Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért Hogyan növeljük tanári hatékonyságunkat coaching eszközök segítségével?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért Hogyan növeljük tanári hatékonyságunkat coaching eszközök segítségével?"— Előadás másolata:

1 Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért Hogyan növeljük tanári hatékonyságunkat coaching eszközök segítségével?

2

3 A workshop célja Bepillantást nyújtani a nyelvtanítás és a coaching kapcsolatába Kipróbálni coaching technikákat

4 A workshop vázlata Bemutatkozás A coaching és a nyelvtanítás kapcsolata Gyakorlat o Célkitűzés coachinggal o Coaching stílusú visszajelzés Összegzés Kérdések

5 Buzásné Mokos Boglárka Angol nyelvtanár, ELTE-BTK, -PPK, 2005 Üzleti kommunikáció, one-to-one Telc vizsgáztató, felkészítő, TIT, 2012 Tréner, KMO, 2012 Tanulástechnikai tréningek Kvalifikált nyelvi coach, Language Coach Academy, 2013

6 Kontextus / Háttér Coaching Edu coaching Nyelvi coaching Coaching stílusú nyelvtanítás Coach és nyelvtanár

7

8 „A coaching célja az egyénben rejlő lehetőségek kibontakoztatása teljesítményének javítása által. Nem az illető tanítását jelenti, hanem a tanuláshoz való hozzásegítését.” John Whitmore

9 Coaching Egyszemélyes/ csoportos Bizalom, önkéntes Változatos eszközök, módszerek Kérdések Tudatosság Felelősségvállalás

10 Edu coaching Felsőoktatásban oktatók, tanulók támogatása Tanulási, kutatási, fejlődési cél Nyelvi coaching Nyelvi projektcél, nyelvi tudatosság és kompetencia fejlesztése Nyelvi gátlások oldása Coaching stílusú tanítás Coaching és coaching módszerek alkalmazása a nyelvoktatásban

11 Coach vagy tanár?

12 A jó tanár és a coach közös vonásai Bizalmi légkört teremt Figyel az ügyfélre/ tanulóra Türelmes, a tempót az ügyfél diktálja Szakmailag kompetens Változatos eszköztárral él Személyre szabja a módszereket Támogat, ösztönöz, motivál

13 Sikeres nyelvtanulás A tanár részéről: célra fókuszál motivál működő gyakorlatokra épít személyre szab fejlődésre ösztönöz coaching szemléletű és coaching eszközöket/ módszereket alkalmaz

14 Coachinggal tanítani?

15 Coaching a tanításban Célkitűzés Tervezés Működő gyakorlatok feltérképezése és tudatosítása: tanulási stílus, stratégiák, praktikák Visszajelzés

16 Mi a célod? Miért kezdenek nyelvet tanulni?

17 Célkitűzés Tipikus Külső elváráshoz kötött Ködös Bizonytalan Közhelyes Coachinggal Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött

18 SMART cél Konkrét Mérhető Elérhető Releváns Határidőhöz kötött

19 Nyelvtanulói célok Szükségem van egy nyelvvizsgára a diplomámhoz. Emelt szintű érettségit szeretnék tenni a többletpontokért. Jól szeretnék beszélni angolul. Magabiztosan szeretnék beszélni. Külföldön szeretnék dolgozni.

20 SMART cél Legkésőbb jövő márciusra angol B2-es nyelvvizsgát szeretnék tenni, hogy megkapjam a diplomámat.

21 Értékelés coachinggal

22 Rajzoljunk egy cicát!

23 Milyen visszajelzést tudnánk adni, hogy abból tanuljon az illető?

24 Coaching stílusú visszajelzés Mi az, amit jól csináltál, amire büszke vagy? Mi az, ami eltér egy igazi cicától? Mit fogsz legközelebb másként csinálni? Hogyan fogod legközelebb csinálni? Mikor fogod véghezvinni?

25 Visszajelzés Tipikus Szubjektív véleményen alapul Dicséret vagy elmarasztalás Hibákra, hiányosságokra fókuszál Objektív mérés Coaching stílusú Önreflexión alapul Tény- norma-hatás objektivitásához mér Akciótervvel zárul

26 Összegzés

27 „Semmit sem lehet megtanítani egy embernek csak segíteni abban, hogy rátaláljon önmagán belül.” Galileo Galilei

28 Köszönöm a figyelmet! Buzásné Mokos Boglárka


Letölteni ppt "Coachinggal a sikeres nyelvtanulásért Hogyan növeljük tanári hatékonyságunkat coaching eszközök segítségével?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések