Dr.Orosz Gyuláné Motiváció-orientált matematikaoktatás Igen, a matematikaóra is lehet érdekes, hasznos, de még több is annál…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Az olvasástanítás módszere:
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Komplex Instrukciós Program
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Angol nyelvi kompetencia
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Matematika kompetenciaterület
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Pedagógiai Értékelési Konferencia
A felnőtt tanuló 2. előadás
Az élménypedagógia lehetőségei a matematika oktatásában
A fejlesztő értékelés.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Bevezető előadás Történelemdidaktika Dr. habil. Dárdai Ágnes /I.szem.
A kompetencia alapú oktatásról
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetensek lettünk? június 27..
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
Danyi Gyula Informatikai fejlesztések fontossága az iskolákban - különös tekintettel a tanári szemléltetés (oktatástechnológia) problémáira Budapesti Műszaki.
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében október 19. Kojanitz László u.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Harmadik matematikakönyvem
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Matematika Kompetenciaterület
GRAFIKAI TERVEZÉS A TANULÁS MOTIVÁLÁSÁRA ÉS A LEMORZSOLÓDÁS KEZELÉSÉRE.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A tankönyv szerepe az oktatás korszerűsítésében augusztus 24. Móricz Zsigmond Gimnázium.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Szegedi Tudományegyetem
Nemzeti Köznevelési Portál
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Értékek.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A programozás tanulási-tanítási folyamata
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Előadás másolata:

Dr.Orosz Gyuláné Motiváció-orientált matematikaoktatás Igen, a matematikaóra is lehet érdekes, hasznos, de még több is annál…

Dr.Orosz Gyuláné Motiváció értelmezései Motiváció-latin eredetű szó:cselekvés ösztönzői, kiváltói Motiváció-latin eredetű szó:cselekvés ösztönzői, kiváltói Motívum: erkölcsi indíték,indítóok Motívum: erkölcsi indíték,indítóok A szakkönyvek értelmezései:didaktikai alapelv,metodikai jellegű fejlesztési feladatok egyike a matematika tantervben,matematikatanítás tudományos alapelve,gyűjtőfogalom,tevékenységre késztető belső feszültség,stb. A szakkönyvek értelmezései:didaktikai alapelv,metodikai jellegű fejlesztési feladatok egyike a matematika tantervben,matematikatanítás tudományos alapelve,gyűjtőfogalom,tevékenységre késztető belső feszültség,stb.

Dr.Orosz Gyuláné Motiválás területei. Affektív(érzelmi):pozitív érzelmi viszony,azonosulás a tanárokhoz,társakhoz,szülőkhöz. Affektív(érzelmi):pozitív érzelmi viszony,azonosulás a tanárokhoz,társakhoz,szülőkhöz. Kognitív(értelmi): nyílt,aktivitásra,önálló ismeretszerzésre ösztönző. Kognitív(értelmi): nyílt,aktivitásra,önálló ismeretszerzésre ösztönző. Effektív(morális):erős,akaratra,felelőss ég vállalásra ösztönző. Effektív(morális):erős,akaratra,felelőss ég vállalásra ösztönző.

Dr.Orosz Gyuláné Motiválási lehetőségek a tanítási órákon Motiváló tanítási eljárás:igényes,tudatos tervezőmunka ösztönzi a tanulót. Motiváló tanítási eljárás:igényes,tudatos tervezőmunka ösztönzi a tanulót. Motivációs bázis megfelelő legyen. Motivációs bázis megfelelő legyen. A matematika tanulása sikeresebb:ha a tanulóban kialakul az érdeklődés,a problémák megoldásának, az ismeretek megszerzésének vágya, az erőfeszítés képessége. A matematika tanulása sikeresebb:ha a tanulóban kialakul az érdeklődés,a problémák megoldásának, az ismeretek megszerzésének vágya, az erőfeszítés képessége. Tanítás minősége,motiváló tényezők sokasága. Tanítás minősége,motiváló tényezők sokasága.

Dr.Orosz Gyuláné Tanulási motivációt fokozó hatások Tanuláshoz kedvező előfeltételek:kedvező kedélyállapot,tanulási célok tisztázása, problémaszituációk újdonságtartalma. Tanuláshoz kedvező előfeltételek:kedvező kedélyállapot,tanulási célok tisztázása, problémaszituációk újdonságtartalma. Munkaformák helyes aránya. Munkaformák helyes aránya. Tanulás tanítása,önképzés,önellenőrzés Tanulás tanítása,önképzés,önellenőrzés Differenciált nehézségű feladatok. Differenciált nehézségű feladatok. Óra légköre,bizalom erősítése,türelem Óra légköre,bizalom erősítése,türelem Optimális értékelés,konstruktív bírálat Optimális értékelés,konstruktív bírálat

Dr.Orosz Gyuláné Motiváció a matematikaórákon Gyermek-közeli problémák,szellemesek,érdekesek. Gyermek-közeli problémák,szellemesek,érdekesek. Önálló gondolkodást,öntevékenységet fejlesztik. Önálló gondolkodást,öntevékenységet fejlesztik. Figyelem és érdeklődés felkeltésének lehetőségét magukban hordozzák. Figyelem és érdeklődés felkeltésének lehetőségét magukban hordozzák. Hatékonyságot növelhetik. Hatékonyságot növelhetik. Pozitív viszonyt alakítanak ki a matekhoz. Pozitív viszonyt alakítanak ki a matekhoz.

Dr.Orosz Gyuláné Motiválási lehetőségek területei Tananyag tartalma:változatos megközelítés,megoldatlan problémák ösztönző hatása,gyakorlati élet,matematika haszna,alkalmazási lehetőségek,többféle megoldás keresése. Tananyag tartalma:változatos megközelítés,megoldatlan problémák ösztönző hatása,gyakorlati élet,matematika haszna,alkalmazási lehetőségek,többféle megoldás keresése. Módszerek,eszközök,munkaformák motivációs lehetőségei: játékok,versenyfeladat,rejtvények,fejtörők,bűvös alakzatok,matematikatörténeti érdekességek búvárkodás,anekdoták,egypercesek,matematikai humor,meglepő eredmények, szokatlan,furfangos,tréfás,megtévesztő problémák. Értékelés,tanár személye. Módszerek,eszközök,munkaformák motivációs lehetőségei: játékok,versenyfeladat,rejtvények,fejtörők,bűvös alakzatok,matematikatörténeti érdekességek búvárkodás,anekdoták,egypercesek,matematikai humor,meglepő eredmények, szokatlan,furfangos,tréfás,megtévesztő problémák. Értékelés,tanár személye.

Dr.Orosz Gyuláné Tanulók véleménye (EKF gyakorlóiskola diákjai) „Jó hangulat,érthető magyarázat,tanár lelkesedése, „Jó hangulat,érthető magyarázat,tanár lelkesedése, érdekes, tréfás feladatok,nem könnyűek,nem nehezek,új dolgokról tanulunk,változatos,van versenyfeladat érdekes, tréfás feladatok,nem könnyűek,nem nehezek,új dolgokról tanulunk,változatos,van versenyfeladat humoros, gondolkodtató feladatok,sok játék,sikerélmény,több önálló munka,érdekes szöveges problémák, humoros, gondolkodtató feladatok,sok játék,sikerélmény,több önálló munka,érdekes szöveges problémák, több gyakorlás,nem túl nehéz feladatok,lehet ötöst kapni,…” több gyakorlás,nem túl nehéz feladatok,lehet ötöst kapni,…”