10 év béke Abonyi Dávid Andragógia MA 2011.05.06 Konzulens: Kereszty Orsolya PhD.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
SPECIÁLIS ANDRAGÓGIA A BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSBAN Meditációs program a börtönben.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
LT01-KA OER Megjelenés Jó és Rossz tervezés Universidade Aberta Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A gyermekjogok története A második világháborút követően a világ számos nemzete közösen létrehozott egy szövetséget – megalapították az ENSZ-t,
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
NKE. Az Európai Unió elsődleges joga Az alapító szerződések, illetve azok módosításai (a hozzájuk fűzött Jegyzőkönyvek, Nyilatkozatok) Csatlakozási Szerződések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A közösségi szabadalom megteremtése és az európai szabadalmi rendszer dr. Stadler Johanna Magyar Szabadalmi Hivatal Belső Piaci Hét november 25.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Az orosz állam birodalommá válása a Romanovok idején
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Geréby-Kúria október 28-29
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Multiplikációs rendezvény – Békéscsaba
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
főigazgatóhelyettes, NSzFI
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Zalaegerszeg, 21 February 2018
A gyermeki jogok érvényesítése
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Szabálytalanságkezelés
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
AZ ÚJ TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOK ALAPJÁN BEKÖVETKEZETT TISZK ÁTALAKÍTÁSOK HELYZETE ÉS NYOMON KÖVETÉSE A kutatás az NGM felkérésre az NFA KA 3/2013 KÓDSZÁMÚ „JAVASLAT.
Előadás másolata:

10 év béke Abonyi Dávid Andragógia MA Konzulens: Kereszty Orsolya PhD.

„Networking is one of the most important basic activities in peace matters!” Dr. Susanne Jalka

Tartalom A béke A Dekád Hipotézisek Kezdetek A projekt Eredmények

A béke Mi a béke, békekultúra? –Erőszak ellenesség –Békés létállapot megteremtése –Háború megelőzése –Életmódvezetés –Belső béke elérése

A Dekád A békekultúra és a világ gyermekeinek erőszakmentes nemzetközi évtizede ENSZ Cél: békekultúra erősítése Szervezetek, programok, kezdeményezések a világ minden pontján

Hipotézisek Szükséges a béke meghatározásával kapcsolatban törekedni egy új paradigma létrehozására A magyarországi békemozgalmakat erősíteni egy magyar békehálózat létrejötte

Kezdetek 2005 Nyitókör Egyesület –Tréningek –Playback színház 2009 Bécs –Workshop –Béke… Létrejön a szövetség, megkezdődik a munka

10 Years of Peace* *Az Európai Bizottság támogatást nyújtott ennek a projektnek a költségeihez. Ez a kiadvány a szerző nézeteit tükrözi, és sem az Európai Bizottság, sem a Nemzeti Iroda nem tehető felelőssé a benne foglalt információk bárminemű felhasználásért.

A projekt 10 Years of Peace Grundtvig Adult Learning Partnership Program Öt szervezet: olasz, osztrák, francia, nemzetközi, magyar Cél: tapasztalatcsere, tanulás egymástól, közös projekt létrehozása 2014-re Andragógiai projekt

A projekt Állomások: Torino, (Párizs), Budapest, Bécs Különböző módszerek, munkaformák megismerése –Worldcafé –Playback színház Tapasztalatcsere –Hálózatok –Béke szalon –Érdekképviselet különböző szintjei

Eredmények Kutatási eredmények: –A Dekád helyzete itthon –A békekultúra paradigmája (1. hipotézis) –A hálózatba rendeződés „ereje” (2. hipotézis) Projekt eredmények –Ismeretség erősödése –Új projekt tervek (2014) Béke szalon Béke ‘piac’ Peace walk Kampány Sabona projekt –Magyar hálózat(?)

Kérdések?

Bibliográfia Partner egyesületek honlapja: MIR Italy URL.: Utolsó letöltés: http:// Coordination francaise pour la décennie d’une culture de non-violence et de paix URL.: Utolsó Letöltés: http:// IFOR Austria URL.: Utolsó letöltés: http:// Coordination international pour la décennie d’une culture de non-violence et de paix URL.: Utolsó letöltés: Nyitókör Egyesület URL.: Utolsó letöltés: http://

Bibliográfia Dokumentumok, előterjesztések ENSZ (2001): UN Resolution 55/47. URL.: utolsó letöltés: http://www3.unesco.org/iycp/kits/a55r047.pdf ENSZ (1999): UN Resolution 53/243. URL.: utolsó letöltés: http://www3.unesco.org/iycp/kits/uk_res_243.pdf ENSZ (1998): UN Resolution 53/25. URL.: utolsó letöltés: http://www3.unesco.org/iycp/kits/a53r025.pdf ENSZ (1997): UN Resolution 52/15. URL.: utolsó letöltés: http:// Emberi jogok Nyilatkozata URL.: utolsó letöltés: The 2010 End-of-Decade report (2010) URL.: peace.org/2010_civil_society_report.pdf Utolsó letöltés: http:// peace.org/2010_civil_society_report.pdf Szerző nélkül (2008): UNESCO’s work on education for peace and non-violence évi 10. törvényerejű rendelet URL.: Utolsó letöltés: A Miniszteri Bizottság CM/Rec(2010)7. számú ajánlása a tagállamok számára a demokratikus állampolgárságra nevelésről és emberi jogi nevelésről szóló Európa tanácsi chartáról URL.: df Utolsó letöltés: df UNESCO (2000): Manifesto 2000 for a Culture of Peace and Non-violence URL.: Utolsó letöltés:

Bibliográfia Felhasznált irodalom: Arben Hajrullahu (2008): Nyugat-Balkán: A státusz rendezésétől a fenntartható békéig URL.: Utolsó letöltés: Dr. Bakó Tihamér (2003 ): Önkifejező és Kreatív Színházi Műhely, Psycho Art Kiadó Barabási Albert-László (2008): Behálózva, Helikon kiadó Bemba, Joseph (2004): Dictionnaire de la Justice internationale, de la Paix et du Développement, Editions L'Harmattan Béres Tamás (2007): Az Egyházak Világtanácsa az Erőszak Ellen, URL.: Utolsó Letöltés: http:// Breed, Amanda (2002): Playback in Theatre for Development, Centre of Playback Theater B. Nagy Éva (2004): Erősségek az iskolában, Gallup oktatási konferencia URL.: Utolsó Letöltés: Czippán Katalin (2006): Tanulás és oktatás a fenntarthatóságért – egy évtizednyi világméretű elköteleződés In.: Tanulás és fenntarthatóság, Országos Közoktatási Intézet URL.: Elkotelezodes Utolsó letöltés: http:// Elkotelezodes Czirják Attila (2008): A gyermekvédelem története Az évi gyermekvédelmi törvény megszületéséhez vezető út URL.: Utolsó letöltés: Fox, Jonathan (1999): A Personal History: An Introduction to Gathering Voices, Centre of Playback Theater Fox, Jonathan (2004): On Theatre of the Oppressed, Psychodrama and Playback Theatre, Centre of Playback Theater Fox, Jonathan (2009): Playback Theatre in Burundi: Can Theatre Transcend the Gap ? In.: The Applied Theatre Reader, Rutledge London

Bibliográfia Görög Mihály (2001): Bevezetés a projektmenedzsmentbe, Aula Budapest Hegedűs Gábor (2002) (szerk.): Projektpedagógia, Kecskeméti tanítóképző Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar, Kecskemét Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár, Új Mandátum Könyvkiadó, oldal Markó László szerk.(1994): Officina Egyetemes Lexikon, Officina Nova kiadó Mike Gyula (2009): Női kvóta a parlamentbe ? In.: Glossa Iuridica I. évf. I. szám URL.: Utolsó letöltés: M. Nádasi Mária (2003): Projektoktatás, Gondolat Kiadói Kör, Budapest Ratkovic Viktorija, Wintersteiner Werner (szerk.2010): Culture of Peace – A concept and a campaign revisited In.: Yearbook Peace Culture 2010, Drava Verlag, Klagenfurt Sterling, Stephen - Cooper, Geoff (1990): In Touch: Environmental Education for Europe URL.: Utolsó letöltés: http:// Zafarana, Zaira (2009): , DECENNIO ONU PER UNA CULTURA DI PACE E NONVIOLENZA PER I BAMBINI DEL MONDO, Università degli Studi di Torino

Köszönöm a figyelmet!