Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZÁMVITEL.
Advertisements

A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Az üzleti terv.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
Üzleti terv.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
4 K 1 ÜZLETI INFORMATIKA SZAKIRÁNY SZÁMÍTÁSTUDOMÁNYI ÉS INFORMÁCIÓELMÉLETI TANSZÉK PÉNZÜGY ÉS SZÁMVITEL TANSZÉK IPARI MENEDZSMENT ÉS VÁLLALKOZÁSGAZDASÁGTAN.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Egyes pénz- és tőkepiaci szolgáltatásokat is végző egyéb vállalkozások éves beszámoló készítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló.
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Műszaki ellenőrképzés
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
A cash flow kimutatás összeállítása és elemzése
Kettős könyvvitel példa
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Szervezet, információs rendszer. Az információs rendszer és a szervezet illeszkedése Mi szervezet? Az egyszerű struktúra Funkcionális felépítés Termék.
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
Árfolyamkockázat és a vállalati szféra
Kérdések a ZH-hoz.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Pénzügyi intézmények kontrollingja
Vezetői Információs Rendszer felépítése
9. TÉMAKÖR: ÁGAZATI ÉS FUNKCIONÁLIS SAJÁTOSSÁGOK A KONTROLLINGBAN –
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Vállalati pénzügyek.
A marketing piac tartalma
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
A lineáris-funkcionális szervezeti forma
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Pénzügyi mutatószámok!
A controlling és vezetői számviteli rendszer architektúrája
Vizsga feladatok (Minta)
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
Stratégia célrendszer
Művelődésgazdaságtan 2. előadás Szomor Tamás A m űvelő désgazdaságtan tárgya  A művelődést, kultúrát gazdasági szemszögből jellemzi - makro megközelítés.
Vállalkozói készségek fejlesztése
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
SZÁMVITEL B.Sc. képzés. Cél: információigény kielégítése  külső és belső érintettek Tulajdonosok, befektetők Hitelezők KözvéleményHatóságok Kormányzati.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Vállalkozások pénz és költséggazdálkodása
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
Üzleti terv.
Üzleti terv.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Kérdések VIZSGÁHOZ

VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket, milyen esetben érdemes létrehozni? Egyéb vállalkozási formák jellemzői, előnyei hátrányai. A vállalkozás elnevezésének követelményei. Telephelyválasztás szempontjai. Korlátolt és korlátlan felelősség.

Jogi alapfogalmak Jogképesség, cselekvőképesség Természetes személy és jogi személy A vállalkozások működését érintő főbb jogágak ill. törvények: polgári jog, munkajog, társadalombiztosítási tv., egészségbiztosítási tv., pénzügyi jog, versenyjog, adótörvények

Vállalati pénzügyek A vállalati pénzügyi stratégia alapvető feladatai Pénzügyi stratégia részei A vállalati értéket meghatározó tényezők, legfontosabb értéktípusok Tőkeköltségvetés Finanszírozási stratégia, főbb szempontjai, típusai

Számvitel Főbb számviteli kimutatások: mérleg eredménykimutatás, cash flow Direkt és indirekt cash flow Cash flov és eredménykimutatás kapcsolata Egyszeres és kettős könyvvitel Számvitel fogalma Számvitel területei

Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói Likviditási mutatók Tőkeszerkezeti (eladósodottsági) mutatók Jövedelmezőségi mutatók Hatékonysági mutatók

Állóeszköz-gazdálkodás Eszközök fajtái Állóeszközgazdálkodás feladatai Beruházás jellemzői beruházási döntés Beruházás gazdaságossági számítások Kockázatelemzés és eszközei, fedezetszámítás Finanszírozási döntések, finanszírozás szabályai

Forgóeszköz-gazdálkodás Forgóeszközök típusai Forgóeszköz-gazdálkodás feladatai A forgóeszköz-gazdálkodás elemzésére szolgáló mutatók Forgóeszközök optimális szintjének meghatározása

Logisztika Fogalma Logisztikai rendszer feladatai A 7 M A logisztikai rendszer részei A logisztikai stratégia Készletgazdálkodási modellek

Üzleti terv Az üzleti terv felépítése, főbb fejezetei Az egyes fejezetek tartalma

A vállalat céljai és küldetése A küldetés főbb területei Vállalati célok Vállalatok érintettjeiVállalatok érintettjei Az ösztönzési rendszer, Maslow-piramisAz ösztönzési rendszer, Maslow-piramis

Marketing Marketing stratégia Alapvető feladatai, célja A marketing mix elemei

Termékpolitika Összetevői A TERMÉKÉLETCIKLUS ELMÉLET FŐBB JELLEMZŐI Eltérő marketing elemek a fejlődési szakaszokban Termékfejlesztés szakaszai

Árpolitika Feladatai Árpolitikai stratégia készítésének lépései Árpolitikai célok kiválasztása Promóciós árképzés típusai

Értékesítési politika Célja és feladata Értékesítési csatornák típusai Az értékesítést meghatározó főbb tényezők

Kommunikációs politika Fogalma Négy eleme a) reklám b) személyes eladás c) eladásösztönzés d) PR Ezek részletezése

Stratégiai menedzsment Stratégia fogalma Stratégiai tervezés és menedzsment Vállalati cél és stratégia kapcsolata A vállalati stratégia típusai – a kialakítás módja szerint Stratégiai menedzsment 3 eleme A stratégiai menedzsment folyamata A Porter-féle öt erő (iparág-elemzési) módszer

Tág környezet (PESTEL módszer) BCG – mátrix SWOT-elemzés Sikeres és sikertelen termék utak Stratégiák típusai a versenyhelyzet szerint Stratégiai típusok az orientáció szerint Környezettel való kapcsolat szerint Vállalatvezetési modellek

Humán erőforrás menedzsment Az emberi erőforrás jellemzői A munkaerő-gazdálkodás funkciói A HRM 4 alapelve A HRM 4 kulcsfogalma A hard és a soft HRM Egy munkakör meghatározásának alapelvei

Információ mint erőforrás, információmenedzsment Az információ (mint erőforrás) tulajdonságai Az információs rendszer alrendszerei Információs menedzsment fogalma és feladatai Az információ gazdasági értéke A tudásmenedzsment: Tudás és információ

Pénzügyi piacok A pénzügyi piacokat csoportosítása lejárat alapján A pénzügyi piacokat csoportosítása a tőke mozgásának módja szerint A tőzsde jellemzői A hitelnek adásvételként való felfogása és ennek haszna

A hitel-és devizapiacok kapcsolata A pénzpiaci ügyletek típusai A hitelügyletek és a devizaügyletek integritása A piacok négy alapfajtája A pénzügyi piacok szereplői Nyitott pozíció és típusai Forward és futures Arbitrázs ügyletek, spekulációs ügyletek, hedge Határidős devizaárfolyamok

Opciós ügyletek Az opciós spekuláció sajátosságai Opció fogalma és fajtái Opciók nyereségfüggvényei