0 Pénzügyi márkaépítés és CSR Kapcsolat: Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi Zrt. +36-20-339-0549.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az ellátottjogi képviselő feladata az
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
„Út a munkához”program
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Új pályainformációs eszközök - filmek
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Az EU támogatások ellenőrzésének rendszere
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

0 Pénzügyi márkaépítés és CSR Kapcsolat: Hajna Csongor kommunikációs csoportvezető, Provident Pénzügyi Zrt

1  Miről lesz szó?

2  Két márka kölcsönhatásáról …  … és a kölcsönhatás pozitív eredményeiről.

3  Az egyik márka

4 Az IPF és a Provident Pénzügyi Zrt.  IPF – nemzetközi pénzügyi nagyvállalat  International Personal Finance  a londoni tőzsdén jegyzik (FTSE 250)  Brit gyökerek, 125 éves tapasztalat  2,100,000 ügyfél világszerte  Magyar leányvállalat: Provident Pénzügyi Zrt.

5  Gyors kölcsön szolgáltatás  az ügyfél otthonában történő (választható) kiszolgálással: 48 órán belül  Alacsony hitelösszegű (30, ,000 HUF)  Rövid futamidejű (30/45/60 hét)  Szabad felhasználású  Kezes és fedezet nélkül  Alapesetben átutalással, azonban az ügyfél kérheti az otthoni, készpénzben történő kiszolgálást A Provident Magyarországon

6  A másik márka

7  Provident kezdeményezés („CSR”…)  Partnerszervezetekkel együttműködésben  Családok gazdálkodási ismereteit bővíti  cél a pénzügyi öngondoskodás  Képzés + szemléletformálás  helyi oktatási projektek civil partnerekkel  2008-ban indult  nincs kitűzött végdátum Családi Kasszasikerek

8 A jó hír

9  92 % elégedett a kiszolgálás gyorsaságával és hatékonyságával  90 % tartja könnyen érthetőnek a kölcsönszerződést  93 % elégedett a képviselők munkájával  90 % elégedett az ügyfél otthonában történő kiszolgálással  A fenti indikátorok évről évre javulást mutatnak Tapasztalatunk szerint … A Provident ügyfelek elégedettek, és továbbajánlják a szolgáltatást ismerőseik körében. Ügyfeleink 20%-a ajánlás alapján keres fel bennünket. Ez üzleti sikerünk egyik fontos eleme. Ügyfél elégedettség ‘Usage & Attitude Survey‘ 2009

10 A nem olyan jó hírek

11 Közbeszédtémák 2010 Q2 SOKAT beszélnek a gazdaságról, és NEGATÍV fogalmak uralják a tematikát.

12 Gazdasági közbeszédtémák 2010 Q2 A gazdasági témák jelentős része NEGATÍV, és pénzintézetekhez köthető.

13 A magyar pénzintézetek … (2010 Q1) az utca embere szerint %

14 A pénzintézetem … (2010 Q1) az utca embere szerint %

15 A válság hatása az utca emberének véleménye tükrében

16 A Provident reputációja (2010 Q1) az utca embere szerint

17 Ez hogy lehet … ? ?! Az ügyfél szeret Az utca embere nem szeret

18  Alacsony pénzügyi edukációs szint  A modell kevéssé ismert a magyar piacon extra szolgáltatások  magasabb hitelköltség THM, kamat téves percepciója (még mindig…)  A döntéshozók és a média is felvilágosításra szorul THM-et összetévesztik a szolgáltatási díjjal / profittal (!)  Speciális gazdasági és politikai környezet pénzügyi válság  érzékenyebb közélet folyamatos „kampánykörnyezet”  2008-ban és 2009-en átpolitizált kritikák Kommunikációs környezet

19 Mi következik ebből? Pénzügy szemléletformálás, edukáció, alapvető pénzügyi ismeretek átadása.

20  Provident kezdeményezés („CSR”…)  Partnerszervezetekkel együttműködésben  Családok gazdálkodási ismereteit bővíti  cél a pénzügyi öngondoskodás  Képzés + szemléletformálás  helyi oktatási projektek civil partnerekkel  2008-ban indult  nincs kitűzött végdátum Családi Kasszasikerek

21 Hogyan működik?  Képzési projektek a helyi közösségekben  családsegítő központ, gyermekotthon, …  A partnerszervezetek saját speciális szaktudásukkal járulnak hozzá a programhoz  tananyagfejlesztés  helyi projektek levezetése  helyi partnerek felkutatása, kiválasztása  pénzügyi és egyéb eszközök biztosítása  monitoring, kommunikáció, … Családi Kasszasikerek „Családi Kasszasikerek” Program Partnerek szerepe

22  Balatonalmádi Tréningnap (2010. június 9.)  Pénzügyi öngondoskodás ismeretek szociális szakembereknek 20+ települést érint (regionális), a szakemberek az ismeretanyagot az ügyfélkörükben felhasználják (családgondozás, pedagógia, …)  Mindegyik önkormányzati szakmai szervezet delegált résztvevőt  Az eseményt a szociális bizottság elnöke nyitotta meg „Családi Kasszasikerek” Program Szakmai műhely példa

23  Támogatott képzési projektek  5 helyi pilot 2008-ban Budapest XIII and VIII, Kaposvár, Hernádvécse, Tápiószecső  8 helyi pilot 2009-ben Kistarcsa, Veresegyház, Hatvan, Békéscsaba, Kiskunfélegyháza, Szombathely, Budapest III, Siklós  5 helyi projekt 2010-ben Körmend, Keszthely, Zalaszentgrót, Komárom, Kisvárda  2 regionális tréningnap szociális szakembereknek Szolnok, Balatonalmádi  Partnerségek  3 x ELTE Bibó Kollégium, 9 x Máltai Szeretetszolgálat, 3 x EcoSim Diák Menedzsment Bajnokság, 2 x SOS Gyermekfalu  3 x TÁMOP partnerségek: Banki Hitel Károsultjainak Egyesülete, Sellye, Bonnya 40+ „Családi Kasszasikerek” Program Számokban

24  könnyen érthető tudásanyag  az öngondoskodás alapjai  praktikus tippek a gazdálkodáshoz  letölthető eszközök, kiadványok  beszámolók helyi projektekről

25 „Megéri” a Családi Kasszasikerek? „Mégis, mit adott a Providentnek a Családi Kasszasikerek Program…?”

26  Szeptemberig: 469  kb. 70% (!) branded (2007: 50%) CSR médiamegjelenések 2010

27 CSR  közvéleményformálás  Fejlődő szakmai presztízs  proaktív közvéleményformálás  BCCH CSR munkacsoport vezetése (2010 jan.)  CEU / Közép Európai Egyetem CSR képzés (2010 ápr.)  BeWise HR Esélyegyenlőségi munkacsoport (2010 ápr.)  Magyar Nemzeti Bank „Pénziránytű” Konferencia (2010 jún.)  Donors Forum „Év adományozója” szakértői csoport (2010 júl.)  Common Purpose „Open Ground” döntéshozói workshop (2010 okt.)  KREATÍV Pénzügyi Kommunikációs Konferencia (2010 okt.)  Országos Szociológiai Kongresszus (2010 nov.)  …

28 CSR és Public Affairs  Provident Stakeholder Meeting 2010 (nov. 4.)  Kétirányú kommunikáció az érdekelt feleinkkel zártkörű workshop keretében (szabályozók, törvényhozók, fogyasztóvédők, civil szervezetek, CSR szakma, …)  Családi Kasszasikerek Program és az oktatás  együttműködés más pénzügyi oktatási műhelyekkel  kapcsolatrendszer  szakmai dialógus az oktatáspolitikával  szakértői imázs, bizalom

29 Társadalmi vetületek  tudás  VERSENYKÉPESSÉG  öngondoskodás vs. szociális háló  racionális munkaerőpiaci magatartás  szemlélet  munka- és adómorál  szavazati jog  gazdaságpolitika „Családi Kasszasikerek” Program Társadalmi hatás

30 Élő kapcsolat a társadalommal  Mi történik VALÓJÁBAN a társadalomban?  … amelyben ügyfeleink és a képviselőink élnek  Magyarország nagy munkaadói közé tartozunk (3.000+)  Szociális munkások – nekünk is „szociális védőhálók”  felelős hitelezés a célunk – ügyelünk a kockázatokra  2010: közvetlen interakció kb. 60 szociális szakemberrel  részletes szociális problématérkép 3 régióból  Családi Kasszasikerek Kutatás (I.)  fiatalok gazdasági ismereteit mérte fel  2010 nyarán, 15 oktatási intézményben, országszerte, kvalitatív  részletes eredmények a oldalonwww.csaladikassza.hu

31  Köszönöm a figyelmet!