A MÉCS munkája Vörösmarty Mihály Ipari Szakképző Iskola és Kollégium Hári Józsefné MÉCS vezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Matematika és módszertana
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Könyvtárhasználati verseny
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Értékelés a pedagógiában
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Gyermekvilág régen és ma
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Az országos mérések megújult rendszere
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
DARUS a gyermekekért.
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Szakiskolai fejlesztési program
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
MICS-MÉCS-PÉR (vitaindító)
Előadás másolata:

A MÉCS munkája Vörösmarty Mihály Ipari Szakképző Iskola és Kollégium Hári Józsefné MÉCS vezető

A MÉCS célja  Olyan mérés – értékelési rendszer részle- tes kidolgozása, amely lehetővé teszi a szakma tanítás – tanuláshoz elengedhe- tetlen kompetenciák elsajátításának: elősegítését elősegítését ellenőrzését ellenőrzését eredmények dokumentálását. eredmények dokumentálását.

Kik végzik a munkát?  MÉCS csoport: Tóth Katalin Hári Józsefné Szöllösiné Szalay Anna Jászter Gabriella  A feladatokra célcsoportokat hozunk létre, így a MÉCS laza szerkezetű, koordinálást végző, nagy létszámú

A MÉCS feladata  A célként kitűzött mérés – értékelési rendszer kidolgozása rész feladatokra bontás feladatokhoz célcsoport létrehozás eredmények összegyűjtése koordinálás  Adatok szolgáltatása a D komponens, iskolave- zetés és a pedagógusok részére  Tanítási stratégiákat támogató módszerek ösz- szegyűjtése, bemutatása

 A célhoz illeszkedő mérőlapok készítése  Tudáselemek kidolgozása, elsajátítási szint kö- vetéshez

Eddig elvégzett munkáink  Belépő szint mérése: Kompetencia alapú mérőlapok készítése Belső standard kialakítása Követő mérések rendszerének kidolgozása Hozzáadott pedagógiai érték meghatározása  Pedagógiai módszerek eredményességének vizsgálata: alkalmazott pedagógiai módszerek összegyűjtése, értékelése megtanítási stratégiákat támogató módszerek összegyűjtése, bemutatása, értékelése

 Tudáselemek kidolgozása Faipar Faipar Épületgépészet Épületgépészet Építészet szakmacsoport Építészet szakmacsoport Matematika Matematika Magyar nyelv Magyar nyelv Matematika építőiparfaipargépészet tudáselem felismerés felidézés mintaköve tés Új szit-ban alk. felismerés felidézés mintakövet és Új szit-ban alk. felismerés felidézés mintakövet és Új szit-ban alk.

Építőipari alapismeretek tudáselem felismerés felidézés mintakövetés Új szituációban alk.

Belépő szint mérésének tervezése ProblémákMegoldások Összehasonlíthatatlanok az osztályok, évfolyamok a változó beiskolázási eredmények miatt Eredményeket háttér adatokkal együtt rögzítjük Nagyon sok időt rabol a mérés A lehető legrövidebb mérőlapok elkészítése, mérések összehangolása A pedagógusok a számítógépes adatrögzítést nem végzik el szívesen Adatrögzítő alkalmazása Mérőlapok titkosságának megőrzése Azonos időben írta meg minden osztály Követő mérések tervezése „Azonos” mérőlap használata a követő mérésnél is Külső eredményhez viszonyítás Másik két iskola bevonása

Kompetencia alapú mérőlapok készítése ProblémákMegoldások Nincs, vagy nagyon kevés a rendelkezésre álló minta Készíteni kell egy elfogadható minőségűt Olvasás, szövegértés, kommunikáció Matematikai „műveletvégzés”, „problémamegoldás” Idegen nyelvi kommunikáció (Angol, Német) Validitás??? Mérőlapok titkosságának megőrzése A készítőknek érdeke, hogy ne kerüljön nyilvánosságra, mert újat kell akkor készíteni Kompetenciák kiválasztása, mit mérjünk

Belső standard létrehozása ProblémákMegoldások Legrövidebb háttér kérdőív Szülők iskolai végzettsége, könyvek száma, számítógép, Internet, család anyagi helyzete Háttér kérdőív Tantárgyi mérési eredmények Mérési eredmények „titkosságának” megőrzése Minden iskola csak a saját eredményeit ismeri, viszonyítási alap a másik két iskola átlaga

Követő mérések rendszerének kidolgozása ProblémákMegoldások Milyen gyakorisággal mérjünk? 9. év végén próbamérés „új” lappal, 10. végén záró mérés, 12. végén ellenőrzés (mit felejtett?) Milyen mérőlappal? Lehetőleg azonos mérőlappal Anonimitás? Adatok nem kapcsolhatóak össze, kódolás, kódnyilvántartás kéne.

Összefoglalva  A mérést elvégeztük, az alapadatokat rögzítettük a 9. évfolyamon  9. év végén kontroll mérés  Az osztályfőnökök, az osztályaik eredményét megkapták a tantárgyi és a háttér kérdőív ered- ményeinek áttekintéséhez a személyre szabott segítségnyújtáshoz

A szakmai kompetenciát megalapozó tudáselemek  Értő olvasás  Információközlés, visszakeresés  Lényegkiemelés  Vázlatkészítés  Jegyzetelés

Az egységesen alkalmazott értékelési szempontok  A követelmények ismertetése  Belépő- és záró tudásszint mérés  A tudásszint-értékelés tárgya, eszköze: szóbeli-, írásbeli felelet, gyakorlati feladat, feladatlap (teszt), témazáró (nem teszt), röpdolgozat, házi feladat, egész órai teljesítmény, egyéni feladat, projektmunka  A háttértényezők hatásának vizsgálata  A külső mérések eredményeinek hasznosítása  Követő mérések végzése osztályonként, évfo- lyamonként

 A tanulók fejlődésének saját korábbi szintjükhöz képest történő megállapítása  Az eltérő tanulói képességek adott osztályon belüli figyelembevétele a feladatlap készítésénél  Az írásbeli mérések rendszere a munkaközössé- gekben  Közös rendszer a pontok osztályzattá alakításá- ra  Az osztály tudásszintje alapján felzárkóztató il- letve tehetséggondozó foglalkozások szervezé- se

A tanulóktól elvárt alapvető ismeretek és készségek  Kulturális alapkészségek (olvasás, számolás, írás)  Kommunikáció  Problémamegoldó készség  Együttműködési készség  Önismeret  Informatikai alapkészség  Idegen nyelv ismerete  Tanulási technikák ismerete

Fejlesztési célok  Motivációs modul kidolgozása  Szöveges értékelés alkalmazása  Egyéni haladási napló vezetése  A közismereti, szakmai és gyakorlati tárgyak ér- tékelési tevékenységének hatékonyabb össze- hangolása  A külső mérésékhez hasonló kompetenciákat mérő feladatlapok alkalmazása

 A feladatlap – készítés módszereinek általános- sá tétele  Az alapműveltségi vizsga több tantárgyban törté- nő megszervezése  A módszertani kultúra fejlesztése

Építőipari alapismeretek tudáselem felismerés felidézés mintakövetés Új szitu.ban alk. Mérési alapismeretek (hosszúság mérés) x Terület, térfogat mérés illetve számolás x Mértékegység váltása x Tömeg-, hőmérséklet- időmérés x Építőipari anyagok (anyag-felismerések) x Szabványbetű írás X Síkmértani szerkesztések X Méretezés, arányok X Vetületi ábrázolás X Axonometrikus ábrázolás X Alap fakötések X MűhelyrendX RajzeszközökX A fa megmunkálása X Fűrészek, fűrészelés, gyaluk, gyalulás, vésők, fúrók x Forgácsnélküli alakítás x Ragasztás alapjai x

Épületgépészeti alapismeretek Tudáselem felismerés felidézés mintakövetés Új szitu.ban alk. Matematikai alapműveletek X Számolás törtekkel X Hatványozás és azonosságai X Négyzetgyökvonás és azonosságai X SI mértékegység-rendszer X Halmazállapot változások X Hőmennyiség számítás X HőtágulásX HidrosztatikaX Műszaki ábrázolás alapjai X Vetületi ábrázolás X Csonkított testek ábrázolása X Axonometrikus ábrázolás alapjai X Műszaki rajz alapjai X Metszetek származtatása X Egyszerű és összetett metszetek X Méretháló felépítése X

Amit még szeretnénk elvégezni  Jobban összehangolni a méréseket iskolán belül és a három iskolával  Megtanítási stratégiákat támogató, pedagó- giai módszerek szélesebb körű alkalmazását segíteni  Adatbázis feltöltése  Szakma elsajátításához szükséges elenged- hetetlen kompetenciák, elsajátítási szintekre kidolgozott egyéni, tanulás követési folyamat kialakítása

Köszönöm a figyelmet Vörösmarty Mihály ISZKI MÉCS csoportja Elérhetőség: