Bankszektor 2012 2011 2011 jan-szept. moratórium THM plafon árfolyam + adóslista fogyasztás Növekedés végtörlesztés különadó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az euró Előadó: Halm Tamás. 2 A gazdasági integráció fokozatai  Vámunió Az egymás közti vámok eltörlése Közös vámok a külső országokkal szemben  Közös.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Korszerű, pénzkímélő fizetőeszközök és működésük Előadó: Braun Péter.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
A termelői szerveződések tapasztalatai és kilátásai Debrecen, március 17.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
NRC Omnibusz – november. Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
A háztartások életszínvonala. Tartalom 1.Bevezetés 2.Jövedelmi helyzet 3.Szegénység vagy társadalmi kirekesztődés 4.A háztartások fogyasztása 5.Összegzés.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Hiteltörlesztési konstrukciók
Üzleti Statisztika és Előrejelzési Tanszék
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Adóhatósági tapasztalatok az e-kereskedelem ellenőrzése során
Dr. Vécsei Pál A lakossági jövedelmek területi változása1992 és 2008 között Budapest, június.
A helyzet jó, de nem teljesen reménytelen. A háztartás pénze és ideje.
Esélyek a munkaerőpiacon
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Környezetgazdaságtan 1
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Villamosenergia-piac Törvény után, liberalizáció előtt
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Ami változott, és ami nem
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Közgazdaságtan II Előadás: Mit akarunk leírni (kapitalizmust), hogyan (tudományosan). Amit tanultunk (egyensúlyelmélet) erre nem alkalmas (nem decentralizált,
1.1. FOGYASZTÓI DÖNTÉS B fogyasztó A fogyasztó
Gyakorló feladatok zh-ra
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
Hazai lakossági megtakarítás -és vagyontervezés banki szemmel
a hatékonyabb munkába segítésért
37. AZ EURÓPAI UNIÓ.
A Tudatos Vásárló Legjobb Döntése! Azonnali Kedvezmény Kártya!
14 év szakmai tapasztalat
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Válság – kezelés – válságkezelés
36. AZ EURÓPAI UNIÓ.
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Gyakorló feladatok zh-ra
Mikro- és makroökonómia
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
Energiahatékonysági és Megújuló Finanszírozási Program Erste Bank Hungary Budapest,
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Bankszektor jan-szept

moratórium THM plafon árfolyam + adóslista fogyasztás Növekedés végtörlesztés különadó

A BANKOK VÁLLALATI HITELÁLLOMÁNYÁNAK ALAKULÁSA A KKE- RÉGIÓ ORSZÁGAIBAN (2008. OKTÓBER = 100 SZÁZALÉK ) Szűkülő kínálat Deviza tiltás Körültekintő hitelezés Gyengülő kereslet Munkaerő piac Erős svájci frank Óvatosság Forrás:Nemzeti jegybankok statisztikái. A BANKOK HÁZTARTÁSI HITELÁLLOMÁNYÁNAK ALAKULÁSA A KKE- RÉGIÓ ORSZÁGAIBAN (2008. OKTÓBER = 100 SZÁZALÉK, ÁRFOLYAMSZŰRT )

É LETCIKLUS ELMÉLET Fiatal Felnőtt Idős Fogyasztás Jövedelem C, S, Y életkor Hitel Felhalmozás Felélés

Szocialista nagyvállalat Integrált rendszer Humán feltételek Termékstruktúra Tőzsdei vállalat Tranzakciós Adattárház Kiszolgálás minőség E-bank Mobilbank Nemzetközi szinten meghatározó szereplő Európa egyik legstabilabb bankja

Mennyit érünk? 3 e MRD 379 MRD924 MRD Árfolyam Vállalat értéke

Ausztriában 95% rendelkezik folyószámlával 1 M LAKOSRA JUTÓ FIÓKOK ÉS ATM- EK SZÁMA Eltérő a pénzügyek intézésének kultúrája Hollandiában, Svédországban, Németországban, jelentős csökkenés Franciaországban, Olaszországan jelentős növekedés KKE régió jelentősen növekszik

Ausztriában 95% rendelkezik folyószámlával 1 FŐRE JUTÓ BANKKÁRTYA HASZNÁLAT (2007) Jelentős a készpénz használat A régión belül is vannak fejlettebbek A készpénz használat visszaszorításán mindenki nyer

B ANKKÁRTYA - HASZNÁLAT GYAKORISÁGA „Kártyahasználati díj legyen alacsony vásárláskor.” F IZETÉSI MEGOLDÁSOK ISMERTSÉGE A évesek csak 40%-a használja legalább hetente a bankkártyáját Tudáshiány:

Ausztriában 95% rendelkezik folyószámlával B ANKKAPCSOLATTAL RENDELKEZŐK ARÁNYÁNAK ALAKULÁSA Ausztriában az emberek 95%-a rendelkezik folyószámlával 1,7 M 15 éven felülinek nincs bankkapcsolata Stagnál a bankkapcsolat aránya

Ausztriában 95% rendelkezik folyószámlával 5 LEGNAGYOBB BANK PIACI RÉSZESEDÉSE A koncentráció nagyon változatos Magyarországon átlag alatti piaci koncentráció EU-ban növekvő tendencia

… Az emeberek több mint fele nem tesz félre Sok teendő van pénzügyi edukáció területén M EGTAKARÍTÁSI FORMÁK ISMERETE

M EGTAKARÍTÁSOK ÉS MEGTAKARÍTÁSI CÉLOK A válság nyomot hagy az emberek szokásain A bizonytalanság a megtakarítások szerepét növeli Fogyaszásra egyre kevésbé spórolunk

barátságos ügyintézők gyors ügyintézés segítség pénzügyeim intézésében szakértelem pénzügyekben szolgáltatások fejlettsége vonzó, érdekes ajánlatok hitelkamat betéti kamat szolgáltatások minőséget széles termékválaszték Telefonos szolgáltatás Internetes szolgáltatás sok bankfiók sok bankautomata megbízhatóság, pontosság Elvárások és tapasztalatok Elvárások az ügyintézéssel szemben Elégedetlenség az árakkal Elégedettség a kínálattal, és a csatornákkal

OTP dominancia Erőteljes lakossági építkezés a es években A válság hatására több banknak gyengült a pozíciója S PONTÁN MÁRKAISMERTSÉG

… S ZIMPÁTIA A bankok jelentősen veszítettek a szimpátiájukból Nem az abszolút értékre, hanem a dinamikára érdemes figyelni 2010 / 2007

… B ANKI REKLÁM ELSŐ EMLÍTÉSE TELJES LAKOSSÁG Az OTP reklámok látszanak leginkább Több banknál hullámzó a teljesítmény A média és a kreatív erő egyaránt erőteljesen befolyásolja a hatékonyságot

I NFORMÁCIÓS CSATORNÁK A személyes kapcsolat felértékelődik Internet WOM A TV már nem a legfőbb információ forrás

Bankszektor reklámköltése Forrás: Mediagnózis-AdexNetKöltés: becsült netnet áron ezer forintban MRD Ft

Médiamix Forrás: Mediagnózis-AdexNetKöltés: becsült netnet áron ezer forintban

Termékmix Forrás: Mediagnózis-AdexNetKöltés: becsült netnet áron ezer forintban

B ANKI REKLÁMOK TETSZÉSE

Bővülő elfogadás Új fizetési mód Bővülő választék paypass biztonságos kényelmes Egyszerűgyors stílusos

K ÖZÖSSÉGI MÉDIA Kiszolgálás Marketing Kommunikáció