TÁMOP-3.4.2.A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Educatio Nonprofit Kft.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A szaktanácsadó segítő szerepe
A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATOK MEGÚJULÁSÁNAK SZAKMAI TÁMOGATÁSA, EREDMÉNYEI (TÁMOP B) Kapcsáné Németi Júlia szakmai vezető.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
integrációjának megvalósulása az Asbóth Sándor
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
HEFOP/2005/2.1.5 ˝HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK INTEGRÁLT NEVELÉSE˝ ˝KARÖLTVE˝ TANULÓBARÁT ISKOLAI EGYÜTTMŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSA ZALA MEGYÉBEN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Ismerj meg! Fogadj el! Érzékenyítő team tagjai: Gyurina Éva Hegedűsné Somogyi Beáta Nagyné Tóth Ibolya TÁMOP
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Együtt, eredményesen”
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

TÁMOP A-11/2

A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi) szervezete és működése alkalmassá váljon az inkluzív nevelés megvalósítására, megújuljon az intézmények pedagógiai gyakorlata, megvalósuljon a gyermekek körében megnyilvánuló képességbeli és tanulási szükségleteihez való alkalmazkodás. TÁMOP A-11/2 Új esélyek

Főpályázó: Somogy Megyei Duráczky József Óvoda, Általános Iskola, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Nevelési Tanácsadó és Diákotthon Partnerek: -Dobó István Általános Iskola és Óvoda -Balatonszentgyörgy -Marcali Város Önkormányzat Széchenyi Zsigmond Szakközépiskola és Szakiskolája – Somogyzsitfa- Szőcsénypuszta TÁMOP A-11/2 Új esélyek

1. Együttműködés az együttnevelésért Szervezetfejlesztés - képzési program, modelladaptációs folyamat, amely a résztvevő intézmények működését készíti fel, alakítja át a fejlesztések fogadására és alkalmazására. A programelem része akkreditált képzés, melyen intézményenként 3 fő tanúsítványt szerez, ebből egy fő vezető. A képzésen elsajátítottak beépítésre kerülnek az intézmények pedagógiai programjába, egyéb, működést leíró dokumentumaiba Képzés :képzésen résztvevők: 18 fő TÁMOP A-11/2 Új esélyek

2. Egyéni átvezetési tervek és utánkövetési program kidolgozásához és megvalósításához munkacsoportot hozunk létre a konzorciumi tagokkal közösen. Az átvezetési terveket az intézménytípusnak megfelelően három szinten dolgozzuk ki, és ehhez igazodunk az utánkövetési programok esetében, melyet gyermek/tanulóra dolgozunk ki. résztvevők: befogadó intézményenként 2 fő, összesen 6 fő felkészítés: 6 órában programadaptálás 3x5 órában TÁMOP A-11/2 Új esélyek

3„Projekt – sokféleképpen” Olyan osztálytermi ill. óvodai csoportban megvalósítható projekt kidolgozását és gyakorlati megvalósítását tűztük ki célul, amely mindhárom intézménytípusban és mindegyik életkori szinten megvalósítható, és a közreműködők mindegyikénél meg is valósul. A megvalósításhoz beterveztünk projektpedagógia témakörében akkreditált képzést. A képzés megvalósításával támogatjuk a résztvevők szakmai tudásának növelését, a projektek eredményeinek feldolgozása a horizontális együttműködést támogatja munkacsoport működtetésén keresztül. TÁMOP A-11/2 Új esélyek

4. Elfogadó társadalmi és munkaerő-piaci környezet kialakítása - a hátrányos megkülönböztetés felszámolásához, az elfogadás kiszélesítéséhez, a munkaerő-piaci környezet attitűdváltásához való hozzájárulás a projekt helyszínein megrendezésre kerülő eltérő tartalmú rendezvények keretében, melyek között a kulturális, sport, művészeti éppúgy megtalálható, mint a lehetséges munkáltatók és munkavállalók iskolai találkozója. TÁMOP A-11/2 Új esélyek

5. Fejlesztő iskolai oktatás - megszervezéséhez, megvalósításához kapcsolódó szervezeti és szakmai fejlesztések. 3 fős team közreműködésével TÁMOP A-11/2 Új esélyek

6. Jó gyakorlatok adaptációja - horizontális együttműködés keretében az inkluzív nevelést, befogadó pedagógiai gyakorlatot támogató jó gyakorlatot adaptálunk az együttműködő intézmények részvételével. A szolgáltatói kosárból kiválasztott jó gyakorlat valamennyi közreműködőnél a heterogén tanulói összetételre adaptálható minőségfejlesztési rendszer alkalmazását eredményezi. A jó gyakorlat adaptációs folyamatában 12 fő vesz részt. TÁMOP A-11/2 Új esélyek

7. Diák-MÁS-nap Diákok inkluzív szemléletének kialakulását segítő attitűdformáló rendezvény, mely programelemben a befogadó gyermekközösségek az intézményi együttműködésben részt vevők diákcsoportok képviselőit érinti. Kiemelt feladat a másság elfogadása, a szerepjátékok, a közös cselekvés megélése. A Balaton parti rendezvény a szórakoztató programok mellett a fogyatékos tanulók élethelyzeteinek demonstrálása közbeni megélését is biztosítja, ezzel hozzájárulva szemléletük megváltoztatásához, közvetlen tapasztalat szerzés révén. TÁMOP A-11/2 Új esélyek

8. Nyújtsd a kezed régi és új szereplők bevonása a különböző integrációs formák megvalósításával kapcsolatos tevékenységekbe, gondolunk itt már működő kapcsolatokban a szülőszervezetek, civil szervezetek, fenntartói szereplők megjelenésére, új kapcsolatok kialakítására a felsőoktatási intézmények szakemberi, hallgatói, alternatív munkaerő-piaci szereplők, munkaadók, önkéntesek megjelenésére a projekt nagy rendezvényein TÁMOP A-11/2 Új esélyek

9. IKT-eszközökkel támogatott tanulási módszerekre való felkészülés és azok alkalmazása a részt vevő intézmények pedagógiai gyakorlatából adódó speciális szükségletek kielégítése céljából a résztvevő intézmények pedagógusainak akkreditált képzést szervezünk, bemutató órákat tartunk. Az így elsajátított IKT kompetencia átadása mind a befogadó, mind pedig a sajátos nevelési igényű tanulók esetében lehetőséget nyújt az egyénre szabott differenciálás megvalósítására. intézményenként 2 tanulócsoportban, 2 pedagógus részvételével bemutató órákkal TÁMOP A-11/2 Új esélyek

10. Digitális tartalmak használatára felkészítés – tartalmak, azok használata az oktatási folyamatban, valamint a sajátos nevelési igényű tanulók digitális készségeinek fejlesztése céljából a konzorcium intézményeiben felkészítést tartunk. TÁMOP A-11/2 Új esélyek

11. Infrastrukturális fejlesztés, eszközbeszerzés – a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátórendszerének minőségi javítását szolgálja. TÁMOP A-11/2 Új esélyek

11. Pedagógus továbbképzés az együttnevelés támogatására. a) Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése a középfokú intézményekben (15 fő) b) Figyelemzavar és hiperaktivitás (AD/HD) tanórai kezelése, az együttnevelés lehetőségei (20fő) c) Differenciálás a mindennapi óvodai gyakorlatban (8 fő) d) A differenciálás megvalósításának lehetőségei a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók integrált oktatásában (15 fő) f) A tehetségek felismerése és azonosítása, tehetséggondozó projektek kidolgozása a nevelési oktatási intézményekben (4 fő) TÁMOP A-11/2 Új esélyek

forint TÁMOP A-11/2 Új esélyek

2012. november 1-tő l június 30-ig TÁMOP A-11/2 Új esélyek

Köszönöm a figyelmet! TÁMOP A-11/2 Új esélyek