PLAY AND STAY „Játssz és maradj” A piros pályától a zöld pályáig Schmitt Petra – MTSZ Play and Stay koordinátor 2009. máj. 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Les – a gyakorlatban február 25. Nyíregyháza.
Advertisements

Magyarországon új sportként, minél szélesebb körben megismertetni az általunk oly szeretett játékot. Olyan környezetet teremteni, ahol harmonikus közösségben.
Kölyök atlétika/ Kid’s Athletics
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Új pályán! MKOSZ-STRATÉGIA.
Bozsik Gyermek Egyesületi Program U8/9
MAGYAR LÁBTENISZ SZÖVETSÉGI VERSENYEK  Magyar Lábtenisz Szövetség.
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Komplex Instrukciós Program
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
Értékelés a pedagógiában
A Belga LSZ fejlesztési terve
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
 Citybau Junior European Tennisteam július óta Babos Timi ajánlásával (ha többet szeretnél megtudni Timiről: vagy
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Röplabda Testnevelés Készítette: Kiss Krisztina.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Fejlesztési koncepció
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Idősor előrejelzés Önálló laboratórium 2. Kollár Péter Attila ICG36F Konzulens: Dr. Pataki Béla.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Kormányzati lépések a közigazgatási korrupció csökkentéséhez Horváth Viktor főosztályvezető.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Prevenció Tudatos előkészület a sikeres iskolakezdéshez.
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
Labdarúgó foglalkozások sajátosságai
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
A beiskolázás előkészítése
Stratégiai játékok. Mit nevezünk stratégiai játéknak? Az ilyen típusú játékokban a játékosok megadott szabály szerint lépnek. Általában kötelező lépni.
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Kiemelt célok és feladatok
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
EDZÉSTERVEZÉS.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Nem minden az aminek látszik…
Kézilabda.
Vállalkozói attitűd „ Legyen tartásod „.
Tenisz. Az ütés Ha a teniszező megüti a labdát v 0 sebességgel Θ szögben, akkor a labda d távolságra fog földet érni. Ezt a jelenséget a fizikában ferde.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Budapest Oct2005 Mike Barrell A Magyarországi mini-tenisz program. Készítette: Sebestyén Katalin 2011.
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Fordította: Hornok Miklós. Versenyzési formák: Rövid játszmák ( 4-ig ) Rövidített játszmák 3 nyert szettre Előny nélküli számolás Többszörös verseny.
Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.
Outdoor-indoor mozgásprogramok 2.
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
Asztalitenisz.
Miért fontos a természettudomány-tanítás horizontját szélesíteni?
Videójátékok veszélyei
Előadás másolata:

PLAY AND STAY „Játssz és maradj” A piros pályától a zöld pályáig Schmitt Petra – MTSZ Play and Stay koordinátor máj. 23.

Mi a Play and Stay? Egy nemzetközileg egységes módszer (és kampány) a tenisz népszerűsítésére kezdő gyerekek és felnőttek részére

Miért volt szükség a Play and Stay módszerre? A tenisz népszerűsége világszerte hanyatlóban van a 90-es évek óta A tenisz nehezen elsajátítható és túl technikai sportnak számított a kezdők körében a régi oktatási módszerek szerint, ezért sokan hamar feladták A gyerekek kemény labdával / egész pályán való oktatása nem alkalmazkodott a gyerekek fizikai adottságaihoz és sok technikai hibát (pl. extrém ütőfogás, kontrol hiánya stb.) ill. fizikai túlterhelést okozott Mini-tenisz oktatás sok országban régóta működött, de nem volt egységes nemzetközi módszertan és technikai standard

Sikerek a 2007-es bevezetés óta… 80+ ITF nemzeti szövetség csatlakozott Red-Orange-Green (Piros- Narancs-Zöld) terminológia általános használata Az üzenet eddig edzőhöz jutott el közvetlenül, a cél 100, ig Play & Stay megjelenés 100+ honlapon

A Play and Stay alapelvei: Játék és játékos központú Lerövidített oktatási idő Technikai és taktikai alapok elsajátítása egyidőben és indirekt módon, játékszituációkon keresztül Feladati szintek adaptálása a játéktudáshoz a sikerélmény érdekében Részvétel és nem teljesítmény orientált Pozitív tanulási környezet megteremtése Tudományosan megalapozott technikai szabványok

A kampány legfontosabb üzenetei: A tenisz… …könnyű, ha a kezdők lassabb labdákkal (piros, narancs, zöld) és kisebb pályán játszanak

A tenisz könnyű…, …ha a megfelelő labdával és megfelelő méretű pályán játsszák! Piros – pálya: 11m x 5-6m, háló: cm, labda: szivacs vagy 25% nyomású, ütő: cm, kor: 4-8 év Narancs – pálya: 18m x 6.5m-8.23m, háló: 80cm, labda: 50% nyomású, ütő: 53-63cm, kor: 7-11 év Zöld – pálya: egész méret, háló: normál, labda: 75% nyomású, ütő: 63-68cm, kor: 8+ év és kezdő felnőttek

Lassabb labdák nem csak gyerekeknek… …hanem kezdő felnőtteknek is! Gyorsabban alakul ki a játékkészség, a technikai oktatással egyidejűleg Élvezetesebb, folyamatosabb játék (edző nélkül is) Meccsjátékhoz is alkalmas (háziversenyek)! Bizonyítottan működik, a kezdő felnőttek nem hagyják ott a teniszt 1-2 alkalom után!

A Play and Stay kampány fő célcsoportja: Az edzők/ iskolai oktatók!!! A tenisz népszerűsítése csak rajtuk keresztül működhet!!!

Fő kihívások/problémák Legtöbb edző/oktató még nem használja a Play and Stay módszert mert: Nem tud róla Tud róla, de még nem próbálta Nincs motiváció (Miért kellene változtatni? Miért tanítsak lassabb labdával, ha a versenyek kemény labdával vannak?) Szülők ellenállása Drága/nehezen beszerezhető eszközök

Néhány meggyőző pont… A lassabb labdák tovább tartanak (kb. 4x) Több gyerek játszhat egyszerre a pályán (4 piros pálya = 16 gyerek) több bevétel /óra Élvezetesebb játék gyerekek, felnőttek visszajárnak Klubversenyek / családi napok különböző szinteken Az ITF körül kötelezővé fogja tenni a lassabb labdák/kisebb pályák használatát minden U10-es versenyen!

A kampány legfontosabb üzenetei: A tenisz… …élvezetes, ha kezdő játékosok szerválnak, labdamenetet alakítanak ki és pontot is ütnek (magyarul játsszák a játékot) már az első alkalommal! A kisebbeknél ez fokozatosan, rávezető feladatokkal érhető el.

Az alapvonal játék oktatásának lépései a Play and Stay módszerrel: Ütő és labdakezelés Milyen képességeket fejleszt: Pontosság, konzisztencia Ellenfél mozgatása Szőnyeg (floor) tenisz (párban) Dobálós tenisz (párban) Ütögetős tenisz (egyedül) Ütögetés partnerrel akadály nélkül Ütögetés partnerrel akadály fölött Játék partnerrel piros narancs, zöld pályán Játékosok még nem tudnak egymással ütögetni Játékosok már tudnak egymással ütögetni

Az alapvonal játék oktatásának lépései a Play and Stay módszerrel: Szőnyeg tenisz (párban) Szint Oktatási célok Ütő és labda kapcsolat Lábmunka Ütőfogás Irányítás Dobálós tenisz (párban) Lábmunka Hurok előkészítése Szem és kéz koordináció Ütögetős tenisz (egyedül) Ütőfogás Lábmunka Ütő és labda kapcsolata Hurok előkészítése

Az alapvonal játék oktatásának lépései a Play and Stay módszerrel: Ütögetés partnerrel akadály nélkül SzintOktatási célok Alapállás Lábmunka Ütőállás Hurok előkészítése Alapállás Hurok előkészítése Távolság becslés Ütőállás Ütögetés partnerrel akadály fölött

Az alapvonal játék oktatásának lépései a Play and Stay módszerrel: SzintOktatási célok Ütögetés partnerrel piros pályán Lábmunka Pálya lefedése Pálya megnyitása Félköríves nyitás és hurok Pörgetés kialakítása Ütögetés partnerrel narancs pályánTechnika tökéletesítése Láb és törzs bekapcsolása Ellenfél gyengéinek felismerése és ennek alapján taktika kialakítása Ütögetés partnerrel zöld pályán Egyéni technika elemek Komplex taktikai repertoár kialakítása

Javaslatok Play and Stay oktatóknak Használd a játékos korának, képességének megfelelő labdát, pályaméretet és feladatokat Alkalmazd a fokozatosság elvét és az optimális kihívásokat A játék fejlesztése minél természetesebb (játékosabb) körülmények között történjen Használj kiegészítő eszközöket, játékokat stb. A kezdőknek korán tanítsd meg a tenisz szabályait, mi az hogy kint és bent, számolás, szerva csere, tie-break stb. Foglalkozz az egyéni problémákkal (technika/taktika) és feladatokkal oldd meg őket Alkalmazz technikai és taktikai ellenőrző pontokat az oktatási folyamatban Ismerd meg a gyerekek személyiségét, hogy kit mi motivál és motiváld őket edzésről- edzésre Iktass be gyakori verseny feladatokat, hogy a gyerekek minél korábban szokjanak hozzá a verseny helyzetekhez

Magyarországi Play and Stay tervek 2009-ben Edzők/oktatók képzése - a program működőképes kiépítése iskolai tenisz és klubszinten „Pilot” (kísérleti) P&S klubok beindítása MTSZ szakmai segítséggel Play and Stay klubminősítés ITF szakmai kiadványok magyarul Szakmai sarok / gyakorlatbank elindítása az MTSZ honlapon Play and Stay módszer integrálása az iskolai teniszprogramba: – piros és narancs szabványok és hozzá tartozó szakmai és gyakorlati elemek bevezetése – piros szint: 1-2. osztály, narancs szint: osztály P&S versenyek a régiós versenyekkel együtt Szponzor szerzés