Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Eisingerné Balassa Boglárka Győr, 2011. október 14-15..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Innováció lehetséges szerepe a nemzetközi üzletfejlesztésben
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Válságmenedzsment Magyarországon Mi a leghatékonyabb út?
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Tevékenységmenedzsment ismertetése MLBKT Oktatói Tagozat
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Vállalkozásmenedzsment I.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régiók Fejlődésére Előadó neve: Eisingerné Balassa Boglárka Győr, május 4..
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA KÖZÉP- ÉS NYUGAT- DUNÁNTÚLI RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Előadó neve: Sólyom Andrea Győr, május 4..
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Nárai Márta Győr, május 4.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
Kérdések a második zh-hoz
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Előadás másolata:

Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Eisingerné Balassa Boglárka Győr, október

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Eisingerné Balassa Boglárka Győr, október

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Tartalom 1.Bevezetés 2.Szakirodalmi áttekintés 3.A kvalitatív kutatás bemutatása 4.Összegzés

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Bevezetés Versenyképesség: „A vállalat képessége a környezeti és a vállalaton belüli változások érzékelésére, és az ezekhez való alkalmazkodásra oly módon, hogy a vállalat nyereségfolyama lehetővé tegye a tartós működőképességet.” (Chikán, 2011)

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata A versenyképesség értelmezése 1.A vevők legfontosabb értékdimenzióinak azonosítása 2.Képességek, részképességek és erőforrások kiépítése

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata A vállalati versenyképesség két összetevője Versenyképesség KépességekVevői érték Rész- képességek ErőforrásokDirekt értékdimenziók Indirekt értékdimenziók Gelei,2005

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Vevői érték Általános megfogalmazás: a vevő szubjektív véleménye arról, hogy a kapott termék és szolgáltatáscsomag mennyiben felelt meg elvárásainak. (Parasuraman, 1985) Vevői érték akkor képződik, ha a vevő adott tranzakcióból származó haszna meghaladja a kapott termék és szolgáltatáscsomag tulajdonlásának teljes költségét. (Chikán-Demeter, 2003)

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata A versenyelőny Hagyományosan: – Ár – Minőség – Rugalmasság – Megbízhatóság – Központi termékekhez kapcsolódó szolgáltatások Fontos értékdimenziók kimaradnak

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Értékdimenziók I. Mandják et al.(2000) – Csere epizód szinten: termék és szolgáltatáscsomag jellemzői – Kapcsolati szinten: hosszabb távú együttműködés alatt létrejövő – Hálózati szinten: kapcsolatrendszer Walter et al. (2001) – Direkt értékdimenziók: Profit dimenzió Mennyiségi dimenzió Biztonsági dimenzió – Indirekt: Innovációs dimenzió Piaci dimenzió Felderítő dimenzió Hozzáférési dimenzió

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Értékdimenziók II. Möller és Törrönen (2003) A BESZÁLLÍTÓ POTENCIÁLIS ÉRTÉKDIMENZIÓI A beszállító gazdaságossági funkciója Profit funkció Volumen funkció Biztonsági funkció A beszállító hatékonysági funkciója Innovációs funkció A beszállító hálózati funkciója Piaci funkció Felderítő funkció Hozzáférés funkció Direkt értékdimenziókIndirekt értékdimenziók

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Stratégiai menedzsment erőforrás alapú megközelítése A vállalatok versenyképessége szervezeti szintű hatékonyság-előnyökből származik – Erőforrások: termelési-működési tényezők, amelyek megvásárolhatóak a különböző tényezőpiacokon (Grant,2002 ) Megfogható: vállalat létesítményei, pénzügyi sorai, pénzügyi erőforrásai Megfoghatatlan: alkalmazott technológia, hírnév, márkanév Humán erőforrás: egyéni készségek, tudás Interakció Koordináció Együttműködés

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata A versenyképesség kompetencia alapú struktúrája

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata A primer kutatás bemutatása Módszertan: – Kvalitatív kutatás: 46 db mélyinterjú – Kvantitatív kutatás: kérdőíves megkérdezés

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata A beszállítói kapcsolatok kiépítése A vállalat vezetőjének a kapcsolati tőkéje (9) Az anyavállalat által kiépített, már működő vállalati kapcsolatok (15)

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata A siker kulcsa 1.Szakképzett munkaerő, minőségbiztosítás (10) 2.Széles termelőkapacitás (8) 3.Kedvező logisztikai adottságok (7) 4.Minőségi termelés, tudás, széles portfólió, széles piac,likviditás, versenyképes ár (5) 5.Megbízhatóság (4) 6.Rugalmasság (3) 7.Multinacionális vállalatszemlélet, precizitás, fiatalos lendület, innováció, átláthatóság (2)

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Hiányos beszállítói értékdimenziók A szakképzett munkaerő hiánya (18) Késedelmes szállítás (12) – a válság utóhatása Gyors árváltozás, beszállítókkal szembeni kiszolgáltatottság (8) Vevő határozza meg a beszállítót (7) Szállítási határidő kitolódása, munkaerő képzése saját erőből, nincs hazai beszállító (4) A beszállítókkal szembeni érdekérvényesítés nehéz, alapanyagár-változásának költségei (3) Fizetési határidő csökken, tömegtermékek beszerzése könnyebb (2)

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata A magyar beszállítók Késedelmes szállítás Minőségi problémák Stratégia hiánya Technikai felszereltség, fejlettség hiánya Piaci bizonytalanság Állami támogatások hiánya Hazai vállalatok jogi védelmének hiánya

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Összegzés Referencia és kapcsolatok nélkül lehetetlen a beszállítói körbe való bekerülés Első sorban a középvállalatoknak kell a kapcsolataikat elmélyíteni Hazai beszállítók: –Minőségi, időbeli problémák –Zárt beszállítói rendszer –Külföldi beszerzések –Piaci ösztönzők hiánya

A beszállítói hálózat sikerességének vizsgálata Felhasznált irodalom Chikán, A. (2001): A hazai versenyképességi kutatások koncepcionális kerete és gyakorlati relevanciája; „A versenyképesség koncepcionális háttere és alakulása a XXI. Század küszöbén” című tudományos konferencia előadáskötete; BKÁE Vállalatgazdaságtan Tanszék Gelei, A (2005): Beszállító típusok és azok alapvető képességei a hazai autóipari ellátási láncban; PhD Kutatási tervezet, Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi kar, Vállalatgazdaságtan Intézet, Logisztika és Ellátási Lánc menedzsment Tanszék Chikán, A.-Demeter, K. (szerk.) Értékteremtő folyamatok menedzsmentje, Aula Kiadó, Budapest. Parasuraman-Zeithalm-berry (1985): A conceptual modell of service quality and its impication for future research; Journal of Marketing, No.3. Mandják, T.-Durrieu, F (200): Understandig the non-economic value of business relationshis; 16 th Annual IMP Conference, Proceedings, CD Rom, Bath, Walter at al (2001): Value-cration in buyer – seller relationships, theoretical considerations and empirial results from a supplier perspective; Industrial Marketring Management, 30, Möller, K.E.K.-Törrönen, P. (2003): Business suppliers value creation potential – A capability based analysis; Industrial Marketing Management, 32, Grant, R.M. (2002): contemporary Strategy Analysis, Blackwell Publishers, Massachusetts, USA.

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Mobilitás és környezet Járműipari, energetikai és környezeti kutatások a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régióban A projekt a Magyar Állam és az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TAMOP-4.2.1/B-09/1/KONV

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!