Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közforgalmú közlekedés szervezése Dr. Horváth Balázs egyetemi docens.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Könyvvizsgálati dokumentumok áttekintése. Minden olyan információ, ami a könyvvizsgálói vélemény kialakításához fontos és lényeges a könyvvizsgálati dokumentáció.
2016. A helyközi autóbusz-közlekedés A helyközi autóbusz- közlekedésről általában.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
MÁV-START Zrt. Budapest, december
Az „első lépés” TÁMOP
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Gyűjtőköri szabályzat
Vezetékes átviteli közegek
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Kockázat és megbízhatóság
Kockázat és megbízhatóság
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A közigazgatás személyi állománya
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
SZÁMVITEL.
Tervezés I. Belsőtér BME-VIK.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Szervezetfejlesztés II. előadás
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Munka és Energia Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
VASÚTI PÁLYÁK Alépítmény I Budapest 2013.
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Járműtelepi rendszermodell 2.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Az állami tulajdonú társaságok számvevőszéki ellenőrzésének tapasztalatai Előadó: dr. Nagy Imre felügyeleti vezető Budapest, szeptember 27.
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közforgalmú közlekedés szervezése Dr. Horváth Balázs egyetemi docens B507; 3126;

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közforgalmú közlekedés szervezési szintjei Helyi – önkormányzati felelősség Helyközi – állami felelősség

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közforgalmú közlekedés keretei Közszolgáltatási szerződés –Szolgáltatás meghatározása (menetrend) –Tarifa megállapítása –Egyéb feltételek (jármű, utastájékoztatás, stb)

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közforgalmú közlekedés felosztása Forgalmi kategóriák –Helyi –Helyközi Elővárosi Környéki (kistérségi) Megyei-regionális Távolsági Nemzetközi

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közforgalmú közlekedés felosztása Szervezési kategóriák –Menetrendszerinti –Rugalmas, igényvezérelt DRT –Demand Responsive Transport

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közlekedési rendszer elemei Vonal – viszonylat –Végpont –Útvonal –Megállóhelyek Járat – adott időpontban egyszeri végighaladás Menetrend –Feladata: forgalomszervezés; tájékoztatás –Formája: időpontos; időközös Forda (járműforduló terv)

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Forgalomszervezés Járat –Végállomások, megállók, útvonal, járathossz, menetidő, üzemi (utazási sebesség) –Járatok számozása –Megállótávolság Vonal –Helyi-helyközi –Számozás –Menetrend meghirdetés vonalanként történik –Vonal járatokat tartalmaz –Vonalon belül változó járati útvonal

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Forgalomszervezés Menetrend –Feladata Forgalomszervezés Tájékoztatás –Formája Időpontos Időközös

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Menetrend

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Forda – járműforduló terv Egy jármű napi feladata Fordák száma = szükséges járművek száma Fordaidő és összetevői Fordakihasználás Létszámszükséglet

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Menetrendi teljesítmények Járatok száma Járati km (hasznos km) Járművek száma Férőhelykm Szállított utasok száma Férőhelykihasználás

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Szolgáltatás költségelemei Járművek darabszámához kapcsolódó költségek –Amortizáció Km teljesítményhez kapcsolódó költségek –Üzemeltetés –Fenntartás Üzemidőhöz kapcsolódó költségek –Közvetlen bér Általános költségek Személyi költségek ~ 50%

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Gazdaságosságot meghatározó tényezők Járművek időbeli kihasználása Sebesség Férőhelykihasználás

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Szolgáltatás bevételei Tarifaszint kérdése Árkiegészítés Kompenzáció

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közforgalmú közlekedési szolgáltatás működési környezete Szabályozott piac Verseny a megbízásért Ellátási felelős Közszolgáltatási szerződés Hatósági ármegállapítás Veszteségtérítés Szerződés teljesítésének ellenőrzése

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közforgalmú közlekedési aktuális problémái Csökkenő igénybevétel Növekvő költségek Alulfinanszírozottság Ellátási felelős és finanszírozó nem mindig azonos Állami tulajdonban lévő szolgáltató és állami felelősség

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közlekedési szolgáltatás tervezése Utazási igények megismerése Hálózattervezés Menetrendtervezés Forda (járműbeosztás) tervezés

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közlekedési szolgáltatás végrehajtása Vezénylés Kivonulás Operatív irányítás Ellenőrzés Elszámolások

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igények feltárása A közlekedési szükségletek akkor tekinthetők ismertnek, ha ismerjük a következőket: –jellege, összetétele (elsősorban kiváltó okok szerinti megoszlása) –jelentkezésének időbeni alakulása –nagyság –térbeni (honnan-hova) megoszlás

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igények jellege Utazási motívum –Munkával kapcsolatos Munkábajárás Munkavégzés során –Oktatással kapcsolatos –Egyéb

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igények időbeli alakulása

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igényeket befolyásoló tényezők időbeli alakulása

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igényeket befolyásoló tényezők időbeli alakulása

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igényeket befolyásoló tényezők időbeli alakulása

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igényeket befolyásoló tényezők időbeli alakulása

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igényeket befolyásoló tényezők időbeli alakulása

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igények – közlekedési szolgáltatás napi megoszlása

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igények nagysága Fajlagos utazási igény: –U:utasszám a vizsgált területen –L:vizsgált terület lakosszáma –T:vizsgált időszak hossza

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igények feltárása Területi munkamegosztás elemzése Különböző szervezetek adatszolgáltatásának felhasználása Utasszámlálás

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utasszámlálás Keresztmetszeti utasszámlálás –Megállóhelyen –Járművön Célforgalmi utasszámlálás (kikérdezés) –Vonalra szűkített –Általános

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utasszámlálási módszerek Keresztmetszeti utasszámlálás Célforgalmi utasszámlálás Megállóhelyen tartózkodó számlálóbiztossal Vonalra szűkített célforgalmi utasszámlálás Másodjegyes eljárás Járművön utazó számlálóbiztossal Járművezető által végzett Járművön elhelyezett számlálószerkezettel Elektronikus menetjegy rendszer adatai alapján Általános célforgalmi utasszámlálás Munkahelyi interjú Hálózaton végzett kikérdezés Lakóhelyi interjú Elektronikus menetjegy rendszer adatai alapján

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Tervezési terület

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Tervezési terület felosztása

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igények számszerűsítése - Célforgalmi mátrix 1jnΣ 1 iT i,j PiPi n ΣAjAj

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közlekedési szolgáltatás tervezése Utazási igények megismerése Hálózattervezés Menetrendtervezés Forda (járműbeosztás) tervezés

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Tervezési terület

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Megállóhelyek elhelyezkedése

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Vonalhálózat

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Vonalvezetési változatok

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Vonalvezetési változatok

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Vonalvezetési változatok

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Kínálat – igénybevétel

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Kínálat – igénybevétel

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Kínálat – igénybevétel

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Utazási igények térbeli kiterjedése É

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közlekedési rendszer elemei Vonal – viszonylat –Végpont –Útvonal –Megállóhelyek Járat – adott időpontban egyszeri végighaladás Menetrend –Feladata: forgalomszervezés; tájékoztatás –Formája: időpontos; időközös Forda (járműforduló terv)

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Közforgalmú közlekedési hálózat Vonalak – viszonylatok, csoportosíthatók: –alakjuk szerint, –a forgalomban betöltött szerepük szerint, és –az üzemidő szerint

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Vonaltípusok alak szerint a)Átmérős b)Félátmérős – sugaras c)Átlapolt d)Körirányú e)Részleges körirányú f)Hurok g)Transzverzális - szelő a b c d g c b f e a

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Átmérős A város egymással szemben fekvő külső részeinek összeköttetését biztosítja. Előny: –alkalmazásával a hálózat viszonylag kevés vonalból létrehozható, –több relációban biztosít közvetlen eljutási lehetőséget, –a városközpontban nem igényel végállomást. Hátrány: –a forgalomban előforduló zavarokkal szemben érzékeny, a vonal egyik szakaszán keletkező zavar nagy területen érvényesül, –a városközponton való áthaladás sokszor tetemes késéseket okoz, –a város külső övezetei közötti forgalmat az amúgy is túlzsúfolt belvároson vezeti keresztül, –a járműkapacitás kihasználása kedvezőtlen, mivel a hosszú vonal mentén valószínűtlen az egyenletes utaseloszlás.

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Félátmérős (sugaras) A város külső részeit a városközponttal köti össze. Előny: –a kapacitás kihasználása kedvezőbb, –a forgalmi zavarokra kevésbé érzékeny. Hátrány: –a központban végállomást igényel, ami városképi, környezetvédelmi okokból nem kívánatos, ugyanakkor a helyszükséglet sem mindig biztosítható, –közvetlen eljutást kevés viszonylatban biztosít, az utasok nagyobb része kényszerül átszállásra, –minden forgalmat a városközpontba vezet, ezáltal növeli a központ zsúfoltságát

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Átlapolt Az átlapolt vonalak az átmérős és félátmérős (sugaras) vonalak előnyeit egyesítik.

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Körirányú A körirányú vonalvezetés igen kedvező eljutási lehetőséget biztosít, amellyel szemben áll a kerülőút révén megnövekedett eljutási idő. A körjáratok alkalmazásának két jellemző területét ismerjük: –a városközpont körül vezetett un. belső körjárat, –a város külső részeit összekötő un. külső körjárat. A körjáratok problémája: természetes végállomásuk nincs, a forgalomirányítás viszont megköveteli, hogy mesterséges végpontot iktassunk közbe.

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Részleges körirányú vonal Az utasforgalom igényeinek megfelelően alkalmazható olyan esetekben, amikor a teljes körforgalom létrehozására utazási igények hiányában nincs szükség.

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Hurokba végződő vonal Ritkán lakott, nagykiterjedésű városrészek kiszolgálására alkalmas. Előny –a hurkolt rész nagyobb városrész forgalmát kiszolgálja változatlan járműkapacitás mellett. Hátrány –csak egy végállomása van, így irányítása nehezebb

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Transzverzális (szelő) vonal A város külső részeit közvetlenül a városközpont érintése nélkül köti össze Akkor alkalmazható, ha két szomszédos városnegyed között intenzív forgalmi kapcsolat van, amely a városközpont érintése nélkül lebonyolítható Leggyakrabban a lakónegyedek és a város szélére települt iparnegyed összekötésére használják, gyakran csak időszakos vonalként

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Vonaltípusok a forgalomban betöltött szerep szerint Gerincvonalak Rá- és elhordó vonalak Közvetlen vonalak

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Vonaltípusok üzemidő szerint A közlekedés időrendje szerint megkülönböztetünk: –Állandó –Időszakos vonalakat

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Hálózattípusok A városi autóbuszvonalak hálózatot alkotnak A hálózat jellegét a kialakított vonalak jellemzői és egymáshoz való kapcsolódásuk határozza meg

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Hálózattípusok A C B D B D C A

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Menetrend kialakítása Menetrend alapvető időadatai a következők: –Hasznos menetidő: T mh –Megállóhelyi tartózkodási idő: T á –Menettartam: T u =T mh +T á –Végállomási tartózkodási idő: T kA, T kB –Fordulóidő: T f =T uA +T kA +T uB +T kB

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Menetrend kialakítása Mértékadó utasszám: legzsúfoltabb keresztmetszeten áthaladó utasszám –Időben változó, ezért Közlekedési időszakok, intervallumok alkalmazása –Minimálisan négy: reggel, délelőtt, délután, este

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Menetrend kialakítása Szükséges járatszám –N k :az autóbusz befogadóképessége –α:kihasználási koefficiens –U m :mértékadó utasszám

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Menetrend kialakítása Indítási időköz T:az intervallum hossza percben

Széchenyi István EgyetemKözlekedési Tanszék Közlekedési üzemtan I. 2009/2010 II. félév Menetrend kialakítása Szükséges járművek száma