1 „Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó 2008” Kutatási jelentés a Magyar Adományozói Fórum részére 2008. december 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
A statisztika rejtelmei
MTA Regionális Kutatások Központja Együttműködési irányok és kapcsolathálózati struktúrák a hazai kis és közepes méretű vállalkozások körében GENERÁCIÓK.
Neptun.Net Pénzügyi rendszer A gyűjtőszámla
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
Kuti Éva Az adományozás magyarországi helyzete, a nonprofit szervezeteknek nyújtott adományok MTvSz–NIOK Szeminárium szeptember 20.
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
1 ICEG Európai Központ 1118 Budapest, Dayka G. u 6/B. Telefon: (1) Fax: (1) honlap: „Klaszterek”
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Környezetipari Export Klaszter pályázat 2011-ben Morvai Balázs - Pál Attila KSZGYSZ – dec. 14.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
Budapest, 2008 Február 22. Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Hajt-A Csapat csoport Ad hoc térségi státuszjelentés A dokumentumban szereplő összes szellemi.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
TÁRSADALMI IGAZSÁGOSSÁG INDEX: Pénzosztók és Adományozók figyelmébe Előadó: Dr. Hegyesi Gábor.
A magyar háztartások fizetési szokásai
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
Az átláthatóság, mint elengedhetetlen feltétel Mádi-Szabó Zoltán A kis- és középvállalkozási részleg vezetője április 18.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Sajtótájékoztató, november 14. AmCham - Egészséges Munkahely Program 1 Az Amerikai Kereskedelmi Kamara AmCham Egészséges munkahely programja Dr.
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
A megváltozott munkaképességű személyek foglalkoztatási helyzete
“A Matáv hozzáad” A Matáv társadalmi szerepvállalása.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Introduction to the BBS | 2009 | ‹#› Szolgáltatások kis- és középvállalkozásoknak.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A piackutatás alapjai E-Learning.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
Hazai vámhatósági tapasztalatok és legjobb gyakorlatok az AEO-kal való együtt működés terén Konopás András százados2014. június 24. NAV KAVIG Konopás András.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
9. Partnerség, érdekérvényesítés, kormányzati-közösségi kapcsolatok.
Az önkéntesség társadalomfejlesztő ereje Dr. Czike Klára, nonprofit szakértő.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
Pályázati Tanácsadói Szakmai Nap április 16. START Tőkegarancia Zrt. HOL ÉS HOGYAN KAPCSOLÓDIK A PÉNZÜGYI SZEKTOR AZ ÚMFT GAZDASÁGFEJLESZTÉSI PROGRAMJAIHOZ?
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
NAGY SZEKTOROK 2011 Magyar Média 2012 konferencia Mihálszki Zsuzsa.
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
„Az Év Családbarát Vállalata 2016” pályázat Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom
TÁMOP projektek megvalósításának „nyeresége” Kemecsei Judit – Hajléktalanokért Közalapítvány TÁMOP / december 13. Miskolc.
KAVOSZ Zrt – az MKIK és VOSZ létrehozta a KAVOSZ Zrt-t Feladatai:  Szakmai irányítás  Több mint 200 regisztráló iroda koordinálása  Ügyfelek.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Növekedési Hitelprogram – a második szakasz eredményei Pulai György Hitelösztönzők főosztály vezetője január 14. Elemzői.
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Road - Show BELGIUM. 10,6 millió lakos, km2 Új ország (1830), mini EU (7 kormány, 7 Parlament) 3 hivatalos nyelv plusz kommunikációra angol.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Dr. Terták Elemér vezérigazgató Budapest, május 12.
Győr-Moson-Sopron megyei TOP 100 kiadvány bemutatása
copyright © P2P Money Europe Inc.
K&H a családi vállalatok bankja
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
Információvédelem Menedzselése XX. Szakmai Fórum
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
A magán munka-közvetítők és munkaerő kölcsönzők évi tevékenysége
Legjobb végrehajtás elve (best execution)
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Előadás másolata:

1 „Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó 2008” Kutatási jelentés a Magyar Adományozói Fórum részére december 5.

2 A kutatás háttere és céljai I. A Magyar Adományozói Fórum megbízásából a Capital Research október 17. és november 26. között idén harmadjára végzett felmérést a magyar vállalatok adományozási szokásairól. A felmérés célja, hogy a vállalatok adományozói tevékenységének bemutatásával, elismerésével és széles körű publikálásával hozzájáruljon az üzleti szektor társadalmi szerepvállalásának erősítéséhez. Az idei minta alapjául a HVG (2008. január) és a Figyelő (2007. október) által nyilvánosságra hozott listák helyén szereplő Magyarországon működő vállalatok valamint szintén ezen kiadványokban összeállított pénzügyi szektorban működő vállalatok (összesen 280 cég), valamint a Coface Hungary és az Üzlettárs által összeállított TOP100 kis- és középvállalatok (100 cég) szolgáltak, ami így összesen egy 380 vállalatból álló kumulált listát eredményezett.

3 A kutatás háttere és céljai II. A kérdőív a hivatkozott 380 cég részére közvetlenül lett megküldve, ugyanakkor a korábbi évekkel ellentétben az idén bármely adományozó cég részt vehetett a felmérésben, aki a Magyar Adományozói Fórum honlapjáról letöltötte és visszaküldte a kérdőívet. A kutatás során a közép-kelet európai országok adományozói szervezeteit tömörítő fórumok együttműködő hálózata, a Ceenergi (Central and Eastern European Network for Responsible Giving) által kidolgozott és a KPMG közreműködésével a magyarországi viszonyokra adaptált standard kérdőívet használtuk, hogy a kutatás eredményei a későbbiekben összevethetőek legyenek a programban résztvevő országokban zajló hasonló felmérésekkel.

4 A kutatás módszertana I. Az adatfelvétel standard kérdőívvel, önkitöltéssel történt. Mivel az egyes cégek adományozásainak felméréséhez olyan adatok szükségesek, amelyek összegyűjtése időigényes, az adatfelvétel két lépésben zajlott. Az adatgyűjtés során a Magyar Adományozói Fórum által rendelkezésünkre bocsátott lista alapján kutattuk fel az adott vállalkozásnál adományozással foglalkozó, a kérdésben illetékes, kompetens személyeket, majd elküldtük számukra a kérdőívet, melyet a résztvevők maguk töltöttek ki, és en visszajuttatták kutatóintézetünknek. A Magyar Adományozói Fórum - mint megbízó - idén úgy döntött, hogy azokat a vállalkozásokat, amelyek együttműködőkészsége az elmúlt években bebizonyosodott, saját maga keresi fel és kérdezi le (a módszer megegyezett a Capital Research két lépcsős adatfelvételi eljárásával), és a Capital Researchre bízza mindazon cégeket, akik korábban vagy elutasították az együttműködést, vagy nem szerepeltek a kutatás célcsoportjában. Ez utóbbi csoportba tartoznak a kis- és középvállalkozások is, amelyek esetében az adományozási tevékenység még kevésbé része a céges kultúrának, mint a nagyvállalatoknál, tehát a válaszadás esetükben még kevésbé nyilvánvaló.

5 A kutatás módszertana II. A kutatásban szereplő minden adat, amely a cégek adományozási tevékenységének volumenére és megoszlására vonatkozik (pénzadomány, természetbeni adomány, önkéntes munka), az érintett vállalatok megkeresésre nyújtott saját adatszolgáltatásán alapul, dokumentált módon. A kérdőívben szerepelt, hogy a kitöltött adatok valódiságáért a kérdőívet kitöltő cég felelősséggel tartozik. Megbízónk szúrópróbaszerű telefonos ellenőrzést is végzett és kérte az adatok újbóli írásos megerősítését, valamint a kategória győzteseknél ezt minden esetben megtette. Az adatfelvétel október 17. – november 26-a között zajlott le.

6 Összefoglalás I. A felkeresett 380 cégből, 25 küldte vissza a kérdőívet, ebből érdemi adatokat 23 tartalmazott, 1 cég pedig nem adományozott. E 23 cég összesen közel 3500 millió Ft-ot adományozott, ennek 85%-a pénzadomány, 9%-a természetbeni adomány, 0,5%-a önkéntes munka, 0,4%-a pedig egyéb adomány, a fennmaradó részt pedig adat hiányában nem tudjuk besorolni, mivel csak az összes adományozásra vonatkozó összeg áll rendelkezésünkre. A pénzbeli adományozási forma túlsúlya miatt az összes adomány és a pénzbeli adományozás alapján összeállított listákon szereplő cégek rangsora jelentős mértékben nem különbözik, az első három helyet mindkét esetben a Magyar Telekom, a K&H Csoport, és az OTP Bank Nyrt. foglalja el. Az összes adományt vizsgáltuk az adózás előtti eredmény arányában és a nettó árbevétel arányában is, hiszen ezek a mutatók jobban leírják, hogy az adott cég lehetőségeihez képest mennyit adományoz. Az adózás előtti eredményhez viszonyított adományozási lista első három helyén, három nagyon különböző cég: a Siemens (multinacionális vállalat), a MOÉP (kkv) és a Magyar Posta (állami tulajdonú vállalat) áll.

7 Összefoglalás II. A nettó árbevétel alapján összeállított adományozási listát a Pfizer, a Holcim és a K&H Csoport vezeti. Hozzá kell mindehhez tennünk, hogy ezek a listák nem teljesek, hiszen sok adatot nem kaptunk meg, így egyes cégek, bizonyos listákon egyáltalán nem szerepelnek. A támogatandó terület elég változatos képet fest, de legtöbb adomány az oktatás, kutatás, egészségügy, szabadidő, sport, szociális tevékenység valamint a kultúra területére folyt be, mind pénz-, mind természetbeni adomány formájában. A földrajzi terület, ahova az adományt adták, szintén igen változatos. A vállalkozások kétötöde nyújtja a pénzadományt az egész országra kiterjedően, a többiek viszont konkrétabban adományoznak, egy-egy, illetve több megyét, vagy a fővárost preferálva.

8 Összefoglalás III. Megkérdeztük a válaszadóktól, hogy amennyiben támogatási kérelem érkezik a céghez, milyen szempontok alapján döntenek közöttük. Ehhez segítségül felsoroltunk különböző szempontokat, melyeket a megkérdezettek fontossági sorrendbe állítottak. Legfontosabb szempontnak az bizonyult, hogy a támogatási kérelem egybeessen a cég által támogatott területtel, a válaszoló cégek 75%-a sorolta első helyre ezt a szempontot, de az első háromban mindannyiuknál szerepel. A cégek hatodánál első helyen a támogatandó szervezet jogi-, pénzügyi-, adminisztratív feltételeknek való megfelelése szerepel, háromnegyedük az első három hely valamelyikére sorolta ezt a szempontot, míg a válaszadók több mint kétharmada tartja fontos szempontnak (tehát legalább harmadik helyezést adott neki) a támogatandó szervezet szakmai megbízhatóságát.

9 Összes adomány I. Ft 1Magyar Telekom K&H Csoport OTP Bank Nyrt Pfizer Kft Ericsson Magyarország Pannon Távközlési Zrt Magyar Posta Zrt Raiffeisen Bank Zrt Holcim Hungária Zrt Alcoa-Köfém Kft Vodafone Magyarország Zrt SPAR Magyarország Kft

10 Összes adomány II. Ft 13Tiszai Vegyi Kombinát Nyrt Siemens Zrt Budapest Bank Nyrt dm Kft MAL Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt Suoftec Kft Fiat Magyarország Kft National Instruments Hungary Kft Dutrade Zrt MOÉP 2002 Kft Sanyo Hungary Kft

11 Összes adomány az adózás előtti eredmény arányában % 1Siemens Zrt.13,5355 2MOÉP 2002 Kft.6,0625 3Vodafone Magyarország Zrt.4,2673 4Magyar Posta Zrt.3,3998 5Holcim Hungária Zrt.2,7590 6Alcoa-Köfém Kft.1,5920 7dm Kft.1,4197 8K&H Csoport0,6659 9Magyar Telekom0, Budapest Bank Nyrt.0, Raiffeisen Bank Zrt.0, Pannon Távközlési Zrt.0, Tiszai Vegyi Kombinát Nyrt.0, OTP Bank Nyrt.0, Dutrade Zrt.0, National Instruments Hungary Kft.0,0154

12 Összes adomány a nettó árbevétel arányában I. % 1Pfizer Kft.0,8992 2Holcim Hungária Zrt.0,4574 3K&H Csoport0,2171 4Magyar Telekom0,1827 5Siemens Zrt.0,1407 6MAL Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt.0,1099 7Magyar Posta Zrt.0,1059 8Pannon Távközlési Zrt.0,1054 9Vodafone Magyarország Zrt.0, MOÉP 2002 Kft.0,0949

13 Összes adomány a nettó árbevétel arányában II. % 11dm Kft.0, Raiffeisen Bank Zrt.0, SPAR Magyarország Kft.0, Alcoa-Köfém Kft.0, OTP Bank Nyrt.0, Budapest Bank Nyrt.0, Tiszai Vegyi Kombinát Nyrt.0, National Instruments Hungary Kft.0, Dutrade Zrt.0,0015

14

15 Pénzadomány I. Ft 1Magyar Telekom K&H Csoport OTP Bank Nyrt Pfizer Kft Ericsson Magyarország Magyar Posta Zrt Alcoa-Köfém Kft Raiffeisen Bank Zrt Holcim Hungária Zrt Vodafone Magyarország Zrt Tiszai Vegyi Kombinát Nyrt

16 Pénzadomány II. Ft 12Siemens Zrt Pannon Távközlési Zrt Budapest Bank Nyrt dm Kft MAL Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt Suoftec Kft National Instruments Hungary Kft Fiat Magyarország Kft Dutrade Zrt MOÉP 2002 Kft Sanyo Hungary Kft

17

18

19 Természetbeni adomány Ft 1Pannon Távközlési Zrt Magyar Telekom Vodafone Magyarország Zrt Raiffeisen Bank Zrt OTP Bank Nyrt K&H Csoport Holcim Hungária Zrt Tiszai Vegyi Kombinát Nyrt Fiat Magyarország Kft MAL Magyar Alumínium Termelő és Kereskedelmi Zrt dm Kft Magyar Posta Zrt Budapest Bank Nyrt Alcoa-Köfém Kft Siemens Zrt

20

21

22 Önkéntes munka Ft 1Magyar Telekom Pannon Távközlési Zrt Raiffeisen Bank Zrt Tiszai Vegyi Kombinát Nyrt Alcoa-Köfém Kft Budapest Bank Nyrt Holcim Hungária Zrt National Instruments Hungary Kft

23

24

25 Egyéb adomány Ft 1Holcim Hungária Zrt OTP Bank Nyrt Alcoa-Köfém Kft

26

27

28

29

30

31 Kapcsolat Capital Research Közvélemény- és Piackutató Intézet 1013 Budapest, Váralja u. 3. Telefon: Fax: