Egy innovatív megközelítés a pénzügyi kultúra fejlesztésére tömegmédiumokon keresztül Bálint Viktor – Sanoma Budapest 2010.10.14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A bankok működése 1. – az elméleti háttér Előadó: Czirják Sándor.
Advertisements

Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
ELTINGA és MTA KRTK KTI Horváth Áron április 7. Lakásárak, támogatások és energiahatékonyság.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Sportbalesetek Somoskői Mihály, PTE Baleset-megelőzési konferencia, szeptember 30. Budapest.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az EGT és Norvég Alapok ( ) eddigi eredményei
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Az „első lépés” TÁMOP
Van ötletem, de hogyan valósítsam meg?
ELŐNYÖK – megbízható működés
K+F+I pályázati lehetőségek vállalkozásoknak!
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZÁMVITEL.
Egészségügyi közbeszerzések
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
SZÁMVITEL.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Hogyan viszonyuljunk a médiaeszközök használatához a válságból való kilábalás után? Szuromi Péter - ZenithOptimedia.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
MÉDIAFOGYASZTÓ VAGY TARTALOMFOGYASZTÓ? MENNYISÉG VAGY MINŐSÉG?
1993-as közoktatási törvény
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Nemzeti jövedelem és tőkefelhalmozás Magyarországon
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
A CRM alkalmazásának korlátai a bankszektorban
14 év szakmai tapasztalat
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
Legjobb végrehajtás elve (best execution)
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
PIACORIENTÁLT - INNOVÁCIÓ
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG
A nők lehetőségei az IT szektorban
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Energiahatékonysági és Megújuló Finanszírozási Program Erste Bank Hungary Budapest,
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

Egy innovatív megközelítés a pénzügyi kultúra fejlesztésére tömegmédiumokon keresztül Bálint Viktor – Sanoma Budapest

Diagnózis Magyarországon meglehetősen alacsony a pénzügyi kultúra színvonala, jóval elmarad a fejlett piacgazdaságokhoz képest, az öngondoskodás szerepe sajnos nem szerves része az életvezetésnek A 2008 őszén kirobbanó pénzügyi válság felerősítette a pénzügyeink fontosságát, ezért különösen aktuális az ismeretek bővítése Kutatások igazolják, hogy az ismerethiány nem csupán az idősebb, elmaradottabb geográfiai térségekben élő emberekre, hanem a városi, a felsőoktatásban résztvevő fiatalságra is jellemző A mindennapi pénzügyi gondolkodás iskolai alaptanterve való szerves beépülése már többé kevésbé megtörtént, a 18 év feletti felnőtt lakosság azonban az iskolarendszeren keresztül már nem edukálható A felnőtt lakosság körében a pénzügyi kultúra fejlesztéséhez tömegmédiumokra és a tömegkommunikációban használt eszközökre, technikákra van szükség.

Mik is lennének a célok a felnőtt lakosság edukálása mögött? A magyar pénzügyi kultúra fejlesztése Az öngondoskodás gondolatiságának terjesztése A sérülékeny magyar makro-egyensúly helyreállításához szükséges megtakarítási hajlandóság növelése A tudatos választás ösztönzése A pénzügyekhez és a pénzügyi szektor szereplőihez való pozitív érzelmi kötődés erősítése + 1 direkt pénzintézeti cél: A pénzügyi termékek, szolgáltatások iránti kereslet bővülésének megalapozása

Termékszám/ügyfél eight products „Eighty percent of our revenue growth comes from selling more products to existing customers. Our goal: sell at least eight products to every customer." (Wells Fargo stratégia) 2,51 2,49 2,24 2,13 1,88 Erste OTP Raiffeisen Citibank Budapest Bank Átlagosan hány termékük van az adott bank ügyfeleinek? Átlagosan hány termékük van az adott biztosító ügyfeleinek? OTP Garancia ALLIANZ K&H Biztosító Aegon Generali 1,72 1,59 1,52 1,51 1,38 * Forrás: MOSAIC 2010, Ifua Horváth & Partners, Data Research Kft.

Termékkommunikáció MOL Vállalati kötvény jegyzés Szeptember Figyelő-FN.hu 39. hét

TERMÉK TÉRKÉP TERMÉK JELLEMZŐK ISMERETE TERMÉK MEGÍTÉLÉSE (HOZAM / KOCKÁZAT) kötvény hiányos pontos negatív pozitív PÉNZÜGYI GAZDÁLKODÁSSAL KAPCSOLATOS ATTITŰDÖK (Szép Péter, Scale Consulting felmérés, 2010) részvény deviza betét befektetési alap nyugdíj pénztár életbiztosítás forint betét állampapír megtakarítási számla egészség pénztár gépjármű fin. Az egyes megkérdezettek véleménye az általuk nem, vagy csak hiányosan ismert termékekről nem változott azután sem, hogy alapvető felvilágosítást kaptak.

Korábbi tapasztalatok pénzügyi kultúra fejlesztésére 1. Egyedi kísérletek Erő, tömeges elérés, nagyobb időtáv, szisztematikus és hatékony edukáció 2. Konkrét piaci kezdeményezők Piaci szereplőtől, terméktől független, hiteles tartalom 3. Szakmailag korrekt tartalmak Érthető, könnyen befogadható, vágyott szerkesztőségi tartalmak Hosszú távú, strukturált és nagy volumenű, szakmailag hiteles, ugyanakkor könnyen befogadható, az egyes piaci szereplők rövidtávú üzleti érdekeitől mentes, iparági összefogásra épülő programra van szükség!

A PNP egy innovatív médiakonstrukció; létező médiatermékekre horizontálisan ráülő, minden médiatípust (magazin, online, televízió, események) átfogó konstrukció 11 magazin, 11 online termék, televíziós csatorna, és több nagy tömeget vonzó rendezvény 4-5 millió fő rendszeres elérése 15 hónapot átfedő időtáv 150 millió kontaktus teremtése a 15 hónap alatt Szakmai felügyelet, iparági összefogás a Grémiumban Központi 2-3 fős projektstáb Független, vonzó szerkesztőségi tartalmak Kísérő médiakampány PR-támogatás Kutatás-sorozat és workshopok Nyílt rendszer

van

ADEX, TARIFÁN!!! SzektorKategóriaÖsszesen PÉNZINTÉZET, BIZTOSÍTÓTÁR- SASÁGÁLLAMPAPÍROK BANK BIZTOSÍTÓTÁRSASÁG BRÓKEREK, ALAPKEZELŐK EGÉSZSÉGPÉNZTÁR KÖTVÉNY, RÉSZVÉNY5 060 LAKÁSTAKARÉKPÉNZTÁR NYUGDÍJPÉNZTÁRAK PÉNZINTÉZET, BIZTOSÍTÓTÁRSASÁG Összesen Mekkora pénzből lehetne ezt csinálni? Kb. 20 Mrd FT cash költés 2009-ben!

Totya: , 2 hónap 5,75% - 664,6 M FT Állati Doki: 2009 – 820,9 M FT

2. Szakmailag korrekt tartalmak – no de ki olvassa őket? PR-cikkek felismerési aránya: 13% Admonitor

2. Szakmailag korrekt tartalmak – no de ki olvassa őket?