Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Készítette: Kiss András – Kerekes Tímea KEMAFI – Szabocs-Szatmár-Bereg megyei Civil Információs Centrum.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
DPR kommunikáció alapelvei
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP /A
A pedagógusminősítési rendszer
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
© Homo Regius előadó: Kállai Mária, Szolnok Megyei Jogú Város alpolgármestere március Európai Területi Társulás és többszintű kormányzás konferencia.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Esélyek egyenlősége a felsőoktatásban
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Az EEM helye a menedzsmentben
2012. január 25. Rozsnyai Krisztina 1 A felsőoktatás minőségbiztosítása Európában – a minőségbiztosítás és a nemzetköziesedés Rozsnyai Krisztina MAB Magyar.
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.

Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Gaál Zoltán MFRFK Budapest, szeptember 29..
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
Esettanulmány Adu Oktatási Központ VSZF konferencia MKIK Budapest Az előadás tartalma Kik vagyunk? Milyen vállalkozásunk van? Milyen felelős.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
„Interdiszciplináris kutatói teamek létrehozása és felkészítése a nemzetközi programokban való részvételre környezetbiztonsági kutatási területeken” GEO-TEAM.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
A kistérségi gyerekesély programok tervezési folyamata Kalmár Ildikó - Dandé István - Herman Szabolcs Regionális koordinátorok Magyar Tudományos Akadémia.
RÁCZ ANDREA DEBRECENI EGYETEM, SZOCIOLÓGIA ÉS SZOCIÁLPOLITIKA TANSZÉK Hatékonyságmérések a gyermekvédelmi szakellátásban.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Puskás Hajnalka szakmai vezető, Bács-kiskun Megyei Nőközpont
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Múzeumi gyűjtemények menedzsmentje, avagy a Spectrum Magyarországon
Előadás másolata:

Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes

2 Az egyetem küldetése Az egyetem küldetése – társadalmi szerepvállalás az alaptevékenység, úgymint oktatás és kutatás teljesítésével. Tehát az oktatás és kutatás nem öncélú folyamat, hanem társadalmi küldetést teljesít, egyrészt a „kiművelt” emberfők képzése, másrészt az emberi élet természeti-gazdasági-társadalmi környezetét pozitív irányba befolyásoló kutatások révén. A 21. század egyetemei nem elszigetelt tudományos fellegvárak, hanem a helyi folyamatokban egyre komolyabb szerepet vállaló oktatási-kutatási-innovációs centrumok, amelyek megrendelőként és szolgáltatóként egyaránt bekapcsolódnak a helyi gazdaság vérkeringésébe.

3  megfelelés a törvényi, jogszabályi előírásoknak  megfelelés a fenntartói elvárásoknak  szabályozott működési folyamatok  a minőség iránti elkötelezettség  partnerség  átláthatóság  nyilvánosság (weblap), kommunikáció, sajtó-kapcsolat Törvényi, jogszabályi kötelezettségből fakadó társadalmi felelősség:

4  döntéshozó, véleményező és egyetértést gyakorló testületek működtetése  belső értékelési rendszerek működtetése  minőségirányítási rendszer működtetése  kockázatkezelés: külső és belső kockázati tényezők feltérképezése, elemzése és proaktív kezelése  egyéni és kollektív kezdeményezések támogatása  képzés, továbbképzés, fejlesztés támogatása  dolgozói karrier-tervek támogatása Intézményi szervezeti kultúra:

5  Környezeti felelősségvállalás (fenntarthatóság)  Energia-takarékossági szempontok érvényesítése  Környezetkímélő megoldások alkalmazása  Takarékosság  Felelősségbiztosítás  Élhető, egészséges munkahelyi környezet biztosítása A társadalmi felelősségvállalás speciális formái:

6  Dolgozói (képzés, továbbképzés, mobilitás, egészségügyi szolgáltatás, cafeteria, rendszeres elégedettség-mérés, rendszeres értékelés)  Hallgatói (tanácsadás, mentorálás, tréning, személyre szabott képzés, karrier-tervezés, önkéntes munka elismerése, tanulmányi kirándulás, nemzetközi mobilitás, öntevékeny csoportok támogatása, sportolási lehetőség biztosítása)  Partneri (korrekt tájékoztatás, együttműködés, duális képzés, közös projektek kezdeményezése, partneri elégedettség mérése, bemutatkozási lehetőség biztosítása a partnerek számára (állás- börze, beiskolázási időszakban közös kiállítás, roadshow) Humán erőforrások iránti felelősségvállalás

7  Esélyegyenlőségi bizottságok működtetése  akadálymentesítés (fizikális és gyengénlátóknak szóló)  fogyatékkal élők foglalkoztatása  fogyatékkal élők mentorálása  antidiszkriminációs, mentesítési és előnyben részesítési elvek érvényesítése  Intézményi, kari, tanszéki rendezvények  KEFO Napok  családi rendezvények Esélyegyenlőség Közösségi akciók, rendezvények

8  nyílt napok  nyilvános előadások  nyilvános bemutatók, tájékoztatók  Kutatók éjszakája, múzeumok éjszakája  tájékoztatás, ismeretterjesztés  technológiai transzfer  laboratóriumi mérés, vizsgálat  energiatakarékos járművek építése  gyűjtések („cipősdoboz” akció, könyv, játék, ruhanemű rászoruló gyermekeknek)  véradás (rendszeresen, oktatók, dolgozók, hallgatók körében egyaránt)  sport-rendezvények, versenyek, „Lyukasóra” program  kulturális műsorok, jótékonysági rendezvények egy-egy ügy támogatására Nyitottság a helyi társadalom irányába Felelős szolgáltatás Példák

9 Köszönöm a figyelmet