GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A FOGLALKOZTATÁS ÉS A CSALÁDOK ÉRDEKÉBEN ÁTALAKULT SZAK- ÉS FELNŐTTKÉPZÉS Kormányzati stratégia intézkedések Modláné Görgényi Ildikó szakképzési és felnőttképzési.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Felvételi információk
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
WORKSHOP A DUÁLIS KÉPZÉSEKRŐL
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Mayer József Budapest február 27.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Értékesítési képviselő – HoReCa Téged keresünk, ha rendelkezel:
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Monostoriné Hörcsik Renáta
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Innovációs források felhasználásának regionális tapasztalatai
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Merre tovább a középiskola után?
Felnőttképzés a közművelődésben
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

GYAKORLATORIENTÁLT MEGOLDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN A TEAM ACADEMY Tasi Péter team coach BGE Team Academy

Felsőoktatási intézmények és vállalatok együttműködési területei 1.Rendszer szinten rendelkezésre álló lehetőségek (pl. szakmai gyakorlat, duális képzés) 2.Rendszer szintű és intézményi kezdeményezések (pl. Karrier Irodák, Erasmus+ szakmai gyakorlat, közös képzések és kutatások vállalatokkal) 3.Intézményi kezdeményezések (pl. ösztöndíjak, esettanulmányi versenyek, TDK- témák, vállalati kurzusok, előadások, tanácsadó testületek működtetése, célzott egység létre hozása a kommunikáció és együttműködés segítésére (BGE Munkaerő- piaci Kapcsolatok Iroda)) 4.Külső kezdeményezések (pl. vállalati ösztöndíjak, pályázatok, vállalati hallgatói versenyek, vállalati kutatási megbízások, megrendelések, intézményi kapacitások igénybevétele (infrastruktúra „bérlése”), felnőttképzések „megrendelése”)

Alkalmazott Tudományok Egyeteme (University of Applied Sciences) Ennek az intézményi kategóriának fontos ismérve többek között:  a gyakorlatorientált képzés  a kiterjedt vállalati kapcsolatrendszer  a részben vállalatokkal közösen folytatott alkalmazott kutatások

Gyakorlatorientáltság a felsőoktatásban  A gyakorlatorientáltság bizonyos szinten korábban is jelen volt. (A legtöbb gazdaságtudományi alapképzés korábban is gyakorlatorientált volt, kötelező féléves szakmai gyakorlattal.)  Különböző kezdeményezések a gyakorlatorientáltság növelése érdekében (pl.: BGE - Team Academy)  Diplomás Pályakövetési Rendszer: jó elhelyezkedési lehetőségek, elégedett végzett hallgatók, de a gyakorlatorientáltság további növelését javasolják!  Gyakorlatorientáltság növelése - win-win-win szituáció: jó a hallgatóknak, a felsőoktatási intézményeknek és a vállalatoknak. De: a vállalatoknak és az intézményeknek komoly felkészülés, feladatok! Hallgatóknak: más típusú hozzáállás

Az ötlet 1993 Nemcsak… …egy iskolai keretek között Hanem… …valós üzleti környezetben … oktatási modell alapján …nemzetközi hálózat tagjaként PARTANEN, Johannes – Jyväskylä (FIN) Tiimiakatemia Kick-off Team Academy Budapest Szervezeti keretek megteremtése a BGE-n

Team Academy a világban 10+ ország alkalmazza a Team Academy-típusú oktatási formát ~ főt elérő szemlélet ~1.300 hallgató, ~400 Team Coach  alapképzés  3,5 év  érettségi után közvetlen felvétel  előképzettség nincs  a hallgatók 91%-a a végzés után 6 hónappal aktív munkavállaló  37% indít önálló vállalkozást  47% a végzést követő második évben is önfoglalkoztató

Team Academy a BGE-n Miben más? nincsenek hallgatók Hogyan? teampenterpreneur-ök nincsenek tanórák tréning és dialógus nincsenek tantermekopen-office places nincs szimulációvalós üzleti projektek kevesebb kontrollself-responsibility Learning-by-doing alapú képzés Specializációként (szakirány) Csapatmunka és csapatban tanulás

Team Academy a BGE-n #2 Keretek (személyi és idő) hallgató 2 csapat 2 team coach hallgató 2 csapat 2+1 team coach hallgató 1 csapat 3 team coach A.C.T. IDSIDS 2015 TA Consulting Group Szövetkezet The Blues 29 hallgató 2 csapat 3/2 team coach

Együttműködés a TA-vel Kik? rugalmas nyitott kreatív elhivatott sokszínű év közötti hallgatók Hogyan? projektek előadások „challange”-k ‘Anything is possible’ piackutatás tesztelés marketing terv és kivitelezés rendezvényszervezés adatbázisépítés... Mit?

Henry Ford

Köszönöm a figyelmet!