A támogatott pályázat azonosító száma: TÁMOP-4.1.2. A/1-11/1-2011-0029 „A VIDÉKFEJLESZTÉSI ÉS GAZDASÁGI AGRÁRMÉRNÖKI (MSc) SZAKOK, ÉS A FELTÉTELLEL BELÉPŐK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

A november 18-i workshop napirendje
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
4 K 1 ÜZLETI INFORMATIKA SZAKIRÁNY SZÁMÍTÁSTUDOMÁNYI ÉS INFORMÁCIÓELMÉLETI TANSZÉK PÉNZÜGY ÉS SZÁMVITEL TANSZÉK IPARI MENEDZSMENT ÉS VÁLLALKOZÁSGAZDASÁGTAN.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Brüsszel milyen messze van
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
Szövegminta Szövegminta szövegminta MEZŐGAZDASÁG- ÉS KÖRNYEZET- TUDOMÁNYI KAR, GÖDÖLLŐ.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Kalmár László  Informatikai Tanszékcsoport, Főépület 2000-nél több informatikus hallgató.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Képesítési Keretrendszerek Európában
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Bemutatkozik a Georgikon
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
Herdon Miklós – Pető Károly - Várallyai László - Szilágyi Róbert
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Levelező képzés Beiratkozás szeptember 30..
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Előadó: Dr. Bujdosó Zoltán A „Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről” c. rendezvénysorozat.
A támogatott pályázat azonosító száma: TÁMOP A/1-11/ „A VIDÉKFEJLESZTÉSI ÉS GAZDASÁGI AGRÁRMÉRNÖKI (MSc) SZAKOK, ÉS A FELTÉTELLEL BELÉPŐK.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. habil. Kozári József CSc egyetemi docens GAZDASÁG-
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Nappali mesterszakjaink
Hiányzó kreditek (30-60) MBA és Számvitel mesterszak
Előadás másolata:

A támogatott pályázat azonosító száma: TÁMOP A/1-11/ „A VIDÉKFEJLESZTÉSI ÉS GAZDASÁGI AGRÁRMÉRNÖKI (MSc) SZAKOK, ÉS A FELTÉTELLEL BELÉPŐK FELZÁRKÓZTATÁSA, ESETTANULMÁNYOKON ALAPULÓ, GYAKORLATORIENTÁLT, MODUL RENDSZERŰ TANANYAGÁNAK FEJLESZTÉSE, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL AZ INFORMATIKAI ESZKÖZÖK ALKALMAZÁSÁRA” A projekt kezdete: Megvalósítás befejezési időpontja: Konzorcium tagjai Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Pannon Egyetem Georgikon Kar

Sorszám Szakmai együttműködő partner 1.Szent István Egyetem Gödöllő /GTK/ 2.Nyugat- Magyarországi Egyetem MÉK 3.Kaposvári Egyetem /GTK/ 4.Károly Róbert Főiskola 5.Agrárgazdasági Kutató Intézet 6.University Rostock 7.Campus Közhasznú Nonprofit Kft. 8.Mag Praktikum Közhasznú Nonprofit Kft. Sorszám A fejlesztett tananyagok alkalmazásra kötelezettséget vállaló intézmény 1.Debreceni Egyetem 2.Pannon Egyetem 3.Szent István Egyetem 4.Kaposvári Egyetem 5.Károly Róbert Főiskola 6.Nyugat Magyarországi Egyetem 7.Szegedi Tudományegyetem

PROJEKTVEZETŐ Kormosné dr. Koch Krisztina/DE/ Dr. Pupos Tibor /szakmai vezető, PE / Dr. Urfi Péter /szakmai alprojekt felelős – FM modul, PE/ Dr. Pető Károly /szakmai alprojekt felelős – VAM modul, DE/ Dr. Felföldi János /szakmai alprojekt felelős – GAM modul, DE/ Dr. Fenyves Veronika /pénzügyi vezető / Lőrinczi Krisztián /pénzügyi felelős/ /DE/ Szatlóczki Veronika /pénzügyi felelős/ /PE/ Projekt asszisztens(DE)

MEGNEVEZÉSFŐ Debreceni Egyetem21 GE Georgikon Kar23 Nyugat-Magyarországi Egyetem4 Kaposvári Egyetem3 SZIE Gödöllő9 Agrárgazdasági Kutató Intézet4 Károly Róbert Főiskola2 ÖSSZESEN66

A PROJEKT ÁLTALÁNOS CÉLJA képzési programjai minőségének fejlesztése, korszerűségének és versenyképességének biztosítása Gazdasági agrármérnöki MSc. szak Vidékfejlesztési agrármérnöki Msc. szak Feltétellel belépők felzárkóztatása

képzési programjai minőségének fejlesztése, korszerűségének és versenyképességének biztosítása Az oktatandó ismeretanyagot alapvetően nem horizontálisan, hanem vertikálisan kell differenciálni, a miértekre kell a választ megadni, az ok-okozati összefüggésekre és azok feltárására kell fókuszálni. A felzárkóztatást a feltétellel belépők esetében, csak modulrendszerben, a szükséges ismeretanyagot integrált felfogásban tartalmazó tananyagokkal lehet megvalósítani. A kompetenciák kifejlesztése – a képzés szempontjából meghatározó tantárgyakhoz kapcsolódóan - csak az önálló hallgatói munkavégzés biztosításával lehet eredményes. Az önálló hallgatói munkavégzést differenciáltan, részben egyéni, részben team-munkában kell megoldani. A képzésben résztvevő, a tananyagokat használó oktatók oktatási készségeinek minőségi fejlesztése. HOGYAN? MIT?

Magyarázd el és elfelejtem; mutasd meg és talán emlékszem; vonj be és meg fogom érteni! (kínai közmondás) Nem igazán talál meghallgatásra

Európai keretek Bologna (EFT) 2005-ben fogadták el 47 ország Csak felsőoktatás 3 szint - a nemzeti keretekben köztes képesítések lehetőségével EKKR az egész életen át tartó tanulásért 2008-ban fogadták el 32 ország valamennyi képzési szint LLL szempontjából 8 szintű

TANULÁSI EREDMÉNY TUDÁS + KOMPETERNCIÁK/KÉPESSÉGEK/ + ATTITÜD + AUTONÓMIA/FELELŐSSÉGVÁLLALÁS MUNKÁVAL LEHET CSAK MEGSZEREZNI A KREDIT EZT A MUNKAMENNYISÉGET FEJEZI KI

10 A képzési programok közös jellemzője, az ismeretanyag atomizált, a tantervi struktúra nem modul rendszerű, rendkívül merev, a számonkérési formák nagyon sok esetben nincsenek összhangban a KKK-ban megfogalmazott követelményekkel, hogy azokat – szerepüket alábecsülve - nem megfelelő súllyal kezelik, nagyszámú vizsgaszám, a KKK szempontjából meghatározó ismeretkörök óraszámának elégtelensége, az ismeretanyag átadása módszerének jelenlegi gyakorlata, problémák vannak a kredit értelmezésével is, az értelmezés nem egységes, stb. Mindezekkel összefüggésben, az elvárt kompetenciák kialakítása a végzett szakemberekkel szemben – a jelenlegi képzési programok, és alkalmazott oktatási módszerek által nem biztosítható. A MAGYAR GYAKORLAT EREDMÉNYE

11 Egy kis matek és kérdések a hallgató szemszögéből A félévenkénti tantárgyak száma átlagosan: 8 Az akkreditációs kérelmekben az irodalmak száma: 3, az összesen 24/félév Ha egy forrásmunka 150 oldal, akkor az összesen 3600 oldal Ha egy tantárgy 2+0 K, akkor miért kell 350 oldalas irodalmat megtanulni, azért mert már ez egyetem? A gyakorlati jegy számonkérési forma funkciója nem az, hogy a vizsgaidőszakban a vizsgák számát csökkentsük, vagy tévedünk?! Ha a kredit az, aminek lennie kell, akkor a „Mindenségit” nevű 2+0 Kollokvium tantárgy érhet-e 1 kreditet? Miért 30 összes hallgatói munkamennyiség 1 kredit? Mi is emberből vagyunk! LÉPNI KELLENENEM A MEGFELELŐ ÜTEMDE EZ

ALAPOZÓ ISMERETEK MODUL KOMPLEX ESETTANULMÁNY I. Adatbázis és kutatási terv Mezőgazdaság /Makro-régió-projekt által érintett ágazat/  A mezőgazdaság szerepének alakulása  A földterület és hasznosítás  Az állattenyésztés volumenadatai  A növénytermesztés volumenadatai  A mezőgazdaság erőforrásai /NAGYVONALÚ ELEMZÉS/ A régió adatbázisának létrehozása  Természeti adottságok  Szektorális megoszlás  Népesség alakulása  Munkanélküliség  Infrastrukturális ellátottság / NAGYVONALÚ ELEMZÉS/ GAZDASÁGI AGRÁRMÉRNÖKI SZAKVIDÉKFEJLESZTÉSI AGRÁRMÉRNÖKI SZAK Esettanulmány II. Az esettanulmány célja, a térségi sajátosságokat és a projekt által igényelt adatbázisok kialakítása és célzottan megfogalmazott szöveges információk megadása, a kidolgozandó projektekre vonatkozóan A kidolgozandó projekt beazonosítása Üzleti terv /A terv komplex kidolgozása/ Megvalósíthatósági tanulmány /A tanulmány elkészítése, pályázati keretben/ SZAKMAI TÖRZYANYAG TÁRGYA ELMÉLETI ISMERETEK MÓDSZERTANI ISMERETEK

NEPTUN KÓDMEGNEVEZÉS Óra- szám Köve- tel- mény Kre- dit I.II. tanév félév 3. DIFFERENCIÁLT SZAKMAI ISMERETEK Térségfejlesztési szakirány MNGTV02G171 Agrárpolitikai programok elemzése0+2 G 3 X MNGTV01K141 Alternatív gazdálkodás2+1 K 4 X MNVVV02K181 Regionális programozás és menedzsment2+1 K 5 X MNVVV01K110 Helyi gazdaság- és vállalkozásfejlesztés2+2 K 5 X MNVVV02K160 Település és térségmarketing2+3 K 6 X MNVVV02K170 Térségi tervezés és programozás2+3 K 6 X MNVVV02K180 Termelés-gazdaságtan2+1 K 4 X MNGTV02K191 Közösségfejlesztés2+1 K 3 X 1. SZAKIRÁNY ÖSSZESEN Desztináció menedzsment szakirány MNVVV01K150 Térségi tervezés és programozás2+3 K 6 X MNVVV01K160 Turisztikai projektek menedzsmentje2+2 K 5 X MNVVV02K210 Kooperáció és integráció menedzsment2+1 K 3 X MNGTV02K200 Minőség és innováció menedzsment2+0 K 3 X MNVVV01K170 Marketing kutatások módszertana1+2 G 3 X MNVVV02K220 Desztináció és marketing menedzsment2+3 K 6 X MNVVV02K230 Pénzügyi menedzsment2+2 K 5 X MNVVV02K200 Információs irodák menedzsmentje2+2 G 5 X 2. SZAKIRÁNY ÖSSZESEN 36

MEGENEVZÉS Kre- dit FÉLÉV félév A/ ALAPOZÓ ISMERETKÖRÖK199+6 Kutatásmódszertan 42+1 G Gazdasági jog 42+1 K Pénzügyi számvitel 42+2 K Vidékszociológia 32+0 K Ö konometria 41+2 G B / SZAKMAI T Ö RZSANYAG Agrárpolitika 42+1 K Vezetői számvitel 42+1 K Mezőgazdasági ágazatok gazdaságtana 62+3 K Gazdasági elemzés 31+2 G Projektek tervezése és irányítása 52+2 K Adózás 52+2 G Vállalati pénzügyek 31+2 G É lelmiszerbiztonság, minőségellenőrzés 32+0 K Kereskedelemtan 32+0 K Tőzsdeismeretek 52+2 K Agrárinformációs rendszerek 52+2 K É lelmiszer - gazdaságtani ismeretek 32+0 K Mg - i termékek marketingje 32+0 K C / DIFFERENCIÁLT SZAKMAI ISMERETEK Vállalkozásmenedzsment szakmai modul Társasági jogi ismeretek 42+1 K Mezőgazdasági vállalatok stratégiai tervezése 52+2 K Vállalati döntéstámogató rendszerek 52+2 K Hitelkérelem, üzleti terv 62+2 K Kockázatmenedzsment 31+2 K Logisztika 42+1 K D / SZABADON VÁLASZTHATÓ TÁRGYAK 3/32+0 K Diplomadolgozat készítés 3/4/130+2 B 0+3 B 0+5 B Szakmai idegen nyelvKr.0+2 A KREDIT Ö SSZESEN Szakmai gyakorlatKr.-160 x MIND Ö SSZESEN *

16 MEGNEVEZÉSELMÉLETGYAKORLATÖSSZESEN Felzárkóztató modul9413 Alapozó ismeretek modul123 Menedzsment ismeretek modul 459 Menedzsment ismeretek módszertani modul 235 Térgazdaságtani ismeretek modul 426 Térgazdaságtani ismeretek módszertani modul 224 ÖSSZESEN

17 Együtt maradni - haladás. „Összejönni - kezdés. Együtt dolgozni – siker.” Nagyon köszönöm mindenkinek a projektben végzett munkát, az aktív hozzáállást. Minden Kollégának, aki hasznosnak ítélte az együttgondolkodást. SZERINTEM MEGCSINÁLTUK

18 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!