A TÁMOP / projekt jelene és jövője
Jelen decembere – pályázatírás május Támogató levél Menedzsment felállítása június eleje – adatfeltöltés a HEFOP-os oldalra Pedagógiai program átdolgozása Támogatói szerződés aláírása
Előzmények: 2000, 2006 kompetencia alapú PISA mérés eredményei Elégedetlenség a munkaerőpiacra kilépők felkészültségével VÁLTOZÁS SZÜKSÉGES
Változás: NAT tartalmi szabályozás Nemzeti Fejlesztési Terv I. : oktatási programok fejlesztése Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) : SIKERES!
A projekt célja Alapvető cél a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához.
A projekt ismertetése Neve: A Somogy Megyei Önkormányzat közoktatási intézményeinek innovatív fejlesztése Azonosítója: TÁMOP / Résztvevői: 8 feladatellátási hely Összege: millió Ft, összesen 200 millió Ft
8 feladatellátási hely Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Óvodája, Ált. Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diák-és Gyermekotthona-Kaposvár Somogy Megyei Önkormányzat Mátyás Király Gimnáziuma- Fonyód Somogy Megyei Önkormányzat Perczel Mór Gimnáziuma- Siófok Somogy Megyei Óvoda, Ált. Isk., Speciális Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthon-Somogyvár Somogyi TISZK Baross Gábor Közép-és Szakiskola-Siófok Somogyi TISZK Közép-és Szakiskola Nagyváthy János Középiskolája és Szakiskolája-Csurgó Somogyi TISZK Közép-és Szakiskola Rudnay Gyula Középiskolája-és Szakiskolája-Tab Somogyi TISZK Közép-és Szakiskola Nagyatádi Szakképző Iskolája-Nagyatád
Kötelező tevékenységek 1.Kompetencia alapú programcsomagok implementációja (2 kötelező + 1 szabadon választott kompetencia terület 2.Új oktatás-szervezési formák alkalmazása pl.:moduláris oktatás, tantárgytömbösített oktatás 3.Új tanulásszervezési formák alkalmazása pl.: projekt oktatás 4.IKT alkalmazása a tanórán (25%) 5.Taneszközök beszerzése 6.„Jó gyakorlatok” átvétele 7.Saját „Jó gyakorlat” bemutatása, átadása 8.Intézményi dokumentumok átdolgozása 9.Részvétel az innovációt támogató képzéseken 10.Projektindító nap a tantestület bevonásával
Nem kötelező, de a pályázatban tervezett tevékenységek Tanácsadói szolgáltatások igénybevétele: Intézményi folyamat-tanácsadó Kompetenciaterületi tanácsadó- mentor IKT fejlesztési folyamat-tanácsadó IKT fejlesztési módszertani IPR folyamat-tanácsadó, IPR mentor
A referencia intézmények szolgáltatásai A Dél-dunántúli régióban jelenleg 28 intézmény vállalta Szolgáltatásaik: - Helyszínt biztosítanak - Szakmai támogatást nyújtanak egy-egy szakmai nap programjához, szakmai műhelyek működtetéséhez - Hospitálási lehetőséget biztosítanak - Jó gyakorlatokat mutatnak be
A projekt forrása Az Európai Szociális Alap (ESZA) és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja. 100 % Vissza nem térítendő támogatás
A projekt időtartama Egy teljes tanév: 2009/2010-es tanév (2009. május 27-től augusztus 31-ig)
Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Óvodája, Általános Iskolája, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézménye, Diák-és Gyermekotthona Kaposvár
Intézményi adatok 10 fő vesz részt a továbbképzéseken 400 órát fordítanak az intézményi innovációra 290 tanácsadói órát vesznek igénybe 5 db notebook-ot igényeltek A projektben 44 tanuló vesz részt (100 %- uk SNI-s) 5 tanulócsoportban A szabadon választott kompetenciaterület: idegen nyelv, életpálya építés, szociális- életvitel
Jövő: A kompetencia alapú oktatás bevezetése felmenő rendszerben Újabb pályázati forrás igénylése A kompetencia méréseken jobb eredmények Sikeres továbbtanulási és munkaerőpiaci kilátások Modern pedagógusi módszer- és eszköztár: versenyképesség
Készítette: Sziliné Kardos Erzsébet projektvezető Elérhetőségeim: : 30/ : : 7400, Kaposvár Csokonai V. M. u. 3.
Köszönöm a figyelmet!