Másjus 10-én iskolánk diáksága egy felejthetetlen utazáson vehetett részt Hortobágyon.Itt betekintést nyerhettünk a Madárkórházba,illetve a helyi turistalátványosságokat is szemügyre vehettük.Az időjárás is kegyeibe fogadott bennünket,így nem maradhatott el a határtalan jókedv sem,ami végigkísért utunkon.
Madárklinika Az alapítvány székhelyén a Hortobágyi Madárkórház, műtővel, röntgennel, laborral és a kor színvonalának megfelelő műszerezettséggel felszerelt rendelőjében több száz védett madár kezelésre szorul. A madaraknak megfelelő elhelyezésükhöz szükséges kortermek és röpdék folyamatban vannak.
A röpdékben megtekinthetők a kezelt páciensek, de a beteg madarak egy részének a gyógyulását is zavarja a látogató forgalom
Hortobágyon, a Madárkórház Alapítvány az országban egyedül álló kórházat működtet. Az intézmény az egész ország területéről, de főként a Hortobágyi és Bükki Nemzeti Parkból bekerülő, sérült, beteg, védett madarak állatorvosi ellátását, kórházi ápolását és rehabilitációját végzi. Az évente beérkező beteg közül % visszakerül a természetbe.
A hortobágyi Madárkórház Alapítvány 12 éve állatvédő civil szervezetként sérült, védett madarak ellátásával, gyógykezelésével foglalkozik. Ebben a látványkórházban egyirányból átlátható, hangszigetelt üvegablakokon át a látogatók betekinthetnek a lábadozó madarakhoz és a műtőbe is. Végignézhetik a gyógyulás folyamatát. Meggyőződésünk, hogy a látogató szembesülve a sokszor jóvátehetetlen vagy csak nagyon nagy erőfeszítések árán gyógyítható, emberi felelőtlenség miatt történt károkozás következményeivel, megváltoztatja a szemléletét, és igyekszik másokra is hatni.
A madárklinikán mindenkinek a fekete holló tetszett a legjobban. A hollót Negrónak hivták, aki mindig azt hajtogatta,hogy Szevasz Negró.
Hortobágyi tankcsata emlékmű A hortobágyi páncéloscsata a második világháború egyik 1944-ben lezajlott ütközete volt, amelynek tiszteletére állították fel az emlékműt.
A kilenclyukú híd A hortobágyi Kilenclyukú híd egy régi fahíd helyén épült klasszicista stílusban 1827 és 1833 között Povolny Ferenc tervei alapján. Az 1697-ben épült fahíd a nagy forgalom miatt elhasználódott, így egy idő után már nem felelt meg a követelményeknek, egyre többet kellett javítani, és a fenntartása is egyre több pénzbe került. A debreceni marhakereskedők csordahajtásai a tiszai árvizek idején ezen a hídfőn vonultak Szolnok felé, és onnan Bécsbe.
A csordahajtók gyakran kijátszották a vámot, és nem, vagy pontatlanul vallották be a hídon áthajtott állatok számát. Ennek elkerülése végett Debrecen állandó őrséget állított a hortobágyi hídra. A város 1825-ben határozta el a régi híd lebontását és helyette új kőhíd építését.
Amikor minden látnivalót gondosan szemügyre vettünk és végignéztünk,még egy 10 percet maradtunk fagyizni. Miután mindenki elfogyasztotta amit vásárolt,elindultunk az autóbusz fele. Kifáradtan a vissza fele úton Debrecenbe legtöbben elaludtak. A hortobágyi út során újabb ismeretekkel gazdagodva tért véget a keddi nap.