Ami az 1560-as kormányhatározatból kimaradt Dittel Gábor ügyvezető főtitkár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nemzetközi közúti árufuvarozás
Advertisements

STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
1 BALESETBIZTOSÍTÁS (munkahelyi egészségbiztosítás) az üzleti biztosítók szerepvállalásával Összeállította: Magánbiztosítók egészségügyi reformbizottsága.
A közúti fuvarozás nemzetközi szabályozása
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
A felelős műszaki vezetőkre vonatkozó szabályok változása A munkavédelem időszerű kérdései a bányászatban és a gáziparban konferencia Visegrád november.
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
Biztosításgazdaságtan 9. téma
Állam munkavédelmi feladatai
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
A befektetői tőke szerepe a megújuló energiát
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
Vasútszabályozási Osztály
Ágazati szakképzés változásai
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
Kézdi Árpád Államháztartási Szabályozási Főosztály
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
ORSZÁGOS ATOMENERGIA HIVATAL
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Aktuális jogszabályváltozások a szénhidrogén kutatás és termelés vonatkozásában Utasiné dr. Győri Andrea Közigazgatási tanácsadó Utasiné dr. Győri Andrea.
A jövedéki szabályozás modernizálása
2014. november Rendek Tímea
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Kamara – a gazdaság hangja a szakképzésben Berettyó – Körös TISZK Nyitórendezvény Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető BMKIK.
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Az állami finanszírozású gépjárművezetői-képzési program autóbuszvezető-képzést érintő tapasztalatai, helyzete és jövője Előadó: Pákozdi Szabolcs ügyvezető.
Változások az áramforrások területén Schmidtka Gábor október 13.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
XVII. Nemzetközi Közlekedési XVII. Nemzetközi KözlekedésiKonferencia Szeged, Gondolatok a magyarországi fuvarozó vállalkozások helyzetéről,
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
ADR 2017.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Met. módosítás július 01..
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
Közbeszerzési Döntőbizottság
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Ami az 1560-as kormányhatározatból kimaradt Dittel Gábor ügyvezető főtitkár

A NiT Hungary szerepvállalása a közúti fuvarozók érdekében 20/1991 Korm. rendelet a 89/1988 MT rendelet módosításáról a kiadható tevékenységi engedélyek számának korlátozása október 2-i megállapodásunk a Kormánnyal változatlan mértékű jövedéki adó, amíg a Brent-nyersolaj negyedéves átlagára 25 USD/hordó felett van augusztus 23-i megállapodásunk a Kormánnyal 18 pontos megállapodás a versenyképesség növelése érdekében június 25-i megállapodásunk a Kormánnyal 7 pontos megállapodás a terület versenyképességének javítása érdekében teendő intézkedésekről... 89/1988 MT rendelet a közúti fuvarozás liberalizációja

A 1560-as kormányhatározat jelentősége A logisztika és közúti árufuvarozás nemzetgazdasági jelentőségének és bevételtermelő képességének megfelelő elismerése A hazai vállalkozások fokozott piacvédelme – az ellenőrzési rendszerek hiányosságaiból fakadó külföldi versenyelőny visszaszorítása A hazai fuvarozók európai uniós versenyelőnyét biztosító feltételek (bérszerkezet, szociális előírások) kormányzati védelme Régi „tabuk” ledöntése (haszongépjármű vagyonszerzési illetéke, szerelvény-adó) Jelentős versenyképességi intézkedések A korábbi „megállapodások” helyett erősebb jog (számon kérhetőség)

A közúti árutovábbítási szerződésekről szóló új kormányrendelet előkészítése Ami még hiányzik a versenyképességhez...

A közúti árutovábbítási szerződésekről szóló 2/1981 (I.31.) MT rendelet (KÁSZ) helyébe lépő új kormányrendelet tervezete az 1981-ben megalkotott „régi” KÁSZ újraalkotása, a szabályrendszernek a megváltozott körülményekhez való igazítása Alapvető cél Stádium A tervezet közös érdekképviseleti munkacsoportban elkészült A tervezetet az NFM jóváhagyta, jelenleg az IM vizsgálja A miniszterelnöki megbízott támogatja a közúti árutovábbítási szerződésekről szóló szabályozás új alapokra helyezését a fuvarozói kiszolgáltatottság csökkentése; Ami még hiányzik a versenyképességhez...

állásidő fizetési kötelezettség bevezetése, minimum díj meghatározása a zártrendszerű rakodás fogalmának megalkotása, ez esetben a fuvarozó felelősség korlátozása a rakodás, mint fuvarozói plusz és díjas szolgáltatás definiálása raklapcsere és göngyölegcsere – díj ellenében, a feladó költségére és kockázatára külön megállapodás alapján végzendő tevékenység a belföldi fuvarozó áruért fennálló korlátozott felelőssége, a CMR egyezményben meghatározott korlátozott felelősségéhez igazítva a 30 napos fizetési határidő és inkasszó lehetősége főbb rendelkezések a fuvarozók védelme érdekében Ami még hiányzik a versenyképességhez...

Az elektronikus útdíj rendszer felülvizsgálata

Kormányhatározat 15. pont az elektronikus útdíj-rendszer felülvizsgálata, a használatarányos útdíj utólagos megfizetését lehetővé tétele külső garanciavállaló szervezetek bevonásával (Határidő: március 31., felelős: NGM, NFM) * Fontosabb vizsgálandó kérdések pld.: az UD rendszer gyakorlati tapasztalatok szerinti felülvizsgálata a jogszabályok szerinti TESZ megalakítása az elemi díjköteles útszakaszok használatára vonatkozó szabály újradefiniálása - szakaszarányos díjfizetés helyett megtett úttal arányos díjfizetés (jelenleg elemi díjköteles útszakasz) a Bírságrendszer áttekintése a meg nem fizetett útdíj tekintetében (szándékos, vagy vétlen felhasználó) a környezetvédelmi kedvezményrendszer felülvizsgálata az EURO III-ra adott kedvezmény megtartásával (EURO V-től magasabb kedvezmény) Egyéni vállalkozók bevonása az utólagos díjfizetési rendszerbe Folyószámlák „forgalomképessége” * A NiT Hungary és az MKFE – mint stratégiai partnerek – kérdései a március 18-i, NFM-ben tartott UD egyeztetésen Ami még hiányzik a versenyképességhez...

A mérlegelés problémaköre

Eltérő eljárási elvek Magyar Közút: a hitelesítési és mérlegelési technológiákból fakadó korrekciós érték figyelembe vétele (tolerancia) Lajosmizse (M5 koncessziós): továbbhaladás csak a jogszabályban leírt feltételek (túlsúly megszüntetése, vagy pótdíjazás) esetén (tolerancia mellőzése) Következmény: hatósági eljárás, több órás állás, a rakomány megbontása Ami még hiányzik a versenyképességhez... Mérlegelési anomáliák Eltérő technológiák a méréseknél Hídmérleg: nagy pontosságú, precíz mérés (álló jármű, teljes terjedelmében a mérlegen) Tengelyterhelés-mérő eszköz (mozgás közben): eltérések az áthaladási sebesség, a fékezés, vagy a légrugó-beállítás követeztében Következmény: pótdíjazás két külön helyszínen végzett eltérő mérési eredmények miatt

T/7401. számú törvényjavaslat - az évi I. törvény módosítása A közlekedési hatóság által működtetett Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TS) az ellenőrzésre való kiválasztás előszűrése érdekében a közúthálózat igénybevételével összefüggő jogosultságokat tartalmazó közúti közlekedési rendszerek együttműködési lehetőségeit kihasználva Elvárások azonos jogszabályi környezetben és azonos mértékű túlsúly esetén a mérlegeléssel kapcsolatos egységes elvek és eljárás méltányos toleranciaértékek alkalmazása az eltérő technológiából eredő eltérő mérési eredmények ne a fuvarozó hátrányára kerüljenek értékelésre mindezekkel a fuvarozói bizonytalanság és fenyegetettség megszüntetése Ami még hiányzik a versenyképességhez... Várható változások A mérlegelések műszaki szabályait is meghatározó új Útügyi Műszaki Előírás előkészítése folyamatban - egységes technológiai előírások (a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint)

A gépjárművezetői tevékenység szakmásítása

Kormányhatározat 4. a). pont a hivatásos gépjárművezetők ”C”, ”D”, ”C+E”, ”D+E” és ”GKI” alapkategóriájú képzése feltételeinek kialakítása állami finanszírozással Határidő: szeptember 30. Felelős: NGM „Tűzoltás”: 6000 fős, állami finanszírozású C, C + E, D, D + E kategóriás és GKI alapképesítés megszerzésére irányuló képzés, az OFA Nonprofit Kft. koordinációja mellett. Az állami finanszírozás hosszú távú biztosítása: szakmásítás! az OKJ-s szakmai képzési rendszerbe történő beemelés (iskolarendszerű, vagy iskolarendszeren kívüli) és a duális képzés (jármű, mint tanműhely) jelenthet perspektívát. Ami még hiányzik a versenyképességhez... A kérdés a szakképzési rendszer reformjával – esetleg a második szakképesítés ingyenes megszerzésével – összefüggésben most aktuális!

A rendszer felépítése A szakmaiság feltétele : OKJ-s végzettség 1.Beépülve a jelenlegi hatósági képzés: C, C1, D, D1, +E kategóriás ismeretanyag + GKI alapképesítés (elmélet + gyakorlat, a jelenlegi képzési rendszernek megfelelően) 2. +OKJ-s képzés: további ismeretanyagokkal magasabb szinten képzett, (tehergépkocsi-vezető, vagy autóbuszvezető szakmával rendelkező) munkaerőt ad A szakmai gyakorlattal bíró, meglévő kategóriás és GKI képesítésű állomány számára, munkából való kiesés nélkül, az e-learning módszerével is elvégezhető. C1, C, D1, D, E kategóriás ismeret- anyag GKI alapképesítés OKJ szakmai képzés (akár e-learning) + Vizsgakötelezettség szakmai képesítéssel rendelkező (magasan kvalifikált) gépkocsivezető (A képesítések megszerzésének sorrendje felcserélhető, de szakmai képesítés kizárólag az OKJ-s tanfolyami vizsgával szerezhető) Ami még hiányzik a versenyképességhez...

Lehetőség: beemelés az iskolarendszerű képzésbe! „B” kategória a középszintű tananyag részeként (18. éves korig), mint kiindulási alap Alternatívák a továbblépésre Szakközépiskolai szakmai képzés („C+E” kategória + GKI alapképesítés + idegen nyelv), vagy jármű-ipari szakmai képzésre ráépülő „technikumi” jellegű kiegészítő képzés („C+E” kategória + GKI alapképesítés + idegen nyelv) Esetleg a „C”, „CE”, kategóriák megszerzése munkáltatónál töltött szakmai gyakorlat során a munkáltató szerepvállalása mellett (munkáltatói ösztöndíj adókedvezménnyel, gyakorlati képzés biztosítása...) Szakmásítás! A képzési feltételrendszerek (jogi, intézményi, finanszírozási) biztosítása. Az ÁLLAM felelőssége (gyorsan megtérülő állami befektetés) A képzési normarendszer módosítása! a foglalkoztatást elősegítő támogatásokról, valamint a Munkaerőpiaci Alapból foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésére nyújtható támogatásról szóló 6/1996. (VII. 16.) MüM rendelet módosítása, és a foglalkoztatást elősegítő képzések költségnormáiról szóló NGM Közleményben (NGM február) foglalt elszámolható normaköltségek emelése. Ami még hiányzik a versenyképességhez...

Ami az 1560-as kormányhatározatból kimaradt Dittel Gábor ügyvezető főtitkár KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!