LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
LKG–HEFOP konferencia, / A kompetencia-alapú oktatás… Forrás: HEFOP pályázat, euró (18 millió Ft) Cél: diákjaink felkészítése az egész életen át tartó tanulásra, a tudás alapú társadalomba való beilleszkedésre Kulcsfogalmak: önállóság, együttműködés, problémamegoldás, konfliktuskezelés, önértékelés, kritikus gondolkodás, …
LKG–HEFOP konferencia, / Mire is pályáztunk? továbbképzésekre eszközökre –laptopok, aktív táblák, kivetítők, MM számítógépek programcsomagokra –azok bevezetésére –majd adaptálására tapasztalatok belső és „külső” átadására fokozatos (felmenő rendszerű) kiterjesztésre mérőeszközökre
LKG–HEFOP konferencia, / Dátumok Projekt „futamideje”: – Pályázatunk benyújtása: Döntés: Szerződés aláírása: Első finanszírozás: Első/utolsó tankönyvek: okt. / febr. Első/utolsó továbbképzések: 2006.okt. / szept. (!) Utolsó elszámolás, ellenőrzés: ~ július
LKG–HEFOP konferencia, / „Fejenként” 4 db 30 órás továbbképzés elvégzése Továbbképzések választható képzés (2 30 óra) 2 db kötelező képzés (2 30 óra) „kötelező1” = „A kompetencia alapú iskolai programcsomag bevezetése” VÁLASZTHATÓ 2 db képzés az un. módszertani képzések közül VÁLASZTHATÓ 2 db képzés az un. módszertani képzések közül „kötelező2” = A Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, egyéb digitális tananyagoknak a felhasználása a tanítás- tanulás folyamatában VÁLASZTHATÓ1= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában VÁLASZTHATÓ1= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában
LKG–HEFOP konferencia, / komplex taneszközegyüttes tanulói eszközök tanári eszközök A programcsomag elemei program- tanterv értékelő eszközök koncepció modulok rendszere digitális eszközök kompetencia képességek rendszere
LKG–HEFOP konferencia, / A programcsomagok típusai teljes műveltségterületi rendszer szövegértés-szövegalkotás kereszttantervi modulok A A B B C C tanórán kívül feldolgozható programok magyar nyelv és irodalom történelem földrajz kémia biológia fizika történelem földrajz kémia biológia fizika például:
LKG–HEFOP konferencia, / A pályázat kötelező elemei I. iskolák matematika (2) szövegértés (1) min. 1 db „nem kötelező” kompetencia-alapú programcsomag bevezetése idegen nyelvi (3) életpálya-építési (4) szociális, életvitel (5) IKT (6) II. iskolák 2 db „kötelező” kompetencia-alapú programcsomag bevezetése
LKG–HEFOP konferencia, / LKG-mátrix, 2006/2007 magyartört.mat.angolnémetfizikabiológiakémia Szövegértési 9.B, „A”, 144 ó 9.A, 10.E „B”, 3-3 ó 9.B „B”, 1,5 ó Matematikai 9.C „B”, 5 ó 9.B/2 „A”, 144 ó Idegen nyelvi 9.E+9.F „A”, ó 9.E+10.E „A”, ó IKT 9.C „B”, 30 ó 9.E „B”, 30 ó 9.E+10.E „B”, 30 ó 9.B „B”, 30 ó Életpálya 9.B „A”, 4 ó 9.B „A”, 10 ó 9.B „A”, 8 ó Szociális 10.E „A”, 30 ó
LKG–HEFOP konferencia, / LKG-mátrix, 2007/2008 KompetenciaTantárgyOsztály Szövegértési-szövegalkotásimagyar, történelem, fizika 9.A, B, E, F, 10.A, B Matematikai-logikaimatematika, történelem 9.A, 10.B, C Idegen nyelviangol, német 9.A, E, 10.E, F Információs és kommunikációs ang., ném., biol., tört., mat. 9.A, E, 10.B, C, E Életpálya-építésifizika, kémia, biológia 9.A, 10.B Szociális, életviteli, környezetitörténelem 11.E Minden munkaközösség, minden diák/osztály érintett!
LKG–HEFOP konferencia, / Tények, számok 2006/ /2008 Komp.terület66 Tantárgy88 Tanár811 Osztály610 Óra Diák óra továbbképzés!
LKG–HEFOP konferencia, / Miért így? „Láttunk mi már karón varjút” Már kezdetben… 1.minél több munkaközösséget kapcsoljunk be (=minden) 2.minél több diákot érintsen (=9. évfolyam) 3.minél több kompetencia-területről szerezzünk tapasztalatot (=minden)
LKG–HEFOP konferencia, / Programcsomag a gyakorlatban
LKG–HEFOP konferencia, / Mérőeszközök KompetenciaMérőeszköz(ök) Szövegértési- szövegalkotási Olvasáskészség, olvasásképesség, íráskészség, szókészlet, fogalmazásképesség Matematikai Deduktív és induktív gondolkodás; rendszerező és kombinatív képesség; törtek, százalékszámítás; szövegesfeladat- és problémamegoldás Életpálya-építési Önszabályozás, tervezés, időbeosztás Idegen nyelvi Elsajátítási motiváció Idegennyelv-elsajátítási motiváció
LKG–HEFOP konferencia, / Gyarapodás 1.
LKG–HEFOP konferencia, / Beszerzések 8 db multimédiás szaktanterem = „erős” számítógép + kivetítő + internet – fixen telepítve ebből 5 teremben aktív tábla is! fejlesztő pedagógusoknak 6 db „személyi” notebook „laptop-suli” = 7 db wireless laptop + 1 db kivetítő a korábban kiépített wireless-hálózaton bármely teremben használható, diákok csoportosan dolgoznak (akár hálózaton, interneten), munkájuk eredménye rögtön bemutatható, ellenőrizhető
LKG–HEFOP konferencia, / … a gyakorlatban
LKG–HEFOP konferencia, / Nyilvánosság
LKG–HEFOP konferencia, / Ami nagyon nehéz volt…
LKG–HEFOP konferencia, / Diákok munkáiból…
LKG–HEFOP konferencia, / Az órákon…
LKG–HEFOP konferencia, / …ahogy a diákok látják… rá vagyunk kényszerítve, hogy gondolkozzunk tudunk egymásnak segíteni rájöttem, hogy ki tudom találni a feladatok megoldását megtanultam, hogyan kell másokkal együtt dolgozni megtanultam, hogyan kell bemutatni a munkámat fejlődött az önállóságom és a kreativitásom mindenki intenzíven részt vett a munkában
LKG–HEFOP konferencia, / „A csapatban dolgozás rettenetesen hasznos, hiszen az életben is sokszor kell így csinálni valamit.” Egy kilencedikes diákunk
LKG–HEFOP konferencia, / Köszönöm a figyelmet! Bánhegyesi Zoltán
LKG–HEFOP konferencia, / Innovációk, projektek a Leöveyben;