékonyan működő, a munkaerő-piaci keresletre rugalmasan reagálni képes szakképző intézmény kialakítása, amely tényleges választási lehetőséget kínál a tanulók számára.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Főbb feladatok Az agrárszakképzés fejlesztése, kiemelve a moduláris, kompetenciaalapú képzést, a hátrányos helyzetűeket, a szervezetfejlesztést. Eredmény: nő a munkavállalói kompetencia, csökken a lemorzsolódás, összehangolt a működés és képzés.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projektben meghatározott feladatok A tagintézmények együttműködésének erősítése a következő területeken:  középfokú beiskolázás  kollégiumi kapacitás kihasználása  elméleti és gyakorlati szakképzés követelményeinek összehangolása  pályázati tevékenység  szakképzés racionalizálása A tagintézmények által elfogadott egyeztetési mechanizmus kialakítása és működtetése a fenti feladatok megvalósítása érdekében

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projektben meghatározott feladatok Szakmaprofilok tisztítása, valamint közös döntések meghozatala a fejlesztések elindításában A DASZK szakképzési fejlesztési tervének összehangolása a térségi fejlesztési tervvel Szakmák közötti átjárhatóság biztosítása, modultérkép elkészítése

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Képzési profil összehangolása A speciális támogatást igénylő, valamint a sajátos nevelési igényű tanulók egységes módszer szerinti oktatása Közös szolgáltatások működtetése A projektben meghatározott feladatok

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Együttműködés a munkaadókkal  a gyakorlati képzés megszervezésében  a pályaorientációban  a képzési kínálat kialakításában  a tanulók nyomon követésében  az elhelyezkedést támogató közös projektek és szolgáltatások összehangolásában

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A DASZK és a projekt irányítása Elkészült a Szervezeti és Működési Szabályzat mely tartalmazza a TISZK és a TÁMOP projektszervezet felépítését, működését, feladatait, hatásköreit.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Szervezeti ábra Tagintézmény szervezete DASZK ÁLTALÁNOS FŐIG. HELYETTES IGAZGATÓ TANÁCS DASZK FŐIGAZGATÓ Móricz Zs. MSZI IGAZGATÓ Tagintézmény szervezete Apponyi S. MSZI IGAZGATÓ Tagintézmény szervezete FVM MSZI IGAZGATÓ Tagintézmény szervezete Ujhelyi I. MKSZIK IGAZGATÓ Tagintézmény szervezete Teleki Zs. MSZIK IGAZGATÓ Tagintézmény szervezete FVM KMSZIK IGAZGATÓ Lippai J. KSZIK IGAZGATÓ Tagintézmény szervezete DASZK GAZDASÁGI FŐIG. HELYETTES Székhely intézmény szervezete Csapó D. KMSZI FŐIGAZGATÓ

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projektszervezet

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projekt megvalósítása Megbízások elkészítése a megvalósítókkal Feladatkörök, felelősségi körök meghatározása Tervezési rendszer kialakítása FCS-k létrehozása kompetencia lista alapján Tartalmi fejlesztések indítása Közbeszerzések bonyolítása PEJ elkészítése Monitoring

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Mitől működött a projekt szervezet? Tagjai elkötelezettek a projekt megvalósítása iránt. Átlátható tervezési és ellenőrzési rendszert alakítottunk ki. A feladat és felelősségi körök egyértelműen elhatárolásra kerültek.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Projekt ütemterv

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Projekt ütemterv

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A FEJLESZTŐ MUNKA ALGORITMUSA 1.Helyzetfeltárás 2.SWOT analízis 3.A fejlesztési területek és módszerek meghatározása 4.Team munka 5.Eredmények, produktumok 6.Az eredmények elterjesztése 7.Folyamatba illesztett monitoring

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projekt nyilvánossága DASZK portál: –Bemutatásra került a DASZK, önálló megjelenési lehetőséget biztosítva minden iskolának –Az elmúlt egy évben látogató. Konferenciák szervezése –2008.november 5. nyitó konferencia –2009. november 11. köztes konferencia

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projekt nyilvánossága Sajtó megjelenések. Televízió, rádió interjúk.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Hogyan segítette a projekt az iskolák marketing munkáját? Kialakítottuk a közös beiskolázási stratégiát, megjelenési formákat. Elkészült –a DASZK-ot bemutató kiadvány példányban –50 perces PR film, amelyben bemutatkoznak az iskolák, –logózott reklám és ajándék tárgyak készültek, –önálló melléklet jelent meg egy országos szakmai lapban, –beiskolázási hirdetések jelentek meg.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projekt megvalósításához kapcsolódó beszerzések

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Közbeszerzések A közbeszerzések közbeszerzési szakértő bevonásával kerültek megvalósításra.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A közbeszerzések eredménye Szoftverek Nyilvánosság biztosítása (film, tájékoztató kiadványok, hirdetések) Anyagok, eszközök a projekt alapú oktatás megvalósításához, valamint irodaszerek Képzések az új pedagógiai módszerekről, menedzsment képzés

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pedagógus képzések A tanítás-tanulási folyamat módszertani fejlesztése érdekében továbbképzéseken vettek részt pedagógusaink 3 képző intézményben 311 kolléga vett részt 15 továbbképzésen

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A képzés megnevezése A képzés feltöltöttsége (%) Képzés megnevezése A képzés feltöltöttsége (%) Mérés - értékelés 100,00% Informatikai képzés, informatikai alapképzés 96,87% Informatikai képzés (Interaktív tábla, szavazórendszerek) 100,00% Projekt alapú oktatás, hátrányos helyzetűek oktatásában 87,50% Pályázatírói képzés, külföldi kapcsolatok fejlesztése 106,25% Projekt alapú oktatás, új pedagógiai módszerek alkalmazása 96,87% Pályaorientációs szolgáltatás biztosítása és fejlesztése 93,75% Kooperatív technikák, új pedagógiai módszerek alkalmazása 96,87% Ifjúságvédelmi tréning 112,50% Kooperatív technikák, hátrányos helyzetűek oktatásában 104,10% Kompetencia alapú oktatás Hátrányos helyzetűek oktatása 75,00% Minőségbiztosítás, minőségirányítás 91,60% Kompetencia alapú oktatás Korszerű módok az oktatásban 80,00% Konfliktuskezelési tréning 94,70% Menedzsmentképzés 94,70% 95,38 %

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A fejlesztő csoportok –Mérés-értékelés –Minőségbiztosítás –Felnőttképzés –Hátrányos helyzetűek reintegrációja –Kompetenciaalapú, moduláris szakképzés –Tanügyigazgatás –Pályakövetés A team munka helyszíne mindig más intézmény évente 8 alkalommal.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Szakértői munka A fejlesztő munkához szakértők segítségét vettük igénybe, a szakértői munka első szakasza június 30-val, a második szakasza a projekt zárást megelőzően eredményesen lezárult. A hét fejlesztő csoport munkáját országos szakértői jegyzékben szereplő szakértő támogatta, összesen nyolc fő. Rendelkezésre áll a szakmacsoportok által készített anyagok véleményezése, jóváhagyása, szakmai, szakértői beszámolók.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Szakértők Wayda Imréné – Az egységes vizsgarendszer kialakítása Horváthné Révész Ágnes - Kompetenciaalapú moduláris szakképzés Faludiné Uzsoki Valéria - Mérés-értékelés Kaszás Judit - Pályakövetés Králik Tibor - Minőségbiztosítás Varga Aranka - Hátrányos helyzetű tanulók reintegrációja Szabó Leventéné Kovács Andrea - Felnőttképzés Csirke Ernő - Tanügyigazgatás

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A fejlesztés eredményei A humán erőforrás fejlesztés és a szervezet fejlesztés eredményeiből minden intézmény egyforma mértékben részesedett. A beszerzések esetén a részesedés létszámarányosan történt.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az integrált irányítást segíti az integrált ügyviteli szoftver és iktatóprogram, mely beszerzésre került – egy program nyolc felhasználói jogosultsággal. Az intézményirányítási program (tanoDATA) kifejlesztésre került, bevezetése folyamatban van. –Tanulónyilvántartás –Benchmarking adatbázis –Mérés-értékelés –Tananyag tervezés

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A fejlesztések eredményei Pedagógia munka segítése: Tanári segédanyag 19 tantárgy (terület) 121 db óravázlat

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A fejlesztő csoportokban végzett munka

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Tanügyigazgatás Tagjai többségében az igazgató helyettesek. Elkészítették az alábbiakat: –Közös beiskolázási stratégia. –Egységes szabályzatok. Felülvizsgálták az iskolák képzési szerkezetét. A jogszabályi változásokat figyelembe véve javaslatot tettek az SZMSZ, a PP és a helyi tantervek módosítására.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Kidolgozták az egységes teljesítmény értékelési rendszert. A tanulói lemorzsolódás figyelemmel kísérésére elektronikus adatlap készült. Munkaköri leírás minták készültek. Tantárgyfelosztás elkészítéséhez kidolgozták az egységes eljárásrendet és számítási módot.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A megalkotott szabályzatok Iskolai éves munkaterv Tanulmányok alatti vizsgák rendje Tanulói jogviszonyra vonatkozó szabályzat Hátrányos helyzetű tanulókra vonatkozó szabályzat Tanítási időkeretre vonatkozó szabályzat Tankönyvi szabályzat Fegyelmi eljárás rendje Gyermek és ifjúság védelmi szabályzat DÖK SZMSZ Adatkezelési szabályzat Esélyegyenlőségi terv

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Kompetenciaalapú moduláris képzés fejlesztő csoport

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Eredmények Elkészült a DASzK Modultérképe, amely tartalmazza az intézményben oktatott valamennyi új OKJ-ban szereplő szakma moduljait, összehasonlításra kerültek a különböző szakmák közötti azonos modulok, amelyek alapján megállapítható az egyes szakmák és intézmények közötti átjárhatóság.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Kialakításra került az Egységes Szakmai Vizsgáztatási Rendszer, amely tartalmazza a szakmai vizsgák megszervezésének rendjét. Elkészült a DASZK intézményei munkaerő-piaci kapcsolatrendszerének feltérképezése, munkaerő-piaci igények felmérése.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Mobilitási programok kerültek kidolgozásra. Szakmai óravázlat minták készültek. Feltérképezték az iskolák külföldi kapcsolatait, létrejött egy partner találkozó. Megvizsgálták az alternatív szakképzés bevezetésének lehetőségeit. Statisztikai adatfeldolgozással, elemzéssel segítették az iskolák képzési tevékenységét.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Felnőttképzési fejlesztő csoport

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Eredmények Szakmai felnőttképzési programok felülvizsgálata, egységesítése. A fejlesztőcsoport tagok kidolgozták 25 szakképesítés tekintetében a DASzK egészére érvényes felnőttképzési programot.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A DASZK felnőttképzési akkreditációjának előkészítése során elkészültek a felnőttképzési szakértő által jóváhagyott szakmai anyagok: –A Szakmai Tanácsadó Testület ügyrendje –Felnőttképzési terv –Humánerőforrás terv –Felnőttképzési szolgáltatások leírása –Felnőttképzési és értékelési folyamat leírása –Információs, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer leírása –A képzésben résztvevők igényeinek feltárását és elégedettségük mérését, valamint a mérési eredmények fejlesztésekbe történő visszacsatolását bemutató folyamat leírása –Minőségpolitika, minőségcélok meghatározása –Az önértékelési rendszer és az ez alapján készülő fejlesztési terv elkészítésének leírása –Az intézmény működési folyamatait meghatározó minőségirányítási rendszer leírása

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. 139/2008. (X. 22.) FVM rendelet alapján történő katalógusba-vétel előkészítése, pályázat benyújtása, képzések koordinálása. OSAP 1665 felnőttképzési statisztika kitöltésének lehetőségei, módja a DASZK intézményeiben. Az elektronikus vizsgajelentés kivitelezésének lehetőségei, módja a DASZK intézményeiben.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pályakövetési fejlesztő csoport

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Eredmények Kialakították a DASZK nyomon-követési rendszerét, a végzősök adatbázisának kialakítása folyamatban van. Elkészültek a tanulói kérdőívek. Elkészültek a tanulói és a pedagógus tájékoztatók. Megtörtént a pedagógusok felkészítése az egyes intézményekben. Elkészült a végzett tanulók nyomon-követési rendszerének technikai leírása.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Mérés-értékelés fejlesztőcsoport

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Eredmények A mérés-értékelés fejlesztőcsoport elvégezte a kompetencia méréseket és értékelésüket az alábbi területeken: matematika és logika szövegértés és kommunikáció szociális és életvitel német nyelv angol nyelv Kb tanuló mérése történt meg.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A mérőlapok összeállítása kompetencia területenként történt. Elkészültek a javítókulcsok. A mérési eredmények kiértékelését követően fejlesztési tervek készültek egyéni és osztály szinten.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Minőségbiztosítási fejlesztő csoport

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Eredmények Kidolgozásra és bevezetésre került egy egységes, a DASZK intézményeiben alkalmazott Szakképzési Önértékelési Modell. Kidolgozásra került –a közösen kialakított indikátorrendszer. –partneri mérések közös kérdései (tanulói, szülői, gyakorlóhelyi, pedagógusi, nem pedagógusi körre)

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. minden tagintézmény elkészítette erősségeinek és fejlesztendő területeinek listáját. elkészültek a DASzK szintű fejlesztési tervek, majd ehhez kapcsolódva a tagintézményi szintű fejlesztési tervek is.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Elkészültek tagintézményenként a kiválósági szintű önértékelések: Adottságok oldal, amely a vezetést, stratégiát, emberi erőforrásokat, erőforrásokat és folyamatokat írja le. Eredmény oldal az eredmény oldali indikátorokból ( es, es és es tanév) és a es és es tanév partneri méréseiből állnak. A kiválósági szintű önértékelések dokumentumai a SZÖM III. modell alapján készültek.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Hátrányos helyzetűek reintegrációja fejlesztő csoport

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Eredmények A reintegrációs fejlesztésben az FCS által összegyűjtött minták közös elemzése, a jó gyakorlatok elterjesztése, és egyéni fejlesztési programok kidolgozása történt. Megtörtént a szakiskolai tanulók számára készített hátránykompenzációs programok és hátrányos helyzetű tanulók integrált oktatása, együttnevelése program adaptálása.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Kidolgozásra került a családpedagógiai szolgáltatás programja. Elkészült a felkészítő osztályok munkájának szervezési feladatait, a szükséges dokumentációk elkészítésének rendjét tartalmazó dokumentum. Az SNI tanulókkal való foglalkozás rendjének szabályozása a többi FCS-vel együttműködve.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. A projekt pénzügyi támogatottsága Támogatási összeg: Ft. Pénzügyi zárás november 30-ig kell elkészüljön. Várható felhasználás 94-95%. Utófinanszírozásból sok probléma fakadt.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Fenntartási kötelezettség A projekt zárást követő 5 évig tart. Az eredmények fenntartása, a kidolgozott fejlesztések továbbvitele a kritérium. A tantestületi fenntartásért az igazgató felel.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. És akik nélkül nem működött volna… A mi humán erőforrásunk: A menedzsment Az intézmények igazgatói A fejlesztőcsoportok (56 fő) A tantestületek

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Köszönöm mindenkinek a munkáját, a projekt iránti elkötelezettségét.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Dunántúli Agrár-szakképző Központ Szekszárd KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Dömötör Csaba