LKG–HEFOP konferencia, 200 8.0 1.2 6. / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Advertisements

Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Matematika kompetencia
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Együtt könnyebb? – Csoportmunka a matematika órán
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében valósul meg.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Matematika kompetenciaterület
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
intézményi folyamat-szaktanácsadó
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
A kerettantervek fejlesztése
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
LKG & ENIS A Leövey Klára Gimnázium az Innovatív Iskolahálózatban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Matematika Kompetenciaterület
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Előadás másolata:

LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium

LKG–HEFOP konferencia, / A kompetencia-alapú oktatás… Forrás: HEFOP pályázat, euró (18 millió Ft) Cél: diákjaink felkészítése az egész életen át tartó tanulásra, a tudás alapú társadalomba való beilleszkedésre Kulcsfogalmak: önállóság, együttműködés, problémamegoldás, konfliktuskezelés, önértékelés, kritikus gondolkodás, …

LKG–HEFOP konferencia, / Mire is pályáztunk? továbbképzésekre eszközökre –laptopok, aktív táblák, kivetítők, MM számítógépek programcsomagokra –azok bevezetésére –majd adaptálására tapasztalatok belső és „külső” átadására fokozatos (felmenő rendszerű) kiterjesztésre mérőeszközökre

LKG–HEFOP konferencia, / Dátumok Projekt „futamideje”: – Pályázatunk benyújtása: Döntés: Szerződés aláírása: Első finanszírozás: Első/utolsó tankönyvek: okt. / febr. Első/utolsó továbbképzések: 2006.okt. / szept. (!) Utolsó elszámolás, ellenőrzés: ~ július

LKG–HEFOP konferencia, / „Fejenként” 4 db 30 órás továbbképzés elvégzése Továbbképzések választható képzés (2  30 óra) 2 db kötelező képzés (2  30 óra) „kötelező1” = „A kompetencia alapú iskolai programcsomag bevezetése” VÁLASZTHATÓ 2 db képzés az un. módszertani képzések közül VÁLASZTHATÓ 2 db képzés az un. módszertani képzések közül „kötelező2” = A Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, egyéb digitális tananyagoknak a felhasználása a tanítás- tanulás folyamatában VÁLASZTHATÓ1= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában VÁLASZTHATÓ1= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulás folyamatában

LKG–HEFOP konferencia, / komplex taneszközegyüttes tanulói eszközök tanári eszközök A programcsomag elemei program- tanterv értékelő eszközök koncepció modulok rendszere digitális eszközök kompetencia képességek rendszere

LKG–HEFOP konferencia, / A programcsomagok típusai teljes műveltségterületi rendszer szövegértés-szövegalkotás kereszttantervi modulok A A B B C C tanórán kívül feldolgozható programok magyar nyelv és irodalom történelem földrajz kémia biológia fizika történelem földrajz kémia biológia fizika például:

LKG–HEFOP konferencia, / A pályázat kötelező elemei I. iskolák matematika (2) szövegértés (1) min. 1 db „nem kötelező” kompetencia-alapú programcsomag bevezetése idegen nyelvi (3) életpálya-építési (4) szociális, életvitel (5) IKT (6) II. iskolák 2 db „kötelező” kompetencia-alapú programcsomag bevezetése

LKG–HEFOP konferencia, / LKG-mátrix, 2006/2007 magyartört.mat.angolnémetfizikabiológiakémia Szövegértési 9.B, „A”, 144 ó 9.A, 10.E „B”, 3-3 ó 9.B „B”, 1,5 ó Matematikai 9.C „B”, 5 ó 9.B/2 „A”, 144 ó Idegen nyelvi 9.E+9.F „A”, ó 9.E+10.E „A”, ó IKT 9.C „B”, 30 ó 9.E „B”, 30 ó 9.E+10.E „B”, 30 ó 9.B „B”, 30 ó Életpálya 9.B „A”, 4 ó 9.B „A”, 10 ó 9.B „A”, 8 ó Szociális 10.E „A”, 30 ó

LKG–HEFOP konferencia, / LKG-mátrix, 2007/2008 KompetenciaTantárgyOsztály Szövegértési-szövegalkotásimagyar, történelem, fizika 9.A, B, E, F, 10.A, B Matematikai-logikaimatematika, történelem 9.A, 10.B, C Idegen nyelviangol, német 9.A, E, 10.E, F Információs és kommunikációs ang., ném., biol., tört., mat. 9.A, E, 10.B, C, E Életpálya-építésifizika, kémia, biológia 9.A, 10.B Szociális, életviteli, környezetitörténelem 11.E  Minden munkaközösség, minden diák/osztály érintett!

LKG–HEFOP konferencia, / Tények, számok 2006/ /2008 Komp.terület66 Tantárgy88 Tanár811 Osztály610 Óra Diák óra továbbképzés!

LKG–HEFOP konferencia, / Miért így? „Láttunk mi már karón varjút”  Már kezdetben… 1.minél több munkaközösséget kapcsoljunk be (=minden) 2.minél több diákot érintsen (=9. évfolyam) 3.minél több kompetencia-területről szerezzünk tapasztalatot (=minden)

LKG–HEFOP konferencia, / Programcsomag a gyakorlatban

LKG–HEFOP konferencia, / Mérőeszközök KompetenciaMérőeszköz(ök) Szövegértési- szövegalkotási Olvasáskészség, olvasásképesség, íráskészség, szókészlet, fogalmazásképesség Matematikai Deduktív és induktív gondolkodás; rendszerező és kombinatív képesség; törtek, százalékszámítás; szövegesfeladat- és problémamegoldás Életpálya-építési Önszabályozás, tervezés, időbeosztás Idegen nyelvi Elsajátítási motiváció Idegennyelv-elsajátítási motiváció

LKG–HEFOP konferencia, / Gyarapodás 1.

LKG–HEFOP konferencia, / Beszerzések 8 db multimédiás szaktanterem = „erős” számítógép + kivetítő + internet – fixen telepítve ebből 5 teremben aktív tábla is! fejlesztő pedagógusoknak 6 db „személyi” notebook „laptop-suli” = 7 db wireless laptop + 1 db kivetítő a korábban kiépített wireless-hálózaton bármely teremben használható, diákok csoportosan dolgoznak (akár hálózaton, interneten), munkájuk eredménye rögtön bemutatható, ellenőrizhető

LKG–HEFOP konferencia, / … a gyakorlatban

LKG–HEFOP konferencia, / Nyilvánosság

LKG–HEFOP konferencia, / Ami nagyon nehéz volt…

LKG–HEFOP konferencia, / Diákok munkáiból…

LKG–HEFOP konferencia, / Az órákon…

LKG–HEFOP konferencia, / …ahogy a diákok látják… rá vagyunk kényszerítve, hogy gondolkozzunk tudunk egymásnak segíteni rájöttem, hogy ki tudom találni a feladatok megoldását megtanultam, hogyan kell másokkal együtt dolgozni megtanultam, hogyan kell bemutatni a munkámat fejlődött az önállóságom és a kreativitásom mindenki intenzíven részt vett a munkában

LKG–HEFOP konferencia, / „A csapatban dolgozás rettenetesen hasznos, hiszen az életben is sokszor kell így csinálni valamit.” Egy kilencedikes diákunk

LKG–HEFOP konferencia, / Köszönöm a figyelmet! Bánhegyesi Zoltán

LKG–HEFOP konferencia, / Innovációk, projektek a Leöveyben;