A hatékonyság kulcsa az ember. De milyen ember? Dr. Mandják Tibor Egyetemi docens, a Menedzser Útlevél® egyetemi kapcsolatok mentora.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
WORKSHOP A DUÁLIS KÉPZÉSEKRŐL
Trade Marketing Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
Pedagógus szerep és változásai
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Esélyek a munkaerőpiacon
Mayer József Budapest február 27.
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
HHR.
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Állampolgári jogok és kötelességek
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
Sebők Sándor projektvezető MKT IG2 fórum, február 8.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A hatékonyság kulcsa az ember. De milyen ember? Dr. Mandják Tibor Egyetemi docens, a Menedzser Útlevél® egyetemi kapcsolatok mentora

Vázlat Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr  A hatékonyság és az ember (Néhány bevezető gondolat)  A Menedzser Útlevél létrejötte  Hogyan segítheti a Menedzser Útlevél a vállalati hatékonyságot 2

Jánossy Ferenc Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr  Az értékteremtés legfontosabb szereplője az ember  A gazdasági fejlődés kulcskérdése a szakmastruktúra és a foglalkozási struktúra viszonya 3

Jánossy Ferenc Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr  A szakma „az egyes ember egyéni tudásának és tapasztalatainak összessége…beleértve gyakorlottságát és jártasságát is, vagyis mindazokat a született és szerzett képességeket, amelyek valamilyen konkrét tevékenység véghezviteléhez szükségesek, és amelyek éppen e tevékenység közben érvényesülnek és bontakoznak ki a legteljesebben”. (Jánossy Ferenc: A gazdasági fejlődés trendvonaláról, oldal) 4

Paul Krugman Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr  A válság alapvető oka a kereslet visszaesése  A válság legsúlyosabb következménye a magas munkanélküliség  A munkanélküliség rombolja az embert, ez a LEGNAGYOBB BAJ!  Megoldás: a kereslet növelése (Paul Krugman: Elég legyen a válságból! MOST. 2012) 5

Peter Drucker Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr  A 21. század a tudás alapú gazdaság és társadalom  A meghatározó szereplő a TUDÁSMUNKÁS!  A TUDÁSMUNKÁS hatékonyságának összetevői: 6

Peter Drucker Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr  A feladatának pontos meghatározása  Önállóság biztosítása  Folyamatos törekvés az innovációra  Folyamatos tanulás, egyéni és közösségi  A minőségre való törekvés  A tudásmunkás forrásnak és nem költségtényezőnek tekintendő (Peter Drucker: L’avenir du management 1999) 7

Csíkszentmihályi Mihály Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr  Sokan azért veszítik el szabadságukat és válnak tússzá, mert nem élvezik azokat a dolgokat, amelyeket meg kell tenniük.  Amikor az emberek optimális vagy csúcsteljesítményt nyújtanak, megfeledkeznek magukról, az időről, a problémákról. 8

Csíkszentmihályi Mihály Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr  A Flow-élmény az elme működésének egy olyan állapota, melynek során az ember teljesen elmerül abban, amit éppen csinál, amitől energiával töltődik fel, abban teljesen részt vesz, teljesen átadja magát a folyamatnak, és ebben örömét leli. (Csíkszentmihályi Mihály) 9

Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr10

A Menedzser Útlevél kísérleti program folyamata Alapötlet (Szabó Zoltán, Ghibli, Mandják Tibor és Birizló-Szabó Irén június) Legyen „Menedzser Útlevél” (2009 augusztus Hőgyész) Alapkompetenciák körének meghatározása, vállalati kérdőív (2009 szeptember, október kiküldve 15 vállalatnak, válaszolt 7) A kísérleti projektben résztvevő vállalati kör: Ghibli Kft., Hankook, Dunaferr, Legrand, Paksi Atomerőmű, Bombardier MÁV, Rába Jármű Kft. Hat alapkompetencia meghatározása és egyeztetése a résztvevő vállalatok HR vezetőivel, szekértőivel (Dunaújváros, workshop december 08.) Motivált harmad éves nappalis műszaki menedzser hallgatók kiválasztása (Dunaújváros, február helyre 15 alkalmas jelentkező, elfogadva) Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

A Menedzser Útlevél kísérleti program folyamata A hat alapkompetencia fejlesztésére vonatkozó 40 órás csoportos fejlesztő program (5 nap 2010 február április, Birizló-Szabó Irén szakpszichológus, Dr. Czinkóczi Sándor főiskolai docens) A Menedzser Útlevelek ünnepélyes átadása, ezt követően vállalati workshop (Dunaújváros, április 20.) Nyilatkozat (aláírók: Ghibli Kft., Hankook, Dunaferr, Legrand, Paksi Atomerőmű, Bombardier MÁV) Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Menedzser Útlevél ® Program A lényeg: az egyént sikeressé tenni a munka világában! Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Menedzser Útlevél ® Program  A program célja VállalatHallgató Felsőoktatási Intézmény Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Menedzser Útlevél ® Program Ehhez szoros és konkrét együttműködés  az egyén (hallgató)  a vállalat  a felsőoktatási intézmény között a pozitív pszichológia támogatásával Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Menedzser Útlevél ® Program  A kísérleti program célja Vállalat Keresett emberi értékek, alapkompetenciák Kompetencia térkép (Menedzser Útlevél) Hatékonyabb felvétel Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Menedzser Útlevél ® Program  A kísérleti program célja Hallgató Önbecsülés Keresett emberi értékek, alapkompetenciák Versenyelőny az elhelyezkedéskor Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Menedzser Útlevél ® Program  A kísérleti program célja Felsőoktatási Intézmény TehetséggondozásHírnév Érdemi vállalati kapcsolatok Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

A Menedzser Útlevél kísérleti program résztvevői Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Az alapkompetenciák a Menedzser Útlevél kísérleti programban 1. Csapatjátékos 2. Hatékony kommunikáció 3. Elkötelezettség a tanulásra, fejlődésre 4. Lojalitás 5. Problémamegoldó gondolkodás 6. Alkalmazkodó készség Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Menedzser Útlevél kísérleti program Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Vállalati nyilatkozat Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Menedzser Útlevél ® Program  A program kulcsfontosságú összetevői Hallgatói motiváltság Alapkompetenciák meghatározása Fejlesztési tevékenység Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr

Menedzser Útlevél ® Program és hatékonyság Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr  A különböző szakmai ismeretek együttesen, összeadódva alkotják a szaktudást.  A hallgató kompetencia szintje az a szorzótényező, amely meghatározza, hogyan hasznosul ez a tudás a vállalat számára. 24

A lényeg Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr Menedzser Útlevél ® = Szorzótényező 25

Köszönöm szépen a figyelmet! Mandják: A hatékonyság kulcsa, Győr