A TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0094 projekt jelene és jövője.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
A pályázati kiírás: „Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése” A pályázat címe: „Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
Takács Erika Zádori Zoltán
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Előadás másolata:

A TÁMOP / projekt jelene és jövője

Jelen decembere – pályázatírás május Támogató levél Menedzsment felállítása június eleje – adatfeltöltés a HEFOP-os oldalra Pedagógiai program átdolgozása Támogatói szerződés aláírása

Előzmények:  2000, 2006 kompetencia alapú PISA mérés eredményei  Elégedetlenség a munkaerőpiacra kilépők felkészültségével VÁLTOZÁS SZÜKSÉGES

Változás: NAT tartalmi szabályozás Nemzeti Fejlesztési Terv I. : oktatási programok fejlesztése Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) : SIKERES!

A projekt célja Alapvető cél a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához.

A projekt ismertetése Neve: A Somogy Megyei Önkormányzat közoktatási intézményeinek innovatív fejlesztése Azonosítója: TÁMOP / Résztvevői: 8 feladatellátási hely Összege: millió Ft, összesen 200 millió Ft

8 feladatellátási hely Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Óvodája, Ált. Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diák-és Gyermekotthona-Kaposvár Somogy Megyei Önkormányzat Mátyás Király Gimnáziuma- Fonyód Somogy Megyei Önkormányzat Perczel Mór Gimnáziuma- Siófok Somogy Megyei Óvoda, Ált. Isk., Speciális Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthon-Somogyvár Somogyi TISZK Baross Gábor Közép-és Szakiskola-Siófok Somogyi TISZK Közép-és Szakiskola Nagyváthy János Középiskolája és Szakiskolája-Csurgó Somogyi TISZK Közép-és Szakiskola Rudnay Gyula Középiskolája-és Szakiskolája-Tab Somogyi TISZK Közép-és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája-Nagyatád

Kötelező tevékenységek 1.Kompetencia alapú programcsomagok implementációja (2 kötelező + 1 szabadon választott kompetencia terület 2.Új oktatás-szervezési formák alkalmazása pl.:moduláris oktatás, tantárgytömbösített oktatás 3.Új tanulásszervezési formák alkalmazása pl.: projekt oktatás 4.IKT alkalmazása a tanórán (25%) 5.Taneszközök beszerzése 6.„Jó gyakorlatok” átvétele 7.Saját „Jó gyakorlat” bemutatása, átadása 8.Intézményi dokumentumok átdolgozása 9.Részvétel az innovációt támogató képzéseken 10.Projektindító nap a tantestület bevonásával

Nem kötelező, de a pályázatban tervezett tevékenységek Tanácsadói szolgáltatások igénybevétele: Intézményi folyamat-tanácsadó Kompetenciaterületi tanácsadó- mentor IKT fejlesztési folyamat-tanácsadó IKT fejlesztési módszertani IPR folyamat-tanácsadó, IPR mentor

A referencia intézmények szolgáltatásai A Dél-dunántúli régióban jelenleg 28 intézmény vállalta Szolgáltatásaik: - Helyszínt biztosítanak - Szakmai támogatást nyújtanak egy-egy szakmai nap programjához, szakmai műhelyek működtetéséhez - Hospitálási lehetőséget biztosítanak - Jó gyakorlatokat mutatnak be

A projekt forrása Az Európai Szociális Alap (ESZA) és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. 100 % Vissza nem térítendő támogatás

A projekt időtartama Egy teljes tanév: 2009/2010-es tanév (2009. május 27-től augusztus 31-ig)

Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Óvodája, Általános Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diák-és Gyermekotthona Kaposvár

Intézményi adatok 10 fő vesz részt a továbbképzéseken 400 órát fordítanak az intézményi innovációra 290 tanácsadói órát vesznek igénybe 5 db notebook-ot igényeltek A projektben 44 tanuló vesz részt (100 %- uk SNI-s) 5 tanulócsoportban A szabadon választott kompetenciaterület: idegen nyelv, életpálya építés, szociális- életvitel

Jövő: A kompetencia alapú oktatás bevezetése felmenő rendszerben Újabb pályázati forrás igénylése A kompetencia méréseken jobb eredmények Sikeres továbbtanulási és munkaerőpiaci kilátások Modern pedagógusi módszer- és eszköztár: versenyképesség

Készítette: Sziliné Kardos Erzsébet projektvezető Elérhetőségeim:  : 30/  :  : 7400, Kaposvár Csokonai V. M. u. 3.

Köszönöm a figyelmet!