A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés 2013. február 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
AZ ISKOLAI RENDSZERŰ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Baranya Megyei Önkormányzat
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Készítette: Mogyorósi Bettina. Az ország kiegyensúlyozott területi fejlődése és a térségei társadalmi-gazdasági, kulturális fejlődésének előmozdítása,
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Nemzeti Területfejlesztési Hivatal A RÉGIÓÉPÍTÉS ÉVE ,3 MILLIÁRD FORINT ÁTADOTT FORRÁS A RÉGIÓKNAK március 17. Kormányszóvivői sajtótájékoztató.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
EURÓPAI FOGLALKOZTATÁSI STRATÉGIA
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Foglalkoztatás-politika
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
SZAKKÉPZÉSI REFORM ÉS A FELNŐTTKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA Dr. Vartman György Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Szakképzési osztályvezető.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Fejér megye szakképzés-fejlesztési koncepciója Összeállította a Fejér Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság 2013 Összeállította a Fejér Megyei.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A foglalkoztatáspolitika és egyéb politikák
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Előadás másolata:

A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.

A szakképzés-fejlesztési koncepció helye és szerepe Közvetlen törvényi szabályozás: A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. tv. „82. § A bizottság a) kidolgozza az iskolai rendszerű szakképzés fejlesztésének az adott megyére vonatkozó, a szakképzés irányainak és a beiskolázási arányok rövid és középtávú tervét tartalmazó koncepcióját (szakképzés-fejlesztési koncepció), amely a megye, illetve a fővárosi területfejlesztési koncepció és területfejlesztési program részét képezi”

A szakképzés-fejlesztési koncepció helye és szerepe  Közvetett jogi szabályozás:  évi XXI. Tv a területfejlesztésről és a terület rendezésről  évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 97.§ (8) bekezdés  1254/2012 Korm. határozat a területfejlesztési politika megújításáról, az új Országos Területfejlesztési és az új Országos Fejlesztési Koncepció kidolgozásáról (3. pont)

A szakképzés-fejlesztési koncepció helye és szerepe  Területfejlesztési koncepció: az ország, illetve egy térség átfogó távlati fejlesztését megalapozó és befolyásoló tervdokumentum, ami meghatározza a térség hosszú távú, átfogó fejlesztési céljait, továbbá a fejlesztési programok kidolgozásához szükséges irányelveket, információkat biztosít az ágazati és a kapcsolódó területi tervezés és a területfejlesztés szereplői számára  Területfejlesztési program: a területfejlesztési koncepció alapján kidolgozott középtávú cselekvési terv, amely stratégiai és operatív programokra épül

A szakképzés-fejlesztési koncepció célja  A munkaerőpiac igényeivel összhangban álló szakképzési rendszer kialakítása, a gazdaság bővülése és a foglalkoztathatóság növelés érdekében  Feltárja a megye szakképzési rendszerének erősségeit, hiányosságait, sajátosságait  A feltárt jellemzők figyelembevételével meghatározza a rövid, közép és hosszú távú irányokat melyek a gazdaság igényeinek megfelelő szakképzési rendszer kialakításához vezetnek  Rávilágít az esetleges párhuzamosságokra, az integrálás lehetőségeire, a hatékony és átlátható szakképzési rendszer kialakítása érdekében

A szakképzés-fejlesztési koncepció lehetséges témakörei  Jogszabályi környezet elemzése  A szakképzés szempontjából releváns intézménystruktúra és kapcsolódó közigazgatási struktúra feltérképezése  A megyére jellemző szakmaszerkezet elemzése  Gyakorlati képzés helyzete (képzési hajlandóság, tanulószerződések száma)  Beiskolázási és kibocsátási adatok vizsgálata  Demográfiai, foglalkoztatási adatok vizsgálata (várható beiskolázási létszám előrejelzése)

A szakképzés-fejlesztési koncepció lehetséges témakörei  Már ismert beruházások lehetséges hatása a szakképzésre, a foglalkoztatásra  A területfejlesztési koncepcióban megfogalmazottak és a szakképzés-fejlesztési koncepció kapcsolatának feltárása, az ebből közvetlenül következő célok, feladatok megfogalmazása  A szakképzés-fejlesztési koncepció és a köznevelés- fejlesztési koncepció kapcsolata  Az alapfokú oktatást érintő javaslatok megfogalmazása a szakképzés hatékonyságának növelése érdekében

A szakképzés-fejlesztési koncepció lehetséges témakörei  A szakképzés eredményességének növelését szolgáló feladatok megfogalmazása A munkaerőpiac és a szakképzés kapcsolatának erősítése Pályaorientáció hatékonyságának növelése (köznevelési kapcsolat) Gyakorlati képzés erősítése (vállalatok bevonása, tanulószerződések számának növelése, eszközfejlesztés, gyakorlati oktatók képzése)  A szakképzési intézményrendszer rugalmassága Az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli szakképzés összehangolása A felsőoktatási szakképzés szerepe A mesterképzés szerepe

A szakképzés-fejlesztési koncepció lehetséges témakörei  A szakképzés finanszírozásának vizsgálata a megye vonatkozásában A szakképzéshez kapcsolódó hazai és EU-s források felhasználásának hatékonysága és a hatékonyság növelésének lehetőségei A képzési kínálat esetleg szükséges területi elosztásának lehetőségei A képzési kapacitás hatékonyabb kihasználása  Esélyegyenlőség biztosítása  A rendelkezésre álló adatok, információk párhuzamosságának megszüntetése, az átjárhatóság elérhetőség megteremtésének lehetősége

Szakmaszerkezet meghatározása  A koncepcióban vizsgálandó a korábbi RFKB döntések érvényesülése  A szakképzési irányok és beiskolázási arányok évenként történő meghatározása (a koncepció folyamatos felülvizsgálatát teszi szükségessé)  Megyei szinten és fenntartónként meghatározott beiskolázási arányok, szakképesítésenkénti beiskolázási létszám meghatározásával (Szt. 84.§ (5) bekezdése szerint)

Szakmaszerkezet meghatározása  Az MFKB-k a javaslattételhez:  a demográfia adatokat,  a beiskolázási adatokat,  a foglalkoztatási adatokat,  a szakképzett munkaerővel kapcsolatos keresleti adatokat (MKIK-GVI kutatás) használják fel  NGM álláspont szerint 2013-ban is csak az iskolai rendszerű szakképzésre (a felnőttoktatást is beleértve)  Javaslattétel határideje március 29.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Köpeczi Bócz Attila programkoordinátor