1 HEFOP 1.1. tanulságok, TÁMOP 1.1.2 lehetőségek Előadó: Dékán Edit Békéscsaba, 2007. december 6. Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatásához kapcsolódó támogatások Pressingné Bánkuti Ágnes
Advertisements

A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központjának feladatai és lehetőségei a hátrányos helyzetű álláskeresők munkerő-piaci integrációjának elősegítése.
Az aktív eszközök a munkaerő-piacon
Munkaerő-piaci szolgáltatások és foglalkoztatást elősegítő támogatások
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ TÁMOP – „Út a munka világába”
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
Magyarország Európai Unióhoz történő csatlakozása bővülő lehetőséget teremtett a különféle szervezeteknek arra, hogy régóta tervezett projektjeik végrehajtásához.
szakmai főigazgató-helyettes
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
A foglalkozási rehabilitáció helye és szerepe a munka- ügyi szervezetben Harkány, október 16. Szellő János.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Munkaügyi Központ szerepe, feladatai SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Munka és rehabilitáció nemzetközi konferencia A munkaadói kapcsolattartás jelentősége a program végrehajtása.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Dr. Brebán Valéria főigazgató Dombóvár - Roma Fórum.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
1 Tájékoztató munkahelybővítést és megőrzést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról, lehetőségekről Kisbér, április 8.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
A rendezvény a Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum égisze alatt, az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatásával valósul meg. Társadalmi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Munkaerő-piaci helyzet Teljes népesség fő Foglalkoztatottak fő (15.életév és 61. életév között) Munkanélküliség hó,1040 fő (Mnk.ráta.
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
Postapartner Program: IV. ütem meghirdetése és információs nap Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Zalaegerszeg, 2009.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
Foglalkoztatáshoz kapcsolódó pályázati, támogatási lehetőségek Mórahalom, március 19. Kondor Árpádné kirendeltségvezető DaRMK Mórahalmi Kirendeltsége.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
MUNKAERŐPIACI FOLYAMATOK Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ, Szombathely Szentgotthárd, február 15.
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
1 Tájékoztató a Tatabányai Kistérség munkaerőpiaci helyzetéről és a munkahelymegőrzést és bővítést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról,
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Szemléletváltás a foglalkoztatáspolitika eszköztárában Előadó: Szabó József főigazgató Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Tájékoztató a HEFOP 1.1 „A munkanélküliség megelőzése és kezelése” című intézkedés eredményeiről Rózsa Zoltán ESZA Kht. programvezető november 29.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Társadalmi tudatformálás
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
A GINOP „Út a munkaerőpiacra” kiemelt projekt lehetőségei
Ráckevei kirendeltség, Ráckeve április 24.
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
„Első lépés” a Zemplénben TÁMOP C-09/
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város munkaerőpiaci helyzete
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
„Foglalkoztatási Szövetkezés Baranya Felzárkózásáért 2020” Dézsi-Kocsis Viktória Társadalombiztosítási és Foglalkoztatási Főosztály december 13.
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
„Út a munkához”program
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

1 HEFOP 1.1. tanulságok, TÁMOP lehetőségek Előadó: Dékán Edit Békéscsaba, december 6. Foglalkoztatási és Szociális Hivatal

2 A TÁMOP program helye az uniós támogatottságú programok között Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) → Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) → TÁMOP 1. „A foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra való belépés ösztönzése” → TÁMOP 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” TÁMOP „Decentralizált programok a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért”

3 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A TÁMOP program célja A program célja a hátrányos helyzetű álláskeresők munkaerőpiacra való belépésének segítése, komplex, személyre szabott, a helyi munkaerő-piaci lehetőségekhez és igényekhez igazodó szolgáltatásokkal és támogatásokkal. Azokra a problémákra és problémacsoportokra szükséges koncentrálni, amelyek a hagyományos eszközökkel és módszerekkel nehezebben kezelhetők, és az eredményességhez több, személyre szabott szolgáltatást, támogatást, illetve forrást célszerű mozgósítani. Lehetővé kell tenni, hogy az egyes problémák kezelésében alkalmazott módszerek, innovációk, eredmények fokozatosan kiterjeszthetők, alkalmazhatók legyenek az országos és helyi munkaerő-piaci politika más területein, más célcsoportjainál is.

4 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A TÁMOP programban a célcsoport esetében támogatható tevékenységek köre Képzés (és keresetpótló juttatás, helyi, helyközi utazás, szállás, étkezés, gyermekfelügyelet, hozzátartozó gondozása) Bértámogatás Bérköltség támogatás (munkagyakorlat, ill. munkatapasztalat-szerzés, munkakipróbálás céljából) Munkába járáshoz kapcsolódó helyközi utazás, csoportos személyszállítás Vállalkozóvá válás elősegítése Szolgáltatás (és keresetpótló juttatás, helyi és helyközi utazás, gyermekfelügyelet, hozzátartozó gondozása) Előzetes vizsgálatok

5 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A HEFOP 1.1 és a TÁMOP közötti főbb eltérések HEFOP 1.1. programTÁMOP program Támogatási szerződésIH – RMKIH – SZMM, RMK konzorcium Jogi alapPtk. alapúKet. alapú Időtartam3 éves2013-ig két évenkénti szakaszos tervezéssel

6 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Célcsoportok HEFOP 1.1. program célcsoportjaiTÁMOP program célcsoportjai A év közötti, álláskeresőként nyilvántartott fiatalok, A 30 éven felüli tartósan regisztrált álláskeresők, A 30. életévüket betöltött, tartós munkanélküliséggel veszélyeztetett álláskeresők, valamint azok a munkavállalók, akik csoportos létszámleépítésben érintettek a legfeljebb alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezők, a pályakezdők, a programba történő bevonás időpontjában az ötvenedik életévüket betöltött személyek, akik a programba való belépést megelőző 12 hónapon belül gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban, terhességi-gyermekágyi segélyben, gyermekgondozási díjban vagy ápolási díjban részesültek. A felsoroltakon kívül a regionális munkaügyi központ legfeljebb további egy, általa kiválasztott, a régiójában hátrányos helyzetűnek ítélt célcsoportnak a programba vonásáról is dönthet.

7 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A HEFOP 1.1 tapasztalatok rámutattak arra, hogy a REGIONÁLIS TERVEZÉS során figyelemmel kell lenni az alábbiakra: Illeszkedjék a központi program elveihez, szabályaihoz, és maradjon a programban támogatható és elszámolható tevékenységeken belül. A térségi problémákra adjon választ.

8 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A HEFOP 1.1 tapasztalatok alapján a REGIONÁLIS MUNKASZERVEZÉS területén az alábbiakra szükséges ügyelni: A programmenedzsment személyi állandóságára törekedni kell. Ki kell dolgozni a belső munkamegosztást (az adott feladatok jellegénél fogva). A kirendeltségeket nagymértékben be kell vonni a megvalósításba. Tervezetten, szervezetten történjék meg a munkatársak szakmai felkészítése (egységes fogalomhasználat, ügymenet és alapdokumentumok ismerete stb.) Meg kell tervezni a dokumentálás folyamatát, az iratanyagok útját, logikus helyi tárolását.

9 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A HEFOP 1.1 tapasztalatok alapján a SZOLGÁLTATÁSOK területén az alábbiakra szükséges ügyelni: Széleskörű szolgáltatást szükséges biztosítani a programban, melyek között kiemelt a mentori segítségnyújtás. A regionális munkaügyi központ felel a beszerzett szolgáltatások tartalmáért, illetve a minőségéért. Logikusan kell illeszteni az előkészítési – bevonási – nyomonkövetési szakaszhoz a humán szolgáltatásokat.

10 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A HEFOP 1.1 tapasztalatok alapján a MENTORI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS területén az alábbiakra szükséges ügyelni: E szolgáltatás nem hagyható ki a programtervből. Ügyelni szükséges annak elkülönítésére, hogy mi a munkaügyi szervezet szerepe és mi a mentoré. A TÁMOP programban a mentor feladata a programban résztvevők helyzetének, munkaerő- piaci lehetőségeinek feltárása, személyes fejlődésének elősegítése, az egyéni programja sikeres végrehatásához, az önálló elhelyezkedéséhez és a munkája megtartásához szükséges képességeinek megerősítése. A mentori szolgáltatás tartalmának, eredményességének, hozadékának nyomonkövetése a munkaügyi központ feladata, és szükség szerint neki kell a korrekcióról is gondoskodni. Hasznos lehet a mentor célcsoporttal való hasonlósága, mint ahogyan a mentorok specializációjára is lehet hangsúlyt fektetni.

11 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A HEFOP 1.1 tapasztalatok alapján a KÉPZÉS területén az alábbiakra szükséges ügyelni: A képzés a program „lelke”, a leghangsúlyosabb támogatás. Alapos előkészítés és a képzések időbeni indítása szükséges (kihat a program lebonyolításának egészére). Mentori kiséréssel szükséges a képzés végigvitelében segíteni a hátrányos helyzetű résztvevőket. A képzéshez jól kapcsolhatók a horizontális célok megvalósításának eszközei is (pl. környezeti fenntarthatósági blokk illesztése adott képzésbe), vagy az elhelyezkedést elősegítő szolgáltatások.

12 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A HEFOP 1.1 tapasztalatok alapján a TÁMOGATOTT FOGLALKOZTATÁS területén az alábbiakra szükséges ügyelni: A munkaadói oldal széleskörű informálása szükséges (ld. kommunikáció megtervezése). Szükséges a munkaadói kapcsolattartás megerősítése. A mentorok bevonása az állásfeltárásba, illetve az egyén álláskeresésre történő felkészítésébe ajánlott, de segítségnyújtásuk a hatásvizsgálat időpontjáig is biztosítható.

13 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal A HEFOP 1.1 tapasztalatok alapján az ARCULATI ELŐÍRÁSOK tekintetében az alábbiakra szükséges ügyelni: Az uniós program tervezése és megvalósítása során kiemelt figyelmet szükséges fordítani a tájékoztatással és nyilvánossággal kapcsolatos területre. A TÁMOP programra is vonatkozó részletes információk az alábbi kiadványokban találhatók:  Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei Útmutató az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Európai uniós támogatásból megvalósuló projektekhez (III.sz. Kommunikációs csomag)  Új Magyarország Fejlesztési Terv Arculati kézikönyv ÚMFT ( ) kedvezményezettek számára

14 Foglalkoztatási és Szociális Hivatal HASZNOS DOKUMENTUMOK Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) - megtalálható Fejlesztési programok alattwww.nfu.hu TÁRSADALMI MEGÚJULÁS OPERATÍV PROGRAM Az Európai Bizottság szeptember 13-án kelt, B(2007)4306 számú határozatával elfogadva, Fájl neve: TÁMOP_adopted_hu.doc - megtalálható Fejlesztési programok, ÚMFT fejlesztési programok alattwww.nfu.hu TÁMOP 1. prioritás „ A foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra való belépés segítése és ösztönzése” TÁMOP 1. prioritás „ A foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra való belépés segítése és ösztönzése” akcióterv – megtalálható Fejlesztési programok, ÚMFT fejlesztési programok, ÚMFT akciótervek alattwww.nfu.hu Új Magyarország Fejlesztési Terv Arculati kézikönyv ( ) kedvezményezettek számára – megtalálható Dokumentumtár, Arculatok alattwww.nfu.hu

15 Köszönöm a figyelmet. Dékán Edit szakmai koordinátor Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Foglalkoztatási és Szolgáltatásfejlesztési Főosztály Fax: 06-1/ Tel: 06-1/ /138 mellék Foglalkoztatási és Szociális Hivatal