2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Bölcsészettudományi Kar
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
Mesterképzés az EKF-en
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A megújuló tanárképzés
Pázmány Péter Katolikus Egyetem Angol-Amerikai Intézet
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
DE BTK Neveléstudományok Intézete Neveléstudományi MA.
Továbbtanulási tájékoztató
A tanárképzés szerkezete
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Lejtmenetből lendület
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Alkalmazott Humántudományok Intézete
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Neveléstudományi mesterszak
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Andragógusok a pályán, miben segíthet a múzeumandragógia?
A KÉPZÉSI ÉS KIMENETI KÖVETELMÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁNAK ELSŐ TAPASZTALATAI
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

2016. január 29. Dr. Szabolcs Éva egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet Neveléstudományi mesterszak az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán

120 kredit, 4 félév A mesterképzési szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség oklevélben szereplő megjelölése: – végzettségi szint: mesterfokozat (magister, master; rövidítve: MA) – szakképzettség: okleveles neveléstudomány szakos bölcsész

Képzési szakasz Főbb tanulmányi területek Kredit Közös szakasz Alapozó és törzsképzés 48 Szabad sáv Szabadon választható 10 Differenciált szakasz Szakirány42 Szakdolgozat20

Törzsanyag: elsősorban rendszerező – szintetizáló előadások Szakirányok: szemináriumok, gyakorlatok, egyéni munkaformák, önálló hallgatói munka Szabadon választható: érdeklődés szerinti kurzusok Szakdolgozat kiemelt szerepe

A mesterképzési szakon végzettek alkalmasak: a nevelés- és oktatásügyben, a köz- és felsőoktatásban kutatói és/vagy alkalmazói feladatok ellátására pedagógiai rendszerek fejlesztésében, működtetésében és irányításában való részvételre, a szakterületre vonatkozó magyar és idegen nyelvű információ feltárására és elemzésére, a nevelés- és oktatásügy eredményeinek hazai és nemzetközi fórumokon való kommunikálására, jó szövegalkotásra, önálló tanulással meglevő képességeik fejlesztésére és új kompetenciák kialakítására

A 2015/2016-es tanévben választható szakirányok kora gyermekkor pedagógiája szakirány, nappali és részidős képzés; felsőoktatás-pedagógiai szakirány, nappali képzés; intézményfejlesztő szakirány, részidős képzés

a kora gyermekkor pedagógiája szakirányon végzettek képesek: az intézmények nevelési stratégiájának pedagógiai megalapozására, a nevelés szervezeti kereteinek és pedagógiai kultúrájának fejlesztésére, sajátos nevelési feladatok megfogalmazására, szakértőként megoldásukban való aktív részvételre, a pedagógusok munkájának támogatására, közreműködésre egyes gyermekek és gyermekcsoportok fejlesztésében, nevelésében, vonatkozó programok kialakításában, megvalósításában való részvételre, kora gyermekkori pedagógiai kutatások végzésére.

Intézményes nevelés a 3-12 éves korban A gyermeki világkép Kora gyermekkor és idegennyelv tanulás

a felsőoktatás–pedagógia szakirányon végzettek képesek: – felsőoktatási fejlesztések tervezésére, támogatására, értékelésére, – szakértőként részt venni a felsőoktatási menedzsment munkájában, – felsőoktatás-pedagógiai kutatások végzésére.

Az elektronikus tanulás módszerei Értékelés és minőségfejlesztés a felsőoktatásban Az ifjúkor és a felnőttkor pszichológiája

Az intézményfejlesztés szakirányon végzettek képesek: – oktatási intézmények működésének megismerésére, elemzésére, értékelésére, fejlődési lehetőségeinek feltárására; – a pedagógiai intézményfejlesztés elméleti és gyakorlati kérdéseiben tudásuk továbbfejlesztésére és alkalmazására; – az iskolai innovációkban a helyi társadalmi igényeknek, elvárásoknak megfelelő intézményi fejlesztő munkára.

Reform-és alternatív pedagógiák és az iskolafejlesztés Az iskola antropológiája Információs társadalom és intézményfejlesztés

Oktatói vélemények a szakról elemző-kutató tevékenységre ösztönöz hallgatók előzetes ismereteinek gazdagsága „erős elméleti hátterű bemenetet biztosít a doktori iskolába” hallgatók attitűdjeinek, szemléletének változása a végzettek a közoktatási innovációk motorjai lehetnek

Hallgatói vélemények a szakról Sokrétű, újszerű képzés, elmélyültebb pedagógiai tudás Közös gondolkodás Együttműködésre épülő, interaktív módszerek

Hasznos információk a jelentkezéshez A mesterképzésbe történő belépésnél előzményként elfogadott szakok: Teljes kreditérték beszámításával: pedagógia (pedagógia szakos nevelőtanár), konduktor, tanító, óvodapedagógus, gyógypedagógus, csecsemő-és kisgyermeknevelési alapképzési szakok Meghatározott feltétellel számításba vehető alapképzési szakok: andragógia (művelődésszervező, személyügyi szervező, munkavállalási tanácsadó, humán szervező), viselkedéselemző, szociálpedagógia (szociálpedagógus).

Felvételi beszélgetés Felvételi szakmai beszélgetés (legfeljebb 90 pont) – A felvételi elbeszélgetésre a felvételiző egy olyan 10 perces ppt-s prezentációt hozzon magával (pl. pendrive-on), amely az alábbi témák egyikét dolgozza fel a megjelölt és a felvételiző által felkutatott, további fontosnak gondolt szakirodalom alapján:

1. a Waldorf pedagógia Magyarországon – Hat tételben a 25 éves Pesthidegkúti Waldorf Iskoláról. Új Pedagógiai Szemle. 2014/ – Vekerdy Tamás: Waldorf-óvodák, Waldorf- iskolák - a Waldorf-pedagógia honosítása Magyarországon. Iskolakultúra

2. esélyegyenlőség, méltányos oktatás – Perjés István: Gyakorlatiasság, kreativitás és józan ész. A finn oktatás paradoxonjai? Új Pedagógiai Szemle. 2014/ – Hrubos Ildikó: A társadalmi esélyegyenlőtlenségek új szinterei a felsőoktatásban. Iskolakultúra. 2012/

3. családi és iskolai nevelés kapcsolata – Nyitrai Ágnes – Darvay Sarolta: A mese és a játék jelenléte a kisgyermekes családok életében. Iskolakultúra. 2013/ – Podráczky Judit – Hegedűs Judit: Család és intézményes nevelés kapcsolata a hazai kutatásokban. in: Szövetségben. Tanulmányok a család és az intézményes nevelés kapcsolatáról. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest,

Értékelési szempontok - olvasottság - a szakirodalom feldolgozásának mélysége - nyelvi kifejezőkészség - az elkészített prezentáció tartalmi és vizuális megformáltsága - önálló véleménynyilvánítási képesség.

Viszontlátásra!