Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) az önkormányzati hivatalok dolgozóinak ÉLETPÁLYÁJÁÉRT Megyei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

A Kormányzati szolgálati és a közszolgálati jogviszony
Választások és döntések A közszolgálati életpályamodell
„ A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Projektgazda: Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége (TÖOSZ) Partnerek: • Norvég Helyi.
PÁRBESZÉD és PARTNERSÉG a Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete nézőpontjából Előadó: Boros Péterné főtitkár.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében
6. előadás.
Marosi Ildikó PPKE ÁJK május
Közszolgálati jog Díjazás a közszolgálatban 10. előadás 2013
Közszolgálati jog 1. előadás február 15
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Lendületben az ország! 1 Kormányszóvivői tájékoztató A Prémium Évek Program bemutatása november 4.
ADÓTÖRVÉNYVÁLTOZÁSOK Évi LXXVII tvr.. SZJA ADÓTÁBLA A évtől az összevont adóalapba tartozó jövedelmek esetében a személyi jövedelemadó alapja.
A fogyatékos, pszichiátriai és szenvedélybeteg ellátás tekintetében.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
A vállalkozási lehetőségekről gyermekgyógyászként Dr. Masszi György.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
KORÓZS LAJOS ÁLLAMTITKÁR SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM A Nyugdíjasokat érintő kérdésekről (2009)
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
A területi államigazgatás átalakítása
A papír alapú egzisztenciától a személyre szabott értékelés igényéig: a munkaköröket meghatározó szabályozás hatásai huszonkét év tükrében Dr. Horváth.
A nyugdíjazás lehetőségei és aktuális kérdései
A közszolgálati jogviszony tartalma
A köztisztviselők jogállásáról…
Közszolgálati jogviszony létesítése
A kormánytisztviselők jogállásáról szóló évi törvény
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A magyarországi és a villamosenergia-iparban működő szakszervezetek helyzete és kilátásai a szervezettség tükrében Tagtoborzás az EVDSZ – nél, ágazati.
Üzemi Tanács Általános ismertető
A MUNKAVÁLLALÁS ALAPVETŐ SZABÁLYAI
Az önkormányzati érdekképviselet Magyarországon. I. A keletkezés 1989 –
A MUNKAJOGI SZABÁLYOZÁS RENDSZERE
Munkára képes állapot ellenőrzésének anomáliája a munkahelyen Poór László ügyvezető.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Könyvelői klub Bérkompenzáció Bérkompenzáció Magyar Közlöny: évi 157 száma 299/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet A munkabérek nettó értékének.
Összehasonlító példák ‏ 2015/2016 II. Dr Lakatos Mária: ADÓZÁS I.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL „A évi közszolgálati ellenőrzések tapasztalatai.” Jegyzői értekezlet – Heves Megyei Kormányhivatal december 3.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Kormányszóvivői Iroda Cselekedni most és mindenkiért Adatok és tények a Medgyessy-kormány egy évéről május 24.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) Az önkormányzati köztisztviselők életpályájáért TÖOSZ POLGÁRMESTERI.
Megyei Polgármesteri Fórum 2017.
JEGYZŐI ÉRTEKEZLET március 6.
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Összehasonlító példák
A polgármesterség változásai Veresegyház október 15. Dr
A közszolgálati Tisztviselők jogviszonya
Pécs, március 6. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
GP Consulting Pénzügyi Tanácsadó Kft.
A MUNKAVISZONY FOGALMA ÉS AZ MT. HATÁLYA
A MUNKAJOGI SZABÁLYOZÁS RENDSZERE
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
Foglalkoztatás a közszférában
A MUNKAJOGI SZABÁLYOZÁS RENDSZERE
„Út a munkához”program
A Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács tevékenysége
A KÖZSZOLGÁLATI TISZTVISELŐK JOGVISZONYA
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) az önkormányzati hivatalok dolgozóinak ÉLETPÁLYÁJÁÉRT Megyei Polgármesteri Fórum Boros Péterné MKKSZ Főtitkár Szakszervezeti Együttműködési Fóruma (SZEF) Konföderáció Alelnöke

Jogalkotási előzmények A 2001-től hatályos Köztisztviselők jogállásáról szóló törvény a karrierelvű és európai színvonalú életpálya modell bevezetését tette lehetővé. Az a törvény garantálta a kiszámíthatóságot, bizonyos mértékben a foglalkoztatási biztonságot, és szavatolta az érdemeken alapuló előmenetelt is. Ennek nyomán javult a közszolgálatban dolgozók jövedelmi helyzete A március 1-étől hatályos – a Közszolgálati tisztviselőkről szóló – törvény. Ennek egyik deklarált célja, a civil és a fegyveres közszolgálat átjárhatóságának megteremtése. A másik jelentős paradigmaváltás: a karrierelvet felváltotta a szolgálati elv. Probléma ugyanakkor az, hogy e törvényi változásokhoz nem járult többlet forrás. 1

Az MKKSZ-nek a JÓ ÁLLAM Az államhatalom mindenkori birtokosai – a szolgálati jellegű munkavégzés elrendelése, ezzel kapcsolatos elvárások, és a mindenre kiterjedő szigorú követelmény támasztás mellett – a jól teljesítő közszolgálati dolgozókat megfelelő védelemben részesítik, és munkájuk értékével arányos javadalmazást biztosítanak számukra. JÓ ÁLLAM 2

A jövedelmi helyzet alakulása Az elmúlt nyolc évben a közszolgálati keresetek reálértéke drasztikusan csökkent. Ennek oka mindenekelőtt az, hogy a bértarifák nyolc éve változatlanok, megszűnt a 13. havi juttatás, jutalmazásra nincs forrás, és jelentősen csökkentek (vagy végképp megvonták) a béren kívüli juttatásokat

A jövedelmi helyzet alakulása A közszolgálati jogviszonyban dolgozók létszáma kb. 710 – 720 ezer fő 25% nem a reá irányadó illetménytábla szerinti fizetést kap 55 ezer fő minimálbért: nettó Ft = kb EURO 165 ezer fő a szakmunkás bérminimumot: nettó Ft = kb EURO 4

A jövedelmi helyzet alakulása -kttv illetményrendszer I. Besorolási osztály (felsőfokú iskolai végzettségű közszolgálati tisztviselők) 5

A jövedelmi helyzet alakulása -kttv illetményrendszer II. Besorolási osztály (középiskolai végzettségű közszolgálati tisztségviselő) 6

A jövedelmi helyzet alakulása -kjt illetményrendszer A közalkalmazotti fizetési osztályok első fizetési fokozata szerinti garantált illetmények havi összege forintban, valamint a fizetési fokozatokhoz tartozó legkisebb szorzószámok évben 7

Jövedelmi helyzet alakulása A közszolgálati munkavállalók több mint 40 %-ának (kb. 350 ezer fő) 2010 óta változatlan összegű a nominális nettó keresete től a személyi jövedelemadó törvény változása (az adójóváírás kivezetése) miatt a bruttó Forintnál kevesebb illetménnyel rendelkezők számára – fizetésük négy évvel ezelőtti nominális összegének megtartása érdekében (bonyolult, bürokratikus, egyéni igénylés alapján) – bérkompenzációt kell fizetni. bérkompenzáció 8

Mindent felülíró érték számunkra a munkahely stabilitása, és biztonsága 17 évi tapasztalat szerint a létszámcsökkentések mindig lehetőséget biztosítottak a politikai töltésű, tisztogatás jellegű személycserékre, főleg a vezetői beosztásokban. A közszolgálati életpálya modellel kapcsolatos elvárásunk az is,hogy az biztosítsa a közszolgálati munkavégzés pártpolitikai semlegességét. Az államhatalom mindenkori birtokosai biztosítsanak megfelelő védelmet és garanciát a jogszabályokat, a közhatalmi akaratot érvényesítő munkavállalók számára. Stabilitás biztonság 9

Szigorú törvényességet a közszolgálati munkavégzésben Követelménynek tekintjük a megfelelő és alkalmazható „munkaeszközt”, a színvonalas időtálló jogszabályokaA jó minőségű közszolgáltatáshoz az ellátandó feladatokkal arányos foglalkoztatotti létszám kell. Az állam nem teheti meg, hogy nemcsak tudomásul veszi, a törvényes munkaidő díjazás nélküli törvénysértő túllépését, hanem azt rendszerszerűen elvárja. Ez az állami szerep hitelességét kérdőjelezi meg arányosság 10

Az MKKSZ egy jól működő munkadíjazási-, bérrendszer alapjául 4 tényezőt tekint elengedhetetlennek a feladat, a munkakör, a felelősség tartalma a szakirányú, munkakörhöz szükséges kvalifikáltság teljesítmény a szolgálati idő 11

A közszolgálati életpálya modell szerves része a sajátos közszolgálati juttatás Magyary Zoltánra hivatkozunk, aki többször rámutatott arra, hogy az állam olyan jelentős teljesítményt és lojalitást kér a közszolgáktól, hogy azt a piacgazdaság, de még a válságos gazdasági helyzet viszonyai között is méltó jogosítványokkal és szolgáltatással, javadalmazással kell elismerje. Az államnak nincs igazgatási versenytársa. Tehát nem az a kérdés, hogy ugyan azt a teljesítményt, produktumot hol tudják olcsóbban, vagy azonos költség mellett jobb eredménnyel előállítani. A munka értékével arányos javadalmazás 12

Az életpályamodell működtetés biztosítéka a szociális partnerség, a szociális párbeszéd Általános európai tapasztalat az, hogy a válságkezelés ott volt eredményes és mindenki számára elfogadható megoldásokat jelentő, ahol széleskörű, a szociális partnereket érdemi módon kezelő érdekegyeztetés történt. párbeszéd 13

Az életpálya modell működtetés biztosítéka a szociális partnerség, a szociális párbeszéd Az MKKSZ nem vitatja azt, hogy a munkáltató birtokolja az erőforrások döntő többségét, legyen az anyagi, szellemi, humánkapacitás, információs többlet, szervezeti előny, lobbi előny, hálózati előny, stb. Éppen ezért érdekes az a felvetés, hogy ennyi előny birtokában mégis miért érdeke a munkáltatónak (esetünkben az állam képviselőinek) leülni a tárgyalóasztalhoz? Rendkívül egyszerű a válasz! Az összes erőforrás használhatatlan, vagy holt tőke, ha nincs meg az azt működtető emberi tényező közös érdekeltsége. partnerség 14

Mi várható 2016-ban? Állami tisztviselői kar kialakítása - alulról építkező módon, első lépésben a járásoknál Várható változások: Új illetményrendszer bevezetése Béren kívüli juttatások átalakítása Előmeneteli feltételek módosítása Jubileumi jutalom átalakítása Végkielégítés mértékének teljesítményfüggővé tétele A jogviszony megszüntetési indokok változása 15

Új illetményrendszerk - vezetők 16

Új illetményrendszerk – ügyintéző, kiemelt ügyintéző 17

Illetmény emelés tervezett mértéke és menetrendje A járási hivataloknál: felsőfokú végzettségűek30 %, középfokú végzettségűek50 %, ügykezelők 50 %, munkavállalók (Mt.) 25 %, vezetők (szakmai címesek is) differenciáltan20 % bevezetése: július 1. A fővárosi és megyei kormányhivatalok megyei szintjén: felsőfokú végzettségűek15 %, középfokú végzettségűek40 %, ügykezelők 50 %, munkavállalók20 %, vezetők (szakmai címesek is)10 % bevezetése: január 1. 18

19

2020

Illetményemelés az önkormányzati hivatalokban Kormányzati ígéret : május hónapban tárgyalás a Közszolgálati Érdekegyeztető Fórumon (KÉF) „ Polgármesteri, önkormányzati, hivatali köztisztviselők jövedelem kérdéséről” ? 21

22

MKKSZ Tagkártya – OTP Platina csomag Kedvezményes munkáltatói számlacsomag ajánlat Igényeljen OTP MKKSZ számlacsomagot, amellyel számos kedvezménye mellett akár több mint Ft megtakarítás is elérhető az MKKSZ tagjai számára az alábbi termékek és szolgáltatások igénybevételével a legnagyobb lehetséges megtakarítás összege Lakáshitel: Ft OTP Lakástakarék: Ft Személyi kölcsön: Ft* OTP Travel: Ft *Ha az ügyfél a futamidő alatt végig teljesíti a kamatkedvezményre jogosító feltételeket. Az MKKSZ tagi kedvezmény igénybevételének alapvető feltétele, hogy a munkáltatótól jövedelem érkezzen a munkavállaló számlájára. 2323

24

Amennyiben az MKKSZ OTP Tagkártya felkeltette érdeklődését, van lehetőség időpontegyeztetésre itt a helyszínen. 25

Pénzügyi érdekvédelem az önkormányzati hivatalokban dolgozó MKKSZ tagok részére! 26

Köszönöm figyelmüket! Elérhetőségeink Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) Levélcím: H-1146 Budapest XIV., Abonyi utca 31. Telefon: (36-1) honlap címünk: Facebook: 27