Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes 2007. március 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Advertisements

SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS november 13. MGYOSZ Székház Budapest.
Marcali Szakképző Iskola Pályaválasztás / Tel: 85/ , 85/
2014. július 3.1 ALTERNATÍV SZAKKÉPZÉS Énekes Rita vezető főtanácsos SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A szak- és felnőttképzés Magyarországon
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Az informatikai szakmai vizsgakövetelmények Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április 5.
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalatai az iskolarendszerben
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Szakmai- és vizsgakövetelmények a vizsgáztatás az új OKJ alapján
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés-fejlesztés aktualitásai, az új OKJ bevezetésével kapcsolatos feladatok Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI,
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
Ágazati szakképzés változásai
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A kompetencia alapú, moduláris szakképzési szerkezet
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Somogyi TISZK Közép- és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
„A jól képzett szakemberekért.”
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
A megújult OKJ és ami ebből következik A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.
Szakképzési változások
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A képzett szakemberekért Hogyan szolgálja a modulrendszerű képzés a gyorsan változó kötött pályás piaci igényeket? Kiszter István osztályvezető június.
Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Pályaválasztási napok április 20. Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara dr. Tordai Péter elnök.
Az első szakmai vizsga ellenőrzésének tapasztalatai
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A szakmai vizsgák jogszabályi háttere, változások a vizsgabizottsági feladatokban Tájékoztató a szakmai vizsgákon a vizsgabizottság munkájában részt vevő.
Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola SZOLGSZI.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
Szakmai és vizsgakövetelmények Nemzeti szakképzés -fejlesztési kezdeményezés –A fizikai szakmák presztizsének növelése –a szakmai és.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
A szakmai vizsgáztatás rendszere MA és HOLNAP Soós László Szociális és Munkaügyi Minisztérium Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály Székesfehérvár, 2007.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban (OKJ, SZVK, KP) Stágel Imréné szakértő NSZFI.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Moduláris vizsgáztatás szervezési tapasztalatai. KIHÍVÁS.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
Modláné Görgényi Ildikó
A SZAKMAI KOORDINÁTOROK FELADATAI
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
III BÉLA SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Felvételi a középfokú iskolákba TÁJÉKOZTATÓ A SZÜLŐK SZÁMÁRA A 9
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Az SZKTV aktuális kérdései március
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Előadás másolata:

Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.

Jogszabályok I évi LXXVI. tv. a szakképzésről évi LXXIX tv. a közoktatásról évi CXXXIX tv. a felsőoktatásról

Jogszabályok I. 37/2003. (XII. 27.) OM rendelet az Országos Képzési Jegyzékről 1/2006. (II.17.) OM rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzékbe történő felvétel és törlés eljárási rendjéről 10/2007. (II. 27.) SZMM rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzékbe történő felvétel és törlés eljárási rendjéről szóló 1/2006. (II. 17.) OM rendelet módosításáról 1/2006. (VII. 5.) SZMM rendelet a szakmai és vizsgakövetelmények formai előírásairól 26/2001. (VII. 27.) OM rendelet a szakmai vizsgáztatás általános szabályairól és eljárási rendjéről Tanév rendje

A Térségi Integrált Szakképző Központokban szeptember 1-től, az 5. és 17. szakmacsoportokban indítani tervezett szakképesítések javasolt szakmai- és vizsgakövetelményei Bolti eladó Épületgépészeti csőhálózat- és berendezés-szerelő Gépgyártástechnológiai technikus Gépi forgácsoló Géplakatos Kereskedelmi ügyintéző Kereskedő Kultúrcikk-kereskedő Külkereskedelmi üzletkötő Logisztikai ügyintéző Marketing- és reklámügyintéző Műszakicikk-kereskedő Postai ügyintéző Szerkezetlakatos Szerszámkészítő Érdekérvényesítő (lobbi) szakreferens

MKIK szakképesítései Asztalos Ács-állványozó Bőrdíszműves Cipőfelsőrész-készítő Cukrász Épületburkoló Férfiruha-készítő Fodrász Kárpitos Kozmetikus Kőműves Nőiruha-készítő Pincér Szakács Szobafestő mázoló és tapétázó Villanyszerelő

Olvasólap Vizsgabizottsági tagok/ Vizsgaszervezők számára 1. Általános szabályok 2. Írásbeli vizsgarész 3. Gyakorlati vizsgarész 4. Szóbeli vizsgarész 5. Díjazás A szakmai vizsga jegyzője részére A szakmai vizsga iratainak általános kitöltési szabályai Bizonyítvány Törzslap Az osztályozó ív Jegyzőkönyv Szabálytalanság esetén Egyéb

Kompetencia- profil Tulajdonságprofil Összegző bejegyzések kategóriánként Feladatprofil 1. feladat 2. feladat 3. feladat 4. feladat 5. feladat 6. feladat 7. feladat 8. feladat 9. feladat 10. feladat 11. feladat 12. feladat

Példa egy szakképesítés-csoport moduláris felépítésére

A követelménymodulok és a tananyagegységek kapcsolata F T Feladatprofil 1. Tulajdonságprofil 1. Követelménymodul 1. F T T F T F Követelménymodul 2. Követelménymodul 3. Követelménymodul 4. Feladatok Tulajdonságok KompetenciaprofilKövetelményekKépzési program C TM Cél 1. Tanulói munkaforma 1. Tananyagegység 1. C TM C C C C Tananyagegység 2. Tananyagegység 3. Tananyagegység 4. Tananyagegység 5. Tananyagegység 6. F T F T F T F T C C C C C C TM ? maximális képzési idő ~15% szabad

Követelménymodulok 0220 A moduláris központi program felépítése félév 2. félév3. félév4. félév képzési idő heti óraszám központi programban meghatározott időkeret helyi programban meghatározott időkeret A központi programban nem szereplő tananyagmodulok felvételére és/vagy a KP-ban meghatározott tananyagmodulok időkeretének növelésére használandó

Szakmai vizsga Írásbeli vizsgarész Gyakorlati vizsgarész Szóbeli vizsgarész 1. gyakorlati tantárgy A írásbeli tantárgy C írásbeli tantárgy D írásbeli tantárgy 2. gyakorlati tantárgy A szóbeli tantárgy B szóbeli tantárgy E szóbeli tantárgy Szakmai elmélet Szakmai gyakorlat

Szakmai vizsga 1. vizsgarész 2. vizsga- rész 3. vizsgarész 4. vizsga- rész

2. fealadat1. fealadat 1. követelménymodul 4. követel- mény- modul 3. követelmény- modul 2. követel- mény- modul Gyakorlati vizsgatevékenység Írásbeli vizsgatevékenység Szóbeli vizsgatevékenység Írásbeli vizsga- tevékenység Szóbeli vizsga- tevékenység Gyakorlati vizsgatevékenység Interaktív vizsgatevékenység 1. vizsgarész2. vizsga- rész feladata 4. vizsga- rész feladata 3. vizsgarész 1. feladat 2. feladat3. feladat 1. követelménymodul 4. követel- mény- modul 3. követelmény- modul 2. követel- mény- modul

A szakképzés tartalmi irányítása A szakképzésért és felnőttképzésért felelős miniszter az oktatásért felelős miniszterrel együtt, és az országos gazdasági kamarák és az országos gazdasági érdek-képviseleti szervezetek, valamint az ágazat egészében érdekelt szakmai kamarák képviselőinek részvételével –létrehozza és működteti –– a szakképzési szerkezet folyamatos fejlesztését és korszerűsítését szolgáló bizottságot; –a bizottság folyamatosan figyelemmel kíséri a szakképzési szerkezet fejlesztését, és javaslatot tehet az OKJ módosítására; –összeállíttatja a szakképesítésért felelős miniszter ágazatába tartozó szakképesítések modultérképei alapján az országos modultérképet; –gondoskodik annak nyilvánosságra hozataláról.

A szakképesítésért felelős miniszter –javaslatot tesz az állam által elismert szakképesítésre, meghatározza a képzés időtartamát, a szakképesítés szakmai tantárgyait, illetve tananyagegységeit (moduljait), az ehhez tartozó modultérképet, –kidolgoztatja azok központi programjait (tanterveit) és gondoskodik nyilvánosságra hozatalukról, –elkészítteti és megküldi a miniszter részére az ágazatába tartozó szakképesítések modultérképét, –kidolgoztatja a szakmai tantárgyak, illetve tananyagegységek (modulok) tankönyveit és egyéb tanulmányi segédleteit, Az állami szakképzési és felnőttképzési intézet NSZFI közreműködik az országos modultérkép összeállításában és nyilvánosságra hozatalában

A szakképesítések és a vizsga új elemei (12. §) Szakképesítést igazoló bizonyítványt az kaphat, aki a szakmai vizsgán teljesítette a szakmai és vizsgakövetelményben meghatározott valamennyi követelményt. A szakmai és vizsgakövetelményben meghatározott szakmai követelménymodulhoz vagy -modulokhoz kapcsolódó vizsgarészek szakmai vizsgán történő teljesítésével rész-szakképesítés szerezhető. A rész-szakképesítésre egyebekben a szakképesítésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni. A szakmai vizsga állami vizsga. A szakiskolában és a szakközépiskolában a szakképzési évfolyamokon szakképesítés megszerzésére irányuló szakmai vizsgára történő felkészítés folyik. A speciális szakiskolában rész-szakképesítés megszerzésére irányuló felkészítés is folyhat.

Vizsga 13. § A szakmai vizsgát szervező intézmény a szakmai vizsga jogszabályban meghatározott dokumentumait megküldi a megyei (fővárosi) önkormányzat főjegyzője, illetve az állami szakképzési és felnőttképzési intézet részére. A jogszabályban meghatározott kötelezettség elmulasztása jogkövetkezményt vonhatja maga után

Önálló szakképesítés Alap szakképesítés Rész-szakképesítés Elágazás Ráépülés 11,9 20,7 4,8 33,7 29,1 A szakképesítések köre szerinti összetétel

21,0 14,0 7,0 % 20,9 12,9 8,9 8,6 6,2 4,8 4,6 3,8 3,1 2,9 1,7 1,4 1,0 0,5 0,2 4,1 1,4 1,2 Gépészet Mezőgazdaság Kereskedelem, marketing, üzleti adinisztráció Építészet Művészet, közművelődés, kommunikáció Élelmiszeripar KönnyűiparKözlekedés Egyéb szolgáltatások Vegyipar Környezetvédelem, vízgazdálkodás Elektronika, elektrotechnika Faipar Egészségügy Nyomdaipar Közgazdaság Vemdéglátás, idegenforgalom Ügyvitel Szociális szolgáltatások Informatika (szoftver) Oktatás A rész-szakképesítések összetétele szakmacsoportonként, csökkenő sorrendben 2006.

21,0 14,0 7,0 % Gépészet Mezőgazdaság Kereskedelem, marketing, üzleti adinisztráció Építészet Művészet, közművelődés, kommunikáció Élelmiszeripar KönnyűiparKözlekedés Egyéb szolgáltatások Vegyipar Környezetvédelem, vízgazdálkodás Elektronika, elektrotechnika Faipar Egészségügy Közgazdaság Vemdéglátás, idegenforgalom Ügyvitel Szociális szolgáltatások Informatika (szoftver) Oktatás Az elágazások összetétele szakmacsoportonként csökkenő sorrendben ,9 14,4 7,8 7,2 4,7 6,9 4,7 3,9 3,3 3,1 2,2 1,7 1,1 0,6

Egészségügy Művészet, közművelődés, kommunikáció Egyéb szolgáltatások Mezőgazdaság Oktatás Közlekedés Közgazdaság Vegyipar Építészet Elektrotechnika-elektronika Ügyvitel Vendéglátás-idegenforgalom Kereskedelem, marketing, üzleti adminisztráció Szociális szolgáltatások Nyomdaipar Faipar Élelmiszeripar Gépészet Könnyűipar Ráépülő Szakképesítések összetétele szakmacsoportok szerint csökkenő sorrendben ,7

A évi OKJ szakképesítések összetétele képzési szint szerint 15,6 26,5 5,6 1,76,5 32,7 9,1 2,3

Köszönöm a figyelmet Modláné Görgényi Ildikó