NEMZETI ÉS EURÓPAI KOMPETENCIÁK A CSALÁDPOLITIKÁBAN Frivaldszky Edit Emberi Méltóság Központ Meltosag.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
Készítette: Gondos Borbála
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Europe Direct és más európai uniós tájékoztató hálózatok szerepe Székesfehérvár 2009.március 24.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
1. 2 káros tartalmak típusai és előfordulásuk a gyerekek védelmét biztosító szabályok, a felelősség kérdése a korhatár-kategóriák megítélése, a besorolás.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Zöldutas vidékfejlesztés faluközösségek részvételével
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Az ellátottjogi képviselő feladata az
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Vásárolj úgy, ahogy tetszik!
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Fenntartható fejlődés
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A Menedék Alapítvány ÉRTÉKEI
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
JNSZM PSZ Törökszentmiklósi Tagintézmény Fegyverneki Telephelye
Konfliktusok az iskolában
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
Projektmunka Földrajzolok
Az Európai Unió szervezeti felépítése
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
VHF Szakmai Nap november 21. ÖNISMERET KAPCSOLATOK CÉLOK
A környezeti neveléstől a fenntartható fejlődési célokig – az ökoiskolák szerepe a fenntartható társadalmak kialakításában Varga Attila.
Quality 4 Children: a minőségi gyermekgondozás sztenderdjei az európai családon kívüli gondozásban.
Állománymenedzsment Stockmanagement.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Környezeti Kontrolling
Élj ökosan – generációkon át II.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A gyermeki jogok érvényesítése
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
Milyen értékeket hordozzon egy valódi költő verse?
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Iskolai szociális segítő
Jézuskától - Jézus Krisztusig
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Az identitástudat kialakulásának tényezői kisebbségi közegben
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

NEMZETI ÉS EURÓPAI KOMPETENCIÁK A CSALÁDPOLITIKÁBAN Frivaldszky Edit Emberi Méltóság Központ Meltosag.hu

Nemzetközi környezet - a „család különböző formái” - milyen a családképünk? - fogyasztó = egyén vagy fogyasztó = család - összehasonlítás egy afrikai példán keresztül

A CSALÁD A TÁRSADALOM ALAPSEJTJE - a család bomlásával együtt megrendül a társadalom alapja, - megjelenik a homoszexuális életstílus, a béranyaság a homoszexuális társadalom fenntartásához - homoszexualitás: érzés (nem akarati tényező), döntés (életstílus)

- Yogyakarta alapelvek - gender eszme útmutatója - kétpólusú nemiség megszüntetése - módszerek a médián keresztül - szexuális nevelés WHO iránymutatás

Megoldások - EU kompetencia vagy nem EU kompetencia - helyes szóhasználat és előremutató családkép használata - alulról jövő kezdeményezések a házasság és a család védelmében

Európai (polgári) kezdeményezés - a házasság és a család definíciója (legkisebb közös többszörös EU szinten) - aláírásgyűjtés (min 1 M 12 hónap alatt) - mozgósítás, véleményformálás - hálózatépítés

GONDOLJUK ÁT! - mik azok az értékek, amiket a közösségben szeretnénk átadni, megerősíteni a családokban? - hogyan lehet megszólítani a családokat a mai világban? (jó gyakorlatok) - hogyan vehetünk részt a döntésekben? - mi az én részem ebben a tervben?

Köszönöm a figyelmet! Frivaldszky Edit