MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó 2015. November 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
TÁMOP / FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban kiemelt projekt
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Budapest, november Mentorálási tapasztalatok – Kalocsa.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Tatosné Takács Andrea december 18.
címzetes egyetemi docens
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
Baranya Megyei Paktum Konferencia
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Új dimenziók a fogyatékos személyek szociális ellátásban
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.

TARTALOMJEGYZÉK 1.A mentorhálózat előzményei 2.A mentorhálózat működésének első szakasza 3.A mentorhálózat működésének második szakasza 4.A mentorhálózat tevékenységének értékelése 5.Jövőbeli együttműködés lehetőségei EMMI2

A mentorhálózat előzményei 1.Kiváltás Stratégia (2011) /2011. (VII. 21.) Kormányhatározat 7. pontja 3.FSZK: TÁMOP /1 kiemelt projekt keretében a Kézenfogva Alapítvánnyal konzorciumban 3.1 együttműködés kialakítása intézményekkel 3.2 komplex támogatási szükségletfelmérés 3.2 rehabilitációs környezettervező szakmérnök tanácsadás EMMI3

A mentorhálózat előzményei 1.Mentorok kiválasztása és képzése Együttműködési megállapodás a pályázó intézmények fenntartóival (SZGYF, görög katolikus egyház) 3.Mentorok intézményekhez közvetítése (2013. június) 4.Mentortevékenység tervezése =(mentor team szinten) EMMI4

A mentorhálózat működésének első szakasza (2013. június – január) Mentorok feladata, felhatalmazása: -együttműködés, bizalom kialakítása -konkrét tevékenység ellátása (felmérés, szupervízió, coaching) -tanácsadás, javaslatok megfogalmazása Intézmény lehetősége: -együttműködés elfogadása -javaslatok befogadása alkalmazása - nem volt kötelező! EMMI5

A mentorhálózat működésének első szakasza (2013. június – január) Az első szakasz értékelése februárban Módszer: online kérdőív intézményi munkatársak és mentorok körében Előnyök, pozitívumok: - hasznos tevékenység a mentorálás - szemléletformáló - közreműködés a felkészülésben (pl. szupervízió) - alapvető szakmai, szemléleti kérdéseket érint EMMI6

A mentorhálózat működésének első szakasza (2013. június – január) Ellentmondások: -mentorszerep értelmezése -megvalósítás ütemezése (mikor?) -megtenni vagy javasolni? -a mentorálás kevésbé érintette a projektmegvalósítás kérdéseit EMMI7

A mentorhálózat működésének második szakasza (2014.március – október) -a megkezdett folyamatok folytatása volt a cél -probléma volt az időbeli széthúzottság -intézményi megrendelések alapján valósult meg -mentorhálózati koordináció megvalósítása -információk összegyűjtése, megosztása -foglakozatás szerepének kihangsúlyozása -felkészülés a kiváltás következő időszakának tervezésére -a mentorálási tevékenység értékelése EMMI8

A mentorhálózat tevékenységének értékelése Időszak: október – január Módszer: online kérdőív intézményi munkatársak és mentorok körében, intézményvezetők fókuszcsoportja Az eredmények értékelése folyamatban: -kérdőívek kvantitatív elemzése -szöveges válaszok tartalomelemzése EMMI9

A mentorhálózat tevékenységének értékelése Előzetes megállapítások (mindkét szakaszra vonatkozóan): -szükségesnek látszik a módszertani támogatás (tervezés, végrehajtás, utókövetés) -a helyi, intézményi igényeket vegye figyelembe a támogatás (lakók, dolgozók) -konkrét, kézzelfogható válaszokat kell adni -létszámban és szakterületben szükséges újragondolni a teljes rendszert EMMI10

A mentorhálózat tevékenységének értékelése -a mentorálás hozzájárult: -Az új szolgáltatási struktúra kialakításához -A dolgozók és lakók felkészítéséhez -A szervezet átalakításához -a mentorálás túlmutatott a szerződéses kereteken -további támogatásra lenne szükség a támogatott lakhatásban való működés idején is EMMI11

Üzenetek -foglalkoztatás szerepének kiemelése -a teljes kiváltási folyamat értékelése nem volt tervezett (kutatás, fejlesztés) -jogszabályi rendezettségre van szükség -a kiváltás sikeressége érdekében együttműködésben kell dolgozni – fenntartók (állami, egyházi), civilek, érdekvédelem, FSZK -multi-szektorális szakmai és társadalmi egyeztetést kell biztosítani -tanulni első kiváltási folyamatból (jó gyakorlatok és hibák) és építeni a tapasztalatokra EMMI12

Jövőbeli együttműködés lehetőségei -az új kiváltási koncepció elkészült az FSZK koordinációjában – az egyeztetés lezajlott -a koncepció irányainak „apró pénzre váltása” közös feladat, amely megvalósításra a felek nyitottak -a meghatározott eszközök (uniós források) tervezése folyamatban van EMMI13

Köszönetnyilvánítás -EMMI vezetése, munkatársai -Intézmény Férőhely Kiváltást Koordináló Országos Testület -intézményekben élő lakók -érdekvédelmi munkatársak -fenntartók -intézményvezetők és munkatársak -mentorok -FSZK vezetői és munkatársai EMMI14

Köszönöm a figyelmet! Szentkatolnay Miklós EMMI15