Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó. Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÁLLAMTAN I.A magyar államszervezet II.Az egyes szervtípusok III. A jogforrási hierarchia.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A tartalomelemzés kockázatai László János PTE BTK Pszichológiai Intézete.
Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó. Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
Szénhidrátok. Szénhidrátok kémiai felépítése Névmagyarázat, Összegképlet, Hivatalos kémiai megnevezés Szénhidrátok biológiai jelentősége: Fotoszintézis,
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
JÁRVÁNYOK AZ EMBERISÉG TÖRTÉNETÉBEN Az Ókortól napjainkig Készítette: Héja Richárd
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Paraméteres próbák- konzultáció október 21..
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
A szakiskolák aktuális problémái
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Gyűjtőköri szabályzat
Dr. Kovács László Főtitkár
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
A Repülésbiztonsági Kockázat
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Adatok importálása, rendezése és szűrése
Iskolaérettség.
Az integrált áramkörök (IC-k) típusai és tervezése
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Bevezetés a kémiába.
2.1. Használhatósági célok
Oracle WebInvoice – elektronikus számlakezelés
Konfliktusok az iskolában
Hipotézisvizsgálat.
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Zsolt Filarszky Beágyazott rendszerek és Mobil szakirány
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Unplugged játékok, játékos programozás
Innovációs képesség és jólét összefüggései
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Kvantitatív módszerek
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Motoros funkciók visszanyerése és romlása
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
3. A robot képernyőmenüje
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A ragadozás hatása a zsákmányállatok populációdinamikájára
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
A KRÉTA rendszer céljai, fejlesztési irányai
Sebők Sándor projektvezető MKT IG2 fórum, február 8.
Négy vállalkozási alaptípus
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Németország BESZÁMOLÓ 2014
A bioszféra.
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
A geometriai transzformációk
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Vargha András KRE és ELTE, Pszichológiai Intézet
Stratégiai gondolkodás
Válság után, válság előtt
Előadás másolata:

Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó

Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás

Fogalmak és kategorizáció Fogalmak funkciói kognitív ökonómia kategorizáció

Prototípus : a legjobb példány Mag: kritikus tulajdonságok

Fogalmi hierarchia Élőlény-e a madár?

Fogalomelsajátítás Mag Prototípus Tanulás tapasztalatokból: Példánystratégia Hipotézis ellenőrzés Alulról felfelé Fentről lefelé

Deduktív következtetés Ha p, akkor q Ha hideg van, télikabátot húzok. Most hideg van Télikabátot húzok.

A tartalom hatása

Induktív következtetés Valószínűségi szabályok Gyakorisági szabályok Konjunkciós szabályok Heurisztikák

Nyelv és gondolkodás Gyereknyelv (pálca néni) Idegen nyelv tanulása (eperszüret)

A nyelv alaptulajdonságai Leválaszthatóság Nyitottság Hagyományozás Kettős mintázottság

Egyedülálló-e a nyelv? méhek tánca medve territórium jelzése madár vészkiáltása kutya farok-csóválása Nem tud: múltról, jövőről közölni hazudni kérdezni

A nyelv Fajspecifikus készség Minden emberi kultúrában jelen van

Képzeleti gondolkodás Észlelés és képzelet hasonlósága PET biznyítékok Shepard: mentális forgatás

Problémamegoldás Különbségcsökkentés Cél-eszköz elemzés Visszafelé haladás