Célközönség kutatás – a kínálat Dr. Szabó-Tóth Kinga ME BTK Szociológiai Intézet Cédrus-Net konferencia, Miskolc, 2015. május 21.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Az első házasság felbomlása
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás (LLL)
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Az életminőség mérése Kelemen Rita
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A kutatási program rövid bemutatása
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Magyar Pénzügyi Közvetítő Zártkörű Részvénytársaság
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Harmadik matematikakönyvem
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Elgondolások az aktív időskor programjára,
VIDÓ JUDIT: A SZÉPSÉGIPARBAN DOLGOZÓK MUNKAHELYI STRESSZKEZELÉSE.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
Vevőszolgálat ”A sikeres vállalkozó a megfelelően képzett és jól tájékozott vállalkozó” Vágó Péter Vágó Péter KISOSZ VESZPRÉM KISOSZ VESZPRÉM.
Az aktív időskor programjára, a Szenior Akadémia hálózat kialakítására Horváth János Kowacsics Rita Budapest, Szenior Akadémia.
TÁMOP projektek megvalósításának „nyeresége” Kemecsei Judit – Hajléktalanokért Közalapítvány TÁMOP / december 13. Miskolc.
SZENIOR KORÚ SZAKEMBEREK FOGLALKOZTATÁSI LEHETŐSÉGEI A HAZAI VÁLLALATOK KÖRÉBEN Baracsi Mária Ph.D hallgató, Miskolci Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Szenior.
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
AKTÍV IDŐSKOR – KONFERENCIA AZ ÖNKÉNTESSÉGRŐL
Barcsák Marianna - KPSZTI
Idősek az idősekért Győrben
A szakiskola jelene és jövője
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
AZ időspolitikák hatása
SZFP II Kompetenciamérés
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
„Tudásátadás – generációk összefogása a családban és a munkahelyen”
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Célközönség kutatás – a kínálat Dr. Szabó-Tóth Kinga ME BTK Szociológiai Intézet Cédrus-Net konferencia, Miskolc, május 21.

Elméletek Egyéni veszteség- vagy deficitelmélet szerepelmélet aktivitáselmélet produktív idősödés elmélete (1980, USA – G-8 országok konferenciája, 1997 – aktív idősödés – részmunkaidős foglalkoztatás) folyamatosság-elmélet (megőrzésre tett erőfeszítés) Társadalmi társadalmi környezet-elmélet (saját erőforrás és környezet) csereelmélet az idősek, mint sajátos szubkultúra modernizációs elmélet age stratification theory kritikai gerontológia aktív idősödés koncepció (WHO 2002: függetlenség,társadalmi részvétel, méltóság, öngondoskodás, önkiteljesedés)

Néhány adat A társadalmi öregedést meghatározó két tényező: – halandóság – termékenység Minden hatodik ember 65 év feletti Nem tartozunk a legöregebb társadalmak közé Európában (oka: magas haladóság a középkorúak körében) Utóbbi 20 év jelentős javulás az életkilátásokban Az időssé válás észlelése: 65–69 évesek harmada még nem érzi magát idősnek Késői időskorban (80+) terjed lassan az ismételt együttélés a gyerekekkel: minden ötödik idős Általában van napi kapcsolatuk valamilyen formában gyermekével (Forrás: Demográfiai Portré, 2012)

Lehetséges válaszok Cédrus program Élet-tartam projekt

A kutatás Kutatási cél: A kutatás módszere: kérdőíves kutatás A kutatás dimenziói:  tanulmányok, készségek  munka, jövedelemszerző tevékenység, önkéntesség  szabadidő eltöltés – időmérleg  eszközhasználat  elégedettség, gondok A vizsgálat időpontja: február-április A szenior korosztályhoz tartozó (50+) szakemberek tudásának, tapasztalatainak a feltárása.

Alapsokaság és minta Miskolc és környéke: 303 fős minta Székesfehérvár és környéke: 317 fős minta Kazincbarcika és környéke: 300 fős minta Budapest: 111 fős minta

A minta jellemzése Férfi 40,4% Nő 59,6%

Eredmények Környezetvédelem/környezettud. (2,8) Oktatás/képzés (2,6) Értékesítés/kereskedelem (2,5) Mezőgazdaság (2,3) Műszaki (2,3) HR/munkaügy (2,3) Karbantartás/szerviz (2,2) Menedzsment/vezetés (2,2) Minőségre, pontosságra való törekvés (4,2) Önállóság (4,1) Együttműködési készség (4,0) Kommunikációs készség (3,9) Probléma-megoldó készség (3,9) Rugalmasság (3,8) Mérési módszer Ötfokú skála 1-5, mean Nincsen szignifikáns összefüggés a lakóhely és szakismeretek, kompetenciák között! Mérési módszer Ötfokú skála 1-5, mean Nincsen szignifikáns összefüggés a lakóhely és szakismeretek, kompetenciák között! Szakismeretek Pszichológiai (2,2) Természettudományi (2,2) Kompetenciák Kreativitás (3,7) Teljesítmény/eredményorientáció (3,7) Ügyfél orientáltság (3,6) Elemző gondolkodás (3,4) Mások befolyásolásának képessége (3,4) Elemző gondolkodás (3,4)

Kompetencia-térkép Főkomponens elemzéssel A döntéshozó Elemező Irányító Stressz tűrő Önbizalom Élethosszig tartó tanulás Mások befolyásolása Mások fejlesztése Aktivitás Eredmények Teljesítmények Minőség Pontosság Problémamegoldó Tervezés Szervezés Önálló Rendszerszemlélet Digitálisan kompetens A megértő Rugalmasság Munkatársak megértése Kommunikációs készség Együttműködési készség Önbizalom Aktivitás Minőség Pontosság Önálló Az ügyfélorientált Fő az ügyfél Eredmény Teljesítmény Rendszerszemlélet

Továbbképzés, tanfolyam Főleg új szaktudás, illetve eddigi szakismeret frissítése, fejlesztése miatt Minden ötödik válaszadó venne részt a jövőben valamilyen képzésen Inkább informálisan, kisebb csoportokban Elég nyitottak azonban a formális vagy internetes keretek iránt is Némi összefüggés a lakhellyel: a fehérváriak a legaktívabbak! Minden ötödik válaszadó venne részt a jövőben valamilyen képzésen Inkább informálisan, kisebb csoportokban Elég nyitottak azonban a formális vagy internetes keretek iránt is Némi összefüggés a lakhellyel: a fehérváriak a legaktívabbak! Részt vett-e az utóbbi 3 évben szakmai továbbképzésen? (%)

Munka, jövedelemszerző tevékenység, önkéntesség Jelenleg végez-e rendszeres jövedelemszerző tevékenységet? alkalmazott vállalkozó szerződéses alkalmazott vállalkozó szerződéses Minden második nem akar a nyugdíja mellett Minden harmadik egészségi állapota miatt nem Összességében a minta 17%-a azért nem, mert nincsen erre lehetősége!! Minden második nem akar a nyugdíja mellett Minden harmadik egészségi állapota miatt nem Összességében a minta 17%-a azért nem, mert nincsen erre lehetősége!!

„Álommunka – munkaálom”

Az önkéntesség terepei Folytat-e bármilyen önkéntes, karitatív tevékenységet? (%) Korrelál a lakhellyel: Főleg Kazincbarcika és Miskolc igen! Korrelál a lakhellyel: Főleg Kazincbarcika és Miskolc igen! gyerekek Idősek! nagycsaládosok fogyatékkal élők betegek

Milyen tevékenységeket vállalna (önként vagy díjazásért)? (A teljes minta %-ában)

Összegzés, következtetések

Köszönöm a figyelmet!