Harmadik Kor Egyeteme Miskolc 5 ÉV Alapítvány AZ IDŐSKORÚAK 3519 Miskolc, Kiss József u. 46. SZOLGÁLATÁBAN Tel.: 06-20/4312806 honlap:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Text Pioneers into Practice 2016 Hungary. 2 A Pioneers into Practice program célja, hogy elősegítse az alacsony széndioxid kibocsátással működő, versenyképes.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Idősbarát Győr Takács Tímea Miklósyné Bertalanfy Mária
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Barcsák Marianna KPSZTI
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
Intézményfejlesztés a román-magyar határmentén
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
„Út a munkához”program
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
főigazgatóhelyettes, NSzFI
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felnőttképzés a közművelődésben
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Új nemzedék győri közösségi tér (Rómer ház)
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Harmadik Kor Egyeteme Miskolc 5 ÉV Alapítvány AZ IDŐSKORÚAK 3519 Miskolc, Kiss József u. 46. SZOLGÁLATÁBAN Tel.: 06-20/ honlap: Harmadik Kor Egyeteme Miskolc 5 ÉV Alapítvány AZ IDŐSKORÚAK 3519 Miskolc, Kiss József u. 46. SZOLGÁLATÁBAN Tel.: 06-20/ honlap: „A Harmadik Kor Egyeteme Miskolc Alapítvány (3.KEMA) Múltja, Jelene, Jövőképe (2010 –  ) Sokszínűség konferencia November 18. Összeállította: Dr. Dobos László Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMa Kuratórium elnöke 3.KEMa Kuratórium elnökeMiskolc november 18.

I. Harmadik Kor Egyeteme (3KE) Miskolc Alapítvány történeti előzményei, a XX. századi Európa as évei 1.A 3KE fogalma: olyan önkéntes nonprofit szervezetek, amelyek az időskorúaknak biztosítanak ingyenes, vagy nagyon alacsony oktatási, képzési, tevékenykedtetési lehetőségeket az életen át tartó tanulás keretei között, lehetőleg kellemes, figyelmes környezetben, rugalmas keretek között. Mire épít a 3KE? - teljes önkéntesség, nincsenek formális belépési követelmények belépési követelmények - önsegítő, részben önmegvalósító, - önsegítő, részben önmegvalósító, generációk szolidaritására épül generációk szolidaritására épül - egyben oktatók és egyben oktatottak, - egyben oktatók és egyben oktatottak, „mester és tanítványa” oda-vissza „mester és tanítványa” oda-vissza (pl.: informatika) (pl.: informatika)

I. Harmadik Kor Egyeteme (3KE) Miskolc Alapítvány történeti előzményei, a XX. századi Európa as évei 1.Mit jelent az „egyetem” szó az elnevezésben? a történelmi legkorábbi értelmezése szerint: „egy tudós, bölcsész társaság, akik együtt segítik egymást és másokat az életen át tartó tanulásban, a szellemi, fizikai, mentális frissesség megtartásában, mely kisebb, nagyobb – nem állandó – közösségekből áll, általában egyetemi szellemi támogatás(-ok) közelségében. Működési forrásai: önsegítés, önkéntes munka, szponzori támogatások, pályázatok támogatások, pályázatok Vezetése, koordinálása: Alapítványi kuratórium (5 fő), „Bölcsek Tanácsa (11-15 fő) Tanácsa (11-15 fő)

I. Harmadik Kor Egyeteme (3KE) Miskolc Alapítvány történeti előzményei, a XX. századi Európa as évei 2.3KE-ek kialakulása, rövid vikipédia: - A 3KE egy világszervezet – 3KEMA öt év szakmai munka után - A 3KE egy világszervezet – 3KEMA öt év szakmai munka után kérte nov. 3.-án felvételét hivatalosan – kérte nov. 3.-án felvételét hivatalosan – Magyarországon elsőként! Magyarországon elsőként! ban: kezdődött Franciaországban – törvény írta elő a közösségi oktatást az egyetemeknek. közösségi oktatást az egyetemeknek ban: Toulousei Egyetemen: gerontológiai kurzus időseknek  ezután alapították meg az első KE-t a világon időseknek  ezután alapították meg az első KE-t a világon as években: szinte villámszerű gyors terjedés Európában: Belgium, Svájc, Lengyelország, Spanyolország, Európában: Belgium, Svájc, Lengyelország, Spanyolország, Olaszország, Finnország, Nagy-Britannia (egyetemi kötődés Olaszország, Finnország, Nagy-Britannia (egyetemi kötődés nincs) nincs)

I. Harmadik Kor Egyeteme (3KE) Miskolc Alapítvány történeti előzményei, a XX. századi Európa as évei 2.3KE-ek kialakulása, rövid vikipédia: es évek: „át kell” a 3KE az Atlanti Óceánon: es évek: „át kell” a 3KE az Atlanti Óceánon: Quebecbe, Kaliforniába, Ausztráliába (1984. Melbourneben) Quebecbe, Kaliforniába, Ausztráliába (1984. Melbourneben) - Az angol változatról: - nem egyetemi támogatással működik - Cambridge modell: közösségek - Cambridge modell: közösségek támogatásával működik, itt fogalmazódik támogatásával működik, itt fogalmazódik meg a „négy kor”: „az élet egy friss meg a „négy kor”: „az élet egy friss leképzése: A harmadik kor leképzése: A harmadik kor felemelkedése” (ifjúkor, középkor, harmadik kor (nyugdíjastól 80 évig), negyedik kor: 80 éven felül) felemelkedése” (ifjúkor, középkor, harmadik kor (nyugdíjastól 80 évig), negyedik kor: 80 éven felül)

II. 3KE Magyarországon elsőként Miskolcon: lépésről- lépésre - vázlatosan 1.Néhány statisztikai adat, paradigma váltás a XXI. században: a, a, - Jelenleg Európában 810 millió 60 éven felüli ember él - 10 év múlva eléri az 1 milliárdot az idős ember Európában ra 2 milliárd idős ember Európában b, Magyarországon - Jelenleg több mint 2,8 millió idős ember él, a népesség 23 %-a, 2020-ra a 23 %-ról eléri a 30 %-ot 2020-ra a 23 %-ról eléri a 30 %-ot - Ezen belül nő a magasabb iskolai végzettségűek száma

II. 3KE Magyarországon elsőként Miskolcon: lépésről- lépésre - vázlatosan 1.Néhány statisztikai adat, paradigma váltás a XXI. században: c, Feltételezi: új szolgáltatási lehetőségek kidolgozását az idősek c, Feltételezi: új szolgáltatási lehetőségek kidolgozását az idősek ellátásban: ellátásban: - Az idősek mennyiségi és minőségi népességen belüli arányának növekedése új kihívásokat eredményezett arányának növekedése új kihívásokat eredményezett társadalmi, gazdasági területeken társadalmi, gazdasági területeken - A társadalmi, gazdasági kihívásokra a világ minden országában keverik az eredményes, hatékony megoldásokat, módszereket, keverik az eredményes, hatékony megoldásokat, módszereket, eszközöket eszközöket - Az életen át tartó időskori tanulás lehet az egyik hatékony válasz a kihívásokra válasz a kihívásokra

II. 3KE Magyarországon elsőként Miskolcon: lépésről- lépésre - vázlatosan 2.Miért éppen Miskolcon? „Jó időben, jó helyeken, kreatívan: a, a, Miskolci Egyetem Továbbképzési Központ: aktív részvétel, közreműködés a évi CI. tv. Kidolgozásában (tv. a felnőttképzésről) – hatásai: „életen át tartó tanulás (LLL) szellemisége, európai tapasztalatai - „Permanens tanulás”: a felnőttképzésben, 50+ nagyszámban - „Permanens tanulás”: a felnőttképzésben, 50+ nagyszámban a képzéseken a képzéseken

II. 3KE Magyarországon elsőként Miskolcon: lépésről- lépésre - vázlatosan 2.Miért éppen Miskolcon? „Jó időben, jó helyeken, kreatívan: b, b, - A felnőttképzés, a „LLL”, mint meghatározó lehetőség a „tudás-szakadék” megelőzésére az időskorban „tudás-szakadék” megelőzésére az időskorban - Cél megfogalmazás: „az idősödő és időskorú emberek szellemi, testi, mentális frissességének megőrzése – aktivitás, testi, mentális frissességének megőrzése – aktivitás, tevékenykedtetés, önkéntesség, önmegvalósítás, közösségi tevékenykedtetés, önkéntesség, önmegvalósítás, közösségi élet megélése élet megélésec, KE előkészítése: Miskolci Egyetem + Debreceni Egyetem Egészségügyi Kar + Iránytű Szociális Szolgálat + Egyetem Egészségügyi Kar + Iránytű Szociális Szolgálat + Önkormányzat + Miskolc MJV Önkormányzat + Miskolc MJV

III. Harmadik Kor Egyeteme Miskolc Alapítvány szakmai munkája ig A megtett út eredményei – 5 év összesítője NSZFI által programakkreditált képzések 12 képzési témakör465 fő Időskorúak önkéntes munkája 42 alkalom3737 fő – óra Lépjünk együtt Nagyi26 alkalom3607 fő Miskolci Gerontológiai Szimpózium 5 alkalom674 fő Hazai és Eu-s pályázatok7 pályázat Ft / 1 pályázat Miskolc az Én városom – retro konferencia 24 alkalom1200 fő Lézerpont Látványtár11 alkalom358 fő

III. Harmadik Kor Egyeteme Miskolc Alapítvány szakmai munkája ig A megtett út eredményei – 5 év összesítője Egészségfejlesztő Iroda programok 29 alkalom838 fő Szépkorúak informatikai képzése 10 alkalom211 fő Nyugdíjas klubfoglalkozások (város, megye) 37 alkalom859 fő Szabadidő, sport, kultúra34 alkalom852 fő Szépkorúak Akadémiája5 alkalom, 16 X 4 óra / tanév 857 fő Bűnmegelőzési Szabadegyetem 5 alkalom793 fő

IV.Harmadik Kor Egyeteme Miskolc Alapítvány jövőképe – tervektől a megvalósítás felé 1.Amit terveztünk – de még nem valósultak meg – folytatjuk – „időnk van”! „BAKANCSLISTÁNK” – a hosszú élet egyik titka! (optimizmus) - „Szépkorúak sport, játék, fitnesz parkja” (2013.-tól – folytatjuk!) - „Szépkorúak közösségi háza, közösségi terei” (2013.-tól – folytatjuk!) - „Senior diszkont – szolgáltató – foglalkoztató HÁZ” (2011.-től – folytatjuk!) - „Szépkorú Mesterek – mindent javítunk” – szolgáltató műhely (2012.-től – folytatjuk!) - Harmadik Kor Egyeteme Miskolc Alapítvány Képzési Centruma (2013.-tól – folytatjuk!) - „Szépkorúak Miskolc Expo” / Bükki tölgy Expo (2012.-től – folytatjuk!)

IV. Harmadik Kor Egyeteme Miskolc Alapítvány jövőképe – tervektől a megvalósítás felé 2.Kezdeményeztük, terveztük – a végső megvalósításuk előtt állunk: - „3Kor Egyetemeinek hazai és Kárpát-medencén belüli és kívüli hálózata” (2013 – január 30.-ig) - „Aging Kutató Munkacsoport” (2013 – január 30.-ig) - „TOURaging – Bükki tölgy” (2013 – április 30.-ig) - „3KE világhálózatba” – történő felvételünk (2015. október – jelentkezés – visszaigazolás folyamatban) - Aging humánerőforrás menedzser (FAT, OKJ szakirány) – ME ÁJK – Szikra Alapítvány től - „Okos digitális Magyarország” projektbe bekapcsolódás (2011.-től) (kistelepülések segítése, digitális képzések bővítése)

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 1.Szépkorúak Akadémiája:

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 2.Időskorúak Bűnmegelőzési Szabadegyeteme

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 3.Miskolci Nemzetközi Gerontológiai Szimpózium

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 4.Lépjünk együtt Nagyi – Játszunk együtt Nagyi

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 5.Szépkorúak számítógépes alapképzése

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 6.Generációk szolidaritása

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 7.Kistelepülések partneri együttműködése Vadna

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 8.Gerontológiai hazai és nemzetközi konferenciákon előadás, Nagyvárad Partium keresztyén Egyetem

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 9.Szépkorúak sport, játék, tánc, ének

V. Életképek kiemelt projektjeinkből: 10.Önkéntesség

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ MEGTISZTELŐFIGYELMÜKET!