„Lehet-e Magyarország Kelet Közép-Európa logisztika szolgáltató központja?” Bíró Koppány Ajtony ügyvezető igazgató Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
SOLVIT Vitarendezés az EU belső piacán Youth on the Move április 30. Külügyminisztérium.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
A Kárpát-medence gazdasági lehetőségei Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
Nagy Ferenc Vállalkozási tanácsadó november 30.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Import és Export a résztvevő 10 országban
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Hagyományos húsvéti húságazati helyzetkép
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Folyamatosan emelkedik a lakosság
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
a hatékonyabb munkába segítésért
37. AZ EURÓPAI UNIÓ.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
36. AZ EURÓPAI UNIÓ.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A nagyváros–vidék kettősség az európai térszerkezetben
Köszöntjük kedves vendégeinket!
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A bevándorlás hatása a hazai munkavállalók munkapiaci helyzetére Európában – összefoglaló az empirikus eredményekről Bördős Katalin, Csillag Márton, Orosz.
Készítette: Koleszár Gábor
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

„Lehet-e Magyarország Kelet Közép-Európa logisztika szolgáltató központja?” Bíró Koppány Ajtony ügyvezető igazgató Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató Központ Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége Dunújváros június

TÉNYLEGES HELYZETELEMZÉS, ILLETVE LEHETŐSÉGEKEK külkereskedelem belső piaccá vált, vámolással kapcsolatos forgalom jelentős hányada elveszett, „regisztrációs díj” felszámítási lehetőségében reménykedtek - nem vált be, az ügyfél nem fizette, INTRASTAT bevallások elkészítéséből szerezhető bevételek – nem vált be, saját maguk készítették el, a nem uniós országokból érkező küldemények vámkezeléséből pótolni a bevételeket – nem vált be, a nyugat európai vevők saját országukban vámolnak, a kínai árúk vámkezelésének szigorítása – nem vált be, elmentek Szlovákiába vámkezelni, kivetéses ÁFA bevallás (2005. június 1-től) a vámkezelendő áruk után - ?????????, nagy importőrök nem fizetnek, a kis cégek elmennek más országba vámkezelni

A VÁMUDVAROK, ILLETVE AZOK ÜZEMELTETŐINEK JELENLEGI HELYZETE Az EU csatlakozás előtt, a VPOP a 300-nál is több vámudvara volt, A csatlakozást követően országos szinten lett volna indokolt, ezzel szemben közel 90 db maradt meg, A megmaradt kevés forgalom is nagyon megoszlott, Ezek túlnyomó része a logisztikai szolgáltató központok területén üzemel, Rendezetlen, átgondolatlan, alkotmányellenes jogszabályi változtatások, Az állami vámtevékenységek finanszíroztatása, az üzemeltető társaságok részéről, ellentételezés nélkül, Az üzemeltető társaságoknak több 100 MFt-s veszteséget okozva,

A GYŰJTŐSZÁLLÍTMÁNYOZÁS JELENLEGI PIACI HELYZETE Óriási költségei vannak, gazdaságosan üzemeltetni, nagy mennyiségű küldemény mozogatásával lehet, Akkor éri meg, ha a szállítmányozónak a gyűjtőszállítmányozás minden elemén tud valamennyit keresni. A nagy konkurencia, a közúti fuvarozó. Jelentős a külföldön bérmentesített küldemények aránya, a magyar részről csak az átrakási és a kiszállítási költséggel terhelhető meg a küldemény, ha bemegy a raktárba. Jelentős a bevétel kiesés, ugyanakkor a költségek stagnálnak, vagy esetleg nőnek. A gyűjtőszállítmányozók közötti árverseny nő. A gyűjtőforgalomban meglévő vámkezelések elmaradása. Várhatóan a nagy- és kis gyűjtőszállítmányozónak lesz jövője, a közepesek eltűnnek a piacokról.

A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÁSI PIAC LEHETŐSÉGEI I. A nemzetközi fuvarozási engedéllyel rendelkező magyar vállalkozások és járművek száma jelentősen megnőtt. A Magyarországról induló export áruszállítások 60 %-át már külföldi fuvarozók bonyolítják le. Óriási többletkapacitás, alacsony fuvardíjakat eredményezett, %-s csökkenés. Az alacsony fuvardíjak, alacsony haszon. Az európai prognózisok erőteljesen növekvő közúti fuvarozási/szállítmányozási igényeket jeleznek.

A KÖZÚTI SZÁLLÍTMÁNYOZÁSI PIAC LEHETŐSÉGEI II. A tömegárú fuvarozás stagnálni fog, az igény a beruházási javak és a fogyasztási cikkek továbbításának irányába mutat. A küldemények száma jelentősen nőni fog, de méretük egyre kisebb lesz. Növekedni fog a just in time jellegű szállítások aránya a gyártóművekbe, de az áruházi láncok és disztribúciós központok felé is. A növekvő közúti szállítási igények elsősorban a külföldi partnerhálózattal rendelkező közúti szállítmányozók lehetőségeit javítják.

A MAGYAR LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK EU-N BELÜLI PIACI LEHETŐSÉGEI – 1. Az Országos Logisztikai Szolgáltató Központ Hálózat kialakítása, fejlesztése – 1992-től folyamatosan. Mindenki a logisztikai központoktól várja a megváltást – divatos varázs szó!!!!! Korlátozottak a rendelkezésre álló erőforrások és azok is elaprózódnak. Összehangolni a közlekedéspolitikai fejlesztéseket, a magánkezdeményezésekkel. Közel 200 ipari park, 60 %-a, jelenleg még nem üzemszerűen működik.

A MAGYAR LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK EU-N BELÜLI PIACI LEHETŐSÉGEI – 1.

A LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONTOK ORSZÁGOS HÁLÓZATA

A MAGYAR LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK EU-N BELÜLI PIACI LEHETŐSÉGEI – 2. Az ország, a térségben korábban bizonyos előnyre tett szert a közlekedési infrastruktúra fejlesztése terén. Közép- Kelet- Európai régióban erős versenyfutás folyik, hogy ki-é legyen a vezető szerep logisztikában - Varsó, Prága, Pozsony, Budapest, Bécs. A nyugat-európai disztribúciós központ hálózat a közeljövőben az alábbi új területekkel bővülhet ki Északról Délre haladva: Ruhr vidék - orosz piac, Berlin, Poznan, Lodz, Varsó vonal - lengyel piac, Csehország - Berlin – Zágráb közötti piac, Budapest - Dél–Kelet európai piac.

A MAGYAR LOGISZTIKAI SZOLGÁLTATÓK EU-N BELÜLI PIACI LEHETŐSÉGEI – 3. A közlekedési csomópontokhoz (kikötőkhöz, repterek stb.) való közelség, a közlekedési infrastruktúra hálózat fejlettsége elsősorban, ezekben Belgium és Hollandia előnye vitathatatlan, a vevőkhöz való közelség, a vasúti csomópontok közelsége, valamint a szállítási infrastruktúra fejlettsége adja Németország előnyét, az általános üzleti környezet, a munkaerő többnyelvűsége és a támogatások rendszere voltak azok a szempontok, amelyeket mindhárom élen végzett országban a legjobbnak ítéltek. A regionális alközponti szerepért való küzdelem Csehország és Magyarország között fog eldőlni, de a zászló egyenlőre Csehországnak áll. A legfontosabb szempontok egy disztribúciós alközpont földrajzi helyének a kiválasztásánál azt az értékelésben az első helyen végzett országok példája alapján lehet megvilágítani:

FELADATOK 1.a kombináltszállítás, vasúti infrastruktúra fejlesztése, 2.a dunai szállítás fejlesztése, 3.jól képzett, és világnyelveket beszélő munkaerőt kell biztosítania. 4.fel kell gyorsítani a magyar logisztikai szolgáltatók megerősítését, nem elsorvasztását, 5.a logisztikai fejlesztések támogatási rendszerének hatékonyságát nagyságrendekkel kell növelni, 6.szakmai szervezeteket nagyobb mértékbe be kell vonni a pályázati rendszerek kidolgozásába, az ágazatot érintő jogszabályi környezet racionalizálásába, stb. 7.vámkáosz mielőbbi rendezése és nem tovább fokozása!!!

Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató Központ és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége nevében Székesfehérvári Logisztikai Szolgáltató Központ és a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége nevében 8000 Székesfehérvár, Vásárhelyi út 7. Tel: ; Fax: Székesfehérvár, Vásárhelyi út 7. Tel: ; Fax: KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET

KOMBITERMINÁLI FORGALOM % % – 5. hó 191% eltérés % 2004.eltérés % 2005.eltérés % évek db