Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rétlaki Győző TEB Központ

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rétlaki Győző TEB Központ"— Előadás másolata:

1 Rétlaki Győző TEB Központ
Dominó - 55 A és B jelfogók Rétlaki Győző TEB Központ

2 Közelítés érzékelés Időzített kényszeroldás
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés Időzített kényszeroldás Állomási sorompó vonat általi indítása Csak lezárt vágányúton Sorompó: csak a fény kivezérlésének ellenőrzése (a csapórudak a későbbiekben feltételezetten lefelé mozognak) működési idők figyelembe vétele

3 Rétlaki Győző: Dominó-55
Közelítés érzékelés B A B A Kiindulási állapot: az állomás mindkét végén van állomási sorompó. Ha nincs, ott nem kell kiegészítő foglaltság érzékelő elem, A és B egy elemről indulhat.

4 Közelítés érzékelés bejárat
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés bejárat B A B A A figyelést a legkülső váltó első lezárója kapcsolja be. Ha a vonat „messze” van, a sorompó nem csuk, a vágányút időzítés nélkül oldható.

5 Közelítés érzékelés bejárat
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés bejárat B A B A Jön a vonat és rálép a legkülső elemre A sorompó csuk, a vágányút időzítés nélkül a továbbiakban nem oldható.

6 Közelítés érzékelés bejárat
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés bejárat B A B A A vonat közeledik A sorompó csukott állapota ellenőrzésre kerül A vágányút időzítés nélkül a továbbiakban nem oldható.

7 Közelítés érzékelés kijárat 1
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 1 B A B A Ha a vonat az állomási vágányon van, a közelítési szakasz foglalt A sorompó csuk, időzít, majd lesz jelző A vágányút csak időzítéssel oldható

8 Közelítés érzékelés kijárat 2
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 2 B A B A Ha a vonat nincs az állomási vágányon és a közelítési szakasz szabad (áthaladó) A sorompó vár a közelítésre A vágányút időzítés nélkül oldható

9 Közelítés érzékelés kijárat 2
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 2 B A B A Jön a vonat a bejárati érzékelési szakaszon A sorompó vár a közelítésre A vágányút időzítés nélkül oldható

10 Közelítés érzékelés kijárat 2
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 2 B A B A A vonat és rálép a bejárati jelző elé telepített érzékelési szakaszra A sorompó csuk A vágányút időzítés nélkül nem oldható

11 Közelítés érzékelés kijárat 2
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 2 B A B A A vonat meghaladja a bejárati jelzőt A sorompó csukott állapota ellenőrzésre kerül A vágányút időzítés nélkül nem oldható

12 Közelítés érzékelés kijárat 3
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 3 B A B A Ha a vonat nincs az állomási vágányon, a közelítési szakasz szabad A sorompó vár a közelítésre A vágányút időzítés nélkül oldható A közelítési szakasz csak a vágány!

13 Közelítés érzékelés kijárat 3
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés kijárat 3 B A B A Ha a vonat az állomási vágányra lép, a közelítési szakasz foglattá válik A sorompó csuk A vágányút időzítés nélkül nem oldható A jelző visszaesik!

14 Közelítés érzékelés: foglaltságérzékelő jelfogó 13 kHz vevő jelfogó B
Rétlaki Győző: Dominó-55 Közelítés érzékelés: foglaltságérzékelő jelfogó 13 kHz vevő jelfogó B A A D55 előtti berendezésekben: a vezér jelfogó a szabad fények kivezérlésének egyik részese, a vizsgálómágnes a másik részese; ennek a két jelfogónak a funkcióit a D55-ben a második vezér vette át. Az ismétlőzár a jelfogók és egyéb felfúzött áramköri elemek alapállásba kerülését ellenőrzi a menet lebonyolódása után, majd ezt az információt tárolja a következő menet beállításáig (a vezér meghúzásáig). Ezt a funkciót a D55-ben a kezdő - cél jelfogók veszik át a menet beállítása előtti ellenőrzéssel.

15 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. B jelfogó térközi indítása alapállás B

16 Vonatérzékelő jelfogók ák. B
Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. B M2 M1 váltó B M2 B

17 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. B jelfogó meghúz: első váltólezárásra B

18 Vonatérzékelő jelfogók ák. B
Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. B váltó B M1 M2 + Az áramkör bekapcsolását a kezdő jelfogó készíti elő Az első váltó közös állító jelfogó ejtése kapcsolja be A meghúzó B tartót zár

19 Vonatérzékelő jelfogók ák. A
Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. A M1 M2 B A + T1 ~ 101V Az áramkör bekapcsolását az első lezáró készíti elő A B állító jelfogó meghúzása kapcsolja be A meghúzó A tartót zár Kijáratra nincs ilyen függőség

20 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. A bejárati jelző Szabad-ra kapcsolódik, közben jön a vonat B

21 Vonatérzékelő jelfogók ák. B
Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. B váltó B M1 M2 + A kezdő jelfogó elejtett, az áramkör ismétlőzár jellegű

22 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. A vonat rálép a térközjelző elé telepített 13 kHz-es elemre B elejt, a sorompó csuk B

23 Vonatérzékelő jelfogók ák. B
Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. B A B jelfogó elejtett, az áramkör ismétlőzár jelleg miatt ebben a menetben már nem húz vissza M2 M1 váltó B M2 + B

24 Vonatérzékelő jelfogók ák. A
Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. A + + T1 ~ 101V B A + A B jelfogó elejt Az áramkör ismétlőzár jellegű lesz A M2 M1 A M2

25 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. A vonat belép a térközjelző mögé B

26 Vonatérzékelő jelfogók ák. A
Rétlaki Győző: Dominó-55 Vonatérzékelő jelfogók ák. A + + T1 ~ 101V B A + A T1 foglaltságra az A jelfogó elejt és nem húz vissza A M2 M1 A M2

27 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. A vonat után felszabadul a T2, a 13 kHz aktíválódik ... B

28 Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó
Rétlaki Győző: Állomási sorompó Vonatérzékelő jelfogók áramköre B jelfogó Mir T2 T1 T1 T1 A Mir érintő az ellentétes menetiránynál közlekedő vonat utáni alapállásba kerülés miatt szükséges. majd a vevő jelfogó meg tud húzni, és tartót zár B nem húz vissza B


Letölteni ppt "Rétlaki Győző TEB Központ"

Hasonló előadás


Google Hirdetések