Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hieroglifák.
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Sikeres emberek.
Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek.
SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
Viselkedésformák a csoportban
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Digitális világ A digitális reklám
Szülői elégedettség mérés eredménye
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Online tanulásszervezés és társadalmi szerepvállalás lencse máté igazgyöngy alapítvány digitális nemzedék konferencia március 29.
A gamifikáció konzervatív megközelítésben
Napjaink háttértárolói
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
M ASZKOK MÖGÖTT A gyermekpszichodráma módszerének bemutatása Készítette: Kovács Ágota.
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
A lovak történetétől egészen a lovas oktatásig.
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Oktatás a XXI. században Pintár Tamás. Oktatás a XXI. században Kulcsszavak Interaktívan Napjaink gyorsuló világa „Információéhség”
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Az emberek életében kellemes élmény a jól megszervezett nyaralás. És ezt a legtöbb esetben meg is akarják örökíteni. Csak az nem mindegy mivel teszik.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
A játék A játékosság.
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
A GYŐZTES.
A gazdasági szuburbanizáció mérése,
Gyerekjátékokról és edutainmentről őszintén Fekete Zsombor.
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A szerzői jog 2. Takács Béla Felhasznált irodalom Bednay Dezső: Gazdasági és üzleti jog LSI Oktatóközpont Budapest 2002.
A számítógép működéséhez két elv kell egyszerre működjön: automatizált számolás és programozhatóság. Történetét azokig a mechanikus számológépekig szokás.
INVITEL InnoApps Fejlesztői különdíj NYERTESEK. Ne szórakozz! Kategória győztese.
Bevezetés a neveléstudományba
Készítette: Farkas Dominik
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Pécsi Püspöki Hittudományi Főiskola,
A FÉRFIAKról Zene: „Az igazi férfi”.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Játékfejlesztői Műhely a kiadás előtti(!) játékok kampányának és szabályának - elsősorban formai – ellenőrzésére --
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
LEGO Dacta program.
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
Online katalógusok Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 2013 Ruttkay Szilvia
Hogyan viszonyulnak a hetedik osztályos diákok a klasszikus zenéhez és az ének-zeneórákhoz? Janurik Márta Szegedi Tudományegyetem Zeneművészeti Kar
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
A játékok ezer arca Készségfejlesztési lehetőségek a népi játékok segítségével Zsótér Boglárka Gavallér-Kormos Rebeka Budapest, május 7. 1.
Mérő László Egyetemi tanár ELTE Pszichológiai Intézet A 21. század motivációi Mozsár november 27.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN Kiss Annamária Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 2013.
Tanár: Fodor Hilda Részt vevő osztályok: 5.b, 5.c, 6.b, 6.c, 7.d, 8.b és 8.c Digitális témahét április 04 – 08.
Szinergia Kreatív együttműködés Budaörsről jöttem, híres mesterségem címere.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
DIGITÁLIS TÉMAHÉT ,,HŐS KERESTETIK” 5. d.
A játék A játékosság.
– Letölthető változat –
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
Miért a VIK? Miért mérnökinformatikus?
Névnapi Köszöntö - néhány humoros bölcsességgel és nosztalgia zenével.
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Videójátékok veszélyei
A pedagógiai gyakorlatot támogató kutatások, vizsgálatok.
Előadás másolata:

Ránk ömlik a rózsaszín m ű anyag? A hagyományos és az elektromos játékipar hasonlóságairól és különbségeiről

Feltevések Feltevések – egy aggódó felnőtt gondolatai a mai játékokról A hagyományos játékokat kiszorítják a videojátékok Az er ő szakos játékok el ő térbe kerülnek A játékboltok kínálata silány - a társasjátékok háttérbe szorulása - a m ű anyag, nem fejleszt ő elemek túlsúlya - a filmek, videojátékok megjelenése a hagyományos játékok között

A hagyományos gyermekjátékokat kiszorítják a videojátékok? A kutatás: kilenc fókuszcsoport 3., 7., és 11. osztályos diákok körében és három óvodásokkal Harmadik osztályosok: hagyományos és videojátékokat egyforma arányban említették (nem reprezentatív!) Óvodások: hagyományos játékok vannak el ő térben, de a tablet is nagyon népszer ű

A hagyományos gyermekjátékokat kiszorítják a videojátékok? „Szoktam LEGO-zni, Nerfezni - azzal a játékpisztollyal játszani -, nyáron fürdeni és számítógépezni és tabletezni.” -„Én csak itt, az informatikaórán, amikor lehet, akkor szoktam játszani számítógépen, otthon nem. -Én se nagyon. Igazándiból én inkább a szabadtéri játékokat szeretem, mint a bentit.” „Én olyan játékot játszom, hogy beírom a googlebe, hogy free.com és akkor kiad vagy 100 játékot és azzal szoktam játszani és a tableten is szoktam játszani meg néha zenét is hallgatok. Azon játszom például a temple runt, a traffic racet, meg még van nagyon sok, de ezeket szeretem.”

A hagyományos gyermekjátékokat kiszorítják a videojátékok? Az online-offline játékfejlesztések aránya megfordul Imaginarizáció – Nem csak a játékkínálatra hat az online világ Technika fejl ő dése  a videojátékok egyre inkább a feln ő tteknek szólnak

Az erőszakos játékok kerülnek előtérbe? A felnőtteknek készülő játékokra részben igaz – a gyerekeknek készülőkre kevésbé Megfigyeléseink alapján a hagyományos játékoknál nem látható ez a folyamat De mit gondol minderről egy gyerek?

A játékboltok kínálata silány? A társasjátékok háttérbe szorulása Épp ellenkez ő leg! – Kevés energia befektetéssel is nagy kínálatot találunk Épp ellenkez ő leg! – Kevés energia befektetéssel is nagy kínálatot találunk Boltmegfigyelés – Fejleszt ő játékokra szakosodott és hagyományos üzleteket is magában foglalt Boltmegfigyelés – Fejleszt ő játékokra szakosodott és hagyományos üzleteket is magában foglalt Forgalmazói és szakért ő i interjúk tapasztalatai Forgalmazói és szakért ő i interjúk tapasztalatai Érdekesség: a társasjátékos szubkultúra Magyarországon Érdekesség: a társasjátékos szubkultúra Magyarországon

A játékboltok kínálata silány? Filmek, videojátékok megjelenése a hagyományos játékok között „A különböz ő iparágak médiajelenségeket, médiaszemélyiségeket használnak fel arra, hogy vonzóbbá tegyék arculatukat és kínálatukat, és ezzel növeljék piacukat.” „A különböz ő iparágak médiajelenségeket, médiaszemélyiségeket használnak fel arra, hogy vonzóbbá tegyék arculatukat és kínálatukat, és ezzel növeljék piacukat.” „A mediatizáció egy fontos lehet ő ség arra, hogy társas és kulturális cselekvéseket árucikk-alakba foglaljunk, és ezen keresztül kereskedelmi célokra használjuk ki ő ket.” „A mediatizáció egy fontos lehet ő ség arra, hogy társas és kulturális cselekvéseket árucikk-alakba foglaljunk, és ezen keresztül kereskedelmi célokra használjuk ki ő ket.” „Az USA-ban a ’60-as évekt ő l kezdtek el együttm ű ködni a reklámügynökségek, a TV-m ű sor készít ő k és a játékgyártól.” „Az USA-ban a ’60-as évekt ő l kezdtek el együttm ű ködni a reklámügynökségek, a TV-m ű sor készít ő k és a játékgyártól.”

A játékboltok kínálata silány? Filmek, videojátékok megjelenése a hagyományos játékok között Nagyon jellemz ő folyamat – számtalan ilyen játék, használati tárgy készül A külön ilyen típusú játékokra szakosodott boltok megjelenése

A játékboltok kínálata silány? A műanyag, nem fejlesztő játékok túlsúlya? Attól függ, hol keresünk! – Nem mindegy, milyen típusú üzletet keresünk fel „És a játék-kínálat hogyan alakul? A kínálat tulajdonképpen bizonyos szempontból jól, mert a képességfejlesztő játékoknak van egy megszaladása, tehát, ugye, amit én Amszterdamból meg Rómából nagy nehezen gyűjtögettem össze, a hetvenes-nyolcvanas években, kilencvenes évek közepétől már itt vannak azok a remek játékok, amik, mondjuk, a nürnbergi győztes játékok és mindenféle cég be tudott törni, és hozzák a jobbnál jobb játékokat. Ugyanakkor meg, ha bemegy az ember egy gagyibb játékkereskedésbe, ahol erre nem nagyon figyelnek oda, hogy válogatott játékrendszer legyen, és akkor így ránk ömlik a rózsaszín műanyag száz négyzetméteren.” (Páli Judit, gyermekpszichológus)

Tehát? Aki keres, az talál – Minden játéktípusból nagyon széles a kínálat Aki keres, az talál – Minden játéktípusból nagyon széles a kínálat Hogy mit vásárlunk, szinte csak t ő lünk függ: Hogy mit vásárlunk, szinte csak t ő lünk függ: b ő séges kínálat, fejleszt ő -nem fejleszt ő játékok hasonló ára

Köszönjük a figyelmet! Nagy Bálint Steinsits Rita