Az OH OKÉV Közép-magyarországi Regionális Igazgatóságának tájékoztatója Intézmény-fenntartók részére 2007/2008. tanév.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az érettségi rendszere
Advertisements

26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
A középfokú iskolai felvételi eljárás ütemezése a 2011/12. tanévben.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A 2004/2005-ös tanév rendje Oktatási Minisztérium március 17.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Oktatási Hivatal szervezeti átalakításáról, tevékenységéről
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Beiskolázás. Beiskolázás Választható iskolák Középiskola Szakiskola gimnázium szakközépiskola „szakmunkásképző’ nyelvi előkészítő évfolyam.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Állam munkavédelmi feladatai
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Ágazati szakképzés változásai
Vereckei Judit Tatabánya, június 29.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Szakképzési dokumentumok
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
TOVÁBBTANULÁSI SZÜLŐI ÉRTEKEZLET
Szakképzési változások
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató módszertani továbbképzés.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Pályaválasztási szülői értekezlet
Tapasztalataink összegzése, a 2008/2009. tanév hatósági és közoktatási feladatai Ducza Istvánné OH KMRI igazgató.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
Az NFA képzési alaprészből nyújtott támogatások Tájékoztató a 2013/2014. tanév rendjéről Pásztor Tibor mb. főigazgató-helyettes Nemzeti Munkaügyi Hivatal.
Ellenőrzések a köznevelési intézményekben Fejér Megyei Kormányhivatal.
Felvételivel kapcsolatos információk Hrabacsik Mihály.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra Vizsgadokumentációs irodavezető augusztus 31.
Felkészülés a es tanév hatósági és közoktatási feladataira Előadó: Undi Barna OH Dél-Dunántúli Regionális Igazgatósága OH.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
Tanévkezdő 2013/14.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Az OH OKÉV Közép-magyarországi Regionális Igazgatóságának tájékoztatója Intézmény-fenntartók részére 2007/2008. tanév

Régiónk intézményhálózata

Folyamatok Intézmény megszűnés jogutóddal jogutód nélkül Intézmény összevonás  int. fenntartói társulások (normatíva, foglakoztatás)  kistérségi megállapodások (normatíva, Okt. Biz., intézk.terv)  8 évf-nál kevesebbel működő isk. Intézmény átadás  Alapítványoknak, egyházaknak (Kt.133.§(5)) (Kt. 82.§ (6)-(10)) Szakértő kérése  Aránytalan teher vizsgálata ( Kt. 121.§ (3); Kt. 91.§ (9)) Alapító okirat módosítása :férőhelyek? maximális létszám?

Keretösszeg: ,-Ft Tanulószerződéssel, - illetve a mezőgazdaság szakmacsoportba tartozó szakképesítések, továbbá a speciális szakiskolák és készségfejlesztő speciális szakiskolák esetében együttműködési megállapodással - gyakorlati képzést folytató mikro-, kis- és középvállalkozások gyakorlati képzőhelyeinek tárgyi eszközfejlesztése. A régióban hiány-szakképesítésként megjelölt -ács-állványozó, kőműves, esztergályos, géplakatos -, valamint asztalos, villanyszerelő, szerkezetlakatos és hegesztő szakmák képzésének eszközfejlesztése a szakképző intézményeknél. A gazdaság igényeihez igazodó képzési kínálat eszközfejlesztésének támogatása, a szükséges eszközrendszerek korszerűsítése, bővítése. Az új Országos Képzési Jegyzékben szereplő szakképesítések – amelyek szakmai és vizsgakövetelménye jogszabályban megjelent, illetve a pályázat beadási határidejéig megjelenik – gyakorlati képzésének tárgyi eszközfejlesztése évi decentralizált keret

Decentralizált keret Pályázók szakképző iskola13599 önkormányzati fenntartású 9967 alapítványi fenntartású 3126 egyházi fenntartású 44 magániskola -2 főiskola, egyetem206 egyéni vállalkozó, gazdálkodó szervezet2821 Összesen183126

Decentralizált keret Beérkezett pályázatok száma Támogatott pályázatok száma (RFKB)82 (44,8 %)87 (69 %) Forráshiány miatt nem támogatott pályázatok (RFKB) 5 (2,7 %)- Formai hiba miatt nem támogatható pályázatok (RFKB) 96 (52,5 %)39 (31 %)

Decentralizált keret - Miniszteri döntésre javasolt pályázatok száma (db) 2007.

Decentralizált keret - Régiók által miniszteri döntésre javasolt támogatási összeg (Ft) 2007.

„ A Közoktatásban sosincs elég pénz, mindig több kellene….” Min. eszk. és felszerelés jegyzék teljesítése (2008. aug. 31.) 11/1994.(VI.8.) MKM rendelet Óvodai férőhelyek biztosítása (2008. szept.01.; 2010 aug. 31.) Kt. 85.§ (4) Kt. 121.§ (1) Egyénre szabott felzárkóztató oktatás Kt.126.§(4) (kijelölt isk.-nál egyéni foglalkozások) Kt. 35.§(4) (fejlesztő foglalkozások)

Szabályozás Módosítást tartalmazó Magyar Közlönyök: év 87. szám: Kt. módosítás 91. szám: Tk. piac rendje, Kjt. 92. szám: Szak- és felnőttképzés 102. szám: NAT 105. szám: 138/1992. Korm. Rendelet év 97. szám: Kt. módosítás

OKM honlapján tájékoztató anyagok: Összefoglaló az 138/1992. Korm. rendelet főbb pontjairól ( 2007.aug.03.) Intézményátszervezés, intézménybezárás a közoktatásban – egyes fogalmak tisztázása (2007. június 27.) Gyakran ismételt kérdések a közoktatási intézmények átszervezéséről (2007. július 10.)

Helyi szabályozók Közokt. Intézkedési terv + esélyegyenlőségi terv Kt. 132.§ (6) – szempontok Kt. 89/A (12) – pályázati feltétel dec.31. Teljesítményértékelés Munkaerő-gazdálkodási rendszer (terv, nyilvántartás, együttműködés: Kt.121.§ (1) 25. pont (nem közokt. Int-kel m.e.gazd) Kt. 53.§ (4) (közös napközi,tan.szoba)) Gyakornoki szabályzat PP átdolgozása

Ellenőrzések Belső ellenőrzés (MIP) Fenntartói ellenőrzés Hatósági ellenőrzések:  Oktatási Hivatal: Új területekkel bővült az OH hatásköre Az eddig ellenőrzendő területekben tartalmi változások Változás a szankcionálásban

Eddigi fő ellenőrzési területek - A minimális (kötelező) eszköz- és felszerelési jegyzékben foglaltak megtartása, (engedélyezés, ellenőrzés) - Maximális osztály-, és csoportlétszám, (engedélyezés, ellenőrzés) - a gyermek-és tanulói balesetvédelem, - a tanulói óraterhelés, -az egyenlő bánásmód követelménye, -alkalmazási feltételek, -tanügyi dokumentumok (Állami, Pátria, Grafika) -állami vizsga ellenőrzése, -Nem önkorm.int. költségvetési támogatás igénylése

Új területek a hatósági ellenőrzésben szeptember 1-től Adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése, adatok nyilvánosságra hozatala Az oktatás ingyenességére, a tankönyvek és más tanulói felszerelések biztosítása A kötelező felvételre vonatkozó feladatok ellátása szeptember 1-től A szakértői és rehabilitációs bizottságok szakvéleményének felülvizsgálatával kapcsolatos feladatok

SNI-s és az enyhe értelmi fogyatékos általános iskolás roma tanulók a kistérségekben KistérségÖsszes SNIEnyhe ért. aránySNI arányIntegrált Ceglédi10575,41%9,25%402 Nagykátai4584,46%7,79%176 Aszódi1674,38%5,27%44 Dabasi3784,25%9,45%218 Monori4124,00%4,89%77 Gödöllői5022,81%5,69%204 Váci5492,59%8,83%74 Ráckevei7452,44%6,49%461 Gyáli1852,23%2,99%46 Szobi701,81%6,02%70 Budaörsi3031,67%2,45%75 Veresegyházi841,59%2,98%35 Szentendrei2111,55%3,64%109 Pilisvörösvári2411,45%3,72%164 Dunakeszi1520,79%2,80%109 Pest megye (összes):55142,86%5,53%2264 Országos (összes):606543,12%7,01%29933

Adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése, adatok nyilvánosságra hozatala Adatszolgáltatás: KIR 20/1997.(II.13.)Korm. rendelet 12/B.§-tól 12/E.§, 3. sz., 4.sz. mellékletek Tanulói jogviszony, foglalkoztatási jogviszony, feladatok, feladatellátási helyek változása A mindenkori tanév rendjében meghatározott tevékenységekkel (felvételi, érettségi, mérés,stb.) kapcsolatos adatszolgáltatások Új: Kt. A tanuló fejlődésének nyomonkövetése – Kt. 2.sz. melléklet – (középiskolák kötelezettsége – minden év október 31.) Pályakövetési rendszer – Kt. 42.§(6) bekezdés – részletszabályok Korm. rendelet Nyilvánosságra hozatal: Általános szabályozás: A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló évi LXIII. törvény – közérdekű, közérdekből nyilvános adatok Konkrét előírások a Kt.-ben (pl.) Személyazonosításra alkalmatlan módon: Mérés-értékelés eredménye – (OKM honlapon) Pályakövetéssel kapcsolatos adatok – 42.§(6) bekezdés, 2.sz. melléklet Tanuló fejlődésének nyomonkövetése – 2. sz. melléklet 11/1994.MKM rendelet 8.§ Pedagógiai program, SZMSZ, házirend

A kötelező felvételre vonatkozó feladatok ellátása Gyvt., Kt. előírásai a gyermek szociális helyzetével, a felvételi körzethatárokkal OKM-mel kötött megállapodás, egyoldalú nyilatkozat alapján kötelező felvételt biztosító intézményekkel kapcsolatos előírások (Kt. 24.§, §, 82.§(6)-(10) bekezdései,90.§

Lehetséges intézkedéseink a feltárt szabálytalanság megszüntetése érdekében szeptember 1. előtt hatályos Figyelemfelhívás – intézményvezető Indítványozás az OKM- nél (közig.hivatal, jegyző, főjegyző) Felügyeleti bírság Szabálysértési eljárás Új elemek szeptember 1-től jegyzőnél, főjegyzőnél közvetlen kezdeményezés Kifizető szervnél felülvizsgálat, folyósítás felfüggesztésének kezdeményezése Intézkedés a gyermek, tanuló másik intézménybe való felvétele, átvétele érdekében Felügyeleti bírság Bíróságnál semmisség, érvénytelenség megállapítása érdekében eljárás indítása

Tanév rendje Tanítási idő: 180/181 nap – 5 ill. 6 tanítás nélküli munkanap (ebből 1 nap szervezetek döntése) Szorgalmi idő: szeptember 3. – 2008 június13. A szorgalmi idő befejező és kezdő időpontja nem módosítható! Őszi szünet: október 29. – október 31. (8 nap) Téli szünet: december 22. – január 2. (12 nap) Tavaszi szünet: március 21. – március 25. (5 nap) A szünetek kezdő és befejező napja módosítható. + szünet adható A tanulók felügyeletéről gondoskodni kell!

Középfokú felvételi eljárás a 2007/2008. tanévben Szabályozók: Közoktatási törvény a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 8. sz. melléklete (a középfokú iskolákba történő jelentkezés rendje és az eljárás szabályai) a 2007/2008. tanév rendjéről szóló 19/2007. (III. 23.) OKM rendelet 3. számú melléklete (a felvételi eljárás ütemezése a 2007/2008. tanévben) Középiskola saját felvételi tájékoztatója

Felvételi eljárás Határidők betartatása a tanév rendje szerint kötelező! Jelentkezés a központi írásbelire: december 7. Jelentkezés a középfokú intézményekbe: február 15. Általános felvételi eljárás: február 18. – március 7. A kijelölt felvételi időszakot nem előzheti meg egyetlen felvételi sem! Különösen figyelmet kérünk az alábbi határidők betartására: október 12. tagozatkódok megadása október 31. iskolai felvételi tájékoztatók megjelentetése, nyilvánosságra hozatala április 10. végleges felvételi jegyzék megküldése a Felvételi Központnak

Felvételi eljárás Központi írásbeli a régióban 136 iskolát érintett 6 évfolyamos: 28 iskola 8 évfolyamos: 20 iskola 9. évfolyamra: 117 → növekvő tendencia Nyelvi előkészítőt a régióban 190 középiskola indított. E tanévben fő tanuló kezd nyelvi előkészítőben. (Növekedés az elmúlt tanévhez képest a régiónkban több, mint fő)

Az emelt szintű vizsgázók száma tantárgyanként

Emelt szintű tantárgyi bizottság Vizsgaközpont Felügyelő tanár1106 fő2006 fő1590 fő Javító tanár481 fő851 fő861 fő Multiplikátor / Javításvezető145 fő57 / 156 fő68 / 98 fő Tantárgyi bizottsági tag562 fő819 fő897 fő Tantárgyi bizottsági elnök286 fő409 fő428 fő Az emelt szintű vizsgákban közreműködők Köszönjük az együttműködést, a vizsgaszervezés sikerességéhez való hozzájárulást! Sokan többféle feladatot is elláttak!

Emelt szintű vizsgaközpontok

Mérés év évf X  X 5.X 6. X  XXXX 7. 8.XXXX 9.X 10. X  XXXX 11.X X kompetencia mérések  nyelvi mérés + diagnosztikai mérés

Diagnosztikus mérés: – október 15-ig az érintettek meghatározása – október 31-ig létszámjelentés az OH OKÉV-nek (régiónak!) –december 14-ig mérés elvégzése május 28. Országos mérés Teljeskörű! Kötelező! (Tanítási nap) Az erdei iskolát ne erre az időpontra szervezzék!

Iskolai szinten Tehetséggondozás Felzárkóztatás Differenciálás

Országos kompetenciamérés A 3/2002. (II. 15.) OM rendelet áprilisi módosítása szerint: Az Oktatási Hivatal felhívja az iskola fenntartójának figyelmét arra, hogy kezdeményeznie kell az általa fenntartott iskolában az intézkedési terv elkészítését, ha az adott évben elvégzett mérések központilag feldolgozott eredményei alapján a felmért évfolyamok vonatkozásában az iskola bármely telephelyére – és a 10. évfolyamon bármely képzési típusra - járó tanulók nem érték el az előírt minimumot. Az előírt minimum e rendelet alkalmazásában azt jelenti, hogy a központilag feldolgozott eredmények alapján a felmért évfolyamokra meghatározott 1. képességszintet a tanulók legalább fele nem érte el szövegértésből és legalább huszonöt százaléka nem érte el matematikából,

A jelentések ábrái – A diákok eloszlása a képesség-skálán és a képességszinteken Szövegértés 50% és matematika 25%

Jogszabályok által meghatározott kötelező jelleg - eddig miniszteri rendeletekben - Jogszabályváltozás – törvényi szint: Ktv. 99.§ (5) A … mérésnek minden tanévben ki kell terjednie a közoktatás negyedik, hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamán minden tanuló esetében az anyanyelvi és a matematikai alapkészségek fejlődésének vizsgálatára. (6) Az országos mérés, értékelés összesített és intézményekre vonatkozó eredményét az Oktatási és Kulturális Minisztérium honlapján közzé kell tenni, és a mérés, értékelés során szerzett intézményi szintű adatokat - a további feldolgozhatóság céljából - hozzáférhetővé kell tenni. A mérés eredménye intézkedést vonhat maga után Tájékoztató jellegű a nyilvánosság felé is

Független vizsgabizottság 2006/2007. tanévben: 27 tanuló / 32 vizsga (21 sikeres, 5 sikertelen, 6 folyamatban) Vizsgaidőszakok: - Félévkor - Érettségizők tanév végén - Tanév végén - Javítóvizsga Szabályozó: 11/1994. MKM rendelet OH OKÉV eljárásrendje Tananyag: tanterv-részlet helyett használhatóbb a tanmenet, jelölve a ténylegesen megtanítottakat!

A tanévre jó munkát kívánunk!