Önismeret ☺ ☺ SWOT analízis – –Erősségek – –Gyengeségek – –Lehetőségek – –Veszélyek ☺ ☺ Mely szakmai területek, cégek érdekelnek? ☺ ☺ Munkaerő-piaci előnyeim,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az értékmenedzsment új EU-s képzési és minősítés rendszere (Value for Europe) Tarjáni István, CMC, CVS, PVM, TVM, FÓKUSZ-2 Kft - ügyvezető igazgató
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
A Galambos-Lindenfeld Nyelvstúdió pályázatot hirdet
Az „első lépés” TÁMOP
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Munkavállalás az EU/EGT tagállamokban
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Magyar Tudományos Művek Tára
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
A szaktanácsadásról.
Vállalati brosúra A cég általános célkitűzése
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
Bakik az állásinterjún
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
Az álláskeresés technikái, önéletrajz típusok
A gyermeki jogok érvényesítése
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Northwind Traders Kik vagyunk?
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Vállalati brosúra A cég általános célkitűzése
Családi vállalkozások
Intézmény minőségirányítási programja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A HŰSÉGES MUNKAERŐ ARANYAT ÉR
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Önismeret ☺ ☺ SWOT analízis – –Erősségek – –Gyengeségek – –Lehetőségek – –Veszélyek ☺ ☺ Mely szakmai területek, cégek érdekelnek? ☺ ☺ Munkaerő-piaci előnyeim, hátrányaim? ☺ ☺ REÁLIS önértékelés

Miket fejlesszünk? Kommunikáció Prezentációs készség Konfliktuskezelés, stressztűrés Koncentráció Csapatmunka Időgazdálkodás

Mi a karrier? SikerPénz Munka, munkahely ÁllásÍvelőAkadályMegbecsülésElismerésTudásIsmertségBeleélésStresszProblémaProblémamegoldásKapcsolatokHatalomCsaládCél

Álláskeresés fórumai I. KAPCSOLATOK

  Kapcsolati háló   Ismerősök   Legyünk nyitottak ismeretlenekkel történő beszélgetésre is   Rejtett állásokról így szerezhetünk információkat   Hirdetések   Ú jság (heti és napilapok, szórólapok)   Internet - Álláskereső portálok   Jelentkezési lap pontos kitöltése   Valós mobilitás!   Kulcsszavas keresés   Bérigény   Cégek honlapjai Álláskeresés fórumai I.

  Személyzeti tanácsadók   több álláslehetőség egy helyen   ismerik a partner:   HR-esét, esetleg a szakmai interjúztatót,   juttatási csomagját,   a bérkategóriákat,   rejtett álláslehetőségeit.   INGYENES!!!   Állásbörzék, karrier irodák   helyben van   közvetlenebb   tanácsadás   személyes benyomás szerzése   Munkaügyi Központ (tanácsadás, FIP) Álláskeresés fórumai II.

Önéletrajzírás (CV=Curriculum Vitae) Mi a célom? Mi a célom? Teljesítmény-adatlap Teljesítmény-adatlap Saját igényeim, elvárásaim átgondolása… Saját igényeim, elvárásaim átgondolása… Ezeknek megfelelő pozíciót pályázok meg? Ezeknek megfelelő pozíciót pályázok meg?

Önéletrajz típusai  Amerikai típusú: tagolt, jól átlátható Kronologikus: A végzettségek, munkatapasztalatok összegzése fordított időrendben. Kiemeli a tapasztalatlanságot, hiányosságokat. A végzettségek, munkatapasztalatok összegzése fordított időrendben. Kiemeli a tapasztalatlanságot, hiányosságokat. Funkcionális: Kompetencia alapú A megszerzett készségeket, képességeket hangsúlyozza, a hol, mikor kevésbé fontos. Előnye, hogy a „hézagokat” elfedi, a kiválasztott területre, teljesítményre koncentrál. Hátránya, hogy általában kevés ez az infó. Hátránya, hogy általában kevés ez az infó. Kombinált: a leggyakrabban használt. A fentiek hátrányait kiküszöböli, könnyen igazítható!  Európai típusú: EU-ban pályázóknak Hangsúly: készségek, képességek, munkatapasztalat. Europass – sablonos, nem személyre szabott

Az önéletrajz tartalma I. Személyes adatok (Név, szül.idő, lakcím, telefonszám, mail cím) Fénykép (előnyös legyen!) /Karrier célok/ - csak ha van! Tanulmányok - időrendben Szakmai tapasztalatok Röviden jellemezni a munkáltatót és a munkakört, felsorolni a feladatait. Pályakezdők: Szakmai gyakorlatot, szakdolgozati témát, nyári munkát, hallgatói aktivitást, társadalmi munkát.

Az önéletrajz tartalma II. Az önéletrajz tartalma II. Nyelvtudás (Nyelvvizsga megszerzésének Nyelvtudás (Nyelvvizsga megszerzésének éve mellett a nyelvtudás tényleges szintjét!) éve mellett a nyelvtudás tényleges szintjét!) Számítógépes ismeretek Számítógépes ismeretek Speciális ismereteket is! (tervező és grafikai programok, vállalatirányítási rendszerek, stb.) Egyéb képesítések, Egyéb képesítések, tanfolyamok (felsorolásszerűen) tanfolyamok (felsorolásszerűen) Dátum, aláírás Dátum, aláírás Ügyeljünk a helyesírási és a szerkesztési hibákra, szóismétlésre!!! Legyen egységes a stílusa! Ne legyen több 1-1,5 oldalnál! Ne legyen több 1-1,5 oldalnál!

A kísérő/motivációs levél I. 4 fő részből áll: hivatkozás miért én? miért ez a cég, szervezet? személyes találkozás

A kísérő/motivációs levél II.  Az önéletrajz része  Képet ad a fogalmazási stílusodról, tapasztalataidról, elhivatottságodról  Ne legyen sablon! Mindig aktualizálni kell!  Maximum 0,5-1 oldalas  Logikus felépítésű  Legyen szinkronban az önéletrajz stílusával, szerkesztésével  Tartalmazhat olyan plusz infót, ami a CV-ből kimarad (pl. más megyébe költözés okát)  A motivációs levél is egyfajta kísérő levél, melyben a pályázó bővebben kifejti elhivatottságát, elképzeléseit a jövőre nézve.

A kísérő levél tartalma  Ki a címzett? Fontos!  Mi a megpályázott pozíció?  Hol hallottál/olvastál az álláslehetőségről?  Mi keltette fel az érdeklődésedet?  Miért lennél alkalmas erre a pozícióra?  Írj magadról röviden!  Kérj személyes találkozóra lehetőséget!  Dátum, aláírás

Interjú  Előtte tájékozódj a leendő munkáltatóról!  A megpályázott állás elvárásaival, feladataival legyél tisztában!  Interjútól függően szakmai kérdésekre is számítani kell!  Gondold át az önéletrajzodat magyarul, és idegen nyelven is!  Milyen ruhát vegyél fel?  Inkább előbb, mint későn érj oda!  A kézfogásunk, viselkedésünk, testbeszédünk sokat elárulhat  Bízz magadban!

Leggyakoribb kérdések   Kérem, mutassa be pár szóval önmagát!   Mik a tervei az elkövetkezendő 5 évre?   Miért pont minket választott?   Mit tud a cégünkről?   Ön szerint milyen tulajdonságok szükségesek a munkakör betöltéséhez?   Mely képességekben kellene még fejlődnie?   Érte-e valamilyen siker a közelmúltban szakmai téren? Kérem, mondjon egy konkrét példát!   Meséljen el egy olyan esetet, ami kudarcot jelentett Önnek a munkájában, a tanulásban!   Miért gondolja, hogy éppen Önt kellene választanunk?   Ha ma felvennénk, mihez fogna legelőször?   Milyen fizetésre gondol nálunk?

Mit kérdezzen az álláskereső? oPontosan mik lesznek a feladataim? oMár meglévő, vagy új munkakörről van szó? o(Miért üresedett meg a pozíció?) oHogyan épül fel az Önök szervezete? oKinek fogok beszámolási kötelezettséggel tartozni? oMilyen béren kívüli juttatások vannak Önöknél? oMilyen továbbfejlődési lehetőségeim lesznek? oA nyelvtudás fejlesztésére lesz-e lehetőségem? oMilyen munkarendben dolgoznak? oA munkakörülményekre vonatkozó kérdések… oMikorra várható a vállalat visszajelzése az interjúról?

Leggyakoribb hibák  Ha nincs kérdésed a munkáltatóról, betöltendő pozícióról  A tájékozatlanság, érdektelenség!  Túlzott önbizalom - pl. pályakezdő egyből menedzser szeretne lenni  Túlzott lazaság -megjelenésben, öltözetben, kommunikációban  Túlzott merevség - Nem kell izgulni!  Ápolatlanság  A nyelvtudás felmérésére számítani kell!  Irreális bérigény megjelölése  Ha nem közlékeny, határozatlan, nem tudja mit akar, nincs elképzelése a jövőről